Gå til innhold

Hjelp! Mannen er ute av bildet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror også dette er et troll. For mye med fire barn fra før. Babyen i magen er akkurat 11 uker, i tide til å ta abort. Veldig dramatisk med at han tok drosje til flyplassen, mange øl og så fløy av gårde. HI poster her inne hele tiden, enda hun har fire barn og er gravid og mannen har forlatt henne.

Hi, fikk du tvillinger nylig og så dro mannen din?

Synes jeg kjenner igjen skrivestilen fra flere andre dramatiske tråder, faktisk.

Det er faktisk veldig trist, for mange av trådene her inne tror jeg helt genuint er sanne, selv om de er sjokkerende og fæle. Vi bruker tid og krefter på å skrive medfølende og gode svar. Og så er det noen som bare troller.

Anonymous poster hash: c37fb...3ca
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har gjort han oppmerksom på aborten, d endte med at han satt foran kompisene å fortalte meg at det passer han utmerket for han har funnet ut at familieliv ikke er noe for han. D visste seg at det var en billett som var trukket på kortet men det er i morgen. Idag er han på fylla med kompisene og reiser i morgen.

Troll ja... Gud, d er faktisk noe jeg hadde betalt for. Hadde jeg kunne gjort det mulig at hele situasjonen hadde vært oppfunnet så hadde jeg faktisk satt meg i dyp gjeld framfor å gjennomleve d....

Anonymous poster hash: 753ed...cd0

Skrevet

Har gjort han oppmerksom på aborten, d endte med at han satt foran kompisene å fortalte meg at det passer han utmerket for han har funnet ut at familieliv ikke er noe for han. D visste seg at det var en billett som var trukket på kortet men det er i morgen. Idag er han på fylla med kompisene og reiser i morgen.

Troll ja... Gud, d er faktisk noe jeg hadde betalt for. Hadde jeg kunne gjort det mulig at hele situasjonen hadde vært oppfunnet så hadde jeg faktisk satt meg i dyp gjeld framfor å gjennomleve d....

Mm...veldig vanlig å ha kompiser som synes en slik holdning er helt ok. Not!

Også endrer vi skrivestil ser jeg..

Anonymous poster hash: 83601...575

Skrevet

Hvordan har han klart å samle alle disse kompisene på kort varsel? Planla han denne krangelen? Mannen min har ikke kompiser som plutselig har mulighet til å treffes og drikke øl. De er hjemme med familiene sine. Svarer han på telefonen i alle fall nå, da? Hvor skal han i morgen?

Har han endret seg over natten, eller har du sett tendenser til dette etter barn 1, barn 2, barn 3 og/eller barn 4? Du valgte jo å bli gravid med ham for 9 uker siden?

Skrevet

Tøm alle kontoer så han sitter uten penger på ferien sin

Anonymous poster hash: 5c065...dd5

Skrevet

Endrer skrivestil? Beklager altså, men jeg føler jeg står oppi der værste jeg kan oppleve akkurat nå. Jeg har knekt helt sammen da jeg igjen pratet med svigermor. Tenker ikke over hvordan jeg skriver.

Har tømt kontoen.

Dessverre så har han en del kompiser som ikke har barn og er mye yngre enn oss (kollega) og de arbeider skift. De har (som han) derfor 2 uker fri nå og ligger som regel på fylla i friperioden. Mannen får alltid meldinger om å bli med ut, men takker alltid nei. Så å finne noen å drikke med var neppe problematisk. Ringte faktisk ene kompisen da mannen ikke svarte og det ble ganske fort lagt på da jeg ba om å få prate med han. Jeg skriver her for at jeg skjemmes over å fortelle mine nærmeste dette da dette ikke er første gang vi krangler og jeg sitter igjen alene med barna. Men det er første gang han tar med seg tingene sine og bestiller billett bort.

Svigermor støtter meg uansett og har roet meg å fortalt meg at jeg fortjener bedre. Selv aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Alt blir lettere med en abort, men det er ikke der jeg ønsker. Jeg føler meg på ingen måte i stand til å ta valget..

Skrevet

Endrer skrivestil? Beklager altså, men jeg føler jeg står oppi der værste jeg kan oppleve akkurat nå. Jeg har knekt helt sammen da jeg igjen pratet med svigermor. Tenker ikke over hvordan jeg skriver.

Har tømt kontoen.

Dessverre så har han en del kompiser som ikke har barn og er mye yngre enn oss (kollega) og de arbeider skift. De har (som han) derfor 2 uker fri nå og ligger som regel på fylla i friperioden. Mannen får alltid meldinger om å bli med ut, men takker alltid nei. Så å finne noen å drikke med var neppe problematisk. Ringte faktisk ene kompisen da mannen ikke svarte og det ble ganske fort lagt på da jeg ba om å få prate med han. Jeg skriver her for at jeg skjemmes over å fortelle mine nærmeste dette da dette ikke er første gang vi krangler og jeg sitter igjen alene med barna. Men det er første gang han tar med seg tingene sine og bestiller billett bort.

Svigermor støtter meg uansett og har roet meg å fortalt meg at jeg fortjener bedre. Selv aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Alt blir lettere med en abort, men det er ikke der jeg ønsker. Jeg føler meg på ingen måte i stand til å ta valget..

Hvorfor tenkte du det var en god ide å få ett 5 barn med han når situasjonen deres hjemme er så ustabil?

Anonymous poster hash: da88d...c3b

Skrevet

Hvorfor tenkte du det var en god ide å få ett 5 barn med han når situasjonen deres hjemme er så ustabil?

Anonymous poster hash: da88d...c3b

Ja da, spark en som ligger nede....

Anonymous poster hash: dc69e...40c

Skrevet

Han er sint, full og en idiot. Som sagt gi dette noen dager til du får samlet deg. I forhold til barnet du venter så vil du få mange råd men her er det kun du som vet hva du kan leve med og eventuelt greier. Du bestemmer men ikke når ting er så kaotisk at du ikke tenker klart. Magefølelsen din er din bestevenn akkurat nå og lytt til den. Hvis abort er riktig så vet du det, ellers kan man greie seg alene med 5 barn, mannen min gjorde det i mange år- nyfødt og 4 små, moren døde. Uansett en stor klem og bruk familien for støtte nå. Om noen kan ta fri for å hjelpe så ta imot. 

Anonymous poster hash: 90498...1db
Skrevet

Hvorfor mener alle at ting skal være troll ?!? Stakkars HI har det ikke bra:/ tror ikke han drar i morra , da legg han jo lokk på forholdet totalt . Kryper han får du veie opp og i mot. om han aldri dratt avgårde før så prat med han :) han behandle deg som dritt og du fortjene bedre , men dere har ett liv sammen . Uansett må dere samarbeide med barna . Lykke til :)

Anonymous poster hash: 15d91...d84

Skrevet

Ja da, spark en som ligger nede....

Anonymous poster hash: dc69e...40c

Som man reder ligger man.

Ærlig talt, man må ta ansvar for eget liv, og ikke minst livet til de uskyldige barna. Altfor mange kvinner er martyrer og drar offerkortet. HI bestemte selv å bli gravid for bare ni korte uker siden, med denne mannen. Hvorfor? Det lurer jeg genuint på.

Skrevet

Som man reder ligger man.

Ærlig talt, man må ta ansvar for eget liv, og ikke minst livet til de uskyldige barna. Altfor mange kvinner er martyrer og drar offerkortet. HI bestemte selv å bli gravid for bare ni korte uker siden, med denne mannen. Hvorfor? Det lurer jeg genuint på.

Enig med deg. Jeg er for selvbestemt abort, men det skal jammen ikke være nødprevensjon! Barnet er planlagt, det har ikke vært noen fundamentale forandringer i forholdet (les utroskap e.l.), men etter mange år har hun plutselig funnet ut at hun misliker måten han behandler henne på. Det kan ordnes opp i, men å ta abort på dette grunnlag er ikke i orden.

Anonymous poster hash: ce19d...47b

Skrevet

Min mor oppdra meg og 3 søsken. Det var nok ikke bare enkelt og tror ikke alle er i stand til det. Samt hadde hun unge foreldre selv(mormor og morfar) som bodde 200m unna og hjalp til støtt og stadig. 5 barn blir for mange for bare deg alene, med mindre du har noen til å hjelpe deg. Mulig staten kan gi avlasting med eller uten ditt samtykke.

Flytt nærmere kjente og familie.

Skrevet

For at vi har hatt en lang periode hvor alt har vært bra. Han har jobbet hardt med de konfliktene som har oppstått og han ønsket sårt en til. Vi gikk fra hverandreen liten periode og fant sammen for to år siden da han fikk samlet seg på bena. Måten han behandlet meg på da var det som fikk mine nærmeste til å mislike han. Men jeg elsket han og tok han tilbake. Når alt var blitt stabilt og vi fungerte som "kjernefamilien" ville han så gjerne ha en til. Etter mye om og men, sa jeg ja. Vi er i uke 11. Barna og jeg har første uke ferie og vi alle har gått oppi hverandre. Det har blitt for mye å han har ombestemt seg. Som gravid så føler jeg selvfølgelig ikke at du i uke 11 kan "ombestemme deg" som at det var snakk om fargevalg eller hva vi skal ha til middag. Men jeg klarer ikke tanken på dette alene. Men føler tanken på abort er ennå værre.

Skrevet

Etter en krangel imorgest har mannen pakket baggen å dratt! Jeg sitter igjen med våre fire barn og gravid i uke 11! Føler vi har kranglet om alt siden jeg ble gravid med siste. Ekstra ille idag da barna var rett ute i hagen og kunne kommet inn mens han pakket eller idet han hoppet inn i taxi. Vi bor langt unna familie og nettverket her er minimalt. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre å etter de få meldingene jeg har mottatt fra mannen så kjenner jeg at en stor del av meg ikke ønsker å ordne opp i dette og har gitt meg avsmak på hele han. Etter å ha stått i hele dag å brukt hver en muskel på å skjule alt av følelser for barna og ikke minst tenke meg fram til hva jeg skal si når de oppdager at han ikke bare har dratt på arbeid så har tankene bynt å falle mot abort. Noe jeg føler meg helt grusom over :( jeg vet rett å slett ikke hva jeg skal gjøre og har ikke akkurat tiden til å vurdere saken.

Har forresten også sjekket konto (felles økonomi) og alt vitner om at han tok taxi til flyplassen, har bestilt seg en enveisbillett og 4-5 øl. Det gjør meg ikke mindre forvirra..

Tøm deres felles konto til en konto bare du disponerer. Han kan ikke bruke opp deres penger på fornøyelser, mens du sitter igjen hjemme med barna.

Jeg hadde klikka bananas. Sjønner frusterasjonen.

Hva kranglet dere om??

Anonymous poster hash: 27ee8...a8d

Skrevet

For at vi har hatt en lang periode hvor alt har vært bra. Han har jobbet hardt med de konfliktene som har oppstått og han ønsket sårt en til. Vi gikk fra hverandreen liten periode og fant sammen for to år siden da han fikk samlet seg på bena. Måten han behandlet meg på da var det som fikk mine nærmeste til å mislike han. Men jeg elsket han og tok han tilbake. Når alt var blitt stabilt og vi fungerte som "kjernefamilien" ville han så gjerne ha en til. Etter mye om og men, sa jeg ja. Vi er i uke 11. Barna og jeg har første uke ferie og vi alle har gått oppi hverandre. Det har blitt for mye å han har ombestemt seg. Som gravid så føler jeg selvfølgelig ikke at du i uke 11 kan "ombestemme deg" som at det var snakk om fargevalg eller hva vi skal ha til middag. Men jeg klarer ikke tanken på dette alene. Men føler tanken på abort er ennå værre.

Unnskyld at jeg er så flåsete, men fire eller fem barn er faktisk ikke den helt store forskjellen. Lille sistemannen blir bare ei pølse i slaktetida, du klarer deg fint enten du har 5 eller 4.

Men det som er HARDT er å være mor for en på 40... Syns det høres ut som om dere vil profilere på ikke å fortsette et samliv. Skaff deg et nettverk utenfor ham. Flytt om du må. Finn noen kjekke tenåringer som kan trille og passe. Be naboer og venner om hjelp. Mannen din trekker deg ned og det fortjener du ikke!!

Anonymous poster hash: f537f...789

Skrevet

Kjenner jeg blir irritert og provosert over dere som kaster dritt på hun som har blitt forlatt! Sånn er det i nesten utelukkende hver eneste tråd her inne som handler om denne problemstillingen.

Det som forundrer meg, er at det virker som om det er greit for mange av dere at en mann bare drar fra kone og barn?! Hva om mor hadde dratt fra barna sine? Hadde det vært like greit? Mannfolk kan komme og gå som dem selv vil ser det ut til. Dem tror at dette er et valg dem bare kan ta når det passer dem for godt. Det hadde vært jævlig trist for barna om mor hadde valgt samme utvei på et vanskelig forhold! Pakket og dratt samtidig med pappa fordi det passer henne akkurat der og da!

Jeg har selv blitt forlatt for noen år tilbake når sønnen min var 9 uker, og jeg satte meg ned å tenkte over det han gjorde, og tenkte at hva om jeg hadde gjort det samme? Hva med barna? Så utrolig enkelt å bare pakke en bag, sette seg i bilen og stikke av? 

Han har innrømmet i ettertid at han dro fordi han hadde en fødselsdepresjon som han ikke klarte å ta tak i. Vel, det hadde jeg også, men jeg kunne ikke bare dra fra mann og barn! Jeg måtte søke hjelp! 

Jeg vet i alle fall at jeg knapt hadde tørt å vist meg ute blant folk igjen hvis jeg hadde valgt å reise fra det kjæreste jeg har. Man drar ikke fra barna sine på den måten! I dette tilfelle drar han i tillegg til utlandet. Helt utrolig!

Klem til deg HI. Håper du finner ut av dette, og at det løser seg til det beste for deg.

Anonymous poster hash: 1fde1...85a
Skrevet

Har ennå ikke sovet eller spist. Han hadde fått beskjed av svigermor at han ikke fikk komme dit før han hadde tatt en samtale på voksen måte med meg først. Så da kom han hit. I starten var han litt spydig, etter en stund kom det at han ikke ønsket abort, men på måten han pratet på følte jeg han mente beholde men ikke oppdra sammen.

Har kontaktet hjelp idag og etter samtalen har jeg bikket fra 90% beholde til 99% beholde.

Må selvfølgelig ta en ordentlig prat sammen, men etter nesten to døgn uten søvn føler jeg at det absolutt ikke er tidspunktet for det.

Skrevet

Synes det er veldig trist at folk råder deg til abort ut fra et så kort innlegg. Jeg er selv alene med to små og studerer sykepleien på fulltid. Du har flere barn, så selvsagt krever det enda mer av deg. Javisst blir det tøft, tunge tak og mange tårer - både på godt og vondt. Men det er barnet ditt det er snakk om. Du tar ikke abort fordi eksmannen din oppfører seg som en barnslig dritt (min gjør og det, så føler med deg altså!) Abort er heller ingen hasteavgjørelse, selv om du har dårlig tid..

Ønsker deg lykke til. Ta vare på DEG og barna oppi dette. Og husk at man får ikke mer her i verden enn hva man klarer. Og man klarer det meste når vi må! Var barnet ønsket, synes jeg du skal stå for valget ❤️

Anonymous poster hash: df3a2...9fc

Skrevet

Unnskyld at jeg er så flåsete, men fire eller fem barn er faktisk ikke den helt store forskjellen. Lille sistemannen blir bare ei pølse i slaktetida, du klarer deg fint enten du har 5 eller 4.

Men det som er HARDT er å være mor for en på 40... Syns det høres ut som om dere vil profilere på ikke å fortsette et samliv. Skaff deg et nettverk utenfor ham. Flytt om du må. Finn noen kjekke tenåringer som kan trille og passe. Be naboer og venner om hjelp. Mannen din trekker deg ned og det fortjener du ikke!!

Enig!

Anonymous poster hash: df3a2...9fc

Skrevet

Hva er det dere kjerringer tenker med? Ja, det KAN være troll, men hvis ikke sitter dere faktisk hjemme og tramper på en person som allerede er ganske langt nede. Og ikke kom med kritiske spørsmål om hvorfor hun valgte å få 5 barn med denne "mannen". Det blir for dumt! Dere har nok gjort noen valg dere også som i ettertid kanskje ikke var det smarteste. Hun trenger ikke skamme seg over barna hun har, og jeg håper for all del hun velger å beholde barnet.

Anonymous poster hash: 22ce6...5e9

Skrevet

Jeg har valgt å beholde. Klarte aldri bli komfortabel med abort og jeg ser på barna jeg har og kjenner jeg har dårlig samvittighet bare for å ha vurdert tanken på det.

Men, jeg har aldri vært så redd og beskymret for å få ett barn som denne gangen. Jeg føler meg ikke like selvsikker på framtiden og jeg føler mye av stabiliteten og tryggheten ble borte iløpet av helgen.

Takk for dere som gir råd og varme klemmer. Det har hjulpet i dager som har føltes helt uvirkelig og surrealistisk. <3

Skrevet

Du er ei tøff dame. Vær stolt over deg selv. Selv om alt ser mørkt ut nå,vil ting bli bedre etter hvert. Stå på❤

Anonymous poster hash: b5cb6...96c

Skrevet

Jeg har valgt å beholde. Klarte aldri bli komfortabel med abort og jeg ser på barna jeg har og kjenner jeg har dårlig samvittighet bare for å ha vurdert tanken på det.

Men, jeg har aldri vært så redd og beskymret for å få ett barn som denne gangen. Jeg føler meg ikke like selvsikker på framtiden og jeg føler mye av stabiliteten og tryggheten ble borte iløpet av helgen.

Takk for dere som gir råd og varme klemmer. Det har hjulpet i dager som har føltes helt uvirkelig og surrealistisk. <3

Lykke til!

Bruk alt du har av nettverk og stol på deg selv. Du er en voksen, erfaren og ansvarlig mamma, det vil gå så bra selv om mannen vakler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...