Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #51 Skrevet 2. juli 2016 problemet er vel ikke at ungene er vanskelige å underholde, men at moren er for kravstor til hva som er bra nok Anonymous poster hash: 97ab5...bf4 Ungene til sånne mødre blir kravstore, de blir like negative og bitre som sin mor og da er ingenting bra nok og de blir umulig å underholde. Slike foreldre, og da etterhvert barna, finner ikke glede i "de små ting", de bruker all sin energi på negative og sjalu tanker, blir mer og mer bitre over skjebnen og ender med å være misfornøyd med alt og alle..... Jeg har også store barn, 9, 12 og 15 år, og ingen mulighet til sydentur fordi jeg har litt over minstesats på aap og er dessuten for syk til å tåle varmen der nede. Men vi har da ikke en grusom ferie for det, herlighet, det blir hva man gjør det til. I natt har det vært ikke mindre enn 7 unger i huset her, overnatting og pysjamasparty på madrasser er kjempestas, ikke koster det stort heller (jeg poppet popcorn i kjele og delte en hel vannmelon i passelige terninger). I dag er er er 15-åringen på kunstgressbanen med 5 kompiser, de tok med seg flasker med saft og pizzasnurrer fra fryseren. Ikke er det spesielt fint vær heller, det er kaldt, det blåser og det kommer noen byger innimellom, men da søker de ly i et leskur ved banen. De har det helt topp de. Jeg og 9-åringen har vært på biblioteket i dag og lånt en hel pose full av bøker, hun er strålende fornøyd. Man trenger ikke sitte inne å synes synd på seg selv fordi man ikke har råd til å reise til utlandet altså, man kan velge å være sosial og ha det hyggelig. Mange av barnas venner går hjemme og kjeder seg om dagen fordi foreldrene ikke har startet ferie enda, de barna har vi hatt huset fullt av hele uken. Det har vært 7, 8 og 9 unger i huset her hver eneste dag denne uken. Neste uke skal noen på ferie, men ikke alle, og uken etter det kommer de hjem igjen som allerede har ferie. Det er alltids noen å være sammen med, Forhåpentligvis blir det litt varmere og bedre vær også, så vi kan ta turen til stranda og kose oss med det. Da vi hadde forrige varmebølge for noen uker siden syklet 15-åringen og kompisene hans til stranda hver dag, det er over 2 mil å sykle, men det tok de som en tur. De inviterte selvfølgelig med noen jenter fra klassen og hadde det helt topp. Om 17-åringen din er syk er det selvfølgelig kjedelig, men da er det vel like greit dere ikke har bestilt en sydentur, og når han blir frisk igjen får han ta kontakt med kompisene sine og finne på noe. Jeg nekter å tro at alle vennene hans er på ferie samtidig, noen må det være å ta kontakt med... Anonymous poster hash: d75bd...f8e
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #52 Skrevet 2. juli 2016 Veldig enig med hun som har postet over meg her. Denne sommeren blir hva du gjør det til, hi! Det er en drøss av forslag så langt i denne tråden som egner seg godt for barn fra 12 år og oppover. Det er viktig at barna dine tar initiativ selv, også. Anonymous poster hash: 710e6...aeb
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #53 Skrevet 2. juli 2016 Hjelpes. Du er ikke interessert i å gjøre noe annet enn å klage. 17 åringen kan jo skaffe seg en sommerjobb så går dagene. Anonymous poster hash: da6dc...973
skjotta Skrevet 2. juli 2016 #54 Skrevet 2. juli 2016 dette skulle jeg gjerne gjordt. veit du om noen steder man får lånt det ...og jo en syk 17åring trenger underholdning av mamma. Anonymous poster hash: fa33a...dcc En syk 17 åring som trenger underholdning av mamma har jo uansett ikke noen glede av sydentur.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #55 Skrevet 2. juli 2016 Mitt syke barn er også 17, men det kunne ikke falle meg inn å begynne å "underholde". Enten er h*n sammen med venner, eller sitter på rommet og tekster/facer med dem, spiller litt data og driver litt med tegning og maling. Er været fint og formen bra kan det bli en fjelltur, sykkeltur eller en annen tur, eller h*n hjelper til litt hos bestefar for å tjene en skillling. Anonymous poster hash: 7acfc...05a
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #56 Skrevet 2. juli 2016 her var det veldig mange negative folk,som bare klager på meg som mor....neste gang enkelte av dere skal svare på sånne innlegg,tenk dere om to ganger. jeg burde kanskje skrivd endel mer for og få fram poenget, også ang sykdom...men det gjorde jeg ikke,og når jeg ser hvordan det utviklet seg er jeg veldig glad for det . til dere andre,takk for tips. Anonymous poster hash: fa33a...dcc
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #57 Skrevet 2. juli 2016 her var det veldig mange negative folk,som bare klager på meg som mor....neste gang enkelte av dere skal svare på sånne innlegg,tenk dere om to ganger. jeg burde kanskje skrivd endel mer for og få fram poenget, også ang sykdom...men det gjorde jeg ikke,og når jeg ser hvordan det utviklet seg er jeg veldig glad for det . til dere andre,takk for tips. Anonymous poster hash: fa33a...dcc Syns vel egentlig du la opp til det selv. Vi kan ikke lukte om barna dine er friske eller syke. Og du nevnte det heller ikke da jeg skrev om sykdom. Tror man kan velge å synes synd på selv selv eller å føle seg heldig, hvis man slutter å sammenligne seg med folk i Holmenkollåsen. Anonymous poster hash: 7acfc...05a
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #58 Skrevet 2. juli 2016 Vi skal heller ikke på ferie i år, og som du sier er det forskjell på å velge dt eller fordi en må, men resultatet er uansett det samme. MEN du kan gjøre noe med innstillingen din, det er massevis av ting å gjøre. Har ingen av vennene dine telt du kan låne? Mange steder har gratis gapahauk og turistforeningen har gratis overnattings-hytter på fjellet ( for en natt), dere kan sykle tur, gå på biblioteket, mate endene, finn en ny lekeplass osv osv. Anonymous poster hash: 28948...bfa
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #59 Skrevet 2. juli 2016 Merkelig at svært mange veldedige organisasjoner anerkjenner dette behovet HI beskriver, men ikke én eneste mor på DiB. Heldigvis er det mange fattige barn som gjennom disse organisasjonene får seg en flott ferietur, noe jeg gledelig støtter, og det er på ingen måte snakk om sydenturer. HI har vel heller ikke snakket om sydenturer? Vet du HI, jeg ser at du har det vondt, og jeg anerkjenner følelsene dine. Det er helt sikkert en grunn for at du føler det slik. Det ser ut til at mange her aldri har opplevd å leve fra hånd til munn, hvor det ikke er noe som heter prioriteringer. Det er klart at når man år etter år aldri får gjort noe ekstra i løpet av året, og heller ikke om sommeren, så er det noe man kjenner på. Særlig når barna blir større. Det er mye lettere å aktivisere og underholde mindre barn. Økonomiske forskjeller blir tydeligere jo eldre barna blir. Tydeligvis er det flere ting som gnager på HI også. Sykt barn, og kanskje de i tillegg er ensomme? Jeg har selv ikke råd til å reise utenlands på noen år. Men, jeg er så heldig at jeg har familie andre steder i landet jeg kan besøke, samt et landsted. Det er enorm forskjell på dette, samt å bare sitte hjemme. Jeg har også bil, og råd til litt ekstra kos innimellom. Jeg tviler på at HI surmuler foran barna. Jeg synes dere kommer med stygge og uberettigede anklager mot henne. HI, kan du si noe om hvor du bor i landet? Har du tatt kontakt med kommunen? Det du kan trøste deg med, er at barna dine ikke vil bli bortskjemte. De vil skjønne verdien av penger og hardt arbeid, og gjerne ikke bruke over evne i fremtiden. De lærer mye av å vokse opp som de gjør. Det aller viktigste er at de opplever kjærlighet og trygghet i hjemmet. Det er ikke lett, men jeg jobber stadig med å ikke sammenligne meg med alle andre, noe jeg snakker mye med barna mine om også. At det er vondt å ikke ha det som alle andre har er naturlig, men det er mye man kan jobbe med psykisk, som kan sette en fri. Forsøk å fokuser på det dere har som er bra, og på små ting som gir dere glede. Jeg gleder meg mest til ferien, fordi jeg da skal få overskudd og tid til å gjøre koselige ting med barna. Lytte til dem, prate, gå turer, gi dem masse oppmerksomhet, spille spill, se filmer, plukke bær, og lage noen prosjekter sammen. Det blir deilig Anonymous poster hash: c0a9a...f39
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #60 Skrevet 2. juli 2016 Merkelig at svært mange veldedige organisasjoner anerkjenner dette behovet HI beskriver, men ikke én eneste mor på DiB. Heldigvis er det mange fattige barn som gjennom disse organisasjonene får seg en flott ferietur, noe jeg gledelig støtter, og det er på ingen måte snakk om sydenturer. HI har vel heller ikke snakket om sydenturer? Vet du HI, jeg ser at du har det vondt, og jeg anerkjenner følelsene dine. Det er helt sikkert en grunn for at du føler det slik. Det ser ut til at mange her aldri har opplevd å leve fra hånd til munn, hvor det ikke er noe som heter prioriteringer. Det er klart at når man år etter år aldri får gjort noe ekstra i løpet av året, og heller ikke om sommeren, så er det noe man kjenner på. Særlig når barna blir større. Det er mye lettere å aktivisere og underholde mindre barn. Økonomiske forskjeller blir tydeligere jo eldre barna blir. Tydeligvis er det flere ting som gnager på HI også. Sykt barn, og kanskje de i tillegg er ensomme? Jeg har selv ikke råd til å reise utenlands på noen år. Men, jeg er så heldig at jeg har familie andre steder i landet jeg kan besøke, samt et landsted. Det er enorm forskjell på dette, samt å bare sitte hjemme. Jeg har også bil, og råd til litt ekstra kos innimellom. Jeg tviler på at HI surmuler foran barna. Jeg synes dere kommer med stygge og uberettigede anklager mot henne. HI, kan du si noe om hvor du bor i landet? Har du tatt kontakt med kommunen? Det du kan trøste deg med, er at barna dine ikke vil bli bortskjemte. De vil skjønne verdien av penger og hardt arbeid, og gjerne ikke bruke over evne i fremtiden. De lærer mye av å vokse opp som de gjør. Det aller viktigste er at de opplever kjærlighet og trygghet i hjemmet. Det er ikke lett, men jeg jobber stadig med å ikke sammenligne meg med alle andre, noe jeg snakker mye med barna mine om også. At det er vondt å ikke ha det som alle andre har er naturlig, men det er mye man kan jobbe med psykisk, som kan sette en fri. Forsøk å fokuser på det dere har som er bra, og på små ting som gir dere glede. Jeg gleder meg mest til ferien, fordi jeg da skal få overskudd og tid til å gjøre koselige ting med barna. Lytte til dem, prate, gå turer, gi dem masse oppmerksomhet, spille spill, se filmer, plukke bær, og lage noen prosjekter sammen. Det blir deilig Anonymous poster hash: c0a9a...f39 tårene bare renner nå-...takk for at du skjønner hva jeg mener /hvordan det er Anonymous poster hash: fa33a...dcc
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #61 Skrevet 2. juli 2016 tårene bare renner nå-...takk for at du skjønner hva jeg mener /hvordan det er Anonymous poster hash: fa33a...dcc [/ tårene bare renner nå-...takk for at du skjønner hva jeg mener /hvordan det er Anonymous poster hash: fa33a...dcc bor på østlandet Anonymous poster hash: fa33a...dcc
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #62 Skrevet 2. juli 2016 tårene bare renner nå-...takk for at du skjønner hva jeg mener /hvordan det er Anonymous poster hash: fa33a...dcc Uff, kjære deg. Du fortjener en god klem! Anonymous poster hash: c0a9a...f39
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #63 Skrevet 2. juli 2016 Uff, kjære deg. Du fortjener en god klem! Anonymous poster hash: c0a9a...f39 du traff på en del punkter, og det er riktig,jeg viser ikke dette foran barna, jeg holder motet opp og er positiv..men det har vært ett utrolig tøft år,vi har jobbet hardt i snart 3 år, vi har hat noen ferieturer før, som campingplass, båttur,telttur og 2 sydenturer...det er di siste årene det ikke har gått, og i år som det kanskje hadde betyd mest går det ikke. du fortjener en stor klem selv . Anonymous poster hash: fa33a...dcc
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #64 Skrevet 2. juli 2016 du traff på en del punkter, og det er riktig,jeg viser ikke dette foran barna, jeg holder motet opp og er positiv..men det har vært ett utrolig tøft år,vi har jobbet hardt i snart 3 år, vi har hat noen ferieturer før, som campingplass, båttur,telttur og 2 sydenturer...det er di siste årene det ikke har gått, og i år som det kanskje hadde betyd mest går det ikke. du fortjener en stor klem selv . Anonymous poster hash: fa33a...dcc Takk 💜 Det skal ikke så mye til å vise andre litt forståelse og empati innimellom. En del som aldri har gått i dine sko, kan kanskje glemme dette av og til.Jeg er dessverre ikke så godt kjent med tilbud på Østlandet, men kanskje noen andre her er? Du kan i det minste trøste deg med at dere sannsynligvis har bedre vær enn oss på Vestlandet, hehe Jeg tror jeg ville slengt ut en melding på Facebook, eller lokalavisen om dere er ekstra modige, og spurt om noen har et telt eller en hytte til låns for noen dager. Gjerne tilby en gjenytelse, som å slå gresset, passe hunden, beise gjerdet el.l. Kanskje dere har mulighet for å bytte bolig med noen andre en ukes tid? Uansett, så ønsker jeg dere en god sommer, med mye familietid. Anonymous poster hash: c0a9a...f39
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #65 Skrevet 2. juli 2016 få Takk Det skal ikke så mye til å vise andre litt forståelse og empati innimellom. En del som aldri har gått i dine sko, kan kanskje glemme dette av og til.Jeg er dessverre ikke så godt kjent med tilbud på Østlandet, men kanskje noen andre her er? Du kan i det minste trøste deg med at dere sannsynligvis har bedre vær enn oss på Vestlandet, hehe Jeg tror jeg ville slengt ut en melding på Facebook, eller lokalavisen om dere er ekstra modige, og spurt om noen har et telt eller en hytte til låns for noen dager. Gjerne tilby en gjenytelse, som å slå gresset, passe hunden, beise gjerdet el.l.Kanskje dere har mulighet for å bytte bolig med noen andre en ukes tid?Uansett, så ønsker jeg dere en god sommer, med mye familietid. Anonymous poster hash: c0a9a...f39 får se hvor modige vi er ...men og hjelpe til hadde vært det minste problem...hehe været ja...akkurat nå skinner sola,men ellers er det brare regn :-) Anonymous poster hash: fa33a...dcc
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #66 Skrevet 2. juli 2016 Det er mange her som sier f.eks " sett opp telt i hagen", dra på stranda, osv. Men det er ikke en selvfølge at alle har hage eller bor nær en strand. Jeg har selv dårlig økonomi og bor i by uten bil og hage - men er superheldig som har tilgang på både hytte på fjellet og familiested på sørlandet. Jeg klager aldeles ikke, men det koster meg 1000 kr med tog tur-retur til sørlandet, og når man ikke har noe til overs, sånn som HI, virker det uoverkommelig. Å være fortvilt over en situasjon betyr ikke at man syter og klager. Anonymous poster hash: 8f058...3b6
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #67 Skrevet 2. juli 2016 Det er mange her som sier f.eks " sett opp telt i hagen", dra på stranda, osv. Men det er ikke en selvfølge at alle har hage eller bor nær en strand. Jeg har selv dårlig økonomi og bor i by uten bil og hage - men er superheldig som har tilgang på både hytte på fjellet og familiested på sørlandet. Jeg klager aldeles ikke, men det koster meg 1000 kr med tog tur-retur til sørlandet, og når man ikke har noe til overs, sånn som HI, virker det uoverkommelig. Å være fortvilt over en situasjon betyr ikke at man syter og klager. Anonymous poster hash: 8f058...3b6 Bor man i by kan man ha picnic i parken, gå på museum, gå på byvandring, mate duer osv. Tror ikke en eneste sjel her betviler at det er kjipt å være fattig, det protesteres bare mot instillingen at man må sitte hjemme og kjede seg fordi man ikke får reist bort. Det må man virkelig ikke! Anonymous poster hash: d4d22...741
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #68 Skrevet 2. juli 2016 Det er mange her som sier f.eks " sett opp telt i hagen", dra på stranda, osv. Men det er ikke en selvfølge at alle har hage eller bor nær en strand. Jeg har selv dårlig økonomi og bor i by uten bil og hage - men er superheldig som har tilgang på både hytte på fjellet og familiested på sørlandet. Jeg klager aldeles ikke, men det koster meg 1000 kr med tog tur-retur til sørlandet, og når man ikke har noe til overs, sånn som HI, virker det uoverkommelig. Å være fortvilt over en situasjon betyr ikke at man syter og klager. Anonymous poster hash: 8f058...3b6 Hvis man bor i blokk i borettslag kan man grille på de fellesgrillene som står ute i grøntområdene. Alle nordmenn bor nærme enten en park eller marka. Man kan telte i marka, eller ha piknik i en park. Om man ikke bor nærme en strand så bor man nærme et vann. Der kan man bade. Man kan gå på biblioteket, sjekke ut arrangementer i nærområdet osv. Det er masse tips over her som ikke koster noe og hvor man ikke trenger utstyr. Det handler om innstilling! Ingen mener at hi skal gjøre spesifikt dette og dette, alle har kommet med ulike forslag. Noen ville passe, andre ikke. Anonymous poster hash: 710e6...aeb
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #69 Skrevet 2. juli 2016 Mine foreldre hadde i en lengre periode i min oppvekst virkelig dårlig råd. Ferie var helt utelukket, men jeg husker likevel disse somrene som helt fantastiske! Selv da økonomien deres bedret seg etterhvert, var det ikke snakk om noen sydentur - de to lengste feriene de tok oss med på, var til Oslo (hvor vi bodde gratis hos slektninger) og en tur til Østersund. Vi var vel de eneste som aldri dro til Syden blant mine venner, men vet du - det gikk helt fint. Foreslår at du prøver å gjøre det beste ut av det, du har allerede fått mange gode tips. Å synes synd på seg selv fordi man ikke har råd til utenlandstur en sommer eller tre, hjelper nok dessverre ikke... Anonymous poster hash: b44a5...d16
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #70 Skrevet 2. juli 2016 Bor man i by kan man ha picnic i parken, gå på museum, gå på byvandring, mate duer osv. Tror ikke en eneste sjel her betviler at det er kjipt å være fattig, det protesteres bare mot instillingen at man må sitte hjemme og kjede seg fordi man ikke får reist bort. Det må man virkelig ikke! Anonymous poster hash: d4d22...741 Nei, man må ikke reise bort. Men det er rart at det er så få som kan evne å vise litt empati med noen som har barn mellom 12 og 17 år, som sommer etter sommer bare er hjemme. Museum koster penger, og hvilken tenåring synes byvandring med mor (uten å bruke penger, bare det å ta seg en kaffi er dyrt) kan sammenlignes med feriene vennene drar på? Synes HI kan få litt trøst og oppmuntring, istedenfor bare pekefinger. Hun tok kaka, hun som ble sur for at HI gav henne dårlig samvittighet for at hun skulle dra på ferie. Hun klarte å snu situasjonen til at det var henne det var synd på, og ikke den fattige moren! Noen mennesker, altså. Det er fint med gode idéer (selv om de fleste koster penger eller er beregnet på mindre barn), og jeg er sikker på at HI tar med seg en del av dem på veien. Men litt forståelse og noen vennlige ord hadde også vært fint. Anonymous poster hash: c0a9a...f39
skjotta Skrevet 2. juli 2016 #71 Skrevet 2. juli 2016 Merkelig at svært mange veldedige organisasjoner anerkjenner dette behovet HI beskriver, men ikke én eneste mor på DiB. Heldigvis er det mange fattige barn som gjennom disse organisasjonene får seg en flott ferietur, noe jeg gledelig støtter, og det er på ingen måte snakk om sydenturer. HI har vel heller ikke snakket om sydenturer? Vet du HI, jeg ser at du har det vondt, og jeg anerkjenner følelsene dine. Det er helt sikkert en grunn for at du føler det slik. Det ser ut til at mange her aldri har opplevd å leve fra hånd til munn, hvor det ikke er noe som heter prioriteringer. Det er klart at når man år etter år aldri får gjort noe ekstra i løpet av året, og heller ikke om sommeren, så er det noe man kjenner på. Særlig når barna blir større. Det er mye lettere å aktivisere og underholde mindre barn. Økonomiske forskjeller blir tydeligere jo eldre barna blir. Tydeligvis er det flere ting som gnager på HI også. Sykt barn, og kanskje de i tillegg er ensomme? Jeg har selv ikke råd til å reise utenlands på noen år. Men, jeg er så heldig at jeg har familie andre steder i landet jeg kan besøke, samt et landsted. Det er enorm forskjell på dette, samt å bare sitte hjemme. Jeg har også bil, og råd til litt ekstra kos innimellom. Jeg tviler på at HI surmuler foran barna. Jeg synes dere kommer med stygge og uberettigede anklager mot henne. HI, kan du si noe om hvor du bor i landet? Har du tatt kontakt med kommunen? Det du kan trøste deg med, er at barna dine ikke vil bli bortskjemte. De vil skjønne verdien av penger og hardt arbeid, og gjerne ikke bruke over evne i fremtiden. De lærer mye av å vokse opp som de gjør. Det aller viktigste er at de opplever kjærlighet og trygghet i hjemmet. Det er ikke lett, men jeg jobber stadig med å ikke sammenligne meg med alle andre, noe jeg snakker mye med barna mine om også. At det er vondt å ikke ha det som alle andre har er naturlig, men det er mye man kan jobbe med psykisk, som kan sette en fri. Forsøk å fokuser på det dere har som er bra, og på små ting som gir dere glede. Jeg gleder meg mest til ferien, fordi jeg da skal få overskudd og tid til å gjøre koselige ting med barna. Lytte til dem, prate, gå turer, gi dem masse oppmerksomhet, spille spill, se filmer, plukke bær, og lage noen prosjekter sammen. Det blir deilig Anonymous poster hash: c0a9a...f39 Jeg tror heller situasjonen her er at veldig mange av oss har opplevd å leve fra hånd til munn. Vi har gjort det og kommet ut på den andre siden så vi vet at det suger men vi vet og at det eneste som kan endre det er innstilling. Penger kommer ikke til å komme fallende ut av blomsterpottene i løpet av kvelden. Veldig mange av oss har ikke råd til å reise noe sted, men ikke mange ser på.det som en så stor tragedie. Som noen nevnte tidligere er du ikke fattig fordi om du ikke har råd til å reise på ferie. Fattigdom handler om primærbehov som mat, varme og tak over hodet.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #72 Skrevet 2. juli 2016 Nei, man må ikke reise bort. Men det er rart at det er så få som kan evne å vise litt empati med noen som har barn mellom 12 og 17 år, som sommer etter sommer bare er hjemme. Museum koster penger, og hvilken tenåring synes byvandring med mor (uten å bruke penger, bare det å ta seg en kaffi er dyrt) kan sammenlignes med feriene vennene drar på? Synes HI kan få litt trøst og oppmuntring, istedenfor bare pekefinger. Hun tok kaka, hun som ble sur for at HI gav henne dårlig samvittighet for at hun skulle dra på ferie. Hun klarte å snu situasjonen til at det var henne det var synd på, og ikke den fattige moren! Noen mennesker, altså. Det er fint med gode idéer (selv om de fleste koster penger eller er beregnet på mindre barn), og jeg er sikker på at HI tar med seg en del av dem på veien. Men litt forståelse og noen vennlige ord hadde også vært fint. Anonymous poster hash: c0a9a...f39 takk til deg :-) Anonymous poster hash: fa33a...dcc
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #73 Skrevet 2. juli 2016 takk til deg :-) Anonymous poster hash: fa33a...dcc skulle gjerne likt og skrivd til deg i innboks :-) Anonymous poster hash: fa33a...dcc
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #74 Skrevet 2. juli 2016 Ok, men da er dette egentlig en tråd der hi ber om sympati og medfølelse, ikke faktiske forslag til måter sommeren kan bli bedre for henne og barna?! Anonymous poster hash: 710e6...aeb
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #75 Skrevet 2. juli 2016 Nei, man må ikke reise bort. Men det er rart at det er så få som kan evne å vise litt empati med noen som har barn mellom 12 og 17 år, som sommer etter sommer bare er hjemme. Museum koster penger, og hvilken tenåring synes byvandring med mor (uten å bruke penger, bare det å ta seg en kaffi er dyrt) kan sammenlignes med feriene vennene drar på? Synes HI kan få litt trøst og oppmuntring, istedenfor bare pekefinger. Hun tok kaka, hun som ble sur for at HI gav henne dårlig samvittighet for at hun skulle dra på ferie. Hun klarte å snu situasjonen til at det var henne det var synd på, og ikke den fattige moren! Noen mennesker, altså. Det er fint med gode idéer (selv om de fleste koster penger eller er beregnet på mindre barn), og jeg er sikker på at HI tar med seg en del av dem på veien. Men litt forståelse og noen vennlige ord hadde også vært fint. Anonymous poster hash: c0a9a...f39 Handler ikke om manglende empati, det handler om at "Stakkars deg" ikke er konstruktivt. Vi er mange her som både har vært fattige barn og fattige voksne, og som har måttet justert forventninger og krav etter lommeboka. Også over år. Skulle gjerne hatt rikere foreldre, men det at de maktet å gjøre det beste ut av situasjonen gjorde at det aldri ble trist. Den dyreste ferien vi hadde som barn var på turistforeninghytte da jeg var 16. Utenom det var vi hjemme. Boden fylte seg med blåbærsaft og -syltetøy, fryseren fylte seg med fisk og vi ble gode i kortspill. Anonymous poster hash: d4d22...741
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå