Gå til innhold

Kvinneguiden damer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser litt på Fotballfruetråden som etter over tusen sider ble stengt og startet opp med nytt navn.

Der sitter det tilsynelatende normale mennesker og analyserer, screenshot'er alle innlegg, bilder og kommentarer og mener seg berettiget til å komme med de verste karakteristikker om fruen og alle rundt henne. De prøver å innbille både seg selv og andre at det er bedriften de kritiserer, men det kan de vel knapt tro på selv.

Litt trist, litt skummelt og ganske fascinerende.

Anonymous poster hash: a2820...813

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge hun velger å dele det hun deler, må hun tåle å få kritikk på det. At hun sier seg selv i mot, har kommet tydelig frem i den tråden. At hun har lurt leverandører likeså. At hun har eksponert tredjepart uten at vi får vite hans versjon - er det så bra?

Mange i kommentarfeltet på bloggen drar misunnelseskortet gang på gang. Ser ingen som er misunnelig på livet hennes.

Hvorfor dra privatlivet inn i en interiørblogg? Hvorfor ligger hun på alle fire og skrubber gulv når det er fare for for tidlig fødsel? Hvorfor si at du jogger for å holde bekkenløsninga i sjakk?

Det er jo dette hun tjener penger på. Flere klikk = mer penger i kassa. Anonymous poster hash: a5cf3...0c8

Poenget var ikke villa paprika, poenget var at jeg forstår ikke at voksne damer kan sitte i dagevis, nei vent, MÅNEDSVIS å diskutere bloggere og hva de gjør galt og hvordan de ser ut! Hvilken glede får de ut av det?

Skrevet

Poenget var ikke villa paprika, poenget var at jeg forstår ikke at voksne damer kan sitte i dagevis, nei vent, MÅNEDSVIS å diskutere bloggere og hva de gjør galt og hvordan de ser ut! Hvilken glede får de ut av det?

Vel, det var damene på kg som avslørte Cbe sitt kommentarjuks og bilderedigering. De vil vel opplyse om at bloggbransjen kan være bedriten, at bloggeiere lyver og manipulerer. At de setter seg selv først i alle sammenhenger for å tjene penger på det.

Jeg leste Cbe sin blogg før, men etter at det kom frem masse dritt, fant jeg ut at jeg IKKE ville være med på å gi klikk til en bedrift som lyver. Lesertallene har da og gått betraktelig ned for Cbe.

Anonymous poster hash: a5cf3...0c8

Skrevet

Unnskyld, men er du så mye bedre? "Frøken copycat"???

Copycat?

Anonymous poster hash: 75c73...1d4

Gjest Antarctica
Skrevet

Vel, det var damene på kg som avslørte Cbe sitt kommentarjuks og bilderedigering. De vil vel opplyse om at bloggbransjen kan være bedriten, at bloggeiere lyver og manipulerer. At de setter seg selv først i alle sammenhenger for å tjene penger på det.

Jeg leste Cbe sin blogg før, men etter at det kom frem masse dritt, fant jeg ut at jeg IKKE ville være med på å gi klikk til en bedrift som lyver. Lesertallene har da og gått betraktelig ned for Cbe.

Huff, der smittet det visst over fra KG til DIB.

Har noen et brekkmiddel?

Skrevet

Å det er de de gjør altså...de redder samfunnet fra de fæle bloggere? Eller nei, de er bare en gjeng gærninger som har altfor store tanker om seg selv og sin viktighet, og som faktisk klarer å overbevise seg selv om at mobbing er helt greit så lenge man mobber bloggere.

Anonymous poster hash: 1adb5...1e6

Skrevet

Hva er det som får voksne damer til å sitte i dag ut og dag inn å diskutere kjendiser opp og i mente? Dissekere blogger og deres privatliv og smøre det utover nettet! Samtidig bedyrer de at de holder seg innenfor "reglementet" og at de er i sin fulle rett til å gjøre det. Kanskje det, men HVORFOR? Hva gir det dem å utelukkende kritisere andre på denne måten? Gir det dem glede å trampe ned andre?

Det verste var da "utenforstående" kom inn å prøvde å motsi brukerne. De ble jo halshogd! "Utenforstående" hadde ingenting med å komme dit å kritisere brukerne! Det var visst blitt et problem i det siste... Altså PSYKO spør du meg. De legger jo enkelte bloggere for hat og jeg får oppriktig VONDT inni meg når jeg leser hva de skriver om f.eks. Villapaprika. Mens frøken copycat får STØTTE og medhold. Det ligner på en heksejakt der inne.

Hvilke damer oppfører seg sånn? Jeg forstår det bare ikke! Er det bare jeg som reagerer?

Jeg har ikke lest hele tråden her, men jeg tror du skal være glad for at du er intelligent nok til å ikke forstå de damene der ;)

Måten de omtaler andre/kjendiser, sier mest om de som omtaler, svært lite om kjendisene!

Anonymous poster hash: c7649...4a8

Skrevet

Såvidt jeg har sett så er det stort sett juks, løgn, brudd på lover, etc. som diskuteres. Bra at noen tar det opp i og med at flere blogger er million bedriften som som driver med alskens snusk.

Villa Paprika har kjørt to firma i grøfta på ett år, men dama selv skryter av millionlønn. Hun sier også at hun jogger masse fordi hun har kraftig bekkenløsning og sier hun ligger på alle fire og vasker gulvet. Mens hun har truende prematurfødsel.

Men det er ikke lov å si at noe skurrer en plass? Hun lever av at leserne klikker seg inn, men de får ikke mene noe eller spørre om sinnsyke selvmotsigelser nesten daglig?

😵

Anonymous poster hash: 6f9a8...a0e

Gjest Sandra M. Gilbert
Skrevet

Jeg har tatt turen innom Villa Paprika-bloggen sporadisk iblant, og det er ingen tvil om det som skrives der blir mer og mer fullt av selvmotsigelser. Jeg har lest skikkelig stygge ting om diverse der inne, inkludert fryktelig stygge ting om eksen.

En lang pause hadde nok gjort seg, kan man si. Masse advokatmat i den bloggen, og det at hun bruker andres bilder uten kreditering er hennes minste problem for tiden.

Det er ikke bra i det hele tatt, og hun kan kutte ut utleveringen av de andre hun bor med i samme slengen, 

Dette er det eneste forumet jeg kjenner til, forresten, men jeg syntes ikke "Kvinneguiden" virket ille fordi de diskuterer blogger der. Alt jeg leste om Villa Paprika var helt saklig der inne og 100 prosent sant, bortsett fra at det som ble skrevet av forsvarerne, for det var ufint.

Skrevet

Hva har de skrevet som er ufint /usant? Eksempler? Jeg skal ikke skryte på meg at jeg har lest alt, men jeg har fulgt VP til og fra en god stund, og mye av kritikken er i høyeste grad berettiget.

Anonymous poster hash: f1eb3...1c3

Skrevet

Hva har de skrevet som er ufint /usant? Eksempler? Jeg skal ikke skryte på meg at jeg har lest alt, men jeg har fulgt VP til og fra en god stund, og mye av kritikken er i høyeste grad berettiget.

Anonymous poster hash: f1eb3...1c3

Det siste er vel at de meldte henne til NAV.

Det har vært hets om barnas navn, spekulasjoner om psykisk helse etc. De leser ikke bloggen, men elsker likevel å følge med på livet hennes. Tragisk og latterlig.

Det er en gravid dame og hun hetses på nett! Til og med kommentarer om at hun kan skylde på seg selv om barnet blir premature. Det er så ufattelig slemt og LANGT utenfor det de liker å kalle 'konstruktiv kritikk'

Anonymous poster hash: 1b036...110

Skrevet

Det siste er vel at de meldte henne til NAV.

Det har vært hets om barnas navn, spekulasjoner om psykisk helse etc. De leser ikke bloggen, men elsker likevel å følge med på livet hennes. Tragisk og latterlig.

Det er en gravid dame og hun hetses på nett! Til og med kommentarer om at hun kan skylde på seg selv om barnet blir premature. Det er så ufattelig slemt og LANGT utenfor det de liker å kalle 'konstruktiv kritikk'

"De" meldte henne til NAV? Én skrev at hun meldte til NAV. Det er ingen der som har rettet seg sammen og meldt henne. Uansett gir hun selv uttrykk for at hun gjør masse i huset, er det fare for prematur fødsel skal man ikke gjøre en dritt. Det med at hun kan skylde seg selv hvis det går galt, går jo på nettopp dette- at vi får inntrykk av at hun jobber ræva av seg med oppussing mens ungen "presser" på.

Igjen- hun velger helt selv hva som blir publisert på blogg og instagram. Tåler hun ikke kritikk må hun la være å publisere det hun vet vil vekke reaksjoner.

Skrevet

"De" meldte henne til NAV? Én skrev at hun meldte til NAV. Det er ingen der som har rettet seg sammen og meldt henne. Uansett gir hun selv uttrykk for at hun gjør masse i huset, er det fare for prematur fødsel skal man ikke gjøre en dritt. Det med at hun kan skylde seg selv hvis det går galt, går jo på nettopp dette- at vi får inntrykk av at hun jobber ræva av seg med oppussing mens ungen "presser" på.

Igjen- hun velger helt selv hva som blir publisert på blogg og instagram. Tåler hun ikke kritikk må hun la være å publisere det hun vet vil vekke reaksjoner.

Kritikk er en ting. Hets og mobbing i flokk er bare slemt og stygt.

De liker henne ikke. De leser ikke bloggen. Hvorfor skrive side opp og side ned med dritt om henne?? Ikke bare om henne, men om mange andre bloggere. Hvorfor denne altoppslukende interessen for å mobbe noen man tilsynelatende ikke bryr seg om?

Det er helt sjukt!

Skrevet

De liker henne ikke. De leser ikke bloggen. Hvorfor skrive side opp og side ned med dritt om henne?? Ikke bare om henne, men om mange andre bloggere. Hvorfor denne altoppslukende interessen for å mobbe noen man tilsynelatende ikke bryr seg om?

Det er helt sjukt!

Har lest litt på den tråden siden HI brakte det opp. Finner ikke hetsen jeg?

Saklig kritikk av en blogger som bretter seg ut ser jeg derimot.

Bloggeren lever av å få oppmerksomhet, og lengter naturligvis etter å bare få positiv omtale(det ville jo alle ha ønsket?) hvis dette er et problem, utlever mindre eller finne seg et yrke uten publisitet.

Er det så vanskelig å skjønne det? :)

Anonymous poster hash: 5912c...b2a

Skrevet

Har lest litt på den tråden siden HI brakte det opp. Finner ikke hetsen jeg?

Saklig kritikk av en blogger som bretter seg ut ser jeg derimot.

Bloggeren lever av å få oppmerksomhet, og lengter naturligvis etter å bare få positiv omtale(det ville jo alle ha ønsket?) hvis dette er et problem, utlever mindre eller finne seg et yrke uten publisitet.

Er det så vanskelig å skjønne det? :)

Anonymous poster hash: 5912c...b2a

Det meste av hetsen er selvsagt slettet. Heldigvis!

Mobbing kan uansett aldri legitimeres. Eller mener du det? At når man stikker seg litt frem så må man tåle hets, hat og mobbing? Uansett om det er på jobb, i nabolaget, på blogg, i lokalavisen el. Hvorfor skal man finne seg i hets og mobbing? Det er på tide at de som utfører hets, hat og mobbing heller går i seg selv.

Skrevet

Det er helt sjukt!

Hets og mobbing blir fjernet av moderatorene når det forekommer. Det er kritikk, og ikke noe annet som blir stående. Kommentarfeltet til Vp er mange ganger verre. Velger man å stikke nesa frem må man holde sin egen sti ren.

Skrevet

Stemmer. Det var en ny bruker som ville melde bloggeren til NAV. Hun fikk ingen støtte av andre brukere, tvert om. 

Det er merkelig hvis alle på et forum skal holdes ansvarlig for hva en bruker skriver. Dere som gjør det her inne, er dere ansvarlig for hva jeg legger ut her på forumet, slik at hvis jeg skriver noe dumt e.l, så skal folk på andre forum få kritisere alle dere her inne for det? 

Kan dere komme med eksempler på hets og mobbing inne på KG? 

• Er det hets å kritisere en blogger for å henge ut barnefar på en blogg som har over 10.000 unike lesere hver dag (samt publisere negative kommentarer på bloggen om han, bloggeren har redaktøransvar)? Husk barnefar har ingen mulighet for å forsvare seg mot hva som blir lagt ut. Noen burde prøve å forstå hvordan han må oppleve uthengingen.
  • Er det hets å kritisere manglende reklamemerking?
  • Er et hets å kritisere interiøret på en interiørblogg som tjener penger på det som legges ut der?
  • Er det hets å være imot at barn får lagt ut bilder og informasjon om privatlivet på en blogg? 

Jeg opplever enkelte kommentarer i denne tråden som hets/mobbing mot brukere på KG. Og det som står her hadde blitt fjernet for lenge siden av moderatorene der. Så kanskje ikke dere er de rette til å skrive om hets/mobbing?

Anonymous poster hash: ae38b...bf8

Skrevet

Stemmer. Det var en ny bruker som ville melde bloggeren til NAV. Hun fikk ingen støtte av andre brukere, tvert om. 

Det er merkelig hvis alle på et forum skal holdes ansvarlig for hva en bruker skriver. Dere som gjør det her inne, er dere ansvarlig for hva jeg legger ut her på forumet, slik at hvis jeg skriver noe dumt e.l, så skal folk på andre forum få kritisere alle dere her inne for det? 

• Er det hets å kritisere en blogger for å henge ut barnefar på en blogg som har over 10.000 unike lesere hver dag (samt publisere negative kommentarer på bloggen om han, bloggeren har redaktøransvar)? Husk barnefar har ingen mulighet for å forsvare seg mot hva som blir lagt ut. Noen burde prøve å forstå hvordan han må oppleve uthengingen.
  • Er et hets å kritisere interiøret på en interiørblogg som tjener penger på det som legges ut der?
  • Er det hets å være imot at barn får lagt ut bilder og informasjon om privatlivet på en blogg? 

Jeg opplever enkelte kommentarer i denne tråden som hets/mobbing mot brukere på KG. Og det som står her hadde blitt fjernet for lenge siden av moderatorene der. Så kanskje ikke dere er de rette til å skrive om hets/mobbing?

Hehe!! Det skal de ha :) De er gode til å rope på moderator når de selv føler seg urettferdig behandlet. Reglene om at man fortjener det når man stikker seg frem gjelder kun bloggerne. Oh, the irony! "Kritikerne" tåler ikke kritikk..... Den er lei ;)

Skrevet

Hehe!! Det skal de ha :) De er gode til å rope på moderator når de selv føler seg urettferdig behandlet. Reglene om at man fortjener det når man stikker seg frem gjelder kun bloggerne. Oh, the irony! "Kritikerne" tåler ikke kritikk..... Den er lei ;)

Ironien er denne tråden her: Dere mobber/hetser KG for å kritisere mobbing og hetsing der inne. 

Siden du ikke klarer å svare saklig på mine spørsmål om hva som er mobbing/hets på KG, så gir jeg opp. 

Skrevet

Ironien er denne tråden her: Dere mobber/hetser KG for å kritisere mobbing og hetsing der inne.

Siden du ikke klarer å svare saklig på mine spørsmål om hva som er mobbing/hets på KG, så gir jeg opp.

Det har jeg svart på.

Skrevet

Det har jeg svart på.

Beklager, ser ikke at du har svart på:

Skrevet

Under halvparten av trådene omhandler dette. Det går i kommentarer som "så fæl uten sminke", "mangel på selvinnsikt", "psykisk ustabil" etc. Det er hetsing om kropp, barnas navn, utseende osv. Det er ikke kritikk, men hets og mobbing i flokk. De gjemmer seg bak "konstruktiv kritikk" og "hun fortjener det". Sludder og pølsevev! De elsker å meske seg i andre sine liv, som de egentlig ikke er interessert i (fordi de leser jo ikke bloggene, men må ha skjermdumper), under unnskyldningen av å gjøre samfunnet en tjeneste.

Det er en grunn til at Rampelysforumet er det forumet på KG som modereres mest og oftest. Det sier ganske mye.

Skrevet

Under halvparten av trådene omhandler dette. Det går i kommentarer som "så fæl uten sminke", "mangel på selvinnsikt", "psykisk ustabil" etc. Det er hetsing om kropp, barnas navn, utseende osv. Det er ikke kritikk, men hets og mobbing i flokk. De gjemmer seg bak "konstruktiv kritikk" og "hun fortjener det". Sludder og pølsevev! De elsker å meske seg i andre sine liv, som de egentlig ikke er interessert i (fordi de leser jo ikke bloggene, men må ha skjermdumper), under unnskyldningen av å gjøre samfunnet en tjeneste.

Det er en grunn til at Rampelysforumet er det forumet på KG som modereres mest og oftest. Det sier ganske mye.

Her kommer du med udokumenterte påstander. Vet du hva som hadde skjedd med det inne på KG? Det hadde blitt moderert bort. Og det er en av grunnene til at Rampelys modereres hyppig, da det kommer inn nye brukere som setter frem halvsannheter og løgner. Det er også ofte brukerdebatt fra de. Lignende det som foregår i denne tråden. Alt slik blir heldigvis moderert bort.  Jeg ser at dette forumet lar sikt stå. Dvs. tillater løgner og halvsannheter. Håper Dere trives med det. ;) 

Jeg er forresten enig i at bloggeren ikke eier selvinnsikt. Det viser hun ved å hetse barnefar på bloggen + publiserer kommentarer vedr. det. Og dermed driver dette forumet også med hets og mobbing etter deres definisjon. Dvs. en bruker skriver noe, og da skal alle her inne stå til rette for det. 

Skrevet

Stemmer. Det var en ny bruker som ville melde bloggeren til NAV. Hun fikk ingen støtte av andre brukere, tvert om.  Det er merkelig hvis alle på et forum skal holdes ansvarlig for hva en bruker skriver. Dere som gjør det her inne, er dere ansvarlig for hva jeg legger ut her på forumet, slik at hvis jeg skriver noe dumt e.l, så skal folk på andre forum få kritisere alle dere her inne for det?  Kan dere komme med eksempler på hets og mobbing inne på KG? 

Jeg opplever enkelte kommentarer i denne tråden som hets/mobbing mot brukere på KG. Og det som står her hadde blitt fjernet for lenge siden av moderatorene der. Så kanskje ikke dere er de rette til å skrive om hets/mobbing? Anonymous poster hash: ae38b...bf8

Men hallååååå, jeg gjentar, poenget MITT var at jeg skjønner ikke at folk vil bruke tid og energi på å diskutere bloggere! Om det er hets eller hva dem har på brødskiva, jeg fatter bare ikke at det kan diskuteres opp og i mente i månedsvis! Igjen, VP var et eksempel!!! Hvorfor gjør de det og hva gir det dem, DET var det jeg lurte på. Du sporer jo fullstendig av! Definisjon på mobbing: systematisk fysisk eller psykisk mishandling over tid. Jeg vil ikke påstå at denne tråden sårer brukerne på KG noe nevneverdig.

Skrevet

Nytter ikke å diskutere med den harde kjerne på rampelys. Å nekte å gi en blogger klikk og ta skjermdump er sykt, mye mer sykt enn samtlige bloggere er. Spørsmålet er hvorfor de gidder, og hvordan de klarer å kalle det konstruktiv kritikk, når det er ren mobbing fordekt

Anonymous poster hash: ad498...438

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...