Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #1 Skrevet 4. juli 2016 Jeg er stemor til ei pÄ 16 Är som gÄr Ä roter i mine skuffer/skap, bruker sminken min/andre personlige ting.Jeg har gitt henne beskjed om at jeg ikke synes at det er ok, men hun ser ikke ut til Ä bry seg....sa til henne at om hun manglet noe kunne jeg heller kjÞpe til henne.Hva ville dere gjort?Jeg har tatt det aller medt personlige Ä gjemt for Ä fÄ ha det for meg selv, men heg fÞler at man ikke skal vÊre nÞdt til Ä gjÞre det i sitt eget hus𱠠Anonymous poster hash: 4a3b8...5df
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #2 Skrevet 4. juli 2016 Mine jenter fÄr lov til Ä lÄne ting av meg om det er avklart pÄ forhÄnd.  Anonymous poster hash: ed9d1...20d
Hjertefru Skrevet 4. juli 2016 #3 Skrevet 4. juli 2016 SkjÞnner at du syns det er ubehagelig. Har selv halvstore jenter som roter gjennom tingene mine, selv om jeg prÞver Ä lÊre dem konseptet privatliv. Har ikke stebarn, men kan tenke at man da fÞler seg enda mer invadert. Faktisk synes jeg dette er dÄrlig gjort, i hvertfall av et nesten voksent barn. Noen, fortrinnsvis hennes biologiske foreldre, bÞr lÊre henne respekt for andres ting. Hvis ikke det hjelper, hadde jeg faktisk skaffet meg en liten safe med kodelÄs sÄ jeg ihvertfall fikk ha dyr sminke ol i fred.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #4 Skrevet 4. juli 2016 Jeg lÄste rett og slett hovedsoverommet pÄ den tiden.  Anonymous poster hash: b379c...a1b
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #5 Skrevet 4. juli 2016 Takk for svarđđ»ja, jeg fĂžler jeg overhodet ikke har noe som helst privatliv eller private ting...veldig leitđJeg har gjemt tingene, men det er jo et styr ogsĂ„ Ă„ springe frem og tilbake med ting.Hadde det vĂŠrt mitt barn hadde det fĂ„tt konsekvenser, men hva gjĂžr man nĂ„r man bare er stemor?!  Anonymous poster hash: 4a3b8...5df
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #6 Skrevet 4. juli 2016 Har hun bursdag snart? Kanskje hun kan fÄ noe tilsvarende som det hun bruker i gave? Hva sier pappaen? Jeg hadde nok gjemt unna, selv om det er irriterende at man mÄ holde pÄ slik i sitt eget hjem.  Anonymous poster hash: 2e28a...c5b
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #7 Skrevet 4. juli 2016 Pappaen mener jeg mÄ si ifra selv, noe jeg altsÄ har gjort.Hun Þnsket seg penger til bursdagen(som var i forrige uke faktisk), men selv om hun kjÞper masse sminke selv sÄ tar hun fra meg....uff jeg synrs det er litt trist.Vil liksom ikke bli uvenner med henne heller....fÞler jeg har sagt sÄ mye ifra nÄ!  Anonymous poster hash: 4a3b8...5df
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #8 Skrevet 4. juli 2016 HÄplÞst Ä ha det sÄnn i eget hjem. Ville sagt klart fra at dette ikke er ok! Anonymous poster hash: 75348...678
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #9 Skrevet 4. juli 2016 Jeg hadde lÄst dÞra til soverommet uansett om det var stebarn eller egne barn. Du mÄ si klart i fra at du ikke aksepterer det Anonymous poster hash: 8910a...169
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #10 Skrevet 4. juli 2016 http://www.ebay.com/itm/Professional-Makeup-Case-Beauty-Cosmetic-Storage-Box-Jewelry-Organizer-Lockable-/111922995461 noe sÄnt kanskje? Anonymous poster hash: ccf5b...fee
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #11 Skrevet 4. juli 2016 SpÞr henne om hun synes det er greit om du begynner Ä gÄ inn pÄ hennes rom og begynner Ä lete gjennom hennes private saker nÄr hun ikke vet om det. Hva ville hun fÞlt om du begynte Ä bare gÄ og ta hennes ting og lÄne dem uten Ä spÞrre pÄ forhÄnd? Hva ville hun fÞlt om du begynte Ä gjÞre det?  HÞr med henne, fÄ henne til Ä tenke seg at det er du som gjÞr det samme med henne. Har hun empati sÄ kan det vÊre nok til Ä fÄ henne til Ä endre seg. Om hun gir signaler pÄ at hun forstÄr, da kan dere sette opp regler for hva som er greit og ikke greit. Om det er noe hun Þnsker Ä lÄne av deg sÄ mÄ hun spÞrre pÄ forhÄnd. Om hun lurer pÄ om du har noe sÄ mÄ hun spÞrre deg fÞrst, ikke finne det ut ved Ä snoke i dine saker. Vil hun lÄne noe hun vet du har, mÄ hun spÞrre om det er greit Ä gÄ og hente det selv hvis du har sagt det er greit, eller om du Þnsker Ä hente det til henne selv.  Uansett er det uakseptabelt at hun holder pÄ slik. Men kanskje ikke sÄ rart hun gjÞr det nÄr pappaen ikke gidder fÞlge opp med regler heller. En ting er at du, Hi, godt kan si fra til stedatter selv, men mannen din mÄ vise at han er enig og forventer at hun hÞrer like mye pÄ deg som pÄ han. Noe sier meg at han er konfliktsky...?   Anonymous poster hash: 3ced2...3c0
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #12 Skrevet 4. juli 2016 Hadde kjÞpt et medisinskap/boks med lÄs og puttet tingene mine i det  Anonymous poster hash: 685d0...5a2
Gjest Antarctica Skrevet 4. juli 2016 #13 Skrevet 4. juli 2016 Herregud. Hadde vel blitt forbanna, og sagt at nÄ holder du deg til helvete unna mine ting! Du har sagt fra "pent", du har tilbudt henne sitt eget - Ä trippe rundt pÄ eggeskall mer nÄ er jo Ä gi henne rett i at du er en dÞrmatte. En 16-Äring er for stor til Ä oppfÞre seg sÄnn!
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #14 Skrevet 4. juli 2016 Takk for svarđđ»det kosmetikkskapet fra ebay sĂ„ helt genialt utđđ(men nĂ„ er jeg helt blank pĂ„ Ă„ handle pĂ„ ebay....er det ikke mye styr?grenser for belĂžp?osv)  Anonymous poster hash: 4a3b8...5df
Hjertefru Skrevet 4. juli 2016 #15 Skrevet 4. juli 2016 Takk for svardet kosmetikkskapet fra ebay sÄ helt genialt ut(men nÄ er jeg helt blank pÄ Ä handle pÄ ebay....er det ikke mye styr?grenser for belÞp?osv)Anonymous poster hash: 4a3b8...5df Det er veldig enkelt, sÊrlig hvis du har paypal- konto Det er tollfritt hvis frakt+ kjÞpesum ikke overskrider 350,- .
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #16 Skrevet 4. juli 2016 Hun har ikke helt sansen for deg, og kommer til Ä fortsette Ä plyndre deg, kanskje for all tid, men iallefall lenge enda. Hun respekterer deg ikke, beklager. Du mÄ nok holde ting unna henne for Ä fÄ ha de i fred.  Anonymous poster hash: 642c5...b15
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #17 Skrevet 4. juli 2016 Kan jo vÊre du har rett, men fÞler ellers vi har et greit forhold til hverandre......hun prÞver Ä gjÞre det pÄ en mÄte jeg ikke skal se at hun har vÊrt i tingene mine, men jeg har ellers stÄlkontroll pÄ hvordan tingene mine stÄr sÄ jeg ser.........  Anonymous poster hash: 4a3b8...5df
MammantilNurket Skrevet 4. juli 2016 #18 Skrevet 4. juli 2016 Gi henne el lÊrepenge? Ha litt tabascosaus i en lipgloss og sett den pÄ badet. Tviler pÄ at hun rÞrer sakene dine igjen ...
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #20 Skrevet 5. juli 2016 Hadde gjemt ting. Sminke lÄner jeg ikke bort. Det er like personlig som tannbÞrsten. Jeg mÄ ogsÄ gjemme dyr hÄrkur og balsam. Hun pÄ 13 tror jo mer hun bruker jo penere blir det.   Anonymous poster hash: b67d7...a4c
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #21 Skrevet 5. juli 2016 Enig med Pashla, og dette er ei pÄ 16! Hun vet dette er galt. Hadde rett og slett ikke giddet Ä lÄse inn men gitt henne beskjed om at siden hun tydeligvis vil ha det fritt frem for Ä gÄ inn pÄ hverandres rom Ä " lÄne" ting og snoke sÄ er det greit, sÄ hadde jeg startet med det samme. Og jada lÄnt klÊr og sminke, flyttet pÄ ting og rett og slett dratt lÄninga langt. Hun vil ikke fatte det er galt fÞr hun selv skjÞnner hvor kjipt det er.  Anonymous poster hash: cb0bd...3f2
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #22 Skrevet 5. juli 2016 For ... Du har forsÞkt det mest normale som bare er Ä gi beskjed, og noe en 16 Äringer skjÞnner, hun har rett og slett null respekt for deg. Og dette her hadde jeg gjort enten det var mitt biologiske barn eller stebarn sÄ det er sagt.  Anonymous poster hash: cb0bd...3f2
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #23 Skrevet 5. juli 2016 Jeg synes mannen din er for unnvikende. Hvis min sÞnn hadde tatt for deg av stefars private ting hadde jeg grepet inn og gjort det helt klart at det er uakseptabelt. SÄ hadde jeg spurt hva han mangler selv, og tatt ham med pÄ handletur. Det er faktisk fars oppgave Ä fÄ satt en stopper for dette. Det er i lengden giftig for forholdet mellom deg og stedatter om det fortsetter. Satt pÄ spissen kan det nesten kalles stjeling, og i alle fall et overtramp mot ditt privatliv.  Anonymous poster hash: 2e28a...c5b
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #24 Skrevet 5. juli 2016 Enig at far er litt unnvikende ja.....hun sier hun ikke har respekt for han.Har slutt litt med akkurat det, hun eier ikke respekt for andre mennesker.Alt handler om det som gagner henneđSliter med Ă„ holde pĂ„ venner ogsĂ„.Jeg fĂžler vi har et greit forhold og jeg vil ikke Ăždelegge det, men jeg fĂžler meg jo litt trampet pĂ„ og at hun hever seg over meg ogsĂ„ ved Ă„ gjĂžre slike ting.(gjĂžr det samme mot moren sin ogsĂ„)...vi har regler i huset og det klarer hun Ă„ fĂžlge, men ikke det som angĂ„r privatliv  Anonymous poster hash: 4a3b8...5df
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2016 #25 Skrevet 5. juli 2016 Hvorfor kan du lÄne bort tingene dine? Jeg lÄner bort alt mitt til mine tenÄringer. Er vel ett fett om de bruker mitt, eller om jeg kjÞper nytt til dem? Anonymous poster hash: abed4...e3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ