Gå til innhold

Så mange overvektige barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Haha! Nei, jeg tror nok det er litt andre grunner til det, men de skal jeg holde for meg selv. Jeg syns det er leit å se tykke barn når mor står med ihjelbleket hår og silikonpupper med telefonen. Da slår jeg heller et slag for cellulitt-Laila som bader med barna;)

Anonymous poster hash: 5ea1f...527

Jeg heter ikke Laila, men har både cellulitter, mage og lår mens jeg bader og herjer i vannet med barna.👍🏻 er aktiv selv om jeg ikke akkurat er noen midtsidepike, heller en topp og bunntung en. 😉

Anonymous poster hash: ae5ea...8ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg heter ikke Laila, men har både cellulitter, mage og lår mens jeg bader og herjer i vannet med barna.👍🏻 er aktiv selv om jeg ikke akkurat er noen midtsidepike, heller en topp og bunntung en. 😉

Anonymous poster hash: ae5ea...8ab

Og du tok deg nær av mitt innlegg???

Skrevet

Hva er dette for et svar da? 🙄

Anonymous poster hash: 786ff...6c5

Ehhhh ... Prøver bare å legge meg på samme nivå som hi. For tiden er det "fat shaming" som gjelder og går her inne.

Nå et det på sin plass om du lager et innlegg om at tjukkasser er dumme, har lav utdanning og at de generelt er en kvise på samfunnets rumpe.

Skrevet

Det. På slike ting vi ser at vi begynner å ligne USA størrelsemessig desverre. Vi har blitt en mer stillesittende genrasjon. Vi sier at ungene våre er så aktive, de går på idrett to til tre ganger i uka. Men ere dette egentlig å være aktiv? Før så var ungene ute og lekte fra de kom hjem til de skulle legge seg nesten, så iforhold til dette er de aktive ungene veldig stillesittende.

Folk skjønner ikke at jeg ikke presser mitt ene barn til på holde på med en idrett, for unger må vistnok holde seg i aktivitet. Selv om hun ikke er i en organisert idrett holderr hun seg ikke i ro. Jeg må si jeg er utrolig heldig som har unger som leker ute og er aktive store deler av dagen selv om de ikke holder på med idrett eller de holder på med idrett. Vi bor i en gat der ungene leker sammen, uansett alder. 13åringen min vat å happy da hun oppdaget at en ettåring flyttet inn i nabohuset, endelig var det en ny lite gutt hun kunne begynne å få med i gjengen. De få dagne de har bodd her, så har han begynt å bli kjent med noen unger og de har gått på bringebærtur. At bringebæra er i hekken er bare positivt, for han er fortsatt litt liten men for ett smil på han når ungene kom og ruslet med han. Og en mor som var overlykkelig. Endelig kunne hun sitte i en stol og pust ut, for hun var litt sliten av å løpe etter en unge som bare går og går.

Men ja, vi blir større og større. Helsesøstrne har en kjempe jobb og den unner jeg de ikke. Jeg hadde helsesøsteren det var så mye rabalder om i avisa. Hun som sendt brev hjem om at barnet var øvredel av vektskalaen. Jeg unne hun ikke den jobben, og jeg vet hun var kjempe flink i jobben sin. Det er nok mange foreldr som føler seg tråkket på tærne når de får en slik beskjed, men jeg mener at det bør foreldr se selv også og søke hjelp om de ikke klareer å håndtere det selv. Noen er større enn andre, det er helt greit men feit feit kan en oft gjør noe med. Selv var jeg ganske stor som liten, men min kroppsstr har aldri vært ett hinder. Jeg spist normalt sundt, jeg spist igrunn sjeldent godteri selv om vi alltid hadde godteri fremme. Det var noe som sjeldent fristet, en agurk var mye bedre selv på en lørdag. Muskler og kondisjon hadde jeg om ikke bedre enn de som var tynne.

Selv har jeg ett barn som er tynn som en strek og en som nesten ser feit ut om hun står ved siden av søstra. Men hun er ifølge bmi undervektig fant vi ut her omdagen, hun klaget over at hun var så feit. Fikk stoppet den raskt når vi sjekket. Hun har brei benbygning slik som meg, rompe og lår, mens lillesøster er tynn som en strerk og helt rett. Så ser en de sammen så er det en tynn og en nestn feit, ser en de ikke sammen så er det en tynn og en strek.

Anonymous poster hash: f8086...d55

Skrevet

Grunnen til at det er mange lubben / overvektige barn I dag er pga av at de beveger seg mye mindre enn når vi var små. Før var vi ute store deler av dagen.

Vi klatret I trær, lekte spennende på boks,svømte om sommeren og gikk på ski om vinteren. Om vi kjedet oss så måtte vi pent finne på noe å gjøre.

I dag så sitter barna timevis foran tv med hundrevis av kanaler, ipad, data, xboks, playstation osv, osv. Vi måtte sykkel eller gå til skolen,venner eller fritidsaktiviteter. I dag blir det sett på som krise om du ikke gidder å kjøre ungen hit og ditt.

Barn I dag bruker kroppen sin mye mindre enn før, det samme gjelder oss voksne.

Skrevet

Jeg har lagt merke til det samme. På et populært badested her, er det de samme barna som ifjor var smålubne, som nå er tykke. Men, det rareste er.. De med tykke barn er jo syltynne selv. De tykke foreldrene ser ut til å ha normale barn.

Du husker de smålubne barna fra i fjor.......veldig spesielt. Hvor mange bor dere der, 10 - 15 stykker eller noe siden du har så kontroll?

Anonymous poster hash: ea279...837

Skrevet

Det er ikke til å stikke under en stol at folk blir tyngre. Det er ikke bra, MEN vi må SE nærmere på grunnene til at folk blir tykkere.

Her tror jeg at det er mange fortellinger ...

Jeg kan vanskelig forestille meg at slike tråder som dette hjelper.

Enten det dreier seg om overvektige, røykere, alkiser, terrorister, rasistere ... i det hele tatt ... så betyr neppe en slik tråd noe som helst når det kommer til å eksempelvis endre livsstil.

Her handler det i første rekke om skam - eller påføring av skam.

Mellom linjene leser jeg om mennesker med ekstremt dårlig selvfølelse med et stort behov for å sparke dem som allerede ligger nede.

Å opprette slike tråder er så usexy. Om valget hadde stått mellom å være feit med ok selvfølelse eller å være tynn med så bedritent dårlig selvfølelse at det er nødvendig å opprette fatshaming-tråder på etvmammaforum hadde valget for min del vært lett ...

Skrevet

Det er ikke til å stikke under en stol at folk blir tyngre. Det er ikke bra, MEN vi må SE nærmere på grunnene til at folk blir tykkere.

Enten det dreier seg om overvektige, røykere, alkiser, terrorister, rasistere ... i det hele tatt ... så betyr neppe en slik tråd noe som helst når det kommer til å eksempelvis endre livsstil.

Mellom linjene leser jeg om mennesker med ekstremt dårlig selvfølelse med et stort behov for å sparke dem som allerede ligger nede.

Å opprette slike tråder er så usexy. Om valget hadde stått mellom å være feit med ok selvfølelse eller å være tynn med så bedritent dårlig selvfølelse at det er nødvendig å opprette fatshaming-tråder på etvmammaforum hadde valget for min del vært lett ...

Takk!👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

Anonymous poster hash: f2514...ff4

Skrevet

Vi merket at hele familien begynte å legge på seg. Selv med et normalt inntak av kalorier. Fant ut at det var hormoner og kjemikalier i maten som gjorde det. Vi kuttet ned på mye mat som påvirker hormoner. Og erstattet det med fisk og grønnsaker.

Vi spiser like mye kalorier som før, men ingen problemer med vekten. Men nå er både jeg og mannen lett påvirket av hormoner. Jeg legger blant annet mye på meg i svangerskap uten grunn. Kan gå opp 2-3 kilo rundt eggløsning og mensen. Og Ned igjen like etter. Eldste dattera min er helt lik.

Kanskje ikke beste løsning og fasiten for alle. Men mye av maten vi spiser inneholder veksthormon. Det kan hjelpe å kutte ned på dette.

Anonymous poster hash: 9ea43...fb2

Skrevet

Rapportert

Anonymous poster hash: c7a6d...695
Gjest Antarctica
Skrevet

Du glemmer visst at alle som skriver slikt har edle og noble formål, de vil bare få opp brutto nasjonalproduktet i Norge; og det klarer de ved å skrive slike tråder. Helt klart er trådene med på å motivere alle de overvektige til å spise selleri og løpe halvmaraton.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...