Gjest Antarctica Skrevet 5. juli 2016 #26 Skrevet 5. juli 2016 Enig at far er litt unnvikende ja.....hun sier hun ikke har respekt for han.Har slutt litt med akkurat det, hun eier ikke respekt for andre mennesker.Alt handler om det som gagner henneđSliter med Ă„ holde pĂ„ venner ogsĂ„.Jeg fĂžler vi har et greit forhold og jeg vil ikke Ăždelegge det, men jeg fĂžler meg jo litt trampet pĂ„ og at hun hever seg over meg ogsĂ„ ved Ă„ gjĂžre slike ting.(gjĂžr det samme mot moren sin ogsĂ„)...vi har regler i huset og det klarer hun Ă„ fĂžlge, men ikke det som angĂ„r privatliv  Anonymous poster hash: 4a3b8...5df Hvordan tenker du at hun skal fĂ„ respekt for folk da? Ved at de fortsetter Ă„ jatte med og la henne valse over dem...?
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #27 Skrevet 5. juli 2016 Ikke kjÞp lÄsbart skap. Ikke gjem tingene. Du mÄ lÞse problemet! Snakk strengt og tydelig til henne. Fortell henne hva reglene er. Bli enig med mannen din om konsekvenser hvis hun bryter reglene og informer henne. Hun mÄ lÊre seg Ä respektere deg!  Anonymous poster hash: ad08d...17a
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #28 Skrevet 5. juli 2016 Det er ingenting som "biter pÄ henne".Det fÄr konsekvenser om hun ikke fÞlger reglene, men hun bryr seg ikke etter "straffa" er gjennomfÞrt.Vanskelig nÄr hun fÄr gjÞre akkurat som hun vil hos moren og moren ikke vil samarbeide.  Anonymous poster hash: 4a3b8...5df
Morken Skrevet 5. juli 2016 #29 Skrevet 5. juli 2016  SpÞr henne om hun synes det er greit om du begynner Ä gÄ inn pÄ hennes rom og begynner Ä lete gjennom hennes private saker nÄr hun ikke vet om det. Hva ville hun fÞlt om du begynte Ä bare gÄ og ta hennes ting og lÄne dem uten Ä spÞrre pÄ forhÄnd? Hva ville hun fÞlt om du begynte Ä gjÞre det?  HÞr med henne, fÄ henne til Ä tenke seg at det er du som gjÞr det samme med henne. Har hun empati sÄ kan det vÊre nok til Ä fÄ henne til Ä endre seg. Om hun gir signaler pÄ at hun forstÄr, da kan dere sette opp regler for hva som er greit og ikke greit. Om det er noe hun Þnsker Ä lÄne av deg sÄ mÄ hun spÞrre pÄ forhÄnd. Om hun lurer pÄ om du har noe sÄ mÄ hun spÞrre deg fÞrst, ikke finne det ut ved Ä snoke i dine saker. Vil hun lÄne noe hun vet du har, mÄ hun spÞrre om det er greit Ä gÄ og hente det selv hvis du har sagt det er greit, eller om du Þnsker Ä hente det til henne selv.  Uansett er det uakseptabelt at hun holder pÄ slik. Men kanskje ikke sÄ rart hun gjÞr det nÄr pappaen ikke gidder fÞlge opp med regler heller. En ting er at du, Hi, godt kan si fra til stedatter selv, men mannen din mÄ vise at han er enig og forventer at hun hÞrer like mye pÄ deg som pÄ han. Noe sier meg at han er konfliktsky...?    Anonymous poster hash: 3ced2...3c0 StÞtter denne. Selv om det er vanskelig - snakk med henne! Min ble betraktelig bedre da jeg spurte hva hun ville synes om jeg tok hennes saker. FÞrst tok hun den ikke, men sÄ sammenlignet jeg med noe hun synes er privat og DA gikk det inn. Lykke, lykke til - jeg fÞler med deg!
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2016 #30 Skrevet 6. juli 2016 Takk for mange gode svarđđHun var der igĂ„r ogsĂ„, tror ikke jeg ser det, men det gjĂžr jeg!hater Ă„ konfrontere folk med ting(og sĂŠrlig nĂ„r man har gjort det tidligere ogsĂ„...)  Anonymous poster hash: 4a3b8...5df
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2016 #31 Skrevet 6. juli 2016 Hvorfor kan du lÄne bort tingene dine? Jeg lÄner bort alt mitt til mine tenÄringer. Er vel ett fett om de bruker mitt, eller om jeg kjÞper nytt til dem? Anonymous poster hash: abed4...e3f Nei det er ikke " ett fett". Det er ikke hygienisk Ä dele sminke. Samme om det er egne eller andres unger. De bÞr ha sitt eget. Anonymous poster hash: ed68c...d86
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2016 #32 Skrevet 6. juli 2016 Enig.For meg(trÄdstarter)kunne hun likesÄgodt ha brukt trusen min......jeg har aldri uten hud, men kvisene popper opp som troll i eske nÄr andre har lÄnt sminken min.Hun lyver i tillegg at hun ikke rÞrer sminken min  Anonymous poster hash: 4a3b8...5df
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2016 #33 Skrevet 6. juli 2016 Kremt UREN hud, ikke uten hudđđđđ Â Anonymous poster hash: 4a3b8...5df
MammantilNurket Skrevet 6. juli 2016 #34 Skrevet 6. juli 2016 HÄrfjerningskrem i balsamen? Hun er sikkert ikke sÄ kjekk i barten nÄr hun er skallet som et egg ...
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2016 #35 Skrevet 6. juli 2016 Nei, sĂ„ frekk vil jeg ikke vĂŠre altsĂ„.Jeg har nĂ„ herved inngĂ„tt kjĂžp av en nydelig sminkekoffert med dobbel lĂ„sđđâđ  Anonymous poster hash: 4a3b8...5df
Iiiiik Skrevet 6. juli 2016 #36 Skrevet 6. juli 2016 Nei, jeg ville ikke lĂ„st inn tingene mine. Jeg ville tenkt at dette er en periode. Ville nok ha irritert meg (hvis jeg hadde hatt noe annet enn mascara i sminkeutvalget mitt), men jeg ville tenkt at det er viktigere pĂ„ sikt at vi har en god relasjon enn at hun ligger unna sminken min.  Ville snakket med henne om det, men ville ikke opprettholdt et dĂ„rlig samspill rundt disse tingene.Â
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2016 #37 Skrevet 6. juli 2016 Blir bare irritert nÄr jeg mÄ si det "hundre" ganger.Hadde gjort det mot min biologiske datter ogsÄ.Det handler om respekt!Og det har hun ikke for noen eller noe.Ganske trist.  Anonymous poster hash: 4a3b8...5df
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #38 Skrevet 7. juli 2016 Mamma fikk lĂ„s pĂ„ sminkeskapet sitt... Jeg var nemlig like irriterende... đ Men forklar viktigheten av hygiene. At blanding av sminke kan gi kviser osv. Det er det mange ungdommer som ikke vet! Ta hennes ting? Lat som du har brukt det, eller lĂ„n ut til andre uten hennes samtykke... Skal se hun plutselig forstĂ„r da đđđ  Anonymous poster hash: 874ed...b0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ