Gå til innhold

Terskel for sjukemelding i graviditeten

Anbefalte innlegg

Skrevet

altfor mange som blir sykemeldt uten grunn,men kun for latskap, kastet opp 15-30 ganger daglig i 31 uker, tok aldri ut sykemelding for det, de på jobben visste jo at jeg kun kastet opp pga graviditet,så var jo ikke smittsomt, mange tror tydeligvis at graviditet er en sykdom,men det er det ikke.

forstår de som har veldig sterk bekkenløsning blir sykemeldt,men de andre nei

Anonymous poster hash: b7830...109

Chuck Norris, er det deg?

Anonymous poster hash: 2664c...4c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

altfor mange som blir sykemeldt uten grunn,men kun for latskap, kastet opp 15-30 ganger daglig i 31 uker, tok aldri ut sykemelding for det, de på jobben visste jo at jeg kun kastet opp pga graviditet,så var jo ikke smittsomt, mange tror tydeligvis at graviditet er en sykdom,men det er det ikke.

For en viking du er, da... Hadde du med intravenøsen på jobb også da eller?

Anonymous poster hash: b4bab...e98

Skrevet

Oi! 👏👏 Regner med du fødselen i en lunsjpause, hoppet ut av senga og gikk på jobb igjen med en gang ungen var ute også. 👍

Anonymous poster hash: e330f...5be

Skrevet

Syns temaet er vanskelig, for som spørsmålet er, hvor skal grenda gå? Jeg for egen del føler veldig på at jeg såvidt fungerer på jobb, men ikke hjemme. Jeg sover og jobber. Og sover og jobber. Selv om jeg bare jobber 60-80%. Klesvasken er bare fjell snart, kjøkkenet tar mannen litt av, men er begrensa når han er lite hjemme. Barna får lette middager, og jeg sover under barnetv og legger meg med de til kvelds.

Er ikke syk, men har en trøtthet som ikke kan beskrives, mye kvalm og halsbrann. Sover dermed dårlig også.

På jobben står og går jeg 9 timer i strekk, til alle tider. Har nok med å få unga på skolen og bhg og gi dem middag.

Funderer på hvor lenge jeg kan gå sånn før jeg møter veggen.

Og når nr 3 kommer har jeg ett hus som har bygd opp ett rot i alle rom i 7 mnd jeg må ta igjen i barseltiden.

Men jeg er jo ikke syk, jeg fungerer bare ikke både på jobb og hjemme. Akkurat nå bruker jeg all energi på jobb. Men får meg ikke til å spørre om sykmld siden jeg ikke er syk.

Skal nevnes at jeg har brukt opp årets egenmeldinger pga trøtthet og ekstrem hodepine(som jeg går til behandling for nå).

Så spør jeg meg selv, er det verdt det? Å ikke fungere hjemme pga all energi går på jobb? Er det rettferdig ovenfor kollegaer at jeg er på jobb når jeg ikke klarer å holde tempo og effektivitet oppe? Er det rettferdig for barna mine at jeg ikke fungerer for dem og deres hjem?

Helt ærlig klarer jeg ikke svare, for jeg er jo faktisk ikke syk.

Anonymous poster hash: c5e44...afe

Skrevet

Jeg har kastet siden uke 5, hver dag morgen som kveld og natt. Har en 3 åring og går på jobb hver dag. Nå har bekkenet begynt å værke noe jævli men jeg kommer meg opp og ut døra sammen med spyposene😩😭 "bare" 5 månder igjen.. Legger meg rett etter jobb og ligger til klokka ringer neste dag. Ikke gøy men vet det går over i 2017😭😂😂😂

Anonymous poster hash: 60c72...b76

Skrevet

Syns temaet er vanskelig, for som spørsmålet er, hvor skal grenda gå? Jeg for egen del føler veldig på at jeg såvidt fungerer på jobb, men ikke hjemme. Jeg sover og jobber. Og sover og jobber. Selv om jeg bare jobber 60-80%. Klesvasken er bare fjell snart, kjøkkenet tar mannen litt av, men er begrensa når han er lite hjemme. Barna får lette middager, og jeg sover under barnetv og legger meg med de til kvelds.

Er ikke syk, men har en trøtthet som ikke kan beskrives, mye kvalm og halsbrann. Sover dermed dårlig også.

På jobben står og går jeg 9 timer i strekk, til alle tider. Har nok med å få unga på skolen og bhg og gi dem middag.

Funderer på hvor lenge jeg kan gå sånn før jeg møter veggen.

Og når nr 3 kommer har jeg ett hus som har bygd opp ett rot i alle rom i 7 mnd jeg må ta igjen i barseltiden.

Men jeg er jo ikke syk, jeg fungerer bare ikke både på jobb og hjemme. Akkurat nå bruker jeg all energi på jobb. Men får meg ikke til å spørre om sykmld siden jeg ikke er syk.

Skal nevnes at jeg har brukt opp årets egenmeldinger pga trøtthet og ekstrem hodepine(som jeg går til behandling for nå).

Så spør jeg meg selv, er det verdt det? Å ikke fungere hjemme pga all energi går på jobb? Er det rettferdig ovenfor kollegaer at jeg er på jobb når jeg ikke klarer å holde tempo og effektivitet oppe? Er det rettferdig for barna mine at jeg ikke fungerer for dem og deres hjem?

Helt ærlig klarer jeg ikke svare, for jeg er jo faktisk ikke syk.

Nei du sykemelder deg ikke for å funke hjemme.. Det går over. Er bare en periode.

Skrevet

Trur me berre får slå fast at det finnes ein del mennesker som forbeholder seg retten til å dømma og sjå ned på andre istadenfor å ha medfølelse. Det er vondt og det er provoserende. Men uavhengig av desse så må me kvar og ein ta ansvar for eget liv og helse. Det skal ikkje vera slik at graviditet blir ein periode i livet der ein konkurrerer om å tola mest mulig lidelse, bygga seg ned i grøfta fram til ein skal ta vare på et lite verdifullt menneske. Det er ei viktig samfunnsoppgåve å Vera i jobb, men det er det også å bera fram nye mennesker.

Anonymous poster hash: 04d94...db6

Skrevet

Trur me berre får slå fast at det finnes ein del mennesker som forbeholder seg retten til å dømma og sjå ned på andre istadenfor å ha medfølelse. Det er vondt og det er provoserende. Men uavhengig av desse så må me kvar og ein ta ansvar for eget liv og helse. Det skal ikkje vera slik at graviditet blir ein periode i livet der ein konkurrerer om å tola mest mulig lidelse, bygga seg ned i grøfta fram til ein skal ta vare på et lite verdifullt menneske. Det er ei viktig samfunnsoppgåve å Vera i jobb, men det er det også å bera fram nye mennesker.

Det som er provoserende er at du mener at det skal gjøres forskjell på de som har barn fra før og de som ikke har det. Er man for syk til å jobbe i svangerskapet så er det ok, det er IKKE ok å bli sykmeldt fordi at man er sliten fordi man har barn fra før. Da bør man tenke over om man faktisk kan ha flere barn... Når slike mennesker som deg utnytter systemet på den måten, setter det andre SYKE ansatte i et dårlig lys. Det er pga slike som deg at man ser ned på sykmeldte gravide.

Anonymous poster hash: ef718...7d7

Skrevet

Er ein sjuk kan ein gå på jobb som sjuk eller bli heime. Eg har gått på jobb sjuk mange gongar. Er ein frisk skal ein gå på jobb uavhengig av familiesituasjon. Det er imidlertid begrensa kor lenge ein kan gå sjuk på jobb om ein ikkje får nødvendig kvile heime utan å bli veldig alvorlig sjuk.

Skrevet

Hvis du kastet opp 30 ganger daglig så hadde du blitt innlagt. Kanskje du brakk deg 30 ganger daglig?

Nytter ikke sitte her å lyve da eksemplet sitt gjennomskues av en 5 åring. Så dårlig var det 😁

Anonymous poster hash: b1a9f...0f4

Skrevet

Nei du sykemelder deg ikke for å funke hjemme.. Det går over. Er bare en periode.

Nei, det er egentlig det jeg stiller spm til. Hvorfor spørre om sykmeld om man kan gå på jobb. Selv om man egentlig ikke fungerer der heller. Er det virkelig greit å ikke fungere på noen plan hjemme? Hvor høy skal arbeidsmoralen være, og på bekostning av hva? Er det verdt det? Hva får man ut av det? Hvem tjener noe på en sånn situasjon? En arbeidstaker som legger mer arbeid på andre ved å være tilstede. En mor og kone som er fraværende i månedsvis.

Det er jo bare for en periode. Det er vi alle enige om. Hvem skal den perioden gå utover? Dine kollegaer eller din familie? Hvor rammer det hardest og hvor er det lettest å erstatte eller få det til å fungere likevel?

Er det virkelig så svart-hvitt?

Gjest Antarctica
Skrevet

Venninna di kan mene hva hun vil, du trenger ikke la det gå inn på deg. Det er du som er gravid og du som vet hvordan du føler deg.

Når hun sier at du "kan hvile i ferien" forteller hun jo bare hvor kunnskapsløs hun er. Når de to ukene er over, kan det jo hende du har hvilt (hvis du får hjelp med barna), men i mellomtiden har du blitt 25 uker på vei, fosteret har vokst, bekkenet har kanskje blitt verre, ryggen har mer å bære på osv - å vurdere helsa hos en gravid er jo nærmest en dag-til-dag-greie. Og det er uansett du og legen som skal snakke om det, ikke hun..,

Gjest Antarctica
Skrevet

Men så har jo ikke du noen andre barn som krever deg hjemme heller, da. Du har bare det ene, og da er dagene 1000 ganger lettere. Du fikk jo fred de timene du ikke jobbet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...