Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #26 Skrevet 15. juli 2016 Lol! Det er virkelig helt utrolig og vanvittig fascinerende hvor mye klutvask engasjerer noen. Det er helt frivillig! Naboen kan vaske seg med høy for alt jeg bryr meg. Hvorfor dette behovet for å overbevise andre om at de skal/skal ikke bruke klut?! Anonymous poster hash: 44858...d3e
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #27 Skrevet 15. juli 2016 Lol! Det er virkelig helt utrolig og vanvittig fascinerende hvor mye klutvask engasjerer noen. Det er helt frivillig! Naboen kan vaske seg med høy for alt jeg bryr meg. Hvorfor dette behovet for å overbevise andre om at de skal/skal ikke bruke klut?! Anonymous poster hash: 44858...d3e
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #28 Skrevet 15. juli 2016 Noe alvorlig galt med klutene dine Slik gjør vi det her i huset: Man fyller vasken med lunket (eller litt varmt) vann. Mens det renner vann fra springen tilsetter vi en dæsj med såpe (eller for dere som må ha det inn med teskje: man tilsetter en teskje såpe). Så tar man en ren klut fra hyllen, skuffen eller hvor dere nå liker å oppbevare kluter. Så legger man kluten oppi såpevannet. Etter at kluten har ligger i såpevannet i ca. tre sekunder (valgfritt) tar man så og vrir kluten. Det er her den vanskelige delen kommer. Man må vri akkurat såpass at det slutter å renne, men ikke så mye at den blir tørr. Etter en tid som klutvasker går dette helt automatisk, til og med småbarn klarer det med pittelitt trening, så ikke mist motet for tidlig! Så begynner man vaskeprosessen: Først vasker man ansiktet. Her kan man improvisere litt. Man kan begynne med pannen og vaske seg nedover, eller man kan begynne med haken og vaske seg oppover. Om du syns det er vanskelig å skulle huske flere måter å vaske seg på ville jeg konsentrert meg om en: fra toppen og ned. Og slik kommer vi til neste del, under armene. Før man begynner må man gjenta skylle- og vrimanøveren. Etter ny skylling er det klart for siste del. Her må man vaske seg først framme og så bak, før man skyller kluten under rennende vann og slenger den i maskina/legger i egen kurv for brukte rumpekluter ol. Disse skal vaskes for seg på 90 grader. AAaaah... DET var godt å få ut... Etter alle disse hjelpeløse innleggene om klutvask jeg har sett i det siste Anonymous poster hash: 567c3...6b4 Det er rimelig ekkelt å fylle opp vasken med vann (en vask som man vasker hendene i etter toalettbesøk og som man pusser tenner i)for så å vaske seg i ansiktet med dette vannet. Enda mer ekkelt er det å skylle kluten man har vasket seg med i samme vask! Neste dag fyller man da altsåpå ny opp med vann til ansiktsvask eller enda verre; man fyller på vann i vasken til nestemann. Fysj! Jeg synes det grenser til uhygiene. Hvorfor fyller du vasken med vann? Og hvorfor skyller dere kluten som har vært brukt i underlivet i en vask hvor man også vasker hender og pusser tenner? Anonymous poster hash: a68d6...534
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #29 Skrevet 15. juli 2016 Jeg er født på 80-tallet, og vi hadde badekar og dusj hele tiden. Min mor badet i badekar da hun var liten og delte leilighet med to andre familier. Hva min mormor gjorde vet jeg ikke, har aldri hatt kontakt med henne. Faren min er vokst opp på gård, og de hadde badekar, dusj, badestamp og diverse. Badekar.....æsj. Tenk å sitte i all den skitten du vasker bort. Anonymous poster hash: 9364d...2db
Luksusdyret Skrevet 15. juli 2016 Forfatter #30 Skrevet 15. juli 2016 Lol! Det er virkelig helt utrolig og vanvittig fascinerende hvor mye klutvask engasjerer noen. Det er helt frivillig! Naboen kan vaske seg med høy for alt jeg bryr meg. Hvorfor dette behovet for å overbevise andre om at de skal/skal ikke bruke klut?! Anonymous poster hash: 44858...d3e Jeg skrev om at jeg synes det er upraktisk, og spurte hvordan andre forholdt seg til det. Jeg prøver ikke å overbevise noen om noe, har bare et spørsmål hvorfor det er så praktisk.
Luksusdyret Skrevet 15. juli 2016 Forfatter #31 Skrevet 15. juli 2016 Badekar.....æsj. Tenk å sitte i all den skitten du vasker bort. Anonymous poster hash: 9364d...2db Som du kanskje har lest (forhåpentligvis) så er jeg verken for eller imot klutvask. Jeg har ikke sagt at det er ekkelt, hvor leser du det? Jeg skrev kun at jeg synes det er upraktisk og spurte om noen her synes at det er praktisk. Ikke noe om ekkelt/ikke ekkelt, rent/ikke rent og så videre.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #32 Skrevet 15. juli 2016 Og hvor leser du at jeg sier at du sier at klutvask er ekkelt? Hehe Jeg skrev bare at det å bade i sin egen skitt er ekkelt. Nevnte ikke klutvask i hele tatt jeg. Anonymous poster hash: 9364d...2db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå