Gå til innhold

Hvorfor gå bananas for Island??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg følger ikke med på fotball EM men har fått med meg at "hele" Norge går bananas fordi Island gjør det så bra. Ser venner ta av i statuser, folk i grupper som gjør det og aviser. Hva er greia? Vet at Norge ikke er med men hvorfor oppfører "alle" seg som om at vi bor på Island?? Hadde det skjedd om Sverige el Danmark gjorde det så bra i EM? Neppe.

Anonymous poster hash: 05941...cf1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Island er et bittelite land. De gjør det suverent uten at det var forventet.

De gjør det sannsynligvis uten så mye midler som de andre lagene også, tipper jeg.

Underdog!

Anonymous poster hash: 4ff3b...dd8

Skrevet

Jeg er ikke fotballinteressert, men jeg elsker en underdog-historie.

Skrevet

Har du generelt tungt for det?

Anonymous poster hash: db96a...293
Skrevet

innbyggere Island      0,32 millioner

innbyggere England  53 millioner

Det sier vel det meste. 

Anonymous poster hash: 5189b...143
Skrevet

Syns ikke det er noen grunn til å ta av for det :)

HI

Skrevet

For de er ett bitte lite land med en enkel fotball liga og de sender storlag etter storlag ut av em! Norge og daNymark kom ikke til EM, Sverige røk ut i gruppespillet.

Skrevet

Jeg hater fotball, MEN jeg elsker store idrettsprestasjoner. Og jeg kan såpass om fotball at jeg på egenhånd forstår hvor stor prestasjon dette er.

Det er gøy når helt fremmede mennesker og land kommer og setter en støkk i etablerte anerkjente utøvere.

Det Island har gjort er STORT.

Anonymous poster hash: 77c83...354

Skrevet

HI

Men det er greit at du synes det. Det betyr ikke at andre ikke skal få lov å glede seg på vegne av tidenes underdog-lag og den enorme suksessen de har nå. Jeg er overhodet ikke interessert i fotball, og har ikke sett en eneste EM-kamp (såpass lite interessert at jeg i skrivende stund ble usikker på om det er snakk om EM eller VM... hahaha...), men selv jeg skjønner at dette er stas for de som er interessert i fotball. 

Anonymous poster hash: 702ed...a6a

Skrevet

HI

Nei, tenk å glede seg over en fotballkamp. Skamme seg skulle folk! Mye bedre å være pottesur og ikke kunne glede seg med en annen nasjon. Heia HI!🙁

Anonymous poster hash: 8e0fa...0f2

Skrevet

Fordi det er så latterlig kult at lille Island slår ut et av verdens beste fotballnasjoner! Og det blir ikke mindre kult at jeg vant 10000kr på den kampen i går!  :danse:

Skrevet

Nei, tenk å glede seg over en fotballkamp. Skamme seg skulle folk! Mye bedre å være pottesur og ikke kunne glede seg med en annen nasjon. Heia HI!🙁

Anonymous poster hash: 8e0fa...0f2

HI er da ikke pottesur? Jeg bryr meg heller ikke men forstår hvorfor folk gjør...

Skrevet

Jeg følger ikke med på fotball EM men har fått med meg at "hele" Norge går bananas fordi Island gjør det så bra. Ser venner ta av i statuser, folk i grupper som gjør det og aviser. Hva er greia? Vet at Norge ikke er med men hvorfor oppfører "alle" seg som om at vi bor på Island?? Hadde det skjedd om Sverige el Danmark gjorde det så bra i EM? Neppe.

Fordi det er en fantastisk stor prestasjon. Og jo vi hadde vært like mye med Danmark og Sverige. Da Danmark vant i 92 var alle med Danmark.

Men Island har aldri vært i sluttspill før, deres nasjonalidrett er håndball, ikke så langt unna at en englandspiller tjener like mye i uka som hele det islandske landslaget.

Anonymous poster hash: 38f05...898

Skrevet

Den lille smurfelandsbyen stormer ut på gresset og blåser en av favorittene (som i tillegg er et digert land med tanke på innbyggertall og kanskje er det landet i Europa hvor fotballen er viktigst) regelrett av banen. Det bitte lille landet i et hjørne av Norden gjør det stort der resten av Norden knapt får være med. Dét er en diger prestasjon og utrolig kult. Heia Island!

Anonymous poster hash: d88f3...79a

Skrevet

Fordi Island er en liten øy med ca 330.000 innbyggere.

Et land som gang på gabg kjemper seg opp fra finanskriser, et land med en nasjon som står sammen i vær og vind, motgang og medgang.

Et land med stor nasjonalstolthet og gamle tradisjoner.

Et land, som aldri kunne forestilt seg at de skulle komme så langt, ikke mindre slå England i EM fotball.

Et land med veldig få midler og ressurser økonomisk, der spillerne spiller ikke pga lønn men pga eget ønske om å få til noe.

Et fotballlag som trener og trener for å oppnå resultater og ikke tar ferie.

Island er en underdog fotballmessige, de vant uventet men veldig fortjent. De har trent, kjempet og fått resultater.

Derfor feirer verden Island

Anonymous poster hash: fd0d5...18a

Skrevet

HI

Men det skjønner ikke du fordi du ikke er interessert i fotball og ikke klarer å se hvor fantastisk det er😊

Anonymous poster hash: c66cd...b1f

Skrevet

Fordi Island er en liten øy med litt over 300 000 innbyggere og det er første gang Island har klart å komme seg med i EM. Også klarer de søren meg å slå England! Det er helt fantastisk. 🇮🇸🇮🇸🇮🇸

Anonymous poster hash: 77bf1...389

Skrevet

Jeg som ikke finnes fotballinteressert ser jo at det Island har fått til er en stor bragd. David mot Goliat i fotball.

Anonymous poster hash: 98aef...60b

Skrevet

I tillegg til å være et lite land og alt dette her, så har flertallet av spillerne til Island spilt i den norske Tippeligaen.

Vi har altså veldig nære bånd både historisk og fotballhistorisk😉.

Skrevet

Det er en ball og noen som løper etter den. Meh

Anonymous poster hash: 4d5ae...a6a

Skrevet

Fordi Island er en liten øy med litt over 300 000 innbyggere og det er første gang Island har klart å komme seg med i EM. Også klarer de søren meg å slå England! Det er helt fantastisk. 🇮🇸🇮🇸🇮🇸

Anonymous poster hash: 77bf1...389

Ikke bare slo de England, de tapte heller ingen av kampene i gruppespillet.

Det er helt fantastisk bra gjort, og meget fortjent at folk går bananas 😊

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Folk går vel litt bananas fordi de synes det er utrolig gøy at bittelille Island klarer å feie de blærete, overbetalte, selvgode engelske yrkesfotballspillerne av banen. Det er en flott prestasjon, og dessuten veldig flott for fotballen som idrett.

Skrevet

HI

Nå var vel spørsmålet ditt hva som er så big deal med Island og fotball EM, og svar har du fått. Det er vel neppe noen som forsøker å overtale deg til å syns det samme ;)

Anonymous poster hash: 12209...010

Skrevet

HI

Er ikke sikkert alle er enig med deg alltid heller. Det går helt fint.

Anonymous poster hash: 5f8aa...3ae

Skrevet

I tillegg til å være et lite land og alt dette her, så har flertallet av spillerne til Island spilt i den norske Tippeligaen.

Vi har altså veldig nære bånd både historisk og fotballhistorisk😉.

Det visste jeg ikke, får ikke med meg sånt siden jeg ikke følger med :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...