Gå til innhold

Hvorfor gå bananas for Island??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke sikkert alle er enig med deg alltid heller. Det går helt fint.

Anonymous poster hash: 5f8aa...3ae

Selvfølgelig går det bra, jeg bare deler ikke denne interessen :)

HI

Anonymous poster hash: 05941...cf1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå var vel spørsmålet ditt hva som er så big deal med Island og fotball EM, og svar har du fått. Det er vel neppe noen som forsøker å overtale deg til å syns det samme ;)

Anonymous poster hash: 12209...010

Så andre kan mene at dette er supert mens jeg får ikke lov å uttale meg om hva jeg syns? 😂👍

HI

Skrevet

Så andre kan mene at dette er supert mens jeg får ikke lov å uttale meg om hva jeg syns? 😂👍

HI

Ehhh... Sa noen at du ikke fikk lov? Hvis du fortsetter å gnage på at du ikke klarer å se hvorfor andre er oppskjørta av dette, så sier du jo egentlig bare at du er litt mindre glup enn snittet her.

Jeg ser ikke heller på fotball hvis jeg ikke får betalt for det, og er heller ikke islending, men jeg klarer å begripe at det er en sensasjon når en lilleputt slår det landet som OPPFANT fotballen...

Anonymous poster hash: 61963...f23

Skrevet

Alt det de andre sier. Pluss at vi mennesker trenger noe som er samlende og vi trenger noe å holde med, vi trenger noe å heie på.

Anonymous poster hash: d2145...d8e

Skrevet

Fordi når siste EM var for 4 år siden (som vi var ikke med på), var vi rated som nr 133 i verden.. Vi har i underkanten av 80 proffe fotballspillere, det er ikke mye å velge blandt i forhold til fleste av de andre landene. Nå er vi med i kvartfinalen i EM og er ikke bare hittil useiret, men vi sparket England (som er virkelig Fotballnasjonen med stor F) ut i går Det er bare helt ufattelig kult at vi er fortsatt med i tillegg til alle de store superlagene!! Jeg tror at grunnen til at Norge, Færøyene etc gleder seg med oss, er den samme som når vi gleder oss med venner og naboer som lykkes med noe mot alle odds, selvom det ikke berører oss direkte. Det handler om evnen å føle med andre andre. Vi føler jo alle på det når et land blir rammet av en katastrofe, tsunami, terror etc, selvom det ikke berører oss direkte. Dette er litt av det samme, bare at i dette tilfellet gjelder det noe hyggelig og folk GLEDER seg med lille kusinen i vest

Anonymous poster hash: 6c8b5...217

Skrevet

Med så få innbyggere er det fantastisk å greie å skape så gode lagprestasjoner at de slår et av verdens beste fotballnasjoner.

London by har 8,5 millioner innbyggere. Det er 25 ganger flere innbyggere inn det hele den Islandske nasjonen har.

Det at Island har slått så mange gode nasjoner allerede tilsvarer vel noe slikt som at jeg skulle få bronsje i VM i maraton i morgen, vil jeg tro ;) (Jeg har i dag syklet 6 km og det føles som om jeg har sprunget maraton, er langtidssyk).)

Det Island har gjort er fantastisk. Det viser at det "umulige" er mulig. Det viser at man ikke skal la oddsene bestemme hva man tror man kan gjøre. Det viser at man ikke skal høre på noen som forteller deg at du ikke kan gjøre noe. Det viser at hvis man har troen på det man gjør og jobber målbevisst mot det man ønsker så kan utrolige ting være oppnåelige! :)

I dag møtte jeg en islender, ca. 20 år, på gata, han hadde malt det Islandske flagget i ansiktet. Jeg sa gratulerer til ham da jeg gikk forbi - den strålende smilet og den stoltheten han viste var bare flott å se! :)

Anonymous poster hash: 7ad74...c57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...