Nyttårs barn Skrevet 9. juli 2016 #1 Skrevet 9. juli 2016 etter deres mening? Jeg skulle ønske Beate Grimsrud vant, men hun er fremdeles ganske ung. Hva med Jon Fosse?
Helene Harepus Skrevet 9. juli 2016 #2 Skrevet 9. juli 2016 Jon Fosse er den som kommer først i tankene hos meg. Fantastisk forfatter!
MammantilNurket Skrevet 9. juli 2016 #3 Skrevet 9. juli 2016 (endret) Fosse er en god kandidat. Hva med Roy Jacobsen? Endret 9. juli 2016 av MammantilNurket
Iiiiik Skrevet 9. juli 2016 #4 Skrevet 9. juli 2016 Jon Fosse er vel den mest åpenbare kandidaten, men jeg lanserer Helga Flatland.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #5 Skrevet 9. juli 2016 Knausgård Men førdt og fremst Jon Fosse. Anonymous poster hash: 74061...8b8
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #6 Skrevet 9. juli 2016 Knausgård Men førdt og fremst Jon Fosse. Anonymous poster hash: 74061...8b8 Knausgård stiller for meg i Ari Behnligaen (pompøsligaen) støtter Jon Fosse Anonymous poster hash: c0c53...e99
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #7 Skrevet 9. juli 2016 Avskyr Jon Fosse. Synes egentlig ikke vi har noen egnede kandidater i Norge. Den eneste skandinaviske forfatteren jeg mener fortjener det er Per Olov Enquist. Anonymous poster hash: 8b766...550
Gjest Antarctica Skrevet 9. juli 2016 #8 Skrevet 9. juli 2016 Her og nå syns jeg ikke så mange er i den ligaen. Men kanskje Sissel Lange-Nielsen? Når det gjelder de som er nevnt syns jeg Enquist er briljant. Jacobsen og Knausgård er litt for alminnelige og banale. Fosse; for smalt. Opplys meg gjerne mer om Helga Flatland og Beate Grimsrud? Kanskje bør jeg lese dem?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #9 Skrevet 9. juli 2016 Ragnar Hovland Anonymous poster hash: e0ce7...b96
Iiiiik Skrevet 9. juli 2016 #10 Skrevet 9. juli 2016 Beate Grimsrud har vært nominert til Nordisk Råds litteraturpris for "En dåre fri" https://www.cappelendamm.no/_skjønnlitteratur/romaner/en-dåre-fri-beate-grimsrud-9788202336004 Helga Flatland er kanskje for ung og uferdig ennå, men hennes debut "Bli hvis du kan, reis hvis du må" og de to oppfølgerne er glimrende! https://www.aschehoug.no/nettbutikk/bli-hvis-du-kan-reis-hvis-du-ma-aco.html
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #12 Skrevet 9. juli 2016 Thure-Erik Lund og muligens Siri Hustvedt Anonymous poster hash: 64397...b46
Gjest Antarctica Skrevet 9. juli 2016 #13 Skrevet 9. juli 2016 Thure-Erik Lund og muligens Siri Hustvedt Anonymous poster hash: 64397...b46 Hustvedt er da amerikansk.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #14 Skrevet 9. juli 2016 Hustvedt er da amerikansk. Hun har også norsk statsborgerskap:) Anonymous poster hash: 64397...b46
Gjest Antarctica Skrevet 9. juli 2016 #16 Skrevet 9. juli 2016 Hun har også norsk statsborgerskap:) Anonymous poster hash: 64397...b46 Kan hende, men hun skriver ikke på norsk.
Nyttårs barn Skrevet 9. juli 2016 Forfatter #17 Skrevet 9. juli 2016 Ja tenk om bokhandlerne hadde gått like mye inn for å selge Grimsrud som de gjør hver gang Jo Nesbø kommer med noe nytt. Det irriterer meg, jeg mener at de også har et formidlingsansvar.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #18 Skrevet 9. juli 2016 Ja tenk om bokhandlerne hadde gått like mye inn for å selge Grimsrud som de gjør hver gang Jo Nesbø kommer med noe nytt. Det irriterer meg, jeg mener at de også har et formidlingsansvar. Jeg er enig med deg i at det er bedrøvelig å se hvilke bøker bokhandlene løfter frem. Men de har faktisk ikke noe formidlingsansvar - ikke mer enn en kjøkkenutstyrsforretning har ansvar for å synliggjøret mangfoldet som finnes av ulike slags stekepanner. Bokhandler skal selge. De er forretninger som alle andre forretninger. Dersom de skulle få et slikt ansvar måtte de kompenseres økonomiske for det. Og det er vel ikke veldig sannsynlig med den regjeringen vi har nå. Anonymous poster hash: 8b766...550
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #19 Skrevet 9. juli 2016 Her og nå syns jeg ikke så mange er i den ligaen. Men kanskje Sissel Lange-Nielsen? Når det gjelder de som er nevnt syns jeg Enquist er briljant. Jacobsen og Knausgård er litt for alminnelige og banale. Fosse; for smalt. Opplys meg gjerne mer om Helga Flatland og Beate Grimsrud? Kanskje bør jeg lese dem? Enquist er da svensk. Men veldig god! Anonymous poster hash: 74061...8b8
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #20 Skrevet 9. juli 2016 Kjell Askildsen er også veldig god! Anonymous poster hash: 74061...8b8
Gjest Antarctica Skrevet 9. juli 2016 #21 Skrevet 9. juli 2016 Enquist er da svensk. Men veldig god! Anonymous poster hash: 74061...8b8 Javisst, det var mer at noen nevnte ham som aktuell nordisk kandidat. Selv kjenner jeg ham bare som dramatiker, men kanskje har han andre ting jeg burde lese også?
Gjest Antarctica Skrevet 9. juli 2016 #22 Skrevet 9. juli 2016 Jeg er enig med deg i at det er bedrøvelig å se hvilke bøker bokhandlene løfter frem. Men de har faktisk ikke noe formidlingsansvar - ikke mer enn en kjøkkenutstyrsforretning har ansvar for å synliggjøret mangfoldet som finnes av ulike slags stekepanner. Bokhandler skal selge. De er forretninger som alle andre forretninger. Dersom de skulle få et slikt ansvar måtte de kompenseres økonomiske for det. Og det er vel ikke veldig sannsynlig med den regjeringen vi har nå. Anonymous poster hash: 8b766...550 Sant nok. Det vil ikke skje. Men vi får stole på bibliotekene heller.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #23 Skrevet 9. juli 2016 Ja tenk om bokhandlerne hadde gått like mye inn for å selge Grimsrud som de gjør hver gang Jo Nesbø kommer med noe nytt. Det irriterer meg, jeg mener at de også har et formidlingsansvar. Jeg jobber i bokhandel og for å si det slik, vi trenger ikke å selge Jo Nesbø, den jobben gjør han utmerket selv.. Folk går helt av skaftet hver gang han kommer med en ny bok. Anonymous poster hash: 97736...946
Nyttårs barn Skrevet 9. juli 2016 Forfatter #24 Skrevet 9. juli 2016 Jeg jobber i bokhandel og for å si det slik, vi trenger ikke å selge Jo Nesbø, den jobben gjør han utmerket selv.. Folk går helt av skaftet hver gang han kommer med en ny bok. Anonymous poster hash: 97736...946 Ja ja, og jeg leser det jeg også. Men det finnes masse litteratur som er så mye bedre. Jeg synes flere bokhandler har vært helt "tapetsert" med Nesbø når han har ny bok.
sug lut Skrevet 9. juli 2016 #25 Skrevet 9. juli 2016 Her og nå syns jeg ikke så mange er i den ligaen. Men kanskje Sissel Lange-Nielsen? Når det gjelder de som er nevnt syns jeg Enquist er briljant. Jacobsen og Knausgård er litt for alminnelige og banale. Fosse; for smalt. Opplys meg gjerne mer om Helga Flatland og Beate Grimsrud? Kanskje bør jeg lese dem? Du bør lese både En dåre fri og Å smyge forbi en øks. Synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå