Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #26 Skrevet 30. juni 2016 Hvofor måtte hunden ut av huset? Å lære hudnen å slappe av krever heller at eier får hunden til å slappe av inne i huset, selv om spennende saker skjer under måltidet.  En unghund som ikke er trent til å stå alene ute vil antageligvis begynner å ule, pipe forsøke å stikke av osv. Ikke akuratt koslig stemning for eierne heller. .. Såå.. Du orket ikke en vilter unghund, så du ba hundeierne ta med seg hunden og gå fra bordet? Anonymous poster hash: 97c57...a22
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #27 Skrevet 30. juni 2016 Hi her, Jeg var sliten og frustrert når jeg skrev i går, så jeg ser det mangler noen "detaljer". Dette var på slutten av fellesmiddagen før vi skulle sette oss i bilen på vei hjem, svigermor og svigerinnen min var ferdige med å spise så jeg så ikke på det som noe problem at de kunne gi hunden en liten luftetur slik at at barnet vårt kunne få spise ferdig (knapt spist siden hun var redd). Det hele ende med at vi stoppet og spiste pølse i brød på en bensinstasjon etterpå.  Og når det gjelder hva noen skriver her: vi har vært 15 mennesker samlet her, både voksne og barn. Og det var flere barn som er betydelig mer "krevende" og som tok mer "plass"enn vårt barn. Så at jeg forventet at alle skulle innrette seg etter mitt barn er bare tull!  Anonymous poster hash: 8f4ef...545
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #28 Skrevet 30. juni 2016 Hadde lett slutta å besøke de for å si det sånn.........så får de ta det som de vil. Anonymous poster hash: d363d...3f4
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #29 Skrevet 30. juni 2016 Dette kjenner jeg meg så igjen i. Her fikk vi beskjed om at hund og barnebarn stiller likt. Da vi spurte om det virkelig var det de mente sa de faktisk ja. Dette var en sak om julaften hvor vi skulle feire hos svigers. Med en hund som ikke tåler barn, vår 2 åring som er redd hunder. Og en forespørsel på om de kunne holde hunden nede eller i det minste passe på at den ikke gikk oppi barnet. Mildt sagt sjokkert. Og om det ikke passet, kunne vi bare feire jul med min familie istedenfor. Ble en festlig jul tilslutt for å si det sånn.. 🙄  Anonymous poster hash: b0519...577
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #30 Skrevet 30. juni 2016 Hadde noen kommet inn i mitt hus og begynt å kommandere i forhold til min hund hadde det vært de som måtte gått ut. Jeg er helt enig i at hunden skal ha en oppdragelse slik at den ikke løper som en gal ved middagsbordet osv, men jeg hadde aldri godtatt besøk av mennesker med en slik holdning som du har.   Anonymous poster hash: 0dc8e...223 Men da er vi helt enige. Da hadde ikke jeg villet komme på besøk mer heller:-) Hvis ikke hunden kan være å et annet rom sånn at 2-åringen min kan leke på gulvet mens vi voksne koser oss ferdig med middagen, orker jeg ikke å være hos deg. 2-åringen min er nemlig livredd svigers sin hund, og bare gråter og tør ikke å leke på gulvet dersom hunden er løs.  Anonymous poster hash: 345fa...282
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #31 Skrevet 30. juni 2016 Men da er vi helt enige. Da hadde ikke jeg villet komme på besøk mer heller:-) Hvis ikke hunden kan være å et annet rom sånn at 2-åringen min kan leke på gulvet mens vi voksne koser oss ferdig med middagen, orker jeg ikke å være hos deg. 2-åringen min er nemlig livredd svigers sin hund, og bare gråter og tør ikke å leke på gulvet dersom hunden er løs.  Anonymous poster hash: 345fa...282 Da må faktisk du ta på deg jobben og gjøre barnet ditt trygg på hunder. Det hadde vært helt greit at du ikke ville besøkt meg og min hund, men du har et barn som kommer til å bli mer og mer hemmet hvis du ikke tar tak i dette da det er hunder overalt i samfunnet.  Anonymous poster hash: 0dc8e...223
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #32 Skrevet 30. juni 2016 Da må faktisk du ta på deg jobben og gjøre barnet ditt trygg på hunder. Det hadde vært helt greit at du ikke ville besøkt meg og min hund, men du har et barn som kommer til å bli mer og mer hemmet hvis du ikke tar tak i dette da det er hunder overalt i samfunnet.Anonymous poster hash: 0dc8e...223 Om dette er en truende eller vill hund er det svigerforeldrene som må ta hensyn, ikke toåringen som må " venne seg til det". Kan jo være hun er ok med andre hunder, men ikke akkurat den hunden. Å bli tvunget til å være sammen kan øke frykten, ikke redusere den.  Tviler på ungen er redd for en hund som ligger rolig på teppet sitt, dette er nok rn hund uten dressur  Anonymous poster hash: 1b071...f83
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #33 Skrevet 30. juni 2016 Om dette er en truende eller vill hund er det svigerforeldrene som må ta hensyn, ikke toåringen som må " venne seg til det". Kan jo være hun er ok med andre hunder, men ikke akkurat den hunden. Å bli tvunget til å være sammen kan øke frykten, ikke redusere den.  Tviler på ungen er redd for en hund som ligger rolig på teppet sitt, dette er nok rn hund uten dressur  Anonymous poster hash: 1b071...f83 Nå finnes det enormt mange barn som er hysteriske rundt hunder uten grunn, og blir enda mer redd pga hysteriske foreldre så det er ingen automatikk i at det er hunden som er problemet. Min hund ligger på plassen sin og tar ingen notis av unger som leker på gulvet så lenge de holder seg unna henne. Hvis de oppsøker henne så kan hun snuse litt på de før hun finner seg en ny plass for å få fred og ro. Ei mor kom på besøk til oss med barnet sitt på tre og når hun så at hunden vår var inne ble hun hysterisk og da begynte barnet å gråte også. Hunden gjorde ingen mine til å røre på seg og holdt seg på plassen sin som er ca 10 meter fra sofaområdet. Jeg ba moren om å roe seg, men da ble hun rasende og krevde at jeg skulle hive ut bikkja eller så gikk de hjem. Da åpnet jeg døren og sa takk for besøket og med en oppfordring om å ikke komme igjen før de hadde fått litt mer gangsyn.   Anonymous poster hash: 0dc8e...223
soleia Skrevet 30. juni 2016 #34 Skrevet 30. juni 2016 Dette kjenner jeg meg så igjen i. Her fikk vi beskjed om at hund og barnebarn stiller likt. Da vi spurte om det virkelig var det de mente sa de faktisk ja. Dette var en sak om julaften hvor vi skulle feire hos svigers. Med en hund som ikke tåler barn, vår 2 åring som er redd hunder. Og en forespørsel på om de kunne holde hunden nede eller i det minste passe på at den ikke gikk oppi barnet. Mildt sagt sjokkert. Og om det ikke passet, kunne vi bare feire jul med min familie istedenfor. Ble en festlig jul tilslutt for å si det sånn..  Anonymous poster hash: b0519...577  De feira vel seriøst ikkje jul der? Vert sjokka over mange gale hundeeigarar som ikkje ser skilnad på ein hund og eit barn. Sjølv er eg kattemennseke, men har då ingen problem med å hive ut katten, evt stenge han inne på gjesterommet, når eg får besøk av folk som anten er allergiske eller ikkje likar kattar. Og vedkommande over her, som meiner toåringen (!) er problemet, når hunden ikkje tåler ungar, ser ut til å vere ein av galningane. Hundar kan vere mykje større enn barnet, og kan uomtvisteleg ta livet av barnet om den får det for seg, så det er ikkje heilt utan grunn at barn er redde.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #35 Skrevet 30. juni 2016 Nå finnes det enormt mange barn som er hysteriske rundt hunder uten grunn, og blir enda mer redd pga hysteriske foreldre så det er ingen automatikk i at det er hunden som er problemet. Min hund ligger på plassen sin og tar ingen notis av unger som leker på gulvet så lenge de holder seg unna henne. Hvis de oppsøker henne så kan hun snuse litt på de før hun finner seg en ny plass for å få fred og ro. Ei mor kom på besøk til oss med barnet sitt på tre og når hun så at hunden vår var inne ble hun hysterisk og da begynte barnet å gråte også. Hunden gjorde ingen mine til å røre på seg og holdt seg på plassen sin som er ca 10 meter fra sofaområdet. Jeg ba moren om å roe seg, men da ble hun rasende og krevde at jeg skulle hive ut bikkja eller så gikk de hjem. Da åpnet jeg døren og sa takk for besøket og med en oppfordring om å ikke komme igjen før de hadde fått litt mer gangsyn.   Anonymous poster hash: 0dc8e...223  Det du beskriver her er helt urimelig fra den morens side, enig der. Men det er jo en helt annen situasjon. Din hund er rolig og trygg. Hunden Hi beskrev løper rundt spisebordet og skremmer barnet. Kan ikke sammenlignes.  Har man hund så er man også ansvarlig for å oppdra den hunden på en god måte. En hund som er så stresset at den løper rundt et spisebord har det ikke godt. Det er jo tydelig at denne hunden ikke får den opplæringen den skal ha. Den er stresset av å ha så mange personer i hus og/eller bare uoppdragen. Å ta mer hensyn til en uoppdragen hund enn til sitt lille barnebarn som ikke får spist fordi hun blir skremt av hunden, vel, det gir meg inntrykk av at svigers kanskje ikke er blant de skarpeste....  Anonymous poster hash: 023f5...f1e
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #36 Skrevet 30. juni 2016 Da må faktisk du ta på deg jobben og gjøre barnet ditt trygg på hunder. Det hadde vært helt greit at du ikke ville besøkt meg og min hund, men du har et barn som kommer til å bli mer og mer hemmet hvis du ikke tar tak i dette da det er hunder overalt i samfunnet.   Anonymous poster hash: 0dc8e...223 Det er snakk om en 2-åring. Jeg viser henne hver gang vi treffer en hund at den ikke er farlig, og hun får gå nært hunden og klappe om hun vil. Etterhvert regner jeg med at hun ikke vil være redd lenger. 5-åringen vår er ikke redd. Svigers sin hund løper rundt, hopper opp på ungene osv. Da blir 2-åringen min veldig redd. Hunden adlyder ikke ordre, og ligger ikke i ro i kurven sin. Når hunden da er løs på gulvet, forstår jeg godt at jenten min blir redd. Det skal sies at når jenten min gråter, blir også hunden redd, løper mer og blir villere. Det er altså en ond sirkel. Synes du fortsatt at jeg skal ha 2-åringen på fanget hele tiden når vi er på besøk hos svigers?  Anonymous poster hash: 345fa...282
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #37 Skrevet 30. juni 2016 Da må faktisk du ta på deg jobben og gjøre barnet ditt trygg på hunder. Det hadde vært helt greit at du ikke ville besøkt meg og min hund, men du har et barn som kommer til å bli mer og mer hemmet hvis du ikke tar tak i dette da det er hunder overalt i samfunnet.   Anonymous poster hash: 0dc8e...223 ??😂😂😂😂 Hundene overtar jorden!  Seriøst? Hemmet fordi hun som toåring er redd hund? Den tror jeg du må gå lenger ut på landet med.   Anonymous poster hash: bdef6...701
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #38 Skrevet 30. juni 2016 ?? 😂😂😂😂 Hundene overtar jorden!  Seriøst? Hemmet fordi hun som toåring er redd hund? Den tror jeg du må gå lenger ut på landet med.   Anonymous poster hash: bdef6...701 Du bør bedre din leseforståelse. Jeg har ikke sagt noe om at hundene tar over jorden (du bør vurdere å slutte å røyke sokkene dine også), men hvis du gidder å åpne øynene dine litt så ser du stadig hunder rundt deg. På den andre siden virker du en smule forvirret så du får vel ikke med deg noe! Anonymous poster hash: 0dc8e...223
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #39 Skrevet 30. juni 2016 Mamma kan ikke besøke meg (jeg bor på den andre siden av landet) fordi hun ikke vil sette bort hunden. Barnebarnet hennes er et halvt år...  Anonymous poster hash: 39306...d98 Her har min mor og stefar gått til anskaffelse av hund. Vi kan ikke ha hund i huset pga sterk allergi hos mannen. De vil heller ikke sette bort hunden og kommer derfor ikke på besøk til barnebarna på 6 mnd og 2,5 år (bor i en annen landsdel). Den minste har de kun sett en gang, da kom de ubedt på besøk MED hunden (selv om de visste hvordan ting er her) og stormet inn på soverommet vårt sammen med dyret for å se på babyen som sov.  Anonymous poster hash: 820f2...28e
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #40 Skrevet 30. juni 2016 Vi har to innekatter som vi elsker, men vi setter dem ikke over mennesker. Hvis noen kommer på besøk som er allergiske, eller "bare" redd for katter, så lar vi dem være på et eget rom med kattesandkasse, mat, vann og leker, med døren lukket. Barn og voksne går foran dyr.  Hi, det er fint om barnet ditt etter hvert blir tryggere på hunder, siden barnet kommer til å møte masse hunder i sitt liv. Men en vilter unghund, som svigerinnen din sikkert aldri kommer til å få kustus på, er nok ikke riktig hund å øve på! Skjønner godt at du ble frustrert, det var slemt gjort av dem å la barnet ditt bli så redd at det ikke klarte å spise, og så ikke gidde å løfte en finger for å bidra til å løse problemet. Sier mye om dem som personer. Anonymous poster hash: 3addf...618
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #41 Skrevet 30. juni 2016  Er det mulig? Noen hundefolk er bare helt skrudde i huet! Tror bikkjer er mennesker, liksom.. nei, da har det gått for langt, det er bare tragisk.  Anonymous poster hash: 3b41c...7db Like mange katteeiere også (kanskje til og med flere)...  Anonymous poster hash: a539d...947
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #42 Skrevet 1. juli 2016 Da må faktisk du ta på deg jobben og gjøre barnet ditt trygg på hunder. Det hadde vært helt greit at du ikke ville besøkt meg og min hund, men du har et barn som kommer til å bli mer og mer hemmet hvis du ikke tar tak i dette da det er hunder overalt i samfunnet.   Anonymous poster hash: 0dc8e...223  Jeg er redd hunder, og det hemmer meg ikke i særlig grad altså. Det er ikke det jeg helst ønsker for mine barn, så jeg har prøvd (og klart) å ikke overføre min frykt til dem, men det er ikke noe som plager meg nevneverdig i hverdagen heller. Ja det er hunder overalt, men de fleste hundeeiere er faktisk veldig flinke til å holde hundene sine unna andre.  Anonymous poster hash: ab29c...b03
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #43 Skrevet 1. juli 2016 Hvis hunden bråker og er urolig må de være et annet sted. Min svigrinne har to digre beist. 50-60 kg hunder. Den ene der stjeler faktisk mat ut av hånda på minste. De sier bare oi da og ler. Jeg har selv hatt hund i alle år og hunder som ikke klarer la vær å mase og tigge må ut i gangen når det er mat. MEN, jeg har opplevd familiemedlemmer som forlanger at hunden min må stå ute i bånd i 10- fordi deres barn er livredd hund, å ligge i ro på plassen sin i andre enden av stua (hunden var gammel og rolig og var ikke interessert i folk) var ikke bra nok fordi barnet kunne SE hunden. Da ble jeg irritert og sa at desverre men så lenge den bare ligger og sover i kurven sin blir den der.  Anonymous poster hash: 06eec...ef5
Gjest Antarctica Skrevet 1. juli 2016 #44 Skrevet 1. juli 2016 (endret) Skal seie du las mykje mellom linjene! Men uansett om det er redde barn til stades eller ikkje, så skal ikkje ein hund springe bjeffande rundt bordet. Kvelp eller ikkje, hunden treng oppdragelse.Tenkte akkurat det samme. Om det kun er voksne rundt bordet så skal de ikke sitte og høre på bjeffing mens de spiser. Disse folkene kan ikke ha peiling på hund. Endret 1. juli 2016 av Pashla
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #45 Skrevet 1. juli 2016 Du bør bedre din leseforståelse. Jeg har ikke sagt noe om at hundene tar over jorden (du bør vurdere å slutte å røyke sokkene dine også), men hvis du gidder å åpne øynene dine litt så ser du stadig hunder rundt deg. På den andre siden virker du en smule forvirret så du får vel ikke med deg noe!  Anonymous poster hash: 0dc8e...223 Ja, det forvirrer meg at noen mennesker tror at man er avhengig av å være trygg på hunder for å ikke føle seg hemmet. Da har man inntatt et merkelig perspektiv, syns jeg. Folk med hunder skal selvsagt holde hundene sine unna mennesker som de ikke kjenner. Og barn man kjenner som er redd hunder. Det er IKKE hundene som har "forkjørsrett" i selskap, på turer, langs veier osv. De folkene med hund som ikke forstår det bør ikke ha hund.  Et barn (og voksen) kan utmerket godt føle seg trygg, fri og uhemmet og fremdeles være redd for hunder. Om det dukker opp en hund eller tre i bybildet er det ikke store problemet med mindre eier ikke har oppdratt bikkja.  Anonymous poster hash: bdef6...701
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå