Gjest Antarctica Skrevet 7. juli 2016 #26 Skrevet 7. juli 2016 Men ikke bare uvitende ifht diverse sykdomstilstander folk kan ha, hun er også veldig uvitende om normal folkeskikk og barns følelsesliv. Anonymous poster hash: b647d...a33 Så sant, så sant. Men hvis man ringer henne og er sukkerdryppende vennlig, vil hun muligens føle litt skam over fadesen.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #27 Skrevet 7. juli 2016 Kunne du ikke bare svart at jenta har en sykdom og at dere har vært hos legen? Anonymous poster hash: 6699e...c15
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #28 Skrevet 8. juli 2016 Litt skremt over så ufine innlegg noen får seg til å skrive!! Forstår jo hvorfor det ikke går an å komme mobbing til livs med slike holdninger og manglende kunnskaper om hvordan man på høflig vis kommuniserer med andre! Til hi: jeg hadde glatt tatt til side denne bedrevitende mammen og sagt det jeg mener. Hadde også bedt henne utdype hva hun mente og hva hun ville med kommentaren hun kom med. Anonymous poster hash: ae8ea...09c
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #29 Skrevet 8. juli 2016 Her er vi nok forskjellige. Jeg har ikke noe problem med å forsvare barna mine foran folk i ubehagelige situasjoner. Det eneste du viser barnet ved å la være, er at du ikke står opp for henne. Si meningen da, menneske! Så lærer også barnet å stå opp for seg selv. Anonymous poster hash: ef579...cf3
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #30 Skrevet 8. juli 2016 Men jenta har vel godt av å få være alene hos jevnaldrende? Man lurer jo litt når en så stor jente bruker bleie og har mamma på slep i bursdager osvAnonymous poster hash: 8dde7...d99 Den eldste datteren min kommer også til å ha mamma på slep i bursdager i flere år fremover, og hun kommer sannsynligvis ikke til å være hos så mange jevnaldrende alene. Hun er 3 år og har diabetes. Jeg kan ikke overlate ansvaret for hennes diabetes til andre foreldre uten at de vil det selv og får grundig opplæring. Vil tro det er litt det samme for HI, at de ikke kan "pålegge" andre å ordne med datterens bleier. Anonymous poster hash: 8c525...7c7
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #31 Skrevet 8. juli 2016 Min datter er født med en sjelden tarmlidelse. Noe som gjør henne inkontinent. Disse barna blir senere renslig blant annet fordi signal fra tarm til hjerne er underutvklet. De aller fleste er 100% renslig ved 5 års alderen. Noen få må få medisinsk/kirurgisk hjelp. Barnehagen er flotte og hjelpsomme. Vi har informert og vært åpne om hennes problemer. Hun er nå fire, bruker fortsatt bleie i barnehagen og vi øver hjemme. En mor i barnehagen sa litt bedrevitende fremfor barna, - er det ikke på tide å søke legehjelp siden hun fortsatt bruker bleie. Jeg ble så paff og siden barna var der kunne jeg ikke si min hjertens mening der og da. Jeg er forbanna fordi hun uttaler seg om noe hun ikke vet noe om, og fordi hun sier dette foran barna. Min datter er nå stor jente og forsto veldig godt at det var negativt at hun var anderledes. Får så vondt i magen av dette. Det er kommentarer fra voksne som dette som er med på å skape mobbing. Hadde dere sagt noe til henne på tomannshånd? Sagt at slike kommentarer er TOTALT uakseptabelt? Jeg er så sinna at jeg har mest lyst å ringe henne og skjelle henne ut. Vi er livredd mobbing og dette er faktisk noe hun kan bli mobbet for. Er så lei meg at jeg ha mest lyst å grine. Anonymous poster hash: 30865...238 Ring henne og skjell henne ut. Helt innafor. Anonymous poster hash: 63ae4...ad4
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #32 Skrevet 8. juli 2016 Syns du kan ringe henne og si at du bet deg merke i hennes kommentar, og at du skjønner godt hvordan dette kan være rart for en utenforstående - men at dere altså har hatt oppfølging av lege siden barnet ble født, og at det ville være fint om foreldre i barnehagen enten ikke gjorde noe vesen av det, eller svarte på barnas eventuelle spørsmål ganske enkelt med å si at det er en sykdom som gjør det. Hun prater jo sånn fordi hun er uvitende. Hun er ikke bare uvitende, hun er totalt blåst, som sier sånn foran barna. Anonymous poster hash: 63ae4...ad4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå