Gå til innhold

Ok å be om penger til ingredienser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri opplevd at noen har bedt om å få eller tilbudt seg å betale for ingredienser...

Men så er det vanlig at vi baker for hverandre her. Både venner og familie.

Anonymous poster hash: 58d01...df7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tilbyr du deg så tilbyr du deg. Det du kan gjøre er å si at kaken blir din konfirmasjonsgave til konfirmanten da den koster både tid og penger å lage :)

Skrevet

Tilbyr du deg så tilbyr du deg. Det du kan gjøre er å si at kaken blir din konfirmasjonsgave til konfirmanten da den koster både tid og penger å lage :)

Men altså..hvilken konfirmant ønsker seg ei kake i "gave"? Ihvertfall ikke jeg da jeg var konfirmant! Utrolig sært å gi ei kake i gave.

Anonymous poster hash: 45b9d...a48

Skrevet

Er det snakk om en "vanlig" kake? Hvis ja, nei, det er ikke greit! Hvis det er en kake ala en bryllupskake, ja, da er det greit. Men da skal det være avklart på forhånd. Har flere venner som har fått (hjemmelaget) bryllupskake i gave fra venner. Det er da kaker det ligger masse tid og penger bak, og brudeparet sparer gjerne flere tusen kroner på at de slipper å kjøpe en.

Men en helt vanlig marsipankake, ostekake eller lignende? Da er det utrolig frekt å spørre om penger til å dekke ingrediensene, og det er også i mine øyne helt urimelig at dette skal være gave til konfirmanten.

Å bake en kake til slekt og venners fest er en tjeneste! Ikke noe man får betalt for. Neste gang er det kanskje du som har behov for en kake.

Skrevet

Må du lage en så dyr kake da? Kan du ikke lage en enkel og billig kake. Ikke alle syntes disse 3.etg fondant kakene er spesielt gode. Bare full av sukker.

Lag heller en enkel sjokoladekake, ostekake eller evt en eplekake.

Anonymous poster hash: c9096...cda

Skrevet

Er det snakk om en "vanlig" kake? Hvis ja, nei, det er ikke greit! Hvis det er en kake ala en bryllupskake, ja, da er det greit. Men da skal det være avklart på forhånd. Har flere venner som har fått (hjemmelaget) bryllupskake i gave fra venner. Det er da kaker det ligger masse tid og penger bak, og brudeparet sparer gjerne flere tusen kroner på at de slipper å kjøpe en.

Men en helt vanlig marsipankake, ostekake eller lignende? Da er det utrolig frekt å spørre om penger til å dekke ingrediensene, og det er også i mine øyne helt urimelig at dette skal være gave til konfirmanten.

Å bake en kake til slekt og venners fest er en tjeneste! Ikke noe man får betalt for. Neste gang er det kanskje du som har behov for en kake.

Jeg mener selvfølgelig kaker en vanligvis tar penger for! Forsto det sånn at HI var hobbybaker, tolket det da som type meget pyntede kaker det ligger mye tid bak :) å kreve penger for en ostekake eller bløtkake blir for dumt! Det er jeg enig i :)

Skrevet

Så mange gjerrige mennesker det er her i verden... Tilbyr jeg meg å bake en kake, hadde jeg vært superflau om jeg skulle bedt om penger til ingrediensene!

Anonymous poster hash: 76498...93b
Skrevet

Nei og nei, det blir jo bare helt feil.

Anonymous poster hash: d7400...867

Skrevet

Nei og nei, det blir jo bare helt feil.

Anonymous poster hash: d7400...867

Enig. Hvor dyre kaker baker man egentlig.?

Og hvor kjedelig er det ikke for konfirmanten å spise opp sin egen gave. Tenker hun driter (ut) i den gaven

Anonymous poster hash: 8476e...2f4

Skrevet

Det er jo enda værre. Det er vel neppe noe en konfirmant ønsker seg, med mindre det er en helt spesiell og flott kake som konfirmanten har bedt om

Anonymous poster hash: 2e31a...5a6

Skrevet

Enig. Hvor dyre kaker baker man egentlig.?

Og hvor kjedelig er det ikke for konfirmanten å spise opp sin egen gave. Tenker hun driter (ut) i den gaven

Anonymous poster hash: 8476e...2f4

Det blir jo fort noen hundrelapper av det, jeg sto og tenkte på det i dag. Ti egg, 250 g hasselnøtter, 3 pk fløte, to pk Odense marsipan, mel og sukker og en vaniljestang brukte jeg. Men jeg hadde tilbudt meg å lage og det ville ikke falt meg inn å ta betalt! Jeg har laget til utallige sammenkomster, og håper at når det blir vår tur til å trenge hjelp med kaker vil jeg få igjen. Man tar seg ikke betalt for vennetjenester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...