Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #26 Skrevet 5. juli 2016 Takk for svar Jeg mener at jeg var 14-15 når pappa hadde det. Så jeg har ikke tenkt så mye på det, forstod sikkert ikke hvor alvorlig det kunne være/bli. Fikk bare høre at de fant det tidlig og derfor kunne operere det bort. Jeg har 2 eldre brødre son er 10 og 12 år eldre enn meg. Synes at det er rart at jeg ikke har hørt noe om det, hvis det skulle være slik. Men er dette noe min far egentlig skulle ha visst. Jeg mener, er dette noe legene informerer om? Jeg er på ferie, men jeg tenker at det kan Være greit å spørre. Også med tanke på mine barn igjen Anonymous poster hash: 406bf...c41 Så lenge ingen andre i nær familie har hatt prostatakreft så har nok legene ikke sett det nødvendig å sjekke om din far har en genfeil. Jeg er også litt usikker på om de gjorde det for nesten 20 år siden. Men så lenge din far er et enkelttilfelle så er det nok ingen grunn til å teste for genfeil. Jeg ville ikke vært bekymret om jeg var deg. Så lenge ingen andre av din fars slektninger har hatt det så er det ingen grunn til å tro at det er en slik genfeil inne i bildet - og ergo heller ingen risiko for deg Anonymous poster hash: d3589...b73
Nullstress;) Skrevet 6. juli 2016 #27 Skrevet 6. juli 2016 Jeg husker ikke lenger om det er brca1 eller 2 jeg har. Har liten sjanse for eggstokkreft visstnok siden ingen i familien har hatt dette, men 80-90 % for kreft i brystene. Jeg har valgt å ikke fjerne brystene. Er over 40 år. Typen kreft jeg har gen for er lite aggressiv, så jeg har valgt å gå for mine egne hormoner fremfor å få tilført kunstige. Jeg lever godt med mitt valg, men forstår veldig godt at du har valgt å gjøre som du gjorde. Det viktigste er at man tar et valg som man føler man kan leve godt med. Anonymous poster hash: d3589...b73 Ja, det er sant. Man må være trygg på sin egen avgjørelse, det er det viktigste. Du går sikkert ofte til kontroller da? Men du mister ikke hirmonprodukson av å fjerne brystene. Hormontilskudd fikk jeg først da jeg fjernet eggstokkene.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2016 #28 Skrevet 6. juli 2016 Jeg er bærer av brca1. Da jwg var 23 fjernet jeg begge brystene og da jwg var 32 tok jeg eggstokkene. Hadde 80% sjans for å få kreft i bryster og eggstokker. Ser det er fler som har denne gen feilen. Har dere operert dere?? Mamma fikk brystkreft tre ganger. Så livmorhals kreft. Så kreft i halsen, men full spredning. Da hun døde hadde hun kreft i magen, halsen, lymfene, lungene, skjelettet og hjernen. Mormor døde av kreft i sjoldbukskjertelen og søsteren til mormor døde av lymfekreft. Du finner ut av om.du er bærer av dette genet via en blodprøve. En veldog enkel og grei sak å gjøre Jeg fjernet eggstokkene i mars ifjor,da jeg var 37.Har gått til årlige mr og mammografiundersøkelser for brystene.Hadde tenkt å begynne prosessen med fjerning av brystene i høst,men fikk dessverre da påvist brystkreft,i en alder av 38.Er nå ferdig behandlet og håper på det beste.Har også ei søster som har genet(brca1) og hun har fjernet både eggstokker og bryster.Tør ikke annet! Anonymous poster hash: 1d372...eb4
Nullstress;) Skrevet 6. juli 2016 #29 Skrevet 6. juli 2016 Jeg fjernet eggstokkene i mars ifjor,da jeg var 37.Har gått til årlige mr og mammografiundersøkelser for brystene.Hadde tenkt å begynne prosessen med fjerning av brystene i høst,men fikk dessverre da påvist brystkreft,i en alder av 38.Er nå ferdig behandlet og håper på det beste.Har også ei søster som har genet(brca1) og hun har fjernet både eggstokker og bryster.Tør ikke annet! Anonymous poster hash: 1d372...eb4 Så kjedelig at du ikke rakk å fjerne før kreften kom 😢 skal du ta det friske brystet eller? Din søster gjør nok lurt i å ffjerne. Lykke til og god bedring 😊
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2016 #30 Skrevet 6. juli 2016 Så kjedelig at du ikke rakk å fjerne før kreften kom skal du ta det friske brystet eller? Din søster gjør nok lurt i å ffjerne. Lykke til og god bedring Jeg fjernet begge og la inn silikon med en gang.Har også fått laget ny brystvorte og venter nå bare på å tatovere for å få riktig farge.Tror og håper at dette går bra:-) Anonymous poster hash: 1d372...eb4
Nullstress;) Skrevet 6. juli 2016 #31 Skrevet 6. juli 2016 Jeg fjernet begge og la inn silikon med en gang.Har også fått laget ny brystvorte og venter nå bare på å tatovere for å få riktig farge.Tror og håper at dette går bra:-) Anonymous poster hash: 1d372...eb4 Så bra 😄 Det kommer til å bli superbra 😉 har gjort akkurat drt samme selv 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå