Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #26 Skrevet 13. juli 2016 <p> Hadde du vært mer opplyst hadde du hatt det bedre. Les litt, Steven Pinker, The Better Angels of our Nature er et fint sted å starte. Vi lever i svært fredelige tider, faktisk. https://www.amazon.com/Better-Angels-Our-Nature-Violence/dp/0143122010/175-1595619-0434602?ie=UTF8&*Version*=1&*entries*=0 Ellers kan du jo starte her: Increased Standard of Living: The number of people living in poverty (less than $2.50/day) has decreased from 75% in 1981 to 57% in 2005. Infant mortality rates have fallen over 60% internationally over the past 50 years. Life expectancy across the world is over 30% higher today than it was in the 1960s. Worldwide food production per capita rose over 11% between 1990 and 2009, even as the global population increased by 1.5 billion. Reduced Violence:Between 1973 and 2009, the number of violent crimes in the U.S. has dropped from 48 to 16 per 1,000 people. The number of people per million (total global population) who have died in armed conflict dropped from 235 in 1950 to 2.5 in 2007, despite an increase in the number of smaller conflicts. The EU was recently awarded the Nobel Peace Prize for “transforming Europe from a continent of war to a continent of peace.” Since WWII there have been no more “Great Wars” and international conflict has continued to decrease dramatically. The fact that “bullying” has become a national issue in America speaks volumes to the degree to which we have become a more civilized people. Decrease in Disease: Cancer rates in the U.S. are on the decline and are lower than they were in 1975. Since 1990, the number of people with access to improved sanitation has increased by 50%. AIDS is in slow retreat throughout the world. According to the UN, “There were more than 700,000 fewer new HIV infections globally in 2011 than in 2001. Africa has cut AIDS-related deaths by one third in the past six years. Due to advances in stem cell research, nanotechnology, and gene therapy, we’re poised to manage/cure a variety of diseases, such as most forms of cancer, Alzheimer’s and Parkinson’s diseases, Multiple Sclerosis, blindness, and many others. Dette innlegget passer som svar på de fleste trådene på dette forumet! Anonymous poster hash: 582b7...4f4
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #27 Skrevet 13. juli 2016 Dette innlegget passer som svar på de fleste trådene på dette forumet! Anonymous poster hash: 582b7...4f4 Med unntak for Reima og utroskap. Anonymous poster hash: 814a2...d22
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #28 Skrevet 13. juli 2016 Dette innlegget passer som svar på de fleste trådene på dette forumet! Anonymous poster hash: 582b7...4f4 Fint opplyst jeg, og derfor sitter jeg ikke med huet i sanda. Det ER betraktelig mye mer terror og uroligheter nå, enn det har vært. Ikke så fryktelig urealistisk å tenke seg om. Men takker alikevel for ditt flotte ovenfra og ned holdning innlegg. Funker sikkert på enkelte Anonymous poster hash: 2a2a5...371
savvy Skrevet 13. juli 2016 #29 Skrevet 13. juli 2016 Fint opplyst jeg, og derfor sitter jeg ikke med huet i sanda. Det ER betraktelig mye mer terror og uroligheter nå, enn det har vært. Ikke så fryktelig urealistisk å tenke seg om. Men takker alikevel for ditt flotte ovenfra og ned holdning innlegg. Funker sikkert på enkelte Anonymous poster hash: 2a2a5...371 Den var selvsagt til sig luts lange liste, og jeg aner ikke hvorfor jeg ble anonym.
sug lut Skrevet 13. juli 2016 #30 Skrevet 13. juli 2016 (endret) Den var selvsagt til sig luts lange liste, og jeg aner ikke hvorfor jeg ble anonym.Muligens prøvde teknologien å beskytte deg mot deg sjøl. Endret 13. juli 2016 av sug lut
Iiiiik Skrevet 13. juli 2016 #31 Skrevet 13. juli 2016 Jeg har en bekjent som fikk opplevde at hennes svigerforeldre gikk mer eller mindre av hengslene da de fikk vite at sønnen skulle bli pappa igjen. Han ble sammen med min venninne gjennom at han var utro mot sin daværende kone, de hadde nokså nylig fått barn. Hans foreldre tenkte at hun hadde lurt ham til å være utro osv. Hun lurte ham visst også ved å bli gravid selv om dette var et planlagt barn. Svigerfaren hadde den verste kommentaren "Men vi ønsker oss ikke flere barnebarn, i hvert fall ikke et som har deg som mor".
Mostly Harmless Skrevet 13. juli 2016 #32 Skrevet 13. juli 2016 Fint opplyst jeg, og derfor sitter jeg ikke med huet i sanda. Det ER betraktelig mye mer terror og uroligheter nå, enn det har vært. Ikke så fryktelig urealistisk å tenke seg om. Men takker alikevel for ditt flotte ovenfra og ned holdning innlegg. Funker sikkert på enkelte Anonymous poster hash: 2a2a5...371 Kanskje mer terror som vi hører om, men også færre store kriger. Våre barn lever totalt sett i en bedre verden enn våre foreldre og besteforeldre gjorde. Uansett er det jo ikke hyggelig å fortelle en kommende mor hvor fælt barnet hennes kommer til å få det.
Ylva og Mathilde Skrevet 13. juli 2016 #33 Skrevet 13. juli 2016 Ingen som har vært begeistret når jeg har blitt gravid. Mamma sa "jaha, går det bra da?", og det var vel det. Heldigvis forventer jeg ikke noe fra andre, så jeg blir heller ikke skuffet.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #34 Skrevet 13. juli 2016 Jeg har en bekjent som fikk opplevde at hennes svigerforeldre gikk mer eller mindre av hengslene da de fikk vite at sønnen skulle bli pappa igjen. Han ble sammen med min venninne gjennom at han var utro mot sin daværende kone, de hadde nokså nylig fått barn. Hans foreldre tenkte at hun hadde lurt ham til å være utro osv. Hun lurte ham visst også ved å bli gravid selv om dette var et planlagt barn. Svigerfaren hadde den verste kommentaren "Men vi ønsker oss ikke flere barnebarn, i hvert fall ikke et som har deg som mor". Å du dæven, som jeg hadde satt min egen far på plass da! Anonymous poster hash: 0a04e...369
sug lut Skrevet 13. juli 2016 #35 Skrevet 13. juli 2016 Den var selvsagt til sig luts lange liste, og jeg aner ikke hvorfor jeg ble anonym. Kanskje mer terror som vi hører om, men også færre store kriger. Våre barn lever totalt sett i en bedre verden enn våre foreldre og besteforeldre gjorde. Uansett er det jo ikke hyggelig å fortelle en kommende mor hvor fælt barnet hennes kommer til å få det. "Som vi hører om" er cluet her - mediesamfunnet får det til å virke verre, men vi har også en plikt til å være informert nok til å avkode media og ikke kjøpe skremsel rått. Savvy, tror du på statistikk? Jeg håper det. Her har du statistikk over terrorofre i Vest-Europa fra 1970 til og med i fjor, brutt ned på land. https://www.statista.com/chart/4093/people-killed-by-terrorist-attacks-in-western-europe-since-1970/ Det er langt færre terrorofre nå, altså et tryggere Vest-Europa å ferdes i. Som du ser av statistikken var det britene og spanjolene som hadde flest ofre omtrent hvert eneste år - og det forøvrig stort sett uten en eneste muslim involvert, siden det var Nord-Irlands protestantiske og katolske terrorgrupper, og baskiske separatister i Spania, som stod for det meste av terroren. Tallene for 2000-tallet er i snitt langt lavere enn tredve år tidligere.
Gjest Antarctica Skrevet 13. juli 2016 #36 Skrevet 13. juli 2016 Fint opplyst jeg, og derfor sitter jeg ikke med huet i sanda. Det ER betraktelig mye mer terror og uroligheter nå, enn det har vært. Ikke så fryktelig urealistisk å tenke seg om. Men takker alikevel for ditt flotte ovenfra og ned holdning innlegg. Funker sikkert på enkelte Anonymous poster hash: 2a2a5...371 Men hvis du ikke har noe fakta å belegge det med, så er det jo lærevegring å fortsette å si at du har rett når det er motbevist. Det er ikke "ovenfra og nedad" å finne feil i en premissrekke. Hvis der er feil i premissene, blir konklusjonen feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå