Gå til innhold

Hvor stor er deres 9-år gamle jente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker jo at mi er helt "normal" - og det er hun jo selvsagt ;)men ser jo når hun er med jevnaldrende at hun er lavere og smalere enn de fleste - mindre "over all" liksom. Jeg har ikke veid henne på lenge (siden sist de var på kontroll på skolen, muligens i fjor høst om jeg ikke husker feil...) og husker ikke helt vekt da, men hun lå langt under gjennomsnittskurven i hvert fall (men det har hun gjort helt siden hun var baby). Målte henne på H&M her om dagen (hun løp bort og stilte seg opp etter veggen hvor de har laget til målebånd) og med sko var hun 121cm. Hun bruker 30 i sko.

Ser jo at klassevenninnene som er på besøk bruker fire-fem nr større en henne i sko og ofte har klær i strl 134, mens jeg akkurat nå har begynt å kjøpe strl 122 til henne, og i skjørt, shorts og truser (som ikke er avhengig av lengde) kan hun aldri ha mer enn 110-116, helst en ren 110. Jeg vet jo at unger vokser i ulikt tempo og i rykk og napp, men nå føler jeg at hun liksom blir "vokst litt fra" hvis dere skjønner ;) Hun er veldig aktiv, spiser egentlig ganske lite (men kan plutselig glimte til til tider) og sover lite (hun sovner alltig ganske sent, uansett når hun legger seg, og er likevel tidlig våken - sånn var hun som baby også, aldri sovet mer enn en dupp på dagen fra 0-11,5 år - etter det var det slutt).

Anonymous poster hash: 8b3a3...2e8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min jente er 9.5 år gammel og er 140 cm lang. Aner ikke hvor tung. Bruker 146 i klær.

Ser at hun er midt på treet høy og litt mer kompakt enn de andre på sitt trinn. Bruker 36 i sko

Jeg har også ei på 8 år som er 130 cm og bruker 134 i klær. Aner ikke hvor tung hun heller er.

Hun er nok bittelitt høyere enn vennene sine og normalt tynn. Bruker 34 i sko.

Tipper mine ikke blir noen kjemper siden jeg er 160 og faren deres er 175 :)

Anonymous poster hash: d37a1...24a

Skrevet

Min jente er 9.5 år gammel og er 140 cm lang. Aner ikke hvor tung. Bruker 146 i klær.

Ser at hun er midt på treet høy og litt mer kompakt enn de andre på sitt trinn. Bruker 36 i sko

Jeg har også ei på 8 år som er 130 cm og bruker 134 i klær. Aner ikke hvor tung hun heller er.

Hun er nok bittelitt høyere enn vennene sine og normalt tynn. Bruker 34 i sko.

Tipper mine ikke blir noen kjemper siden jeg er 160 og faren deres er 175 :)

Anonymous poster hash: d37a1...24a

Takk for svar :)

Nei, hun blir nok ikke en kjempe hun her heller, da har hun litt å ta igjen ;) Jeg er selv 167cm og min mann er 180cm, så vi er vel sånn midt på treet selv - kanskje litt under gjennomsnittet? (føler i hvert fall selv at alle mine venninner er høyere enn meg ;) )

HI

Skrevet

min jente på 9.5 er veldig stor for alderen. hun er 146 cm høy og 47 kilo. bruker str 158/164. hun er veldig grovt bydt og har masse muskler og er aktiv innen idrett. jeg er akkurat lik. høy og kraftig bygd.

hun er også komt i puberteten. så hun er tidlig ute.

Anonymous poster hash: d9c5d...0b1

Skrevet

min jente på 9.5 er veldig stor for alderen. hun er 146 cm høy og 47 kilo. bruker str 158/164. hun er veldig grovt bydt og har masse muskler og er aktiv innen idrett. jeg er akkurat lik. høy og kraftig bygd.

hun er også komt i puberteten. så hun er tidlig ute.

Anonymous poster hash: d9c5d...0b1

Takk for svar :) Ja, de er jammen forskjellige disse ungene. Jenta di er faktisk større enn gutten vår som er 11.5 år. han er også lavest i klassen (men kun med et par cm på nestemann da), og han trekker utrolig lite ift klær, har akkurat begynt å kjøpe 146 i gensere og t-skjorter, og da er det god og stor. I bukser kan jeg glemme å få på han noe over 140, helst 134 - men da blir det altfor kort. Har inntrykk av at jenter ofte er tidligere ute enn gutter med å vokse seg ferdig og å komme i puberteten. Stort sett er vel jenter ferdigvokst til konformasjonsalder, mens gutter sjelden er det har jeg inntrykk av.

HI

Skrevet

Min 9-åring er litt over 130 cm, bruker 134/140 i klær og 34/35 i sko

Vet ikke helt hva hun veier, men ca 25 tipper jeg. Hun driver med turn og er slank og veldig sterk (synlige muskler i mage og armer)

Anonymous poster hash: 45ed5...f4c

Skrevet

Min er 126 høy og bruker 32 i sko. Vet ikke hva han veier men er ganske sped.

Skrevet

Min 9 åring er 1.45 og veier ca 35 kilo tror jeg. Hun er bygd som faren sin, høy og slank.

Skrevet

min er veldig liten for alderen, hun er bare 122 cm og ca 26 kg. men alle i familien er lave, jeg er bare 1,58 mens faren er 1,68 ,er kun 2 stk i familien som er over 185 cm

Anonymous poster hash: ddb23...8b8
Skrevet

hun bruker forresten 32 i sko, og 122 cm i bukser stort sett, og noen få i str 128,mens gensere, t-skjorter og sommersett stort sett er 128cm

Anonymous poster hash: ddb23...8b8
Skrevet

Hun er 137 og veier 25 kilo, har mange forskjellige størrelser i klassen, ingen blir mobbet, og hjemme snakker vi aldri om kropp eller utseende.

Allikevel spurte hun meg her om dagen "mamma, er jeg altfor tynn?". Aner ikke hvor hun har det fra, men svarte at så lenge hun spiser sunt og er aktiv, må kroppen hennes få se ut akkurat som den vil, og at hun er kjempefin uansett.

Skrevet

Hun er 137 og veier 25 kilo, har mange forskjellige størrelser i klassen, ingen blir mobbet, og hjemme snakker vi aldri om kropp eller utseende.

Allikevel spurte hun meg her om dagen "mamma, er jeg altfor tynn?". Aner ikke hvor hun har det fra, men svarte at så lenge hun spiser sunt og er aktiv, må kroppen hennes få se ut akkurat som den vil, og at hun er kjempefin uansett.

Nei, det er de heldigvis ikke opptatt av her heller, og de har unger i alle fasonger og høyder i klassen. Det eneste hun har sagt ift egen strl er at de andre har så store sko i forhold til henne. Hun var strålende fornøyd da hun endelig kunne bruke strl 30 :lol:

Fordelen er jo at hun sliter ut klær og sko før det må byttes ut ;)

HI

Skrevet

Min 9-åring er 146 høy og 34 kilo. Bruker klær i 152 eller 158/164. Hun blir 10 i november.

Anonymous poster hash: b5673...34f

Skrevet

Akkurat blitt ti år og er 32 kg og 140 cm høy. Litt tett i bygningen og bruker fra 152-158 samt voksen small.

Anonymous poster hash: dcc89...11b

Skrevet

Nei, det er de heldigvis ikke opptatt av her heller, og de har unger i alle fasonger og høyder i klassen. Det eneste hun har sagt ift egen strl er at de andre har så store sko i forhold til henne. Hun var strålende fornøyd da hun endelig kunne bruke strl 30 :lol:

Fordelen er jo at hun sliter ut klær og sko før det må byttes ut ;)

HI

Sant, de er jo perkekte uansett! Godt at de er "blinde" for størrelse!

Skrevet (endret)

Min er 126cm og bruker 32 i sko, hun er ca 26kg og bruker ca 10 år i klær.

Hun er minst i klassen sin.

Endret av Mamma_til_2
Skrevet

Sant, de er jo perkekte uansett! Godt at de er "blinde" for størrelse!

Ja, det er bare å håpe det varer leeeenge - det skjer nok fort nok at de begynner å bli opptatt av sånt desseverre.

HI

Skrevet

Blir 9 i oktober, er 137 cm høy og veier 29 kg.

Skrevet

Nå har jeg ei på drøyt 8. I klassen hennes er det barn som er et hode lavere og barn som er et hode høyere (jenter). Hun er 134, 28 kg og bruker 36 i sko. (har akkurat sjekket - tar en sjekk sånn ca en gang i halvåret når det gjelder høyde og vekt., skoene gir seg jo selv - det må man jo kontrollere ofte).

Anonymous poster hash: 8227c...c47
Skrevet

Jenta mi fyller snart 9, hun er ikke blant de største og ikke blant de minste heller. Tror hun ligger midt på kurven cirka. Hun er rett over 130 cm, 26 kg og bruker str 128 (begynt å kjøpe inn litt i 134) og 33 i sko. De største jentene i klassen er et hode høyere og bruker str 37 og den minste jenta i klassen er bittelita og bruker str 28 i sko, 110 i klær og kan ikke tenke meg hun veier mer enn 18-kg kg. Stor variasjon, men de er alle friske og flotte jenter!

Skrevet

Datteren din er nok ganske liten ja, men det gjør jo ikke noe :) Min datter på 7 år er 120 cm og 22 kg og bruker str 32-33 i sko, og hun er faktisk nest minst på sitt trinn og da er hun to år yngre enn din datter. Til sammenlikning er gutten min på 9 år 140 cm, 33 kg og bruker str 35-36 i sko ;)

Anonymous poster hash: 8fb6a...181
Skrevet

Min jente er 9,5 år og 130 cm. Usikker på hvor mye hun veier, men er helt normal. Hun bruker 134/140 i klær, og 34/35 i sko.

Hun er blant de laveste i klassen. Hun har alltid ligget under gjennomsnittet.

Har derimot også ei jente på 5 år som er 116 cm og over gjennomsnittet. Så de er forskjellige :)

Skrevet

Min datter på 9 år og 5 mnd er 140 cm høy, veier 30 kilo, bruker str 140 (pussig;)) og 35 i sko.

Hun er lengst av jentene i klassen, og det er bare et par av guttene som er lengre enn henne.

Men hun har lange foreldre også, så gener spiller nok inn.

Anonymous poster hash: 00af2...d14
Skrevet

Min fem-åring virker å være like stor som din ni-åring... Så alle barn er forskjellige :)

Anonymous poster hash: 74ffb...081

Skrevet

9,5 år, 145 høy, 31 kg.

Anonymous poster hash: 0f6f8...882

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...