Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #26 Skrevet 27. juni 2016 Her skal far ha perm mens vesla går i bhg. Men hun skal kun være korte dager tre dager i uka. Dette fordi hun måtte ha hatt en ny tilvenningsrunde om han skulle være hjemme med henne hele uka etter å ha startet i bhg og gått der i en drøy mnd. Han kan ikke ha perm rett etter meg. Men støtter ikke det at noen har fulltidsperm og like vel har barnet fulle dager i bhg. Anonymous poster hash: ce0fc...45f
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #27 Skrevet 27. juni 2016 Vås. Han har permisjon fra SIN jobb, det relaterer ikke til hvilke timer mor jobber. Hvis han selv er vant til å jobbe formiddag, ja, så er det DE timene han er frikjøpt fra. Av samfunnet, for å passe sitt eget barn! Det er en KJEMPEGOD deal, og helt utrolig frekt å utnytte... Anonymous poster hash: de4b1...1b1 Men har du tenkt på at det er lite lurt å ta barnet helt ut av barnehagen mens far har sin permisjon? En må da enten si opp plassen og havne bakerst i køen ang. barnehageplass eller betale full pris for en plass som ikke blir brukt på flere måneder. Har ikke barnet begynt i barnehagen enda, stiller det seg helt annerledes. Anonymous poster hash: 20d67...f69
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #28 Skrevet 27. juni 2016 Jobber i barnehage til vanlig og er for tiden hjemme i ulønnet permisjon og har et dagbarn. Vi møter ofte på fedre som velger å ha barna sine i barnehage mens de har pappaperm. Da jakter de, pusser opp eller bare sitter på ræva. Dagbarnet jeg har, har også en pappa som har permisjon, men velger å betale meg for å slippe å være sammen med eget barn. Og dette betaler staten for!!??!! Det burde være et krav at barnet var hjemme for å få foreldrepenger! Anonymous poster hash: a654b...142 Sjelden jeg finner et innlegg her jeg er så enig med som dette! Det er helt latterlig at det går an. Hvorfor godtar mødrene dette egentlig? Syns det skulle vært et krav om at barnet skal være hjemme med far. Og selvfølgelig at far tar dette ansvaret alvorlig. Anonymous poster hash: 0bd58...7f2
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #29 Skrevet 27. juni 2016 Men har du tenkt på at det er lite lurt å ta barnet helt ut av barnehagen mens far har sin permisjon? En må da enten si opp plassen og havne bakerst i køen ang. barnehageplass eller betale full pris for en plass som ikke blir brukt på flere måneder. Har ikke barnet begynt i barnehagen enda, stiller det seg helt annerledes. Anonymous poster hash: 20d67...f69 Hva med å enten bare ta den permisjonen, eller ikke ta den? Det er jo korrupt å ta den når man ikke lenger har bruk for den (dvs når barnet blir ivaretatt av bhg/noen andre)! Anonymous poster hash: de4b1...1b1
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #30 Skrevet 27. juni 2016 Enig!!!! Anonymous poster hash: 92e36...3f0
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #31 Skrevet 27. juni 2016 Hva med å enten bare ta den permisjonen, eller ikke ta den? Det er jo korrupt å ta den når man ikke lenger har bruk for den (dvs når barnet blir ivaretatt av bhg/noen andre)! Anonymous poster hash: de4b1...1b1 Var da fælt så hissig du var på meg da. Vårt barn var ikke gammelt nok til barnehageoppstart da far var hjemme med permisjon. Så ro deg ned. Og skulle vi få flere barn mens dette barnet går i barnehagen, så blir det korte dager i barnehagen slik at den som et hjemme med babyen får kvalitetstid med det ferske familiemedlemmet. Anonymous poster hash: 20d67...f69
pifi med tre nurk Skrevet 27. juni 2016 #32 Skrevet 27. juni 2016 Har aldri vært borti at noen sender barnet i barnehage samtidig som de har permisjon! Hvor i all verden er folk gjør sånt??
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #33 Skrevet 27. juni 2016 Var da fælt så hissig du var på meg da. Vårt barn var ikke gammelt nok til barnehageoppstart da far var hjemme med permisjon. Så ro deg ned. Og skulle vi få flere barn mens dette barnet går i barnehagen, så blir det korte dager i barnehagen slik at den som et hjemme med babyen får kvalitetstid med det ferske familiemedlemmet. Anonymous poster hash: 20d67...f69 Hissig på deg? Jeg aner virkelig ikke hva din mann gjorde, så det handler ikke om deg. Men å argumentere med at barnet må slutte i bhg for å kunne være hjemme med far er jo et ikke-argument. Da har ikke familien behov for den permisjonsordningen, barnet får omsorg og foreldrene arbeider. Problem solved. Anonymous poster hash: de4b1...1b1
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #34 Skrevet 27. juni 2016 Her skal far ha perm mens vesla går i bhg. Men hun skal kun være korte dager tre dager i uka. Dette fordi hun måtte ha hatt en ny tilvenningsrunde om han skulle være hjemme med henne hele uka etter å ha startet i bhg og gått der i en drøy mnd. Han kan ikke ha perm rett etter meg. Men støtter ikke det at noen har fulltidsperm og like vel har barnet fulle dager i bhg. Anonymous poster hash: ce0fc...45f Da tar han vel gradert uttak og er hjemme med henne to dager i uken og jobber de tre dagene hun er i barnehagen. Gå den måten kan han strekke fedrekvoten over veldig lang tid. Anonymous poster hash: 567b8...48c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå