Gå til innhold

Dere som mistet mye blod under fødselen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kom "energien" tilbake hos dere?

Jeg mistet 1.7L blod, 7 dager siden fødsel nå.

Jeg går på jern og vitaminer, men jeg klarer ikke stå/gå lenge om gangen før jeg beina blir gele-aktig.

Når gikk det over hos dere? Er så lei av å være sliten hele tiden :(

Anonymous poster hash: da271...928

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skulle nok hatt blodoverføring , men fikk det ikke :/ hadde blodprosent på 7:/ var ikke meg selv igjen før barnet var 6 mnd ;/ kan være blanding av sliten småbarns mamma da 😂

Anonymous poster hash: 36ccc...a6d

Skrevet

Samme som hun over, hadde blodprosent på 7 to dager etter fødsel. Tok mange mnd før jeg var noenlunde normal. Men da var jo formen rævva, etter å ikke ha trent på 8-10 mnd.

Anonymous poster hash: 2aa22...b30

Skrevet

Hvorfor fikk dere ikke blodoverføring med blodprosent på 7?

Anonymous poster hash: 043fe...860

Skrevet

Hvorfor fikk dere ikke blodoverføring med blodprosent på 7?

Terskelen for blodoverføring hos gravide er høy. En Hb på 7 etter fødsel er helt normalt. Hadde selv Hb på 7,1. Hadde aldri godtatt blodoverføring med mindre det var kritisk. Man bør unngå å få blodoverføring hvis man kan. Kan lett oppstå komplikasjoner senere hvis man danner antistoff.

Anonymous poster hash: e7b42...8f1

Skrevet

Jeg hadde en blodprosent på 6 etter fødsel. Fikk jern intravenøst. Det tok ca tre måneder før jeg følte meg litt normal.

Anonymous poster hash: f5fbf...66d

Skrevet

Såå lenge? :o huff! 🙈🙈 Her var blodprosenten på 7.8 og 2 dager etter var den på 8.8 (takket være saltvann intravenøst) så fikk reise hjem :) Men huff, 7 mnd 🙈

Anonymous poster hash: da271...928

Skrevet

Første fødsel fikk jeg bare saltvann intravenøst og jerntabletter, da tok det søren meg nesten 3 mnd før jeg begynte føle meg som meg selv igjen.

Andre gangen fikk jeg blodoverføring og da kviknet jeg ganske fort til igjen.

Anonymous poster hash: 497fe...9ff
Skrevet

Terskelen for blodoverføring hos gravide er høy. En Hb på 7 etter fødsel er helt normalt. Hadde selv Hb på 7,1. Hadde aldri godtatt blodoverføring med mindre det var kritisk. Man bør unngå å få blodoverføring hvis man kan. Kan lett oppstå komplikasjoner senere hvis man danner antistoff.Anonymous poster hash: e7b42...8f1

men en som har født er jo ikke gravid xD

Skrevet

Jeg hadde blodprosent på 6,2 men trengte ikke blodoverføring fordi jeg var ganske fin i form. Reiste hjem med blodprosent på 6,8 og syntes i grunnen ikke jeg var mere sliten pga det. Var veldig blek men ellers som normalt. Syntes legene stresset litt vel mye over det 😂

Skrevet

Besvimte hver gang jeg skulle ut av senga etter massivt blodtap.. Hb på 7,2..

Fikk 2 SAG og ble ganske fin igjen..

Anonymous poster hash: 33d52...84b

Skrevet

men en som har født er jo ikke gravid xD

Hehe! Så det like etter jeg hadde postet det. 😀

Skrevet

Besvimte hver gang jeg skulle ut av senga etter massivt blodtap.. Hb på 7,2..

Fikk 2 SAG og ble ganske fin igjen..

Anonymous poster hash: 33d52...84b

Jeg også svimte av 😖

Anonymous poster hash: 36ccc...a6d

Skrevet

Terskelen for blodoverføring hos gravide er høy. En Hb på 7 etter fødsel er helt normalt. Hadde selv Hb på 7,1. Hadde aldri godtatt blodoverføring med mindre det var kritisk. Man bør unngå å få blodoverføring hvis man kan. Kan lett oppstå komplikasjoner senere hvis man danner antistoff.

Altså, sjansen for det er forsvinnende liten i Norge. Hadde nok heller takket ja til litt blod enn å ikke være meg selv på 6 mnd,

Anonymous poster hash: a12ef...d3e

Skrevet

Altså, sjansen for det er forsvinnende liten i Norge. Hadde nok heller takket ja til litt blod enn å ikke være meg selv på 6 mnd,

Anonymous poster hash: a12ef...d3e

Det får være opp til hver enkelt. Selv hadde jeg ikke tatt sjansen, med slik er det gjerne når man jobber med det. Pølsemakere spiser ikke pølser osv. 😛

Skrevet

Det får være opp til hver enkelt. Selv hadde jeg ikke tatt sjansen, med slik er det gjerne når man jobber med det. Pølsemakere spiser ikke pølser osv. 😛

Samme gjør jeg og ingen av oss på sykehuset vi jobber hadde vært i tvil. Blodoverføring gagner langt mer enn det er ulemper. Lurer på hvor du jobber...

Anonymous poster hash: 68b88...714

Skrevet

Det får være opp til hver enkelt. Selv hadde jeg ikke tatt sjansen, med slik er det gjerne når man jobber med det. Pølsemakere spiser ikke pølser osv. Anonymous poster hash: e7b42...8f1

hvorfor har du så skrekken for det? Får pasientene deres ofte komplikasjoner

Skrevet

Samme som hun over, hadde blodprosent på 7 to dager etter fødsel. Tok mange mnd før jeg var noenlunde normal. Men da var jo formen rævva, etter å ikke ha trent på 8-10 mnd.

Jeg fikk forresten ikke tilbud om noenting, måtte til og med be dem sjekke blodprosenten (etter to dager omtrent sengeliggende fordi jeg svimte av så snart jeg reiste meg!), og måtte be om jerntabletter. Var aldri snakk om blodoverføring, men jeg har hørt av helsepersonell (privat) i etterkant at jeg burde hatt det. De skrev forresten i fødselsrapporten at jeg mistet 400 ml blod, det er jo direkte løgn. Umulig å få så lav blodprosent etterpå av det.

Skrevet

Mener blodprosenten var rundt 5. Jeg mistet halvparten av blodet. Jeg fikk en liter blod men det tok noe uker før beina ikke var gelé.

Anonymous poster hash: cfee1...2ca

Skrevet

hadde blodprosenten på 4,5 ,fikk 2 liter blod, og etter et par ukers tid var jeg på bena igjen

Anonymous poster hash: 0a738...0c1
Skrevet

Jeg mistet 1,3 liter blod. Hadde hb på 6,7. Fikk ikke blodoverføring, og var ikke meg selv igjen før etter 2,5-3 mnd. Spiste kraftige jerntabletter og fikk forstoppelse i tillegg. Alt var et slit. :(

Anonymous poster hash: 1e2ae...f16

Skrevet

Jeg hadde en blodprosent på 6,8 etter fødsel. Fikk 2 sag 2 dager etter fødsel. Det gikk vel nærmere en måned før jeg følte meg som meg selv igjen..

Anonymous poster hash: 15922...822

Skrevet

Mistet to liter. Ikke blodoverføring. Tok meg flere måneder å komme meg...

Anonymous poster hash: a9ad9...a1b

Skrevet

Mistet alt jeg selv hadde og byttet ut mitt blod totalt. Det var nære på jeg ikke overlevde. Jeg føler jeg kom meg raskt etter jeg kom hjem fra intensiven og så barsel ,og fikk hvile hjemme rundt familien her når jeg sammenligner med flere her som ikke engang måtte ha overføring. Tok vel 1mnd før jeg følte meg bedre.

Anonymous poster hash: 7e282...68a

Skrevet

Jeg mistet 4 liter blod under fødselen og var en hårsbredd fra å dø, jeg fikk blod når legene jobbet for å redde meg, men det var ikke nok. To dager etter fødselen ble blodprosenten målt til 3,3 og jeg fikk blodoverføring igjen. Etter det har jeg gått på spesialitet og fått jernsprøyter jevnlig. Dette er 3 år siden og fortsatt har jeg ikke klart å få opp blodprosenten på mer enn 6,7. Jeg har blitt utredet på alle områder, og ingen finner ut hvorfor jeg ikke klarer å få opp blodprosenten mer noe som er veldig frustrerende da jeg blir fort sliten og svimmel pga det.

Anonymous poster hash: b207c...a1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...