Gå til innhold

Hvor stor er deres 9-år gamle jente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jente som fyller 10 rett over sommeren: 147 cm, 35 kg. Bruker 152 i klær og 36-37 i sko. Blant de høyeste i klassen, men ikke høyest.

Lillebror som er ferdig med første klasse, 7 år, er 132 cm. Og bruker str 134-140. Han er også høy, men ikke høyest. Det er store forskjeller.

Anonymous poster hash: 40c2d...a84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min snart 9 åring er 134 høy og vekt vet jeg ikke helt, men tror hun er rundt 27. Hun er veldig slank type, lange bein og tynne ledd. Bruker 140 klær, noe som er et herk for i de størrelsene er klærne altfor vide for hennes kropp. Hun har alltid vært lang og tynn siden hun var baby, tett fulgt opp i forhold til ernæring. Ble oppringt fra helsesøster på skolen nå i 3 kl at hun var på nippet til sykelig tynn..Men hun er bare slik bygd. Veldig aktiv jente, masse energi, spiser og sover godt og normalt, så vi er ikke bekymret. Pappaen er en 2 meter som var lik når han vokste opp. Så vi ønsker ikke å veie henne for å fokusere på det, men passer på at matinntak er fint.

Flere venner av henne er lave og tynne typer, ene venninnen er 123 høy. Mens andre er lave og tette, noen høye og kraftigere.

Så lenge jenten din er aktiv og frisk HI, er størrelse ingenting tenker jeg. De vokser i rykk og napp nå fremover og plutselig så lurer du på hvor den nette lille 9 åringen din er blitt av når hun står der som en ungdom med kropp og hår alleveier. 😉

Som jeg alltid sier, kropp er kropp. Noen er slik og andre er sånn. Samme det, men vær snill med kroppen din, den skal følge deg hele livet. 😊

Anonymous poster hash: 30453...a99

Skrevet

Min snart 9 åring er 134 høy og vekt vet jeg ikke helt, men tror hun er rundt 27. Hun er veldig slank type, lange bein og tynne ledd. Bruker 140 klær, noe som er et herk for i de størrelsene er klærne altfor vide for hennes kropp. Hun har alltid vært lang og tynn siden hun var baby, tett fulgt opp i forhold til ernæring. Ble oppringt fra helsesøster på skolen nå i 3 kl at hun var på nippet til sykelig tynn..Men hun er bare slik bygd. Veldig aktiv jente, masse energi, spiser og sover godt og normalt, så vi er ikke bekymret. Pappaen er en 2 meter som var lik når han vokste opp. Så vi ønsker ikke å veie henne for å fokusere på det, men passer på at matinntak er fint.

Flere venner av henne er lave og tynne typer, ene venninnen er 123 høy. Mens andre er lave og tette, noen høye og kraftigere.

Så lenge jenten din er aktiv og frisk HI, er størrelse ingenting tenker jeg. De vokser i rykk og napp nå fremover og plutselig så lurer du på hvor den nette lille 9 åringen din er blitt av når hun står der som en ungdom med kropp og hår alleveier.

Som jeg alltid sier, kropp er kropp. Noen er slik og andre er sånn. Samme det, men vær snill med kroppen din, den skal følge deg hele livet.

Anonymous poster hash: 30453...a99

Ja, det er veldig sant - ser jo på svarene her (og på de i klassen hennes og klassene under og over) at barn er veldig ulike på den alderen når det kommer til størrelse. Jeg ser jo på henne og den størrelsen hun er som "normal" fordi det er normalt for oss, og så er heller ikke storebroren på 11.5 år en stor gutt - ser jo at han faktisk er på størrelse med endel av 9-åringene i tråden her ;) Blir bare litt overrassket når jeg ser hvilke kles -og skostørrelse andre bruker, og hvor fort de vokser ut av klær. Mine har jo klær i minst to år og kanskje lenger, før det må byttes ut, og ofte slites det godt ut før vi må bytte - så det er jo veldig greit da :lol:

Eneste er at hun ikke er veldig flink å spise, og at hun har lite behov for søvn (virker det som). Hun kan spise greit til tider, men stort sett er det bare småspising. Blir veldig tynn, på grensen til mager, når hun blir syk og det er noe som varer et par dager. Hun svinner liksom hen. Men, når det er sagt, er hun ellers en frisk og veldig aktiv unge. Hun spiller fotball, danser og sykler og løper mye. Samtidig er hun flink å sitte i ro og putle for seg selv, leser, tegner og skriver mye.

HI

Det er som du sier, viktig å være snill med kroppen sin og å være glad i den - man får ingen annen ;)

Anonymous poster hash: 8b3a3...2e8

Skrevet

Min fem-åring virker å være like stor som din ni-åring... Så alle barn er forskjellige :)

Anonymous poster hash: 74ffb...081

Ja, det er ikke tvil om det. Det normale er heldigvis et godt spenn virker det som :)

HI

Skrevet

Datteren din er nok ganske liten ja, men det gjør jo ikke noe :) Min datter på 7 år er 120 cm og 22 kg og bruker str 32-33 i sko, og hun er faktisk nest minst på sitt trinn og da er hun to år yngre enn din datter. Til sammenlikning er gutten min på 9 år 140 cm, 33 kg og bruker str 35-36 i sko ;)

Anonymous poster hash: 8fb6a...181

Nei, det gjør absolutt ikke noe, så lenge hun er frisk og rask og alt fungerer som det skal :) Er litt artig å se i tråden her hvor ulike de er på den alderen der :) Gutten vår på 11,5 år er faktisk gange lik på deres 9-åring, bortsett fra et par nr større i sko ;) Han spiser som en hest, trener som en proff og er knapt nok syk en dag i løpet av et år - så han er tydeligvis akkurat som akkurat han skal være :) Det er det jo stort sett, heldigvis ;)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...