Gå til innhold

Katten borte og vi reiser på ferie.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katta skal kjøres til kennel i dag. Men har vært borte siden i går kveld.

Jeg mente vi skulle holde den inne. Men han smatt ut i går kveld og har ikke dukket opp igjen enda. Vi reiser i kveld.

Blir borte i to uker. Hva i alle dager gjør vi nå?? Noen som har opplevd lignende?

Anonymous poster hash: 9e6ab...3c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er straffbart å reise uten å sørge for at katten er ivaretatt.

Enten får dere ut å lete nå til dere finner den, eller avtale med naboer at de slipper den inn hos dere når den dukker opp og de leverer den på kennel.

Anonymous poster hash: 18836...1be

Skrevet

Enten får dere ut å lete nå til dere finner den, eller avtale med naboer at de slipper den inn hos dere når den dukker opp og de leverer den på kennel.

Vi leiter og leiter. Og skal selvfølgelig be naboer følge med.

Så typisk at katten skal forduftet.

Skrevet

dere burde holde dere hjemem og ta ansvar for katten !!!!

Anonymous poster hash: 6829b...192
Skrevet

Dere kan ikke reise fra katten å satse på st naboer skal følge med.

Dukker ikke katten opp reiser dere selvsagt ikke! Dere er vel ikke fullstendig ansvarsløse?

Anonymous poster hash: 5fc34...e9c

Skrevet

Det samme skjedde min søster. Katten dro bokstavelig talt på "pilgrimsreise" en uke før de skulle på ferie, jeg tror ikke han viste seg før 5-6 dager etter at de hadde reist. Jeg var og lette overalt og når den gule herremannen (katten) om sider dukket opp, da fikk han være innekatt til matmor kom hjem...

Anonymous poster hash: 3a298...8aa

Skrevet

Da reiser dere desverre ikke på ferie. Det er FULLT mulig å forsikre at katten ikke smerter ut, man må faktisk bare gå inn for det. Ordentlig !!. Det har dere ikke gjort, dere har så langt ikke tatt ansvar for katten, men bør virkelig gjøre det nå.

Dere kan ikke reise før katten er trygt på plass. Slik er det faktisk å ha ansvar for et dyr.

Skrevet

Jeg hadde reist

Anonymous poster hash: c2b90...418

Skrevet

Er det noe å lure på egentlig??? Man reiser ikke fra sitt eget dyr uten å sørge for at alt er i orden.

Anonymous poster hash: b2c09...9f7

Skrevet

Skjønner godt at slikt kan skje, håper dere har noen som kan hjelpe dere med å sette ut mat og friskt vann, i det minste, om den ikke dukker opp.

Håper den plutselig er der!

Skrevet

Vi har snakket med flere naboer. De skal holde utkikk. Hvis katten dukker opp skal ene naboen kjøre han til kennel.

Min far kommer om to dager hvis katten ikke dukker opp å bor i huset for å holde utkikk.

Hvis vi lar vær å reise får vi aldri de pengene tilbake.

Skrevet

Skjønner godt at slikt kan skje, håper dere har noen som kan hjelpe dere med å sette ut mat og friskt vann, i det minste, om den ikke dukker opp.

Håper den plutselig er der!

Du som hugger hodet av alle som får kattunger, synes altså det er greit at de bare reiser fra katten ute? :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert:

Anonymous poster hash: ce17c...057

Skrevet

Du som hugger hodet av alle som får kattunger, synes altså det er greit at de bare reiser fra katten ute? :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert:

Anonymous poster hash: ce17c...057

Hva kan de gjøre da? Katten kommer ikke hjem før den vil uansett.

Om naboen tar den inn og leverer den på kattepensjonat for de så har de da sørget for katten.

Gjest Antarctica
Skrevet

Dette!

Og det holder ikke å be naboer "følge med". Noen må bo i huset deres og slippe den inn når den dukker opp.

Noe tilsvarende gjorde nemlig naboen min, fant ikke katta to dager før ferie -

men de bare dro. Så katta ble igjen og var aleine ute et par dager, før den fant et åpent vindu eller noe, hva vet jeg, og "flyttet inn" hos oss.

Problemet var at vi dro på ferie selv, og visste ikke at den hadde sneket seg inn. Hvordan tror du det så ut da vi kom hjem...?

Du risikerer at forsikringsselskapet ditt ikke vil dekke evt skader den gjør mens du er borte. Vi måtte kassere madrasser og tepper, og vaske rundt.

Skrevet

Dette!

Og det holder ikke å be naboer "følge med". Noen må bo i huset deres og slippe den inn når den dukker opp.

Noe tilsvarende gjorde nemlig naboen min, fant ikke katta to dager før ferie -

men de bare dro. Så katta ble igjen og var aleine ute et par dager, før den fant et åpent vindu eller noe, hva vet jeg, og "flyttet inn" hos oss.

Problemet var at vi dro på ferie selv, og visste ikke at den hadde sneket seg inn. Hvordan tror du det så ut da vi kom hjem...?

Du risikerer at forsikringsselskapet ditt ikke vil dekke evt skader den gjør mens du er borte. Vi måtte kassere madrasser og tepper, og vaske rundt.

Hvis du leser det siste innlegget mitt så står det at min far kommer tirsdags morgen å bor i huset hvis katten ikke dukker opp.

Hi

Skrevet

At dere har samvittighet til å reise skjønner jeg ikke. Den kan være skadet eller stengt inne et sted. Jeg hadde IKKE greid å reise på ferie å kost meg uten å vite at katten hadde det bra.

Skrevet

At dere har samvittighet til å reise skjønner jeg ikke. Den kan være skadet eller stengt inne et sted. Jeg hadde IKKE greid å reise på ferie å kost meg uten å vite at katten hadde det bra.

Skjønner godt de har samvittighet til det. De har lett og lett og dessuten kommer HIs far om litt over et døgn for å bo i huset til katten komme. I tillegg har en nabo som skal holde utkikk etter katten. En katt kommer tilbake når den vil, de har allerede gjort det de kan for å finne den og det er noen som tar over letingen/ventingen etter de har dratt.

HI, dra med god samvittighet. Dere forlater ikke katten deres.

Anonymous poster hash: 3592a...c5c

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis du leser det siste innlegget mitt så står det at min far kommer tirsdags morgen å bor i huset hvis katten ikke dukker opp.

Hi

Ja, det er godt å høre. Hun som "mistet" katten sin inn til oss hadde en slektning til å mate katta; han satte en skål ute på trappa hver dag...

Skrevet

Helt sjokkert over uansvarligheten til både HI og fler av dere. Totalt sjokka. Skaffer man seg dyr, ja da tar man faktisk ansvar for de. Dere mister pengene? SYND. Katta burde bety mer for dere. For kattens del, så håper jeg dere omplasserer den til et hjem der de bryr seg om den i stede for å beholde den selv. Synes rett og slett det er skammelig. !!

Skrevet

Hvis det var hunden deres som hadde stukket av - hadde dere bare reist da?

Anonymous poster hash: b5b6a...9a6

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis det var hunden deres som hadde stukket av - hadde dere bare reist da?

Anonymous poster hash: b5b6a...9a6

Det er nok mye verre for en hund å klare seg to uker aleine. Den risikerer jo å bli avlivet, hvis politiet finner den og ingen eier melder seg.

En kjenning av meg fant ikke katta si på 17 dager; det viste seg at den hadde vært innestengt i garasjen hos noen som var reist vekk. Heldigvis fant den kondensvann på ei takrenne eller hva det var, men det var jo ingen ting å spise der. Den var helt avmagret.

Skrevet

Det er nok mye verre for en hund å klare seg to uker aleine. Den risikerer jo å bli avlivet, hvis politiet finner den og ingen eier melder seg.

En kjenning av meg fant ikke katta si på 17 dager; det viste seg at den hadde vært innestengt i garasjen hos noen som var reist vekk. Heldigvis fant den kondensvann på ei takrenne eller hva det var, men det var jo ingen ting å spise der. Den var helt avmagret.

Og der håper jeg Hi leser og forstår alvoret. Man finner den i alle fall ikke om man ikke leter, men bare reiser på ferie. Usmakelig med de som skaffer seg dyr, men ikke tar ansvaret for de.

Skrevet

Skjønner godt de har samvittighet til det. De har lett og lett og dessuten kommer HIs far om litt over et døgn for å bo i huset til katten komme. I tillegg har en nabo som skal holde utkikk etter katten. En katt kommer tilbake når den vil, de har allerede gjort det de kan for å finne den og det er noen som tar over letingen/ventingen etter de har dratt.

HI, dra med god samvittighet. Dere forlater ikke katten deres.

Anonymous poster hash: 3592a...c5c

Hvorfor skal de reise med god samvittighet?

De får no bare reise da vis det er viktigere men da bør da ha en svart samvittighet. Vet at mine barn aldri hadde blitt med på den turen vel vitende om at katten var borte. Det er nå ved et slikt valg man viser hvor mye man i bunn og grunn bryr seg om dyret sitt.

Og du H.i har strøket på denne "eksamenen" om hvor mye du bryr deg om katten. Hva sier barna dine? Synes de det er greit å reise fra kjæledyret uten at det er plassert i trygge hender?

Skrevet

Så om dere har betalt 20 000kr for ferie og planlagt i ett halvt år hadde dere blitt hjemme i tilfelle katta finner det for godt å komme hjem?

Det er lett å sitte på sin høye hest ,men hvor mange hadde blitt hjemme og glodd? Hi har jo fått naboen til å passe på

Anonymous poster hash: 23b97...f80

Skrevet

Men i alle dager? De sørger jo for at noen skal ta seg av katten når den kommer hjem!

Det får da være måte på hysteri, man avlyser ikke ferien fordi om katten bestemmer seg for å dra på vift.

Om ikke faren til hi finner katten gjør vel ikke hi det heller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...