Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #1 Skrevet 17. juli 2016 Jeg er den mammaen med barnet på 5 år. Barnet som sutra, slo seg vrang og hylte og sparka og slo. Barn som bare løp av gårde, hørte ikke etter. Hvorfor gjorde barnet det? Bortskjemt? - Nei Dårlig oppdragelse? - Nei Dårlig oppførsel? - Sikkert Det er et barn som har vært sykt lenge, hadde på seg sykehus armbånd. I tillegg har barnet en psykisk diagnose som ikke kan ses, annet en på oppførselen. Jeg fikk utrolig mange stygge blikk av andre mennesker. Mennesker som lo og fniste. Himla med øynene og pekte. Barnet mitt er sykt, og hadde en dags permisjon på sitt favoritt sted i dag. På tusenfryd. En dag han har gledet seg så mye til, holdt ut med masse prøver og undersøkelser og medisiner på sykehuset. En dag han fikk oppleve i "frihet" med familien sin før han skulle tilbake til sykehuset. Så før du ler, himler med øya, peker og rister på hodet over at noen er dårlig mor/far og ikke har kontroll. Tenk, tenk litt før du dømmer. Jeg slet med å holde igjen tårene mine i dag med de stygge blikkene for det gjør veldig vondt. Anonymous poster hash: 3ff4f...940
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #2 Skrevet 17. juli 2016 Jeg er den mammaen med barnet på 5 år. Barnet som sutra, slo seg vrang og hylte og sparka og slo. Barn som bare løp av gårde, hørte ikke etter. Hvorfor gjorde barnet det? Bortskjemt? - Nei Dårlig oppdragelse? - Nei Dårlig oppførsel? - Sikkert Det er et barn som har vært sykt lenge, hadde på seg sykehus armbånd. I tillegg har barnet en psykisk diagnose som ikke kan ses, annet en på oppførselen. Jeg fikk utrolig mange stygge blikk av andre mennesker. Mennesker som lo og fniste. Himla med øynene og pekte. Barnet mitt er sykt, og hadde en dags permisjon på sitt favoritt sted i dag. På tusenfryd. En dag han har gledet seg så mye til, holdt ut med masse prøver og undersøkelser og medisiner på sykehuset. En dag han fikk oppleve i "frihet" med familien sin før han skulle tilbake til sykehuset. Så før du ler, himler med øya, peker og rister på hodet over at noen er dårlig mor/far og ikke har kontroll. Tenk, tenk litt før du dømmer. Jeg slet med å holde igjen tårene mine i dag med de stygge blikkene for det gjør veldig vondt. Anonymous poster hash: 3ff4f...940 😘 Klem Anonymous poster hash: 5d182...599
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #3 Skrevet 17. juli 2016 Trist da om han brukte dagen til å oppføre seg dårlig, om han hadde gledet seg sånn Anonymous poster hash: c433a...212
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #4 Skrevet 17. juli 2016 Trist da om han brukte dagen til å oppføre seg dårlig, om han hadde gledet seg sånn Anonymous poster hash: c433a...212 Eh... Du har vel ikke helt skjønt det ?! Anonymous poster hash: 5d182...599
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #5 Skrevet 17. juli 2016 Klem til deg 😘 og god bedring til barnet, det kommer bedre dager. Anonymous poster hash: e8036...892
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #6 Skrevet 17. juli 2016 Trist da om han brukte dagen til å oppføre seg dårlig, om han hadde gledet seg sånn Anonymous poster hash: c433a...212 Ja du ville vel ment at barnet oppførte seg dårlig men barnet gjorde egentlig ikke det Barnet er sykt og var veldig spent og gledet seg masse til turen. Men du er vel en av de som hadde sett ned på meg Anonymous poster hash: 3ff4f...940
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #7 Skrevet 17. juli 2016 Takk for påminnelse, det er viktig å tenke på at oppførsel som stikker seg ut kan ha mange ulike årsaker. Men helt utrolig at så mange kritiserer åpenlyst med stygge blikk og kommentarer! Det er langt dårligere oppførsel enn et barn som utagerer spør du meg. Anonymous poster hash: 821ba...d15
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #8 Skrevet 17. juli 2016 Takk for påminnelse, det er viktig å tenke på at oppførsel som stikker seg ut kan ha mange ulike årsaker. Men helt utrolig at så mange kritiserer åpenlyst med stygge blikk og kommentarer! Det er langt dårligere oppførsel enn et barn som utagerer spør du meg. Anonymous poster hash: 821ba...d15 Måtte be to jenter om å la vær å filme barnet mitt De syns det var morsomt og lo når han drev å apa. Et par lo skikkelig åpenlyst når barnet mitt løp tvers over stien og en mann holdt på å snuble. Kan fortsatte slik med mange eksempler. Anonymous poster hash: 3ff4f...940
Ylva og Mathilde Skrevet 17. juli 2016 #9 Skrevet 17. juli 2016 Jeg har såpass erfaring med vrange barn selv at jeg passer mine egne saker. Er det barn i min nærhet som har et utbrudd av et eller annet slag smiler jeg medfølende til foreldrene, og er takknemlig for at det ikke er meg akkurat da. Du får bare heve deg over smålige folk, hva bringer de til verden med slik oppførsel? Håper du er sterk nok til å overse dem neste gang! (Dvs, håper du slipper en neste gang!)
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #10 Skrevet 17. juli 2016 Det du skal huske er at du gjær akkurat det samme selv. Du dømmer dem som himler med øynene ol uten å kjenne til bakgrunnen deres. De kan ha hatt en like god grunn for oppførselen sin som din sønn hadde for sin oppførsel. Anonymous poster hash: 6e548...72f
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #11 Skrevet 17. juli 2016 Jeg har såpass erfaring med vrange barn selv at jeg passer mine egne saker. Er det barn i min nærhet som har et utbrudd av et eller annet slag smiler jeg medfølende til foreldrene, og er takknemlig for at det ikke er meg akkurat da. Du får bare heve deg over smålige folk, hva bringer de til verden med slik oppførsel? Håper du er sterk nok til å overse dem neste gang! (Dvs, håper du slipper en neste gang!) Er lettere sagt en gjort å heve seg over slikt, men nå er vi ekstra sårbare. Vi har ingen normal sommerferie i år, vært mange lage dager på sykehuset. Han har vært veldig modig og tøff og holdt ut alle undersøkelser og prøver de har tatt. Alt fordi han skulle få lov til å få en dag på tusenfryd med kræsjebiler og tømmerenna som han elsker. Han er en fantastisk gutt på alle måter, men i dag ble det en overload i et lite hode. Er sikkert bare ekstra sårbar for jeg er sliten. Anonymous poster hash: 3ff4f...940
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #12 Skrevet 17. juli 2016 Det du skal huske er at du gjær akkurat det samme selv. Du dømmer dem som himler med øynene ol uten å kjenne til bakgrunnen deres. De kan ha hatt en like god grunn for oppførselen sin som din sønn hadde for sin oppførsel. Anonymous poster hash: 6e548...72f Nice try. Det er ikke ok for voksne å himle m øynene uansett bakgrunn, det er bare slikt man ikke gjør. Anonymous poster hash: 821ba...d15
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #13 Skrevet 17. juli 2016 Det du skal huske er at du gjær akkurat det samme selv. Du dømmer dem som himler med øynene ol uten å kjenne til bakgrunnen deres. De kan ha hatt en like god grunn for oppførselen sin som din sønn hadde for sin oppførsel. Anonymous poster hash: 6e548...72f Mener du det virkelig eller prøver du å provosere? Hvilken grunn har voksne mennesker for å filme er barn? Å le av et barn? Å himle med øynene og riste på hodet? Hvilken grunn har de som du mener er god? Hvilken sykdom? Diagnose? Anonymous poster hash: 3ff4f...940
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #14 Skrevet 17. juli 2016 Det du skal huske er at du gjær akkurat det samme selv. Du dømmer dem som himler med øynene ol uten å kjenne til bakgrunnen deres. De kan ha hatt en like god grunn for oppførselen sin som din sønn hadde for sin oppførsel. Anonymous poster hash: 6e548...72f Dette er det dummeste svarer på lang tid. Anonymous poster hash: 3a29e...df7
Twintipp og himmelblå Skrevet 17. juli 2016 #15 Skrevet 17. juli 2016 Ikke for å strø salt i såret, men av ren undring... Barnet må jo være noen år siden det kan ta tømmerrenna. Hva er årsaken til at det oppfører seg på denne måten? Tross sykehus og innleggelse, løpe ned andre voksne osv, det vil naturligvis tiltrekke seg oppmerksomhet. Forstår at du er sliten, og at du som mor er sårbar. Er selv vernepleier og lurer på hva det er som forårsaker denne atferden?
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #16 Skrevet 17. juli 2016 Nice try. Det er ikke ok for voksne å himle m øynene uansett bakgrunn, det er bare slikt man ikke gjør. Anonymous poster hash: 821ba...d15 Det er ikke ok for barn å sparke, slå, skjelle ut foreldrene eller stikke av heller. Sånt gjør man bare ikke, eller jo, noen ganger gjør barn sånne ting og noen ganger har de en "godkjent" grunn, andre ganger er de bare dårlig oppdratt. Sån er det med voksne også. Du vet ikke om de er psykisk utviklingshemmede eller har blitt mishandlet hele oppveksten. Jeg sier ikke at det er greit å le eller peke når gutten blir rebelsk, men du kan ikke forvente at folk skal late som det ikke skjer og du må forvente at de fleste ikke automatisk tror gutten er syk, akkurat som hi ikke automatisk regner med at de voksne som himlet med øynene var syke. Anonymous poster hash: 6e548...72f
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #17 Skrevet 17. juli 2016 Klem til deg, HI. Dette kunne jeg ha skrevet selv, har selv et barn med både psykiske og fysiske diagnoser. Får blikk og kommentarer støtt, folk har til og med ropt til oss selv om de ser vi gjør alt vi kan. Eneste positive er at jeg virkelig har lært å tenke lengre enn min egen nese. Håper resten av dagen ble fin likevel! Ofte er det ikke så lett å styre seg når man gleder seg heller og følelsene tar helt overhånd. Men dere gjør en kjempejobb! Stor klem fra meg! Anonymous poster hash: 8fab9...06b
Elina Skrevet 17. juli 2016 #18 Skrevet 17. juli 2016 Det du skal huske er at du gjær akkurat det samme selv. Du dømmer dem som himler med øynene ol uten å kjenne til bakgrunnen deres. De kan ha hatt en like god grunn for oppførselen sin som din sønn hadde for sin oppførsel. Anonymous poster hash: 6e548...72f Tuller du...??? Tror du virkelig ALLE disse voksne hadde diagnoser? Folk dømmer så alt for fort andre, har selv opplevd det samme selv. En gang svarte jeg krast tilbake etter en stygg komentar, hun ble litt lang i maska da ja. Peker man på andre gir man ti pekefingre tilbake på deg selv.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #19 Skrevet 17. juli 2016 Jeg ønsker ikke å kommentere det andre som er sagt i tråden her, men har et spm til HI: Hadde han virkelig glede av denne dagen? Eller var han for syk, spent og sliten til egentlig å nyte det, og utagerte av den grunn? Anonymous poster hash: 3bdea...b15
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #20 Skrevet 17. juli 2016 Ikke for å strø salt i såret, men av ren undring... Barnet må jo være noen år siden det kan ta tømmerrenna. Hva er årsaken til at det oppfører seg på denne måten? Tross sykehus og innleggelse, løpe ned andre voksne osv, det vil naturligvis tiltrekke seg oppmerksomhet. Forstår at du er sliten, og at du som mor er sårbar. Er selv vernepleier og lurer på hva det er som forårsaker denne atferden? Barnet er fem år står det. En vill gjetning er autisme. Anonymous poster hash: 419a9...d74
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #21 Skrevet 17. juli 2016 Ikke for å strø salt i såret, men av ren undring... Barnet må jo være noen år siden det kan ta tømmerrenna. Hva er årsaken til at det oppfører seg på denne måten? Tross sykehus og innleggelse, løpe ned andre voksne osv, det vil naturligvis tiltrekke seg oppmerksomhet. Forstår at du er sliten, og at du som mor er sårbar. Er selv vernepleier og lurer på hva det er som forårsaker denne atferden? Jeg er også vernepleier, men jeg holder meg for god til å spørre om diagnoser. Det er da tusenvis av grunner til at et barn kan utagere på denne måten, hvorfor er det viktig for deg å grave og vite detaljer? Anonymous poster hash: f72aa...ac4
Ylva og Mathilde Skrevet 17. juli 2016 #22 Skrevet 17. juli 2016 Det er ikke ok for barn å sparke, slå, skjelle ut foreldrene eller stikke av heller. Sånt gjør man bare ikke, eller jo, noen ganger gjør barn sånne ting og noen ganger har de en "godkjent" grunn, andre ganger er de bare dårlig oppdratt. Sån er det med voksne også. Du vet ikke om de er psykisk utviklingshemmede eller har blitt mishandlet hele oppveksten. Jeg sier ikke at det er greit å le eller peke når gutten blir rebelsk, men du kan ikke forvente at folk skal late som det ikke skjer og du må forvente at de fleste ikke automatisk tror gutten er syk, akkurat som hi ikke automatisk regner med at de voksne som himlet med øynene var syke. Anonymous poster hash: 6e548...72f Eh jo, når et barn gjennomgår akutt nedsmelting i din nærhet later du som ingenting. Det er normal folkeskikk. Man ser en annen vei, og unngår å legge ekstra sten til foreldrenes byrde. Jeg skal love deg at himling med øyne, sykling eller demonstrering av misnøye er det siste en mor behøver. Det er ikke det som får henne til å legge seg om kvelden med en god følelse av å lykkes.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #23 Skrevet 17. juli 2016 Men om barnet er sykt var det vel feil å bruke dagen på et masete tusenfryd fullt av folk? Ja vel så hadde barnet lyst å reise til tusenfryd, men en 5 åring klarer ikke tenke sitt eget beste. Håper du tenker gjennom hvilken opplevelse gutten egentlig fikk og heller legger opp en kjekk dag som gutten takler neste gang. Et sykt barn har ingenting på tusenfryd å gjøre og som du sier ble det altfor mye for han. Trist at en av få dager i "frihet" fra sykehuset ble stort sett bare dum. Anonymous poster hash: e1d03...a16
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #24 Skrevet 17. juli 2016 Jeg ønsker ikke å kommentere det andre som er sagt i tråden her, men har et spm til HI: Hadde han virkelig glede av denne dagen? Eller var han for syk, spent og sliten til egentlig å nyte det, og utagerte av den grunn? Anonymous poster hash: 3bdea...b15 Noen kan glede seg så mye at følelsene springer løpsk. Diagnose eller ikke diagnose; hvert besøk vi har i parker medfører masse kos, men også litt krangling blant ungene. Anonymous poster hash: f72aa...ac4
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2016 #25 Skrevet 17. juli 2016 Mener du det virkelig eller prøver du å provosere? Hvilken grunn har voksne mennesker for å filme er barn? Å le av et barn? Å himle med øynene og riste på hodet? Hvilken grunn har de som du mener er god? Hvilken sykdom? Diagnose?Anonymous poster hash: 3ff4f...940 Mannen til min venninne gikk på noen piller en periode som gjorde at han mistet hemningene og dermed sa mye rett ut som kunne være temlig sårende, en del psykisk utviklingshemmede kan være meget plagsomt direkte, en del med asbergerskan mangle evnen til å se når ting skal overses og når det kan kommenteres osv. Anonymous poster hash: 6e548...72f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå