Gå til innhold

Ukjent dame skylder meg 11 kroner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det egentlig med folk?? I vinter fant jeg et Visa-kort liggende oppå en parkeringsautomat i sentrum en lørdag kveld. Jeg googlet meg frem til tlfnr til vedkommende, sendte henne en sms og sa ifra om at jeg hadde funnet kortet hennes. Satt med mobilen fremme hele den kvelden mens vi var ute og spiste i tilfelle hun svarte, så hun kunne plukke opp kortet sitt igjen. Hørte ingenting fra henne, og trodde da at jeg hadde funnet feil tlfnr, så tok med meg kortet hjem for å kunne levere det i banken istedet. To dager (!) senere får jeg en hyggelig sms fra damen. Hun var superhappy for at jeg hadde funnet kortet hennes. Jeg spurte om hun ville at jeg skulle sende det til henne, eller levere det i banken, og hun sa at hun ville at jeg skulle sende henne det i posten til henne likevel om hun sa hun hadde sperret det. Selvfølgelig kunne jeg gjøre det, hadde aldri tenkt å kreve at hun skulle betale porto, men hun skrev selv en sms hvor hun sier at hun gjerne vil Vipse over penger for porto og at heg måtte si fra hvor mye det ble. Jeg postet Visa-kortet hennes og sendte henne en sms hvor jeg skrev "Hei, da har jeg postet kortet ditt, så da dukker det nok opp i postkassen snart. :) Ble forresten 11,- for porto. Hilsen xxxx". Den sms'en svarte hun aldri på og har ikke hørt et pip fra henne siden. Jeg DRITER i de 11 kronene, men hva er det med folkeskikken til folk???? Når en ærlig person tar vare på Visa-kortet ditt, tilbyr seg å sende det til deg i posten, og du selv sier du skal betale porto, så gjør man det! Dette begynner å bli lenge siden nå, men irriterer meg fortsatt at det finnes slike uoppdragne idioter. Og dersom du dette gjelder leser dette så; shame on you! Dagens hjertesukk fra meg... ☺️

Anonymous poster hash: 120c1...681

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig med deg, det er ufatterlig dårlig folkesikk å ikke betale når du har gjort henne en tjeneste og hun har sagt at hun ønsker å betale. (Selv ville jeg ha sagt at jeg ikke ville ha penger for portoen, jeg synes fint man kan legge ut 11 kr for å hjelpe andre. Men det er ikke poenget her.)

Anonymous poster hash: bf9fe...213
Skrevet

Jeg er enig med deg, det er ufatterlig dårlig folkesikk å ikke betale når du har gjort henne en tjeneste og hun har sagt at hun ønsker å betale. (Selv ville jeg ha sagt at jeg ikke ville ha penger for portoen, jeg synes fint man kan legge ut 11 kr for å hjelpe andre. Men det er ikke poenget her.)

Jeg skrev kanskje ikke det i innlegget mitt, men når hun først sa at hun ville betale porto så sa jeg at det ikke var nødvendig, men hun insisterte og sa at hun bare kunne Vipse og at hun selvfølgelig skulle betale portoen, og at jeg måtte si hvor mye det ble. Er som sagt ikke pengene som plager meg for jeg vil også hjelpe folk uten å ta betalt for det, men er mangel på folkeskikk som sjokkerer meg... Hi

Skrevet

Jeg skrev kanskje ikke det i innlegget mitt, men når hun først sa at hun ville betale porto så sa jeg at det ikke var nødvendig, men hun insisterte og sa at hun bare kunne Vipse og at hun selvfølgelig skulle betale portoen, og at jeg måtte si hvor mye det ble. Er som sagt ikke pengene som plager meg for jeg vil også hjelpe folk uten å ta betalt for det, men er mangel på folkeskikk som sjokkerer meg... Hi

Da er det jo enda mer uforståelig. Det er elendig folkeskikk, rett og slett. Og strengt tatt å unnlate å betale for noe hun har forpliktet seg til. 

Skrevet

Fæle greier.

Anonymous poster hash: 12e1f...7aa

Skrevet

Be om 11kr via Vipps.

Anonymous poster hash: ca918...1df

Skrevet

Be om 11kr via Vipps.

Anonymous poster hash: ca918...1df

Hehe, jeg gjorde faktisk det tidligere i vår. Og ingen respons... Hi

Skrevet

Jeg skjønner poenget ditt, samtidig er det nok noe jeg personlig ikke hadde giddet å ergre meg over!😊

Anonymous poster hash: 9daed...5df

Skrevet

Jeg skjønner poenget ditt, samtidig er det nok noe jeg personlig ikke hadde giddet å ergre meg over!😊

Anonymous poster hash: 9daed...5df

Ser den altså. :) Er nok jeg som er litt hormonell for tida. 🙈 Hi

Skrevet

Jeg er enig i at man betaler om man har sagt man skal det.

Men det er snakk om 11kr! I vinter!

Let it go, will ya! 🙊🙈😜😁😂

Anonymous poster hash: 288a4...71a

Skrevet

Du taper mer enn 11 kroner, når du gidder å bruke verdifull tid, av ditt liv, til å tenke og fundere over disse småkronene.

Anonymous poster hash: 33874...57b
Skrevet

Du taper mer enn 11 kroner, når du gidder å bruke verdifull tid, av ditt liv, til å tenke og fundere over disse småkronene.

Anonymous poster hash: 33874...57b

Det er som sagt ikke pengene som er poenget her! Jeg har til salt i grøten jeg, så jeg lider ingen nød. Poenget er jo at det er tragisk at det finnes mennesker som har så lite folkeskikk... Hi

Skrevet

Jeg er enig i at man betaler om man har sagt man skal det.

Men det er snakk om 11kr! I vinter!

Let it go, will ya! 🙊🙈😜😁😂

Svarer det samme til deg også: Det er som sagt ikke pengene som er poenget her! Jeg har til salt i grøten jeg, så jeg lider ingen nød. Poenget er jo at det er tragisk at det finnes mennesker som har så lite folkeskikk... Hi

Skrevet

Svarer det samme til deg også: Det er som sagt ikke pengene som er poenget her! Jeg har til salt i grøten jeg, så jeg lider ingen nød. Poenget er jo at det er tragisk at det finnes mennesker som har så lite folkeskikk... Hi

Pengene ville ikke være et problem for noen. Det triste er som anonym over her sier at du taper mye på å henge deg opp i dette. Gå videre!

Anonymous poster hash: d06c0...60f

Skrevet

Og det startet jeg innlegget mitt med å si også, at man betaler om man har lovt det.

Men dette er snart et halvt år siden, og det irriterer deg tydeligvis så mye at du lager en tråd på internett om det. Du har til og med purret på 11 kroner :P

Dét er litt motstridende når du skriver at du egentlig driter i det og har så du klarer deg. Er bare det jeg syns er litt komisk ;)

Men ja, jeg er enig i budskapet ditt, for all del :) det ér jo dårlig folkeskikk å ikke betale det man lover, ikke svare osv. Men vi snakker om 11 kroner du sier du ikke trenger. Derfor tenker jeg at du må la det fare..

Moren min lærte oss fra vi var små; lån aldri bort mer penger enn man har råd til å gi bort. For man er aldri garantert å få dem tilbake.

Det er vel kanskje derfor jeg er litt mer avslappet i tankegangen :)

Skrevet

Kjære vene!

Finner du et bankkort, så leverer du det inn i banken, evt til politiet.

Du søker ikke opp random navn på dette og sender det i posten.

Hva om du hadde sendt kortet til feil person?? Du kunne blitt delaktig i at en annens visakort kunne blitt misbrukt!

Anonymous poster hash: cfb98...f9c

Skrevet

Og det startet jeg innlegget mitt med å si også, at man betaler om man har lovt det.

Men dette er snart et halvt år siden, og det irriterer deg tydeligvis så mye at du lager en tråd på internett om det. Du har til og med purret på 11 kroner :P

Dét er litt motstridende når du skriver at du egentlig driter i det og har så du klarer deg. Er bare det jeg syns er litt komisk ;)

Men ja, jeg er enig i budskapet ditt, for all del :) det ér jo dårlig folkeskikk å ikke betale det man lover, ikke svare osv. Men vi snakker om 11 kroner du sier du ikke trenger. Derfor tenker jeg at du må la det fare..

Moren min lærte oss fra vi var små; lån aldri bort mer penger enn man har råd til å gi bort. For man er aldri garantert å få dem tilbake.

Det er vel kanskje derfor jeg er litt mer avslappet i tankegangen :)

Ja, det er nok bare du som synes det er komisk... Grunnen til at jeg "purret" på de pengene, var for at hun det gjaldt skulle skjønne at man ikke sier man skal betale hvis man ikke gjør det. Da lar man heller være å si det da! Det virker som du har litt vanskelig med å forstå prinsippet her. Og til det siste du skrev; dette gjelder ikke utlån av penger, så blir ikke helt sammenlignbart. Hi

Skrevet

Kjære vene!

Finner du et bankkort, så leverer du det inn i banken, evt til politiet.

Du søker ikke opp random navn på dette og sender det i posten.

Hva om du hadde sendt kortet til feil person?? Du kunne blitt delaktig i at en annens visakort kunne blitt misbrukt!

Anonymous poster hash: cfb98...f9c

Det tenkte jeg og på

Anonymous poster hash: e22e1...df3

Skrevet

Det tenkte jeg og på

Anonymous poster hash: e22e1...df3

Jeg fikk henne til å bekrefte fødsels og personnummer, adresse og kontonummer på kortet! Herregud, så mange uoppdragne folk det finnes her... Jeg for min del hadde blitt kjempeglad om jeg lørdag kveld hadde mottatt en sms fra ei som hadde funnet Visa-kortet mitt. Så det er feil å være hjelpsom også nå... Hi

Skrevet

Jeg tenkersom så at dersom dette er det verste eksemplet på manglende folkeskikk du har vært borte i, og noe du bruker mye tid på å egre deg over, så har du ikke opplevd mye...

Skrevet

Jeg tenkersom så at dersom dette er det verste eksemplet på manglende folkeskikk du har vært borte i, og noe du bruker mye tid på å egre deg over, så har du ikke opplevd mye...

Så du synes det er helt grei oppførsel?? Hi

Skrevet

Ja, det er nok bare du som synes det er komisk... Grunnen til at jeg "purret" på de pengene, var for at hun det gjaldt skulle skjønne at man ikke sier man skal betale hvis man ikke gjør det. Da lar man heller være å si det da! Det virker som du har litt vanskelig med å forstå prinsippet her. Og til det siste du skrev; dette gjelder ikke utlån av penger, så blir ikke helt sammenlignbart. Hi

Blir du sur nå? Høres nesten litt sånn ut :o

Jeg har absolutt ikke tungt for det, jeg syns bare du skyter spurver med kanoner her..

Prinsippsak eller ikke..

Og hvis du leste ordentlig så skrev jeg ikke at jeg var den eneste som syns dette var komisk. Jeg skrev at det eneste jeg syns var komisk var at du purrer på 11 spenn når du sier du egentlig driter i det og ikke er avhengig av pengene..

Å jo, man kan sammenligne, for du la ut 11 kroner. Disse var du ikke garantert å få igjen, men du gjorde det for det. Nå ser du jo at du ikke får igjen pengene.

Skrevet

Om vipps var knyttet opp til kortet som ble sperret, går det ikke an å betale på den måten. Så har det sikkert bare gått i glemmeboka.

Anonymous poster hash: d3f7e...4d5

Skrevet

Pussig av damen, men pussig å feste seg ved og. Hadde gjort det samme som deg, sendt, og nektet noen godtgjørelse. Hadde hun insistert, men allikevel ikke gjort det, hadde jeg trekt på skuldrene.

Skrevet

this!

Anonymous poster hash: d6a26...b6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...