Gå til innhold

Hadde dere gjemt ting?🔑

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
Skrevet

Enig at far er litt unnvikende ja.....hun sier hun ikke har respekt for han.Har slutt litt med akkurat det, hun eier ikke respekt for andre mennesker.Alt handler om det som gagner henne🙁Sliter med å holde på venner også.Jeg føler vi har et greit forhold og jeg vil ikke ødelegge det, men jeg føler meg jo litt trampet på og at hun hever seg over meg også ved å gjøre slike ting.(gjør det samme mot moren sin også)...vi har regler i huset og det klarer hun å følge, men ikke det som angår privatliv

Anonymous poster hash: 4a3b8...5df

Hvordan tenker du at hun skal få respekt for folk da? Ved at de fortsetter å jatte med og la henne valse over dem...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke kjøp låsbart skap. Ikke gjem tingene. Du må løse problemet! Snakk strengt og tydelig til henne. Fortell henne hva reglene er. Bli enig med mannen din om konsekvenser hvis hun bryter reglene og informer henne. Hun må lære seg å respektere deg!

Anonymous poster hash: ad08d...17a

Skrevet

Det er ingenting som "biter på henne".Det får konsekvenser om hun ikke følger reglene, men hun bryr seg ikke etter "straffa" er gjennomført.Vanskelig når hun får gjøre akkurat som hun vil hos moren og moren ikke vil samarbeide.

Skrevet

Spør henne om hun synes det er greit om du begynner å gå inn på hennes rom og begynner å lete gjennom hennes private saker når hun ikke vet om det. Hva ville hun følt om du begynte å bare gå og ta hennes ting og låne dem uten å spørre på forhånd? Hva ville hun følt om du begynte å gjøre det?

Hør med henne, få henne til å tenke seg at det er du som gjør det samme med henne. Har hun empati så kan det være nok til å få henne til å endre seg. Om hun gir signaler på at hun forstår, da kan dere sette opp regler for hva som er greit og ikke greit. Om det er noe hun ønsker å låne av deg så må hun spørre på forhånd. Om hun lurer på om du har noe så må hun spørre deg først, ikke finne det ut ved å snoke i dine saker. Vil hun låne noe hun vet du har, må hun spørre om det er greit å gå og hente det selv hvis du har sagt det er greit, eller om du ønsker å hente det til henne selv.

Uansett er det uakseptabelt at hun holder på slik. Men kanskje ikke så rart hun gjør det når pappaen ikke gidder følge opp med regler heller. En ting er at du, Hi, godt kan si fra til stedatter selv, men mannen din må vise at han er enig og forventer at hun hører like mye på deg som på han. Noe sier meg at han er konfliktsky...?

Anonymous poster hash: 3ced2...3c0

Støtter denne. Selv om det er vanskelig - snakk med henne! Min ble betraktelig bedre da jeg spurte hva hun ville synes om jeg tok hennes saker. Først tok hun den ikke, men så sammenlignet jeg med noe hun synes er privat og DA gikk det inn. Lykke, lykke til - jeg føler med deg!

Skrevet

Takk for mange gode svar👍👍Hun var der igår også, tror ikke jeg ser det, men det gjør jeg!hater å konfrontere folk med ting(og særlig når man har gjort det tidligere også...)

Skrevet

Hvorfor kan du låne bort tingene dine? Jeg låner bort alt mitt til mine tenåringer. Er vel ett fett om de bruker mitt, eller om jeg kjøper nytt til dem? Anonymous poster hash: abed4...e3f

Nei det er ikke " ett fett". Det er ikke hygienisk å dele sminke. Samme om det er egne eller andres unger. De bør ha sitt eget.

Anonymous poster hash: ed68c...d86

Skrevet

Enig.For meg(trådstarter)kunne hun likesågodt ha brukt trusen min......jeg har aldri uten hud, men kvisene popper opp som troll i eske når andre har lånt sminken min.Hun lyver i tillegg at hun ikke rører sminken min

Skrevet

Kremt UREN hud, ikke uten hud🙈🙈🙈😂

Skrevet

Hårfjerningskrem i balsamen?

Hun er sikkert ikke så kjekk i barten når hun er skallet som et egg ...

Skrevet

Nei, så frekk vil jeg ikke være altså.Jeg har nå herved inngått kjøp av en nydelig sminkekoffert med dobbel lås🗝🔑⚒😍

Skrevet

Nei, jeg ville ikke låst inn tingene mine. Jeg ville tenkt at dette er en periode. Ville nok ha irritert meg (hvis jeg hadde hatt noe annet enn mascara i sminkeutvalget mitt), men jeg ville tenkt at det er viktigere på sikt at vi har en god relasjon enn at hun ligger unna sminken min. 

Ville snakket med henne om det, men ville ikke opprettholdt et dårlig samspill rundt disse tingene. 

Skrevet

Blir bare irritert når jeg må si det "hundre" ganger.Hadde gjort det mot min biologiske datter også.Det handler om respekt!Og det har hun ikke for noen eller noe.Ganske trist.

Skrevet

Mamma fikk lås på sminkeskapet sitt... Jeg var nemlig like irriterende... 😂 Men forklar viktigheten av hygiene. At blanding av sminke kan gi kviser osv. Det er det mange ungdommer som ikke vet! Ta hennes ting? Lat som du har brukt det, eller lån ut til andre uten hennes samtykke... Skal se hun plutselig forstår da 😉😉😉

Anonymous poster hash: 874ed...b0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...