Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #26 Skrevet 2. juli 2016 Vi har samme problemstilling for den ene datteren vår, men hun er fortsatt for ung til at vi har utredet dette. Det har mye å si når jenta får mensen. Jeg fikk mensen som 16 åring, så det er dessverre dårlig nytt for datteren min. Det skal mye til at vi lar henne gå gjennom hormonbehandling. Men hun er arvelig belastet med ryggproblemer både fra mors- og farssiden, og dette må vi ta med i betraktningen. Dette er ikke et utseende/kosmetologisk problem som noen her forsøker å gjøre det til! Anonymous poster hash: ee143...28f
Fullrulle86 Skrevet 2. juli 2016 #27 Skrevet 2. juli 2016 Men få en henvisning vel! Ingenting er skrevet i stein for det! På sykehuset vil du få den infoen du trenger for å ta en avgjørelse, sannsynligvis bedre enn den fu får her eller på google.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #28 Skrevet 2. juli 2016 5 år og 131 cm Anonymous poster hash: ed4bf...6fb Hvor høy er hun estimert til å bli? Anonymous poster hash: 538ff...8d2
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #29 Skrevet 2. juli 2016 De er SVÆRT restriktive med å gi hormoner for å stoppe veksten. Jenta må ligge an til å bli over 186 cm høy for å bli vurdert. Behandlingen er tøff, depresjoner er en vanlig bivirkning. Det blir en turbopubertet. Som voksen får hun økt fare for kreft og ufrivillig barnløshet. Det mistenkes også økt fare for gjentatte, ufrivillige aborter. Depresjoner i voksen alder sees ofte. Å være høy er ikke en sykdom. Hvorfor skal man gi hormoner og medisiner for å tukle med en frisk kropp? Anonymous poster hash: bf849...057
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #30 Skrevet 3. juli 2016 Jeg og lillesøsteren min tok røntgenbilde av hånden vår i 5. klasse for å estimerer høyde som voksne. Mamma hadde en venninne på 1,90 og så hvor mange utfordringer hun hadde. Jeg ble estimert til å bli max 1,81 og fikk dermed ikke hormoner. Min søster fikk estimert å bli max 1,88 og tok dermed hormoner for å stagnere veksten. Idag er hun 1,81 høy, ble gravid på første forsøk som 35-åring og har ikke hatt noen bivirkninger. Jeg endte på 1,79 høyde. Men ingen av oss var ekstremt høye som 5-åringer om enn høyere enn gjennomsnittet. Anonymous poster hash: 22929...5bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå