Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #1 Skrevet 20. juli 2016 Var på en fornøyelsespark i dag, og ble litt satt ut av hvor mange overvektige barn (familier) jeg så. Her må det jo være en kollektiv svikt i skolehelsetjenesten? Er det tabu å veilede foreldre med overvektige barn? Synes utrolig synd på ungene... Anonymous poster hash: f9aec...a0a
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #2 Skrevet 20. juli 2016 Ja, det er tabu. Alle blir jo rasende hvis helsesøster sier at lille gullet er litt tung. Anonymous poster hash: 0cd17...07d
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #3 Skrevet 20. juli 2016 Har 3 barn . Den eldste er rund , de to yngste tynne som strå . Samme kosthold , samme foreldre . Vi kommer i alle utgaver og fasonger . Alle er forskjellige . Anonymous poster hash: c20b8...767
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #4 Skrevet 20. juli 2016 Det er altfor mange overvektige barn og mennesker der ute ! Anonymous poster hash: 786ff...6c5
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #5 Skrevet 20. juli 2016 Sist var det på et badeland, nå en fornøyelsespark. Slitsom sommer for dem som skal dømme andre uten å vite noe om bakgrunnen for overvekt. Anonymous poster hash: f2514...ff4
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #6 Skrevet 20. juli 2016 Jeg var redd for at mitt barn var overvektig, for han er ikke den tynne spinkle gutten han var. Men veiing i 3 klasse, viste at han var helt innenfor. Men han har litt valpefett og er tett og tung. Men han er ganske trent. Han trener 5-6 ganger i uka. Anonymous poster hash: 197b7...810
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #7 Skrevet 20. juli 2016 Sist var det på et badeland, nå en fornøyelsespark. Slitsom sommer for dem som skal dømme andre uten å vite noe om bakgrunnen for overvekt. Anonymous poster hash: f2514...ff4 Det er vel lov å undre seg om helsetjenestene svikter? Hvor i mitt HI ser du at jeg dømmer noen? Anonymous poster hash: f9aec...a0a
MammantilNurket Skrevet 20. juli 2016 #8 Skrevet 20. juli 2016 Jada, jada ... masse bælfeite unger og voksne på offentlige steder ... Æsj!!! Ring barnevernet eller hiv dem ut av landet ... alt etter som. Ekkelt å se på stranden, ikke sant? Fælt at du, som lever på lavkarbobof forer kidsa dine på fullkornsvafler, skal behøve å forholde deg til slikt ... ? Plagsomt, rett og slett. Lær kidsa å stikke fingeren i halsen når de overspiser. Djeeeze ...
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #9 Skrevet 20. juli 2016 Jeg har lagt merke til det samme. På et populært badested her, er det de samme barna som ifjor var smålubne, som nå er tykke. Men, det rareste er.. De med tykke barn er jo syltynne selv. De tykke foreldrene ser ut til å ha normale barn. Anonymous poster hash: 5ea1f...527
MammantilNurket Skrevet 20. juli 2016 #10 Skrevet 20. juli 2016 Jeg har lagt merke til det samme. På et populært badested her, er det de samme barna som ifjor var smålubne, som nå er tykke. Men, det rareste er.. De med tykke barn er jo syltynne selv. De tykke foreldrene ser ut til å ha normale barn. Anonymous poster hash: 5ea1f...527 Det er jo åpenbart: De fete foreldrene spiser opp all den gode maten slik at barna detes sulter og blir tynne ... De tynne foreldrene sulter seg og gir bort all maten til barna og følger "if it ain't there, you can't eat it"-prinsippet.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #11 Skrevet 20. juli 2016 Det er jo åpenbart: De fete foreldrene spiser opp all den gode maten slik at barna detes sulter og blir tynne ... De tynne foreldrene sulter seg og gir bort all maten til barna og følger "if it ain't there, you can't eat it"-prinsippet. Haha! Nei, jeg tror nok det er litt andre grunner til det, men de skal jeg holde for meg selv. Jeg syns det er leit å se tykke barn når mor står med ihjelbleket hår og silikonpupper med telefonen. Da slår jeg heller et slag for cellulitt-Laila som bader med barna;) Anonymous poster hash: 5ea1f...527
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #12 Skrevet 20. juli 2016 Jada, jada ... masse bælfeite unger og voksne på offentlige steder ... Æsj!!! Ring barnevernet eller hiv dem ut av landet ... alt etter som. Ekkelt å se på stranden, ikke sant? Fælt at du, som lever på lavkarbobof forer kidsa dine på fullkornsvafler, skal behøve å forholde deg til slikt ... ? Plagsomt, rett og slett. Lær kidsa å stikke fingeren i halsen når de overspiser. Djeeeze ... Et forsøk på å være kul??? Anonymous poster hash: 0a70b...ea3
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #13 Skrevet 20. juli 2016 Jada, jada ... masse bælfeite unger og voksne på offentlige steder ... Æsj!!! Ring barnevernet eller hiv dem ut av landet ... alt etter som. Ekkelt å se på stranden, ikke sant? Fælt at du, som lever på lavkarbobof forer kidsa dine på fullkornsvafler, skal behøve å forholde deg til slikt ... ? Plagsomt, rett og slett. Lær kidsa å stikke fingeren i halsen når de overspiser. Djeeeze ... Hva er dette for et svar da? 🙄 Anonymous poster hash: 786ff...6c5
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #14 Skrevet 20. juli 2016 Uff da,hi,du må ikke stikke fingeren i dette vepsebolet. Alle disse ungene trener jo 500 timer i uka og spiser bare sunt. Om du så dem trykke nedpå sukkerspinn, xxl popcorn, brus osv osv så var det nok den eneste gangen de fikk det året. De er tykke fordi alle går på medisiner, i følge dib Anonymous poster hash: 2e4a3...7be
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #15 Skrevet 20. juli 2016 Enig.. var på badeland idag og da så jeg og det.. Tykk mor som spiste junk på bassengkanten med sine lubne barn. Nå får jeg vel høre det, men jeg tenker mitt. Men da kommer vel argumentet: "Vi koser oss kun et par ganger i året vi, og spiser sunt og trener masse ellers". Svømming er en fantastisk fin aktivitet for hele familien, men nytter ikke når man må bøtte ned med usunn pizza og sukkerfylt brus. Anonymous poster hash: 736ab...e05
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #16 Skrevet 20. juli 2016 Ja mitt barn er overvektig, hun spiser en skive med skinke eller ost til frokost, i mat pakken på skolen får hum en skive og en gulerot, eple eller noe annet, så er det middag da får hun en porsjon en liten porsjon kvelds så får hun en frukt eller grønnsak GODTERI spiser hun i bursdag eller på lørdag. På lørdag får hun godt for 20 kr. Hun drikke melk eller vann. Dette er hverdagen vår. Så du det på oss på tusenfryd i dag??? Så du hva hun har spist og kommer til å spise? Vi var 6 uker på sykehuset nå nettopp hvor det var mye trening daglig hun gikk opp 2,8 kg. Så du det??? FAEN også jeg er så dritt lei av dere som mobber meg og mitt barn. Anonymous poster hash: ab686...310
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #17 Skrevet 20. juli 2016 Ja mitt barn er overvektig, hun spiser en skive med skinke eller ost til frokost, i mat pakken på skolen får hum en skive og en gulerot, eple eller noe annet, så er det middag da får hun en porsjon en liten porsjon kvelds så får hun en frukt eller grønnsak GODTERI spiser hun i bursdag eller på lørdag. På lørdag får hun godt for 20 kr. Hun drikke melk eller vann. Dette er hverdagen vår. Så du det på oss på tusenfryd i dag??? Så du hva hun har spist og kommer til å spise? Vi var 6 uker på sykehuset nå nettopp hvor det var mye trening daglig hun gikk opp 2,8 kg. Så du det??? FAEN også jeg er så dritt lei av dere som mobber meg og mitt barn. Anonymous poster hash: ab686...310 Var du der i parken i dag, siden hi mobber akkurat deg og ditt barn? Om ikke, her er vi tilbake til at alle feite unger går på medisiner, det er jo ingen som er tykke pga dårlig kosthold Anonymous poster hash: 2e4a3...7be
februarprins2013 Skrevet 20. juli 2016 #18 Skrevet 20. juli 2016 Utrolig slemt innlegg, greit nok mot voksene,men barn,det kunne du spart deg for
SuperFries Skrevet 20. juli 2016 #19 Skrevet 20. juli 2016 Det er jo ikke et slemt innlegg. Det er realiteten. Bare se på ssb. Vi blir tykkere. Både voksne og barn. Greia er at det er vårt ansvar, de voksne sitt ansvar. De er vi som skal lære barna sunne verdier. Og det er vi som svikter. Så det må være lov å diskutere det. Ikke bare forsvare oss, og stikke hodet i sanden.
februarprins2013 Skrevet 20. juli 2016 #20 Skrevet 20. juli 2016 jeg synes det var et slemt innlegg..
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #21 Skrevet 20. juli 2016 Var ikke slemt dette innlegget. Det er virkeligheten . Det er et fåtall av befolkningen som er overvektig av sykdom og medisiner, iforhold til selvpåførte (foreldrepåførte) overvektige. Anonymous poster hash: 786ff...6c5
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #22 Skrevet 20. juli 2016 Det er jo ikke et slemt innlegg. Det er realiteten. Bare se på ssb. Vi blir tykkere. Både voksne og barn. Greia er at det er vårt ansvar, de voksne sitt ansvar. De er vi som skal lære barna sunne verdier. Og det er vi som svikter. Så det må være lov å diskutere det. Ikke bare forsvare oss, og stikke hodet i sanden. Er forskjell på "vi har et problem" og "dere ekle feite dumme fleskeberg har et problem". Som regel er det den siste versjonen som ytres. Anonymous poster hash: 04f17...47b
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #23 Skrevet 20. juli 2016 Er forskjell på "vi har et problem" og "dere ekle feite dumme fleskeberg har et problem". Som regel er det den siste versjonen som ytres. Anonymous poster hash: 04f17...47b Det er jo ikke "de feite ekle" problemstillingen som ble ytret her. Hun skrev aldri noe om ekkelt. Bare at det er ett stort problem, noe som det faktisk er Anonymous poster hash: c2222...21e
SuperFries Skrevet 20. juli 2016 #24 Skrevet 20. juli 2016 Er forskjell på "vi har et problem" og "dere ekle feite dumme fleskeberg har et problem". Som regel er det den siste versjonen som ytres. Anonymous poster hash: 04f17...47b Det er vel det samme hvordan det uttrykkes. Problemet er der, uansett hvordan man uttrykker det. Man kan velge å fokusere på hvordan det uttrykkes, eller man kan velge å fokusere på selve problemet...
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2016 #25 Skrevet 20. juli 2016 Var du der i parken i dag, siden hi mobber akkurat deg og ditt barn? Om ikke, her er vi tilbake til at alle feite unger går på medisiner, det er jo ingen som er tykke pga dårlig kosthold Anonymous poster hash: 2e4a3...7be Ja vi var på Tusenfryd i dag, Men ikke vær så raske til å dømme. Nei ikke alle overvektige barn er syke men mitt barn er det. Men det vet du ikke. Hun er også veldig klar over dette selv. Hun vet også at det er hennes 5 diagnoser og medisiner som er med på og gjøre henne ikke like mye verd som dine barn Anonymous poster hash: ab686...310
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå