Gå til innhold

Lekeland på blå resept!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enig med deg, som minstekrav, pga barnets behandlingsbehov, burde dere fått ledsagerbevis eller dekt noe av inngangsbilletten..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg, som minstekrav, pga barnets behandlingsbehov, burde dere fått ledsagerbevis eller dekt noe av inngangsbilletten..

Tror bare Lekeland ikke er et akseptert alternativ som behandlingsmåte 😊 Eventuelt er det ikke noe som er tatt stilling til... Det er liksom svømming og ridning vi har blitt forespeilet. Og det er jo helt topp! Men så ser jeg at den faktiske treningen og kroppsbeherskelse er så tydelig på Lekeland 😊

HI

Anonymous poster hash: f06d1...a66

Gjest Antarctica
Skrevet

Gjør jeg? Jenta sliter med koordinasjon, greit nok det, men hi sier at det er bare på lekeland hun tør å være aktiv. Hun blir altså begrenset av frykt, siden å klatre i skogen, sykle, løpe, leke på vanlig lekeplass osv ikke er godt nok.

Hadde vært en ting med et barn som rehabiliteres og trenger spesielt varmtvannsbasseng osv, men hi sin situasjon beror seg bare på " tør ikke"

Supert at ungen trives på lekeland, invister i årskort.

Anonymous poster hash: 121bf...21a

Å trekke sammenligning med å "bare kunne svømme i Bø Sommerland" er å vrenge på ting og misforstå med vilje.

Skrevet (endret)

En venninne av meg har en sønn som er under utredning av ppt og på annsvarsgruppemøter får hun beskjed om at sønnen trenger og starte med idrett, hun er alene med 2 og har egentlig ikke råd eller tid til og følge opp. Kommunen sier de kan skaffe ledsager til gutten men hun må selv betale alt av kontinenter, samlinger, utstyr til gutten.

Så om du får årskort i lekeland så mener jeg hun skal få dekket idretten.

Endret av Mamma_til_2
Skrevet

En venninne av meg har en sønn som er under utredning av ppt og på annsvarsgruppemøter får hun beskjed om at sønnen trenger og starte med idrett, hun er alene med 2 og har egentlig ikke råd eller tid til og følge opp. Kommunen sier de kan skaffe ledsager til gutten men hun må selv betale alt av kontinenter, samlinger, utstyr til gutten.

Mens min sønns venninne har fått dekket ridetimer i flere år fordi det ble vurdert som det beste for hennes psykiske helse. Så det varierer nok.

Skrevet

Det er jeg enig med deg i.

Jeg vet ikke hvilke kriterier de stiller til grunn, det er gode muligheter for at dette varierer fra kommune til kommune - og saksbehandler til saksbehandler.

Igjen er ikke dette et innlegg hvor jeg krever å få årskort på Lekeland, eller syns at vi ikke får nok hjelp. Det er et innlegg hvor jeg fremmer Lekeland som en gunstig opptreningsarena på lik linje med de tilbud som i dag faller inn under refusjonsordningen. Hadde det blitt akseptert som opptreningsalternativ hadde flere fått tilbudet.

Det hadde nok ikke blitt snakk om at barnet fikk dekket hele årskortet, men kanskje deler av det. Sannsynligvis ville forelder få utstedt ledsagerbevis. Helt etter samme prinsipp som andre behandlingstilbud som dekkes.

HI

Anonymous poster hash: f06d1...a66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...