Gå til innhold

Hvilke norske forfattere har nobelpriskaliber...

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter deres mening?

Jeg skulle ønske Beate Grimsrud vant, men hun er fremdeles ganske ung.

Hva med Jon Fosse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jon Fosse er den som kommer først i tankene hos meg. Fantastisk forfatter!

Skrevet (endret)

Fosse er en god kandidat. Hva med Roy Jacobsen?

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Jon Fosse er vel den mest åpenbare kandidaten, men jeg lanserer Helga Flatland. 

Skrevet

Knausgård

Men førdt og fremst Jon Fosse.

Anonymous poster hash: 74061...8b8

Skrevet

Knausgård

Men førdt og fremst Jon Fosse.

Knausgård stiller for meg i Ari Behnligaen (pompøsligaen) støtter Jon Fosse

Anonymous poster hash: c0c53...e99

Skrevet

Avskyr Jon Fosse. Synes egentlig ikke vi har noen egnede kandidater i Norge. Den eneste skandinaviske forfatteren jeg mener fortjener det er Per Olov Enquist.

Anonymous poster hash: 8b766...550
Gjest Antarctica
Skrevet

Her og nå syns jeg ikke så mange er i den ligaen. Men kanskje Sissel Lange-Nielsen?

Når det gjelder de som er nevnt syns jeg Enquist er briljant. Jacobsen og Knausgård er litt for alminnelige og banale. Fosse; for smalt.

Opplys meg gjerne mer om Helga Flatland og Beate Grimsrud? Kanskje bør jeg lese dem?

Skrevet

Ragnar Hovland

Anonymous poster hash: e0ce7...b96

Skrevet

Beate Grimsrud er min første tanke.

Skrevet

Thure-Erik Lund og muligens Siri Hustvedt

Anonymous poster hash: 64397...b46

Gjest Antarctica
Skrevet

Thure-Erik Lund og muligens Siri Hustvedt

Hustvedt er da amerikansk.

Skrevet

Hustvedt er da amerikansk.

Hun har også norsk statsborgerskap:)

Skrevet

Elsker Siri Hustvedt 😊😊

Gjest Antarctica
Skrevet

Hun har også norsk statsborgerskap:)

Kan hende, men hun skriver ikke på norsk.

Skrevet

Ja tenk om bokhandlerne hadde gått like mye inn for å selge Grimsrud som de gjør hver gang Jo Nesbø kommer med noe nytt.

Det irriterer meg, jeg mener at de også har et formidlingsansvar.

Skrevet

Ja tenk om bokhandlerne hadde gått like mye inn for å selge Grimsrud som de gjør hver gang Jo Nesbø kommer med noe nytt.

Jeg er enig med deg i at det er bedrøvelig å se hvilke bøker bokhandlene løfter frem. Men de har faktisk ikke noe formidlingsansvar - ikke mer enn en kjøkkenutstyrsforretning har ansvar for å synliggjøret mangfoldet som finnes av ulike slags stekepanner. Bokhandler skal selge. De er forretninger som alle andre forretninger. Dersom de skulle få et slikt ansvar måtte de kompenseres økonomiske for det. Og det er vel ikke veldig sannsynlig med den regjeringen vi har nå. 

Skrevet

Her og nå syns jeg ikke så mange er i den ligaen. Men kanskje Sissel Lange-Nielsen?

Når det gjelder de som er nevnt syns jeg Enquist er briljant. Jacobsen og Knausgård er litt for alminnelige og banale. Fosse; for smalt.

Opplys meg gjerne mer om Helga Flatland og Beate Grimsrud? Kanskje bør jeg lese dem?

Enquist er da svensk. Men veldig god!

Skrevet

Kjell Askildsen er også veldig god!

Gjest Antarctica
Skrevet

Enquist er da svensk. Men veldig god!

Javisst, det var mer at noen nevnte ham som aktuell nordisk kandidat. Selv kjenner jeg ham bare som dramatiker, men kanskje har han andre ting jeg burde lese også?

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg er enig med deg i at det er bedrøvelig å se hvilke bøker bokhandlene løfter frem. Men de har faktisk ikke noe formidlingsansvar - ikke mer enn en kjøkkenutstyrsforretning har ansvar for å synliggjøret mangfoldet som finnes av ulike slags stekepanner. Bokhandler skal selge. De er forretninger som alle andre forretninger. Dersom de skulle få et slikt ansvar måtte de kompenseres økonomiske for det. Og det er vel ikke veldig sannsynlig med den regjeringen vi har nå.

Sant nok. Det vil ikke skje. Men vi får stole på bibliotekene heller.

Skrevet

Jeg jobber i bokhandel og for å si det slik, vi trenger ikke å selge Jo Nesbø, den jobben gjør han utmerket selv.. Folk går helt av skaftet hver gang han kommer med en ny bok.

Anonymous poster hash: 97736...946

Skrevet

Jeg jobber i bokhandel og for å si det slik, vi trenger ikke å selge Jo Nesbø, den jobben gjør han utmerket selv.. Folk går helt av skaftet hver gang han kommer med en ny bok.

Anonymous poster hash: 97736...946

Ja ja, og jeg leser det jeg også.

Men det finnes masse litteratur som er så mye bedre.

Jeg synes flere bokhandler har vært helt "tapetsert" med Nesbø når han har ny bok.

Skrevet

Du bør lese både En dåre fri og Å smyge forbi en øks. Synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...