Gå til innhold

Har noen av dere hatt foreldre eller svigerforeldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som har blitt sure eller hatt negativ holdning til at dere skulle få en til baby?

Anonymous poster hash: e86df...15e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope verken mine foreldre eller eks svigerforeldre

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Folk flest var vel ikke fra seg av glede når jeg ble gravid med nr 3. Men det gikk vel over når han ble født

Skrevet

Ja, min mor ble lei seg og forbannet når jeg fortalte jeg var gravid. Men sånn har hun alltid reagert når ikke ting blir slik hun foretrekker. Jeg var 28 år, i ett langvarig og stabilt samboerforhold med ordnet økonomi og alt på stell så hun hadde ikke noe hun skulle sagt. Jeg sa til henne at hun fikk ta den tiden hun trengte til å fordøye det, men dette var planlagt og ønsket mer enn noe annet så om hun ikke likte det så var det først og fremst trist for hennes egen del. Det tok ca to uker så begynte hun å glede seg veldig og var ekstremt glad gjennom hele graviditeten og etterpå. MEN hun har kun sett barnebarnet sitt 1 gang på 9 mnd, så det stikker nok ikke så dypt annet enn at hun vil ha bilder å skryte med på facebook. 

Anonymous poster hash: ef0ab...aec
Skrevet

Åh herregud, jeg er glad det ikke er meg.... Det var kommentaren til svigermor da vi ventet nr fire 😉

Men hun er bare sånn, hun snakker ned ting og er litt pessimistisk, men når hun bare venner deg til tanken er det bare fryd og gammen likevel

Anonymous poster hash: 08bbf...b78

Skrevet

Ja, mine svigerforeldre!

Nå er gutten fem år, og de har fortsatt aldri passa han eller besøkt han. De er dog fryktelig opptatte av de to andre barnebarna sine som får bli med på både ferie og annet.

Vi er godt voksne mennesker med et stabilt samliv og gode inntekter. De syntes de hadde nok barnebarn, og det la de ikke skjul på da vi fortalte den gledelige nyheten for nesten 6 år siden.

De bor forresten 400 meter unna, men de har likevel ikke tid!! Vi går ofte tur forbi huset der de andre barnebarna leker ute på trampolina til farmor og farfar. Fuck dem! Har tatt det opp en million ganger, men vi har nå gitt opp.

"Farmor, kan jeg besøke deg?" "Beklager, det passer ikke, Lise og Emil kommer i dag." 😡😡

Anonymous poster hash: 4fa12...a43

Skrevet

Ja, mine svigerforeldre!

Nå er gutten fem år, og de har fortsatt aldri passa han eller besøkt han. De er dog fryktelig opptatte av de to andre barnebarna sine som får bli med på både ferie og annet.

Vi er godt voksne mennesker med et stabilt samliv og gode inntekter. De syntes de hadde nok barnebarn, og det la de ikke skjul på da vi fortalte den gledelige nyheten for nesten 6 år siden.

De bor forresten 400 meter unna, men de har likevel ikke tid!! Vi går ofte tur forbi huset der de andre barnebarna leker ute på trampolina til farmor og farfar. Fuck dem! Har tatt det opp en million ganger, men vi har nå gitt opp.

"Farmor, kan jeg besøke deg?" "Beklager, det passer ikke, Lise og Emil kommer i dag." 😡😡

For noen drittfolk! Jeg ville flyttet langt bort fra dem! Men dere må jo konfrontere dem med dette?

Anonymous poster hash: 99756...b21

Skrevet

For noen drittfolk! Jeg ville flyttet langt bort fra dem! Men dere må jo konfrontere dem med dette?

Vi har konfrontert dem opp og ned i mente uten at det hjalp noe.

Skulle gjerne flyttet langt bort, ja.. Men vi har bygd hus her, og de flyttet inn lenge etter oss.

Skrevet

Vi har konfrontert dem opp og ned i mente uten at det hjalp noe.

Skulle gjerne flyttet langt bort, ja.. Men vi har bygd hus her, og de flyttet inn lenge etter oss.

Hva har de å si til sitt forsvar da?

Skrevet

Hva har de å si til sitt forsvar da?

At de ikke har tid eller overskudd, og at de må hjelpe ekstra siden datteren er alenemor. Hun har fri fra barna fra onsdag til mandag annenhver uke, pluss at de ofte er her og, men de må passe likevel.

Det går ganske enkelt ikke inn..

Skrevet

At de ikke har tid eller overskudd, og at de må hjelpe ekstra siden datteren er alenemor. Hun har fri fra barna fra onsdag til mandag annenhver uke, pluss at de ofte er her og, men de må passe likevel.

Det går ganske enkelt ikke inn..

Da tror jeg jaggu meg jeg hadde tatt en prat med søstra til mannen om at hun beslaglegger så mye ressurser at besteforeldrene ikke har overskudd til deres barn! Og om hun ikke er bevisst på forskjellsbehandlingen, er det noe hun bør gjøres oppmerksom på, og at hennes foreldre bruker hennes livssituasjon og barn som unnskyldning for å oppføre seg som jævler!

Anonymous poster hash: d88c2...6de

Skrevet

Da tror jeg jaggu meg jeg hadde tatt en prat med søstra til mannen om at hun beslaglegger så mye ressurser at besteforeldrene ikke har overskudd til deres barn! Og om hun ikke er bevisst på forskjellsbehandlingen, er det noe hun bør gjøres oppmerksom på, og at hennes foreldre bruker hennes livssituasjon og barn som unnskyldning for å oppføre seg som jævler!

Anonymous poster hash: d88c2...6de

Har tatt det med henne og. Hun sier at hun er enig i at det er urettferdig, men ikke noe hun kan gjøre med det.

Nå har jeg og mannen min kommet frem til at om de skal værende forbanna dårlig mennesker overfor barnebarnet sitt, så skal de faktisk ikke få påvirke han på noen som helst måte!

De glemte også bursdagen hans i år. Han fikk to knørva hundrelapper i hånda tre uker etter da vi gikk forbi huset dems. De kunne like godt la være.. Jeg vet at eldste barnebarnet på 10 år fikk fullt slalåmutstyr til bursdagen sin i november. Det er ganske urettferdig, men hva pokker skal vi gjøre med det...

Drittsekker! Det gjør meg så eitrande at de så tydelig demonstrerer og viser at de mener at barnet vårt er mindre verdt enn de andre!

Skrevet

For svigerforeldrene mine kom det nok som et sjokk, og spesielt svigermor hadde store problemer med å godta at det skulle komme barn utenfor ekteskapet. Det var nok godt at jeg ikke var med når samboeren min fortalte nyheten, da det tydeligvis kom noen ikke helt positive kommentarer. Men jeg svelgte skuffelsen over reaksjonen deres, de fikk tid til å komme over sjokket, og de er nå fantastiske besteforeldre 😊

Anonymous poster hash: 72df6...030

Skrevet

Min bestemor var faktisk den som kom med verste kommentaren. Du er flink og barnet ditt er nydelig MEN ikke få flere barn. Gud så rasende jeg ble for det har hun ingenting med. 

Anonymous poster hash: df889...7d1
Skrevet

Ikke foreldre eller svigers, men min manns onkel. "Stakkars disse barna som blir født inn i denne grusomme verden" Han har ingen barn selv.

Anonymous poster hash: d101d...880

Gjest Antarctica
Skrevet

Ja, mine svigerforeldre!

Kan ikke sønnen deres få av seg tøflene og gi foreldrene sine en omgang...? Dette er jo sykt.

Skrevet

Ja, mine svigerforeldre!

Dette er det verste jeg har hørt!! Stakkars barnet ditt!😱😱

Skrevet

Ikke foreldre eller svigers, men min manns onkel. "Stakkars disse barna som blir født inn i denne grusomme verden" Han har ingen barn selv.

Det var nå ikke rettet personlig mot dere da. Så jeg skjønner ikke helt hvorfor du ble så sint for dette ?

Jeg venter selv barn, og har ei vennine som har ei på 1 år. Vi snakket om det her om dagen, at den verdenen barna våre er / blir født inn i for tiden er helt grusom. Med all terror som står på verden over. Hva slags liv kommer de til å få? Synes det er skikkelig skummelt å tenke på.

Skrevet

Har tatt det med henne og. Hun sier at hun er enig i at det er urettferdig, men ikke noe hun kan gjøre med det.

Nå har jeg og mannen min kommet frem til at om de skal værende forbanna dårlig mennesker overfor barnebarnet sitt, så skal de faktisk ikke få påvirke han på noen som helst måte!

De glemte også bursdagen hans i år. Han fikk to knørva hundrelapper i hånda tre uker etter da vi gikk forbi huset dems. De kunne like godt la være.. Jeg vet at eldste barnebarnet på 10 år fikk fullt slalåmutstyr til bursdagen sin i november. Det er ganske urettferdig, men hva pokker skal vi gjøre med det...

Drittsekker! Det gjør meg så eitrande at de så tydelig demonstrerer og viser at de mener at barnet vårt er mindre verdt enn de andre!

Jeg ville spurt dem følgende:

"Kan dere om noen år se barnebarnet deres inn i øynene og forklare hvorfor dere har valgt ham bort, ikke har villet se ham, ikke komme på besøk, ikke passe ham, aldri ønske å se ham? Kan dere se ham inn i øynene og forklare hvorfor dere ikke bryr dere mer om han enn at dere synes det er greit å glemme bursdagen hans, ikke komme i bursdagen hans? Kan dere se ham i øynene og forklare hvorfor dere forskjellsbehandler barnebarna så grovt som dere gjør? Kan dere se ham i øynene og forklare hvorfor dere er så inderlig glade i de to andre barnabarna deres, men ikke bryr dere nok om han til å ha kontakt men ham? Kan dere se ham inn i øynene og forklare hvorfor dere aldri ønsket å bli kjent med ham som også er barnebarnet deres?"

Og så ville jeg prøvd å få dem med på familievernkontoret, for disse besteforeldrene er jo helt på jordet!

Hadde jeg vært deres barn tror jeg at jeg ikke hadde greid å ha kontakt med dem :/

Anonymous poster hash: d19f3...fc0

Skrevet

Ja, mine svigerforeldre!

"Farmor, kan jeg besøke deg?" "Beklager, det passer ikke, Lise og Emil kommer i dag."

Disse hadde jeg kuttet ut tvert. De har jo også gjort det med dere.

Anonymous poster hash: e456c...07d

Skrevet

Det var nå ikke rettet personlig mot dere da. Så jeg skjønner ikke helt hvorfor du ble så sint for dette ?

Jeg venter selv barn, og har ei vennine som har ei på 1 år. Vi snakket om det her om dagen, at den verdenen barna våre er / blir født inn i for tiden er helt grusom. Med all terror som står på verden over. Hva slags liv kommer de til å få? Synes det er skikkelig skummelt å tenke på.

Hadde du vært mer opplyst hadde du hatt det bedre. Les litt, Steven Pinker, The Better Angels of our Nature er et fint sted å starte. Vi lever i svært fredelige tider, faktisk.

https://www.amazon.com/Better-Angels-Our-Nature-Violence/dp/0143122010/175-1595619-0434602?ie=UTF8&*Version*=1&*entries*=0

Ellers kan du jo starte her:

Increased Standard of Living:

Reduced Violence:

Decrease in Disease:

Skrevet

Som ung uplanlagt 1. gangsmor ble jeg kjempe lei meg og begynte å tvile på om vi hadde tatt det rette valget. Noe som i dag gjør meg irritert over at dette kom fra en mer enn godt voksen mann.

Dessuten handler ikke tråden om hvor vidt jeg ble sint, men om noen foreldre hadde blitt sure eller negativ ang. graviditet.

Skrevet

Som ung uplanlagt 1. gangsmor ble jeg kjempe lei meg og begynte å tvile på om vi hadde tatt det rette valget. Noe som i dag gjør meg irritert over at dette kom fra en mer enn godt voksen mann.

Dessuten handler ikke tråden om hvor vidt jeg ble sint, men om noen foreldre hadde blitt sure eller negativ ang. graviditet.

...og det svarte jo ikke du på!

Skrevet

...og det svarte jo ikke du på!

Som jeg påpekte til å begynne med, at et var riktignok ikke foreldre eller svigers, men en onkel av mannen. Han hadde kommet med en negativ kommentar da vi skulle ha nr1 og en slik kommentar var ikke ok.

Skrevet

Som jeg påpekte til å begynne med, at et var riktignok ikke foreldre eller svigers, men en onkel av mannen. Han hadde kommet med en negativ kommentar da vi skulle ha nr1 og en slik kommentar var ikke ok.

Han kom jo ikke med noe negativt til din graviditet. Her er du bare hårsår synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...