Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #1 Skrevet 2. juli 2016 Noen gjør kardinaltabber når de sminker seg. For eksempel ei venninne som former brynene sine slik at toppunket på brynet er en spiss midt over øyet, med resultatet at hun alltid ser ut som en måpende fjott. Ei anna legger rougen helt under øyet som en highlitning, det ser ikke bra ut. Finner det noen som helts måte å gi skjønnhetstips som ingen har bedt om, uten å fornærme sine supre venninner? Vente på riktid tidspunkt i samtale, si det rett ut eller håpe på at de finner det ut selv en dag? Anonymous poster hash: aec57...45f
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #2 Skrevet 2. juli 2016 Noen gjør kardinaltabber når de sminker seg. For eksempel ei venninne som former brynene sine slik at toppunket på brynet er en spiss midt over øyet, med resultatet at hun alltid ser ut som en måpende fjott. Ei anna legger rougen helt under øyet som en highlitning, det ser ikke bra ut. Finner det noen som helts måte å gi skjønnhetstips som ingen har bedt om, uten å fornærme sine supre venninner? Vente på riktid tidspunkt i samtale, si det rett ut eller håpe på at de finner det ut selv en dag? Anonymous poster hash: aec57...45f Jeg har hatt lyst til å gjøre det samme, men har latt være å gjøre det. De syntes tydeligvis at de ser fin ut Anonymous poster hash: 83033...76f
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #3 Skrevet 2. juli 2016 Finner hva ut selv? At å ha egen smak, er fy-fy? Jeg lager mine øyenbryn på samme måte, og trives veldig godt med det. Det er lov å ha forskjellig smak, skjønner du. Bland deg utenom du, og slutt å tro du har fasit på andres skjønnhet Anonymous poster hash: 2bb30...a1d
Surogvanskelig Skrevet 2. juli 2016 #4 Skrevet 2. juli 2016 Du har ikke tenkt på at de kanskje liker det sånn? Og at de kanskje synes du sminker deg stygt? Aldri gi skjønnhetstips uoppfordret
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #5 Skrevet 2. juli 2016 Finner hva ut selv? At å ha egen smak, er fy-fy? Jeg lager mine øyenbryn på samme måte, og trives veldig godt med det. Det er lov å ha forskjellig smak, skjønner du. Bland deg utenom du, og slutt å tro du har fasit på andres skjønnhetAnonymous poster hash: 2bb30...a1d Å lage en forhøyning over øyet er helt fint det, men ikke midt over øye. Noen ganger er det ikke så mye som skal til. Kan du ikke bare lage det tyngdepunktet litt lenger ut mot tinningen? Jeg skjønner jo allerede av svarene her at dette er et minefelt jeg ikke bør våge meg inn på. Et lite feitrinn og jeg er død Anonymous poster hash: aec57...45f
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #6 Skrevet 2. juli 2016 Å lage en forhøyning over øyet er helt fint det, men ikke midt over øye. Noen ganger er det ikke så mye som skal til. Kan du ikke bare lage det tyngdepunktet litt lenger ut mot tinningen? Jeg skjønner jo allerede av svarene her at dette er et minefelt jeg ikke bør våge meg inn på. Et lite feitrinn og jeg er død Anonymous poster hash: aec57...45f Ja, dette var hi. Anonymous poster hash: aec57...45f
LilleVilje Skrevet 2. juli 2016 #7 Skrevet 2. juli 2016 Kanskje du kan starte en diskusjon om sminke/skjønnhet generelt, og hvis det passer, spørre om hvem som napper øyenbrynene hennes? Og hvis hun gjør det selv, gi henne nr til den du går til, og si at det er så deilig å bli stelt litt med, du er så fornøyd, det gjør underverker for blikket, bla bla bla. Rouge som highligher høres ikke bra ut, merkelig at hun ikke ser det selv... Men siden man ikke er 14 år lenger, er det kanskje litt kunstig å invitere til jentekveld med sminke/skjønnhet som tema, som er den eneste måten jeg kan komme på at du kunne tatt det opp på - la oss prøve en ny stil hver i kveld, liksom. Men du kan jo gjøre det forenklet, invitere til jentevorspiel før bytur og så tilbyr du deg å sminke henne, hvis dere står der med kostene og det passer seg sånn...? Men det er et minefelt, ja! Tror det skulle mye til før jeg hadde sagt noe.
Surogvanskelig Skrevet 2. juli 2016 #8 Skrevet 2. juli 2016 Kanskje du kan starte en diskusjon om sminke/skjønnhet generelt, og hvis det passer, spørre om hvem som napper øyenbrynene hennes? Og hvis hun gjør det selv, gi henne nr til den du går til, og si at det er så deilig å bli stelt litt med, du er så fornøyd, det gjør underverker for blikket, bla bla bla. Rouge som highligher høres ikke bra ut, merkelig at hun ikke ser det selv... Men siden man ikke er 14 år lenger, er det kanskje litt kunstig å invitere til jentekveld med sminke/skjønnhet som tema, som er den eneste måten jeg kan komme på at du kunne tatt det opp på - la oss prøve en ny stil hver i kveld, liksom. Men du kan jo gjøre det forenklet, invitere til jentevorspiel før bytur og så tilbyr du deg å sminke henne, hvis dere står der med kostene og det passer seg sånn...? Men det er et minefelt, ja! Tror det skulle mye til før jeg hadde sagt noe. Kleint
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #9 Skrevet 2. juli 2016 Slike ting bør man la være å kommentere, det er så utrolig stor sjanse for at det blir tatt ille opp. Fortalte en gang en venninne, etter å ha kvidd meg lenge, at hun hadde dårlig ånde. Hadde ikke lyst til å si noe, men så hørte jeg andre snakke om det. Syntes det ble for dårlig gjort å tie stille. Prøvde å si det så pent jeg kunne, men hun ble dritsur likevel. Sminke er tross alt noe man velger, så der tror jeg sjansen for å fornærme er enda større. Anonymous poster hash: 3898f...01e
Iiiiik Skrevet 2. juli 2016 #10 Skrevet 2. juli 2016 Man gir rett og slett aldri tips uoppfordret "Du, jeg har funnet ut hvordan man blir kvitt 10 kilo på en grei måte. Du bare..." "De buksene du har på deg nå får rumpa di til å se veldig stor ut. Du burde..." "Barna dine er veldig slitsomme å være sammen med. Dere burde sørge for å..." "Blir du ikke sliten av å ha det så møkkete og rotete hjemme? Hvis du bare..." Er det noe av det som fungerer? Nei, trodde ikke det. Det første jeg lærte på den forelesningsrekka som het "Veiledning" var å aldri gi tips til folk som ikke har bedt om det. Et glimrende tips!
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #11 Skrevet 2. juli 2016 Du kan jo pensle innom temaet på et vorspiel eller noe.Gjerne litt annen stemning da.Dere får sminke hverandre før dere går ut.Du må nesten bare prøve deg fram:-) Anonymous poster hash: 076ba...021
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #13 Skrevet 2. juli 2016 Finner hva ut selv? At å ha egen smak, er fy-fy? Jeg lager mine øyenbryn på samme måte, og trives veldig godt med det. Det er lov å ha forskjellig smak, skjønner du. Bland deg utenom du, og slutt å tro du har fasit på andres skjønnhet Anonymous poster hash: 2bb30...a1d Men syns du klovnesminke er vakkert? 😆 Anonymous poster hash: 3d617...125
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #14 Skrevet 2. juli 2016 Jeg ville droppet å si noe. Anonymous poster hash: 4618b...6cd
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #15 Skrevet 2. juli 2016 Det er egentlig veldig dumt at det skal være slik, for jeg ville satt veldig pris på om folk sa ifra dersom jeg gjør noe som mange/alle synes er spesielt/rart/stygt/iøynefallende på en dårlig måte! Jeg ønsker ikke å skille meg ut på den måten. Ting jeg ser som er svært, svært ukledelig, men som jeg ikke kan si ifra om: - Damer som bruker mer og mer mascara. De blir litt "immune" etter hvert, og øker mengden dag for dag. Til slutt er vippene helt tykke av mascara og det ser helt grusomt ut. - Damer som bruker svært mørk rouge, og legger den veldig tykt på, uten å jevne ut i kantene. Det ser litt klovnesminke ut. - Damer som forsøker seg på contouring med rouge, for å få "kinnben", uten å få det til i det hele tatt. Det er veldig synlig, og det er nok ikke meningen. - Damer som har gjort diverse ting med brynene sine, bryn er så viktig, og det er så lett å trå feil. Bryn tegnet på med eyeliner, sykt tykke brun som er tegnet på, altfor mørke bryn, bryn med rar vinkel osv. osv. - Damer som bruker lys/hudfarget leppestift. Har aldri skjønt denne. Ingen kler det, jo! Før var det ofte tenåringer/unge voksne som sminket seg svært ukledelig, det er jo en fase mange må gjennom. Men jeg synes faktisk unge i dag ser veldig freshe og flotte ut, sjelden jeg ser mye sminke på unge i dag. De har en veldig ungdommelig og fresh til. Det er damer på min alder (32) og eldre som gjør alle disse tabbene. Kort oppsummert så synes jeg dessverre en del damer ser ut som drag queens når de er ferdige med å sminke seg, og det var nok ikke meningen? Jeg lurer på hvilke feil jeg gjør og skulle ønske noen hadde mot til å si det til meg! Jeg ville blitt litt brydd og kanskje lei meg der og da, men jeg ville blitt veldig glad for tilbakemeldingen og sjansen til å bli bedre!! Anonymous poster hash: f3a52...385
Surogvanskelig Skrevet 2. juli 2016 #16 Skrevet 2. juli 2016 Det er egentlig veldig dumt at det skal være slik, for jeg ville satt veldig pris på om folk sa ifra dersom jeg gjør noe som mange/alle synes er spesielt/rart/stygt/iøynefallende på en dårlig måte! Jeg ønsker ikke å skille meg ut på den måten. Ting jeg ser som er svært, svært ukledelig, men som jeg ikke kan si ifra om: - Damer som bruker mer og mer mascara. De blir litt "immune" etter hvert, og øker mengden dag for dag. Til slutt er vippene helt tykke av mascara og det ser helt grusomt ut. - Damer som bruker svært mørk rouge, og legger den veldig tykt på, uten å jevne ut i kantene. Det ser litt klovnesminke ut. - Damer som forsøker seg på contouring med rouge, for å få "kinnben", uten å få det til i det hele tatt. Det er veldig synlig, og det er nok ikke meningen. - Damer som har gjort diverse ting med brynene sine, bryn er så viktig, og det er så lett å trå feil. Bryn tegnet på med eyeliner, sykt tykke brun som er tegnet på, altfor mørke bryn, bryn med rar vinkel osv. osv. - Damer som bruker lys/hudfarget leppestift. Har aldri skjønt denne. Ingen kler det, jo! Før var det ofte tenåringer/unge voksne som sminket seg svært ukledelig, det er jo en fase mange må gjennom. Men jeg synes faktisk unge i dag ser veldig freshe og flotte ut, sjelden jeg ser mye sminke på unge i dag. De har en veldig ungdommelig og fresh til. Det er damer på min alder (32) og eldre som gjør alle disse tabbene. Kort oppsummert så synes jeg dessverre en del damer ser ut som drag queens når de er ferdige med å sminke seg, og det var nok ikke meningen? Jeg lurer på hvilke feil jeg gjør og skulle ønske noen hadde mot til å si det til meg! Jeg ville blitt litt brydd og kanskje lei meg der og da, men jeg ville blitt veldig glad for tilbakemeldingen og sjansen til å bli bedre!! Anonymous poster hash: f3a52...385 Ingen har monopol på hva som er fint. Det er forskjell på å si at noen har leppestift på tenne/ketchup på genseren o.l, og å si at de sminker seg stygt/ kler seg umoderne/ napper øyenbrynene stygt mm. Jeg synes mye av det som er mote og går for å være det fineste er dritstygt. Jeg kler meg/sminker meg/ har håret umoderne, men det er faktisk sånn jeg vil ha det. Det noen synes er fint hater andre. Det du mener er feil er riktig for andre. Jeg anser det som arrogant og legge seg opp i hvordan andre velger å stelle seg. Ingen eier retten på å si hva som er pent. Å si fra om leppestift på tennene er selvsagt helt OK.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #17 Skrevet 2. juli 2016 Ingen har monopol på hva som er fint. Det er forskjell på å si at noen har leppestift på tenne/ketchup på genseren o.l, og å si at de sminker seg stygt/ kler seg umoderne/ napper øyenbrynene stygt mm. Jeg synes mye av det som er mote og går for å være det fineste er dritstygt. Jeg kler meg/sminker meg/ har håret umoderne, men det er faktisk sånn jeg vil ha det. Det noen synes er fint hater andre. Det du mener er feil er riktig for andre. Jeg anser det som arrogant og legge seg opp i hvordan andre velger å stelle seg. Ingen eier retten på å si hva som er pent. Å si fra om leppestift på tennene er selvsagt helt OK. Så du tenker at alle disse kvinnene synes det de gjør er pent? Det kan selvfølgelig hende. Jeg er ikke så opptatt av at jeg skal synes det er pent, jeg vil gjerne framstå som "normalt pen", jeg vil ikke at noe skal "skurre" for andre. Jeg vil gjerne høre hvis noen synes noe med min sminke e.l. er helt rart. Spesielt hvis det er slik at mange/alle synes det ser rart ut, og bare jeg ikke vet det! Anonymous poster hash: f3a52...385
Surogvanskelig Skrevet 2. juli 2016 #18 Skrevet 2. juli 2016 Så du tenker at alle disse kvinnene synes det de gjør er pent? Det kan selvfølgelig hende. Jeg er ikke så opptatt av at jeg skal synes det er pent, jeg vil gjerne framstå som "normalt pen", jeg vil ikke at noe skal "skurre" for andre. Jeg vil gjerne høre hvis noen synes noe med min sminke e.l. er helt rart. Spesielt hvis det er slik at mange/alle synes det ser rart ut, og bare jeg ikke vet det! Anonymous poster hash: f3a52...385 Jeg tenker at mange i hvert fall synes det. Det er derfor det er et vanskelig tema.
LME1001 Skrevet 3. juli 2016 #19 Skrevet 3. juli 2016 Jeg hadde blitt veldig glad om noen kommenterte noe de mener ser feil ut på meg, type bukser, foundationnyanse, leppestiftfarge etc.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #20 Skrevet 3. juli 2016 Jeg ville blitt glad hvis noen kommenterte. Er ikke så god på sminke så jeg er alltid redd for at jeg gjør noe feil. Men det må gjøres med varsomhet. Bare dere to og si det på en ok måte. Type, jeg tror du ville blitt fin hvis du gjorde det sånn og slik ... eller har du prøvd den fargen, jeg tror den ville kle deg. Skal jeg vise deg hvordan jeg mener? Eller, jeg fikk et godt tips av ei på jobben - hun gjør ... Altså, ikke si noe om hva de gjør feil. Bare kom med andre tips. Så er det opp til dem å forstå hva du prøver på! Anonymous poster hash: 6656a...f56
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #21 Skrevet 3. juli 2016 Ingen har monopol på hva som er fint. Det er forskjell på å si at noen har leppestift på tenne/ketchup på genseren o.l, og å si at de sminker seg stygt/ kler seg umoderne/ napper øyenbrynene stygt mm. Jeg synes mye av det som er mote og går for å være det fineste er dritstygt. Jeg kler meg/sminker meg/ har håret umoderne, men det er faktisk sånn jeg vil ha det. Det noen synes er fint hater andre. Det du mener er feil er riktig for andre. Jeg anser det som arrogant og legge seg opp i hvordan andre velger å stelle seg. Ingen eier retten på å si hva som er pent. Å si fra om leppestift på tennene er selvsagt helt OK. Å følge et make-up-råd fra et blad, f eks hvordan tegne opp kinnbena, og så mislykkes i å gjennomføre det - det tror du er tilsiktet? Blir jo som å si at "hun har pisket kremen for lenge, men det er sikkert fordi hun foretrekker smør på bløtkaka." Man SER jo om det er mislykka/feil utført eller om det bare er en aparte smak hun har. Forskjell på "for kort" pannelugg (smakssak) og hakkete/stygt klippet pannelugg (dårlig gjennomføring av en god idé). Anonymous poster hash: 3d617...125
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #22 Skrevet 3. juli 2016 Å følge et make-up-råd fra et blad, f eks hvordan tegne opp kinnbena, og så mislykkes i å gjennomføre det - det tror du er tilsiktet? Blir jo som å si at "hun har pisket kremen for lenge, men det er sikkert fordi hun foretrekker smør på bløtkaka." Man SER jo om det er mislykka/feil utført eller om det bare er en aparte smak hun har. Forskjell på "for kort" pannelugg (smakssak) og hakkete/stygt klippet pannelugg (dårlig gjennomføring av en god idé).Anonymous poster hash: 3d617...125 Jeg klipper luggen min hakkete og "stygt". Syns det er fint Anonymous poster hash: bc128...e8f
Surogvanskelig Skrevet 3. juli 2016 #23 Skrevet 3. juli 2016 Å følge et make-up-råd fra et blad, f eks hvordan tegne opp kinnbena, og så mislykkes i å gjennomføre det - det tror du er tilsiktet? Blir jo som å si at "hun har pisket kremen for lenge, men det er sikkert fordi hun foretrekker smør på bløtkaka." Man SER jo om det er mislykka/feil utført eller om det bare er en aparte smak hun har. Forskjell på "for kort" pannelugg (smakssak) og hakkete/stygt klippet pannelugg (dårlig gjennomføring av en god idé). Anonymous poster hash: 3d617...125 Og du er nødt til å påpeke når noen har piska kremen for lenge? Eller tror du at du da bare er med på å gni det inn?
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #24 Skrevet 3. juli 2016 Og du er nødt til å påpeke når noen har piska kremen for lenge? Eller tror du at du da bare er med på å gni det inn? Har aldri opplevd det, det kalles et "eksempel". Brukes for å belyse en sak. Poenget var at jeg ville ikke tro hun likte smør best. Jeg ville anta at hun hadde bommet. Anonymous poster hash: 3d617...125
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #25 Skrevet 3. juli 2016 Jeg klipper luggen min hakkete og "stygt". Syns det er fint Anonymous poster hash: bc128...e8f Tilsiktet hakking er fint hvis du liker det sånn. Utilsiktet hakking blir ikke vellykket likevel. Man ser om det "skal være sånn" eller om det var et uhell. Anonymous poster hash: 3d617...125
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå