GÃ¥ til innhold

En hund foran et barnebarn?😤

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært på ferie på sammen med svigers og min manns søsken med familie.

Svoger og svigerinne kom først i morges og har med seg en ung hund som var over alt i dag. Vår treåring er glad i dyr men skeptisk til hunder etter noen dumme episoder med ubetenksomme hundeeiere som ikke holder hunden godt nok når vi har gått forbi.

Uansett, under middagen før vi dro i dag løp hunden rundt spisebordet i svigers hytte og bjeffet.

Vårt barn ble naturligvis engstelig og småredd. Jeg hintet at kanskje den kunne få seg en luftetur mens vi spiste. Da foreslår heller svigermor og svigerinnen min at vi (jeg, mannen og barnet) tar maten ned i vår hytte og spiser der, fordi hunden blir så stresset av barnet!

Greit nok jeg har aldri hatt hund selv, men ærlig talt!

Anonymous poster hash: 8f4ef...545

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tuller du?

Anonymous poster hash: 5b6b6...6ca

Skrevet

Jøss, nesten så jeg har vanskelig for å forstå at det er mulig.

Tror jeg hadde fortalt rolig at hunder må oppdras på samme måte som barn. En hund må læres til å ikke forstyrre når folk spiser. Greier ikke hunden å roe seg, da fjernes den fra situasjonen, man ber den legge seg på plassen sin eller annet.

Jeg tror jeg hadde blitt så paff at jeg kunne begynt å ledd av det svigermor sa! Og trolig sagt det nr. to skriver, "tuller du???", til svigermor.

Og om hun virkelig mente alvor, da ville jeg ha tatt en alvorsprat med henne og resten av familien og spurt rett ut om hunden er viktigere enn dere, og spurt om de ønsker en uoppdragen hund fremfor samvær med barn og barnebarn.

Anonymous poster hash: 023f5...f1e
Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Huff, tror jeg heller hadde reist hjem. Lukter dårlig stemning lang vei.

Hva gjorde dere?

Skrevet

Sånn er min svigermor og. Det er også svogeren min sin hund.

Noen er bare gale......

Anonymous poster hash: 3b41c...7db

Skrevet

Huff! Disse skulle aldri hatt hund! Den hunden kommer til å bli et mareritt! En stresset hund må lære seg hvordan den skal roe seg ned. Man skal tilpasse hunden, ikke omgivelsene.

Anonymous poster hash: a7698...bc5

Skrevet

Det er drøyt, meget drøyt.

Anonymous poster hash: 19570...1cd

Skrevet

Oj. Selv jeg, som elsker hunder og strekker meg langt for å forsvare dem, også i diskusjoner her inne, blir litt sjokkert over dette. Hårreisende å ikke ta hunden ut her, og enda verre å si at barnet må spise et annet sted! Har aldri hørt på maken!

Anonymous poster hash: a54c6...179

Skrevet

Har opplevd det samme. Er svært redd hunder og fikk en gang beskjed av et familienedlem med hund at jeg kunne sitte på loftet med noen donald-blader siden jeg var så redd den ville bjeffende hunden deres

Anonymous poster hash: 1b071...f83

Skrevet

Mamma kan ikke besøke meg (jeg bor på den andre siden av landet) fordi hun ikke vil sette bort hunden. Barnebarnet hennes er et halvt år...

Anonymous poster hash: 39306...d98

Skrevet

Jeg hadde reist derfra. En normal og rolig hund hadde sikkert vært godt selskap for treåringen, men å måtte skygge banen fordi hunden går bananas hadde jeg ikke orket. Da ville jeg heller reist.

Anonymous poster hash: 49d6d...3b9
Skrevet

Hva gjorde dere,hi?

Skrevet

Jeg er ikke hundeeier eller spesielt glad i hund...MEN bare ut fra slik du skriver tenker jeg det er en historie bak her at de er lei av deg pga du tror ditt barn generelt skal være i sentrum til en hver tid. Jeg har en slik svigerinne. Når de kommer med deres barn på 2 og 4 år skal ALLE innrette seg etter de to barnas både måltidsrytme, søvnrytme og svigerinne min ble bla POTTESUR for at dag 3 av ferien at svigerfar, min mann og hennes mann dro ut for å fiske før barnas sengetid fordi da var ingen av de der da barna skulle si natta......😥😥

Anonymous poster hash: 29778...487

Skrevet

Vi har dessverre opplevd noe lignende, men ikke fullt så ille. Jeg har bestemt meg for at jeg ikke kommer til å la hunden/svigers vinne i fremtiden. Dvs at jeg fra nå av ikke kommer til å tilpasse ungenes oppførsel etter hunden, men gi klar beskjed om hva jeg forventer at svigers gjør med hunden. F.eks: "Nå må hunden ut for lille Anne er ferdig å spise, og skal ned på gulvet og leke." Jeg tror heldigvis ikke mine svigerforeldre er så frekke som dine, og tror ikke de komme til å si meg i mot bare jeg bruker klar tale. Så får vi se...

Anonymous poster hash: 345fa...282

Skrevet

Jeg er ikke hundeeier eller spesielt glad i hund...MEN bare ut fra slik du skriver tenker jeg det er en historie bak her at de er lei av deg pga du tror ditt barn generelt skal være i sentrum til en hver tid. Jeg har en slik svigerinne. Når de kommer med deres barn på 2 og 4 år skal ALLE innrette seg etter de to barnas både måltidsrytme, søvnrytme og svigerinne min ble bla POTTESUR for at dag 3 av ferien at svigerfar, min mann og hennes mann dro ut for å fiske før barnas sengetid fordi da var ingen av de der da barna skulle si natta......😥😥

Skal seie du las mykje mellom linjene! Men uansett om det er redde barn til stades eller ikkje, så skal ikkje ein hund springe bjeffande rundt bordet. Kvelp eller ikkje, hunden treng oppdragelse.
Skrevet

Har opplevd det samme. Er svært redd hunder og fikk en gang beskjed av et familienedlem med hund at jeg kunne sitte på loftet med noen donald-blader siden jeg var så redd den ville bjeffende hunden deres

Regner med at du ikke omgås dem mer?

Skrevet

Mamma kan ikke besøke meg (jeg bor på den andre siden av landet) fordi hun ikke vil sette bort hunden. Barnebarnet hennes er et halvt år...

Anonymous poster hash: 39306...d98

Er det mulig? Noen hundefolk er bare helt skrudde i huet! Tror bikkjer er mennesker, liksom.. nei, da har det gått for langt, det er bare tragisk.

Skrevet

Vi har vært på ferie på sammen med svigers og min manns søsken med familie.

Svoger og svigerinne kom først i morges og har med seg en ung hund som var over alt i dag. Vår treåring er glad i dyr men skeptisk til hunder etter noen dumme episoder med ubetenksomme hundeeiere som ikke holder hunden godt nok når vi har gått forbi.

Uansett, under middagen før vi dro i dag løp hunden rundt spisebordet i svigers hytte og bjeffet.

Vårt barn ble naturligvis engstelig og småredd. Jeg hintet at kanskje den kunne få seg en luftetur mens vi spiste. Da foreslår heller svigermor og svigerinnen min at vi (jeg, mannen og barnet) tar maten ned i vår hytte og spiser der, fordi hunden blir så stresset av barnet!

Greit nok jeg har aldri hatt hund selv, men ærlig talt!

Anonymous poster hash: 8f4ef...545

Det her virket så hårreisende at jeg igså tror det er mye som ikke har kommet frem.

Jeg tror jeg må støtte meg på anonym 487 sin teori.

At de rett og slett er så lei av deg og din overbeskyttende/ hysteriske væremåte med barnet deres, at de bare buste ut med den kommentaren.

Er det veldig meg, gutten og vi holdning på dere? Tenk ihvertfall nøye over det?

En sånn kommentar som du fikk kan være en litt sånn kommentar de suer når grfnsen har npdd for lenge siden...

Anonymous poster hash: e67db...e72

Skrevet

Jeg er ikke hundeeier eller spesielt glad i hund...MEN bare ut fra slik du skriver tenker jeg det er en historie bak her at de er lei av deg pga du tror ditt barn generelt skal være i sentrum til en hver tid. Jeg har en slik svigerinne. Når de kommer med deres barn på 2 og 4 år skal ALLE innrette seg etter de to barnas både måltidsrytme, søvnrytme og svigerinne min ble bla POTTESUR for at dag 3 av ferien at svigerfar, min mann og hennes mann dro ut for å fiske før barnas sengetid fordi da var ingen av de der da barna skulle si natta......

Du er den eneste i så fall, her synser du noe enormt. 

Skrevet

Drøyt! Hadde reist hjem.

Skrevet

Hadde du foreslått at de satte hunden på et annet rom eller bare roet den ned hadde nok reaksjonen vært en annen. Det er rimelig frekt å be dem gå tur med hunden under middagen. Da synes jeg det var et greit svar du fikk.

Jeg er enig i at hunder ikke bør plage folk mens de spiser, men noen ganger blir det sånn. Da må man heller forsøke å finne løsninger for alle enn å be noen forlate middagsbordet.

Anonymous poster hash: 66c33...630

Skrevet

Oj...da hadde jeg dratt hjem tror jeg.

Anonymous poster hash: 18261...493

Skrevet

Synes det er flere ting som er drøyt i historien her, jeg...

Kommentaren om å spise ett annet sted er drøyt, kommentaren om å lufte hunden midt i måltidet er drøyt, at hunden får gå å bjeffe inne er drøyt og ikke bra for hunden, å la ditt barn være redd pga. noen uheldige situasjoner på tur er drøyt og ikke bra for barnet.

Hvor gammelt er barnet? Er dette noe du er villig til å jobbe med? Barn kommer lett over slike redsler med litt jobbing, en hund kan lære seg å roe seg lett med litt jobbing.

Ergo, her er det ikke mye jobb for å få det mye bedre, det viktigste er holdningene til hverandre, det vil nok løse mye for både barnet og hunden, bare det.

Så jeg tenker at her må dere først ta ett valg. Vil dere løse det, må dere forandre deres holdninger først.

Synes du bare de andre er tette, vel, da bør dere gjøre som svigermor sa og være mer hos dere selv. Men husk at barnet deres uansett bør få lov å bli trygg sammen med en hund uansett. Kan jo være enklere med en litt eldre og rolig hund. For det trist at ett barn skal få gå rundt å være redd for noe...

Anonymous poster hash: efda3...c3d

Skrevet

Det er et problem når hundeeiere tror at hunden har lik verdi som mennesker og derfor blir behandlet deretter. Vet mange som tenker at hunden er et familiemedlem på lik linje med barn.

Hvis de er slike hadde jeg nok reist hjem fordi du kan forvente flere slike episoder, og jeg ønsker at også mitt barn får en fin ferie.

Anonymous poster hash: ada14...536
Skrevet

Vi har dessverre opplevd noe lignende, men ikke fullt så ille. Jeg har bestemt meg for at jeg ikke kommer til å la hunden/svigers vinne i fremtiden. Dvs at jeg fra nå av ikke kommer til å tilpasse ungenes oppførsel etter hunden, men gi klar beskjed om hva jeg forventer at svigers gjør med hunden. F.eks: "Nå må hunden ut for lille Anne er ferdig å spise, og skal ned på gulvet og leke." Jeg tror heldigvis ikke mine svigerforeldre er så frekke som dine, og tror ikke de komme til å si meg i mot bare jeg bruker klar tale. Så får vi se...

Anonymous poster hash: 345fa...282

Hadde noen kommet inn i mitt hus og begynt å kommandere i forhold til min hund hadde det vært de som måtte gått ut. Jeg er helt enig i at hunden skal ha en oppdragelse slik at den ikke løper som en gal ved middagsbordet osv, men jeg hadde aldri godtatt besøk av mennesker med en slik holdning som du har.

Anonymous poster hash: 0dc8e...223

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...