Hjertefru Skrevet 13. juli 2016 #26 Skrevet 13. juli 2016 Link: http://www.babyverden.no/Gravid/Diverse/Tvillinger-eller-enda-flere/a-vare-gravid-med-tvillinger/
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #27 Skrevet 13. juli 2016 All Êre til deg som har tvillinger! Men Êrlig talt, sÄnn er det innimellom. Har selv vÊrt hjemme i permisjon med baby, bortreist mann og storebror fikk vannkopper og grÄt hele natten over flere dÞgn. Det er slitsomt, men man overlever. Jeg har aldri bedt mannen vÊre hjemme med mindre jeg var skikkelig syk (og selv da kunne han ikke alltid pga jobb, har feks vÊrt hjemme med to barn mens jeg hadde skikkelig omgangssyke) Har fire tette.  Anonymous poster hash: 72bb0...048
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #28 Skrevet 14. juli 2016 HI har EN natt uten nok sÞvn. Om mannen jobber 12-23 kan hun sove fÞr han gÄr pÄ jobb og sove om natten nÄr mannen er hjemme (mannen bÞr ikke vÊre 100 fritatt for nattevÄk nÄr han ikke har permisjon, spesielt nÄr barna er syke) hvorfor var ikke mannen vÄken deler av natten slik at du ogsÄ fikk sove noen timer?  Anonymous poster hash: 30237...7a5
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #29 Skrevet 14. juli 2016 Mange smÄ barn sover lite det fÞrste Äret. Jeg er heldig om jeg fÄr 3 timer sÞvn sammenhengende uten baby oppÄ meg ilÞpet av natta. Mannen gÄr pÄ jobb hver dag allikevel. Jeg har riktignok bare en Ä ta meg av, men har hatt det sÄnn i 7 mnd sÄ det tar pÄ over sÄ lang tid. Ikke fÄr jeg tatt det i gjen pÄ dagen hellerf or da mÄ jeg ut Ä trille for Ä sÞrge for at babyen fÄr nok sÞvn pÄ dagen.  Anonymous poster hash: 4129b...724 Men 3 timer sammenhengende sÞvn er jo veldig bra. Det er det ikke mange som fÄr med smÄ barn. Kan ikke sammenlignes med ingen sÞvn, eller en time uten sammenheng  Anonymous poster hash: b287c...f8b
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #30 Skrevet 14. juli 2016 Hvordan endte dette opp hi? Â Anonymous poster hash: 5772c...86f
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #31 Skrevet 14. juli 2016 Hi her.  Jeg sliter dessverre med Ă„ sove sĂ„ fikk ikke sovet fra mannen sto opp i 8tiden. Jeg fikk slappet av ett par timer da fĂžr han reiste pĂ„ jobb. Da jeg skrev innlegget var jeg helt ferdig, trĂžtt som fy med Ăžyne som nesten ikke ville Ă„pne seg đ.Ut over morgenen fikk jeg litt mer energi Ă„ det gikk greit tross alt. Ungene var heldigvis snille med mammaen sin i gĂ„rđ.Mannen reiste pĂ„ jobb som vanlig đ.  Anonymous poster hash: fd698...396
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #32 Skrevet 14. juli 2016 Litt overraska av at flere synes dette er greit nÄr mor selv er frisk, samtidig som sÄ mange mener at gravide som har helseproblemer som ugravide sykemeldes, ikkje skal sykemeldes fordi helseproblemene kan knyttes til graviditet- som ikke er en sykdom. Det var helt i orden at gravide gikk uten sÞvn i flere mÄneder, men altsÄ ikke i orden at en frisk mor uten baby i magen Ä ta hensyn til gÄr uten sÞvn gjennom en kort sykdomsperiode pÄ noen dÞgn.dette skjÞnner jeg ikke.  Anonymous poster hash: 9b312...6eb   Det er vel ikke sÄ veldig mange seriÞse personer som mener at man ikke skal sykemeldes pÄ grunn av helseplager som skyldes graviditet, fordi graviditet i seg selv ikke er en sykdom. Det er det ikke, men det er en tilstand som kan gjÞre en veldig syk - i likhet med for eksempel alderdom.  Anonymous poster hash: 1531b...54e
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #33 Skrevet 14. juli 2016 Det var nettopp en trÄd her inne som handlet om terskel for sykemelding i graviditet. Noen av svarene hi fikk var at dersom det ikke var fare for livet til mor eller barn mÄtte mor ikke sykemeldes. Og det at mor mente at det er forskjell pÄ Ä gÄ gjennom et svangerskap med andre barn som krever deg etter jobb og pÄ natt slik at en ikke fÄr hvile og Ä vÊre dÄrlig pÄ jobb men komme hjem til ingen barn og sofaen resulterte i kommentarer om at hun ikke burde fÄtt flere barn, samt harselering og beskyldninger om Ä vÊre Ärsak til at folk sÄ ned pÄ gravide. Hi beskrev alvorlige helseplager som kvalme, kronisk hodepine, rygg/ bekken og tidligere fÞdselsdepresjon hvor tidligere tÞft svangerskap var utlÞsende faktor...  Anonymous poster hash: 9b312...6eb
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #34 Skrevet 14. juli 2016 Det var nettopp en trÄd her inne som handlet om terskel for sykemelding i graviditet. Noen av svarene hi fikk var at dersom det ikke var fare for livet til mor eller barn mÄtte mor ikke sykemeldes. Og det at mor mente at det er forskjell pÄ Ä gÄ gjennom et svangerskap med andre barn som krever deg etter jobb og pÄ natt slik at en ikke fÄr hvile og Ä vÊre dÄrlig pÄ jobb men komme hjem til ingen barn og sofaen resulterte i kommentarer om at hun ikke burde fÄtt flere barn, samt harselering og beskyldninger om Ä vÊre Ärsak til at folk sÄ ned pÄ gravide. Hi beskrev alvorlige helseplager som kvalme, kronisk hodepine, rygg/ bekken og tidligere fÞdselsdepresjon hvor tidligere tÞft svangerskap var utlÞsende faktor...  Anonymous poster hash: 9b312...6eb   Vet du, det er sÄ dumt at jeg ikke tar de som sier noe slikt pÄ alvor. Regner med at de bare var ute etter en opphetet debatt. Spiller liten rolle om Ärsaken er matforgiftning, omgangssyke eller graviditet nÄr symptomet er at du ligger i fosterstilling foran doen.  Anonymous poster hash: 1531b...54e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ