Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #1 Skrevet 24. juni 2016 Jeg har ferie, mannen skal jobbe en uke til. Mini kommer inn i senga til oss kl 6. Kl 7 spør jeg om mannen kan følge i barnehagen siden han skal gå kl 8 uansett. Presiserer at jeg kan evt ta morgenstellet først, eller følge om han vil sove lengst mulig. Får et par grynt til svar. Jeg spør så om jeg bare kan få et svar siden han faktisk må stå opp snart om han skal nå det, får til svar "Vær så snill da!". Jeg presiserer igjen at jeg ikke tvinger han opp, at jeg bare vil ha et ja eller nei for å vite om jeg må våkne eller kan sove videre. Resultatet: en pottsur mann som står opp uten et ord og marsjerer inn på badet, mini er fortsatt i senga med meg. (Kan føye til at tråden om den morgengretne mannen son brukte 1,5 time på å stå opp på "sin" morgen var min) Var dette virkelig SÅ irriterende gjort? Anonymous poster hash: 8a79c...04e
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #2 Skrevet 24. juni 2016 For meg ville du vært irriterende, men det er fordi jeg er usedvanlig morgengretten. For "normale" mennesker hadde nok ikke dette vært irriterende. Jeg må vite kvelden før hva jeg skal gjøre neste morgen, stå opp i god tid, ta en kaffe før resten av huset våkner Neste gang kan dere kanskje avtale på kvelden? Anonymous poster hash: 6dd0c...9ca
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #3 Skrevet 24. juni 2016 Nei ..... Men noen mannfolk er bare sånn Anonymous poster hash: d7c93...761
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #4 Skrevet 24. juni 2016 Har selv en meget morgengretten mann. Han blir sur selv om han ikke har grunn til det. Han fordrar ikke at jeg spør om noe på morgenen. Her må alt være avklart kvelden før. Han glemmer det til morgenen, men går an å minne han på det. Selv om han kan bli sur og frese "Jadaaa" tilbake, så gjør han som avtalt. Anonymous poster hash: 7addf...70a
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #5 Skrevet 24. juni 2016 Om du var så våken at du kunne starte en hel diskusjon før han på siden av deg fikk våknet kunne du vel bare stått opp og levert ungen om du ikke ville ha den hjemme med deg i ferien Jeg liker ikke å snakke så mye på morgenen og i alle fall ikke før jeg har vært på badet og fått våknet litt.. Anonymous poster hash: 31f35...29d
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #6 Skrevet 24. juni 2016 Jeg ville tenkt at d var en selvfølge at mannen tok, men d kommer kanskje litt an på jobben hans og viktigheten av å komme tidsnok. Mannen min har 1. feriedag idag og jeg er oppe med minste og tar ham med til bhg - han tar igjen i helgene og når jeg går ut i ferie bytter vi på. Det er IKKE "typisk mannfolk" - mannen din er egoistisk og oppfører seg særdeles ugreit. Skal han kun ta seg av de sidene ved familielivet som passer ham best? Anonymous poster hash: 49879...8c9
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #7 Skrevet 24. juni 2016 Jeg ville tenkt at d var en selvfølge at mannen tok, men d kommer kanskje litt an på jobben hans og viktigheten av å komme tidsnok. Mannen min har 1. feriedag idag og jeg er oppe med minste og tar ham med til bhg - han tar igjen i helgene og når jeg går ut i ferie bytter vi på. Det er IKKE "typisk mannfolk" - mannen din er egoistisk og oppfører seg særdeles ugreit. Skal han kun ta seg av de sidene ved familielivet som passer ham best? Anonymous poster hash: 49879...8c9 Hvorfor må ungen opp og ut på morgenen når foreldre har ferie? Anonymous poster hash: 31f35...29d
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #8 Skrevet 24. juni 2016 Jeg ville tenkt at d var en selvfølge at mannen tok, men d kommer kanskje litt an på jobben hans og viktigheten av å komme tidsnok. Mannen min har 1. feriedag idag og jeg er oppe med minste og tar ham med til bhg - han tar igjen i helgene og når jeg går ut i ferie bytter vi på. Det er IKKE "typisk mannfolk" - mannen din er egoistisk og oppfører seg særdeles ugreit. Skal han kun ta seg av de sidene ved familielivet som passer ham best? Anonymous poster hash: 49879...8c9 Egoistisk? Nå må du gi deg! Han skal på jobb, mor har ferie, de hadde ikke planlagt morgenen. Om noen i det hele tatt er egoistisk er det jo moren (selv om jeg ikke nødvendigvis mener hun er det heller) Mye kjipe kvinnfolk rundt om kring (ikke til deg hi) Anonymous poster hash: 6dd0c...9ca
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #9 Skrevet 24. juni 2016 Som min x pleide å si til meg : "du vet at jeg har mer enn nok med meg selv på morgenen..." Anonymous poster hash: e1bc2...a14
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #10 Skrevet 24. juni 2016 Hvorfor må ungen opp og ut på morgenen når foreldre har ferie? Anonymous poster hash: 31f35...29d Fordi vi har tre barn og sammensatt logistikk av ulike grunner. Minste stortrives i bhg og jeg er ikke for 2 mnd fri fra bhg (forutsatt at de trives og blir godt ivaretatt der, da) da rutinene er lettere å følge om ferien ikke blir altfor langt. Han får kortere dager og masse "kvalitetstid" ellers - bhg behøves ikke å bli ansett som nødvendig onde som må unngås om man kan - når bhg skaper en variert og innholdsrik dag med masse sosiale aspekter, lek og hygge😉 Nå tok jeg for gitt at du var fordomsfull - men det var du forhåpentligvis ikke. Anonymous poster hash: 49879...8c9
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #11 Skrevet 24. juni 2016 Jeg visste kommentaren om hvorfor bhg var nødvendig når jeg har ferie kom til å komme. Det er rett og slett fordi vi driver og pusser opp, så jeg bruker formiddagene på det. Så da hadde det vært deilig å kunne stå opp kl 8-9 istedenfor å være våken fra 6. Å avtale kvelden før er nytteløst, som oftest vil han ikke det, men gjør vi det så hjelper det ikke på morgenen heller. Jeg har også svært dårlige netter innimellom, mens han har en tendens til å ligge og spille på mobilen til langt på natt selv om han skal tidlig opp. Kommenterer jeg det så får jeg bare til svar at han bare er sånn og han kan jo ikke sove før han er trøtt. Ang at når jeg er våken nok til å diskutere kan jeg liksågodt stå opp: da hadde jeg stått opp tidlig hver eneste morgen siden vi ALLTID må ha en diskusjon før han står opp. Eneste som er rart er at når jeg jobber tidlig og går før de står opp kommer han seg på mirakuløst vis opp i tide til å levere i bhg. Anonymous poster hash: 8a79c...04e
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #12 Skrevet 24. juni 2016 Kan vel også sies at joda, han sto opp, men valgte å stå i dusjen en halvtime mens jeg da sto opp med barna. Hi(over her også) Anonymous poster hash: 8a79c...04e
Pobie Skrevet 24. juni 2016 #13 Skrevet 24. juni 2016 Jeg hadde blitt sur hvis mannen hadde vært så våken at han kunne føre en samtale og insisterte på at jeg skulle våkne nok til å svare han når jeg egentlig kunne sovet videre. Det tar meg lang tid å sovne igjen når jeg først er våken, så hvis jeg måtte våkne for å svare kunne jeg like gjerne stått opp. Her i huset hadde vi avklart dette kvelden før.
jojoen Skrevet 24. juni 2016 #15 Skrevet 24. juni 2016 Jeg hadde blitt sur hvis mannen hadde vært så våken at han kunne føre en samtale og insisterte på at jeg skulle våkne nok til å svare han når jeg egentlig kunne sovet videre. Det tar meg lang tid å sovne igjen når jeg først er våken, så hvis jeg måtte våkne for å svare kunne jeg like gjerne stått opp. Her i huset hadde vi avklart dette kvelden før. Heeelt enig!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #16 Skrevet 24. juni 2016 Avtal kvelden før - slikt mas før jeg våkner hadde fått meg til å klikke! Anonymous poster hash: f8c12...0c3
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #17 Skrevet 24. juni 2016 Jeg hadde blitt sur hvis mannen hadde vært så våken at han kunne føre en samtale og insisterte på at jeg skulle våkne nok til å svare han når jeg egentlig kunne sovet videre. Det tar meg lang tid å sovne igjen når jeg først er våken, så hvis jeg måtte våkne for å svare kunne jeg like gjerne stått opp. Her i huset hadde vi avklart dette kvelden før. Poenget er jo at han skulle stå opp uansett, det var snakk om å sove en halv time mer eller ikke. For meg var det snakk om flere timer, jeg hadde vært våken siden 6(jeg vekker han aldri før 7, som oftest 7.30 uansett hvor tidlig barna våkner) og nå er jeg hjemme igjen etter å ha levert i bhg. Kunne sovet til nå og startet dagen frisk og opplagt(sover som sagt dårlog for tiden) istedenfor å være dautrøtt, evt sove nå og få en enda senere start på det jeg har å gjøre. Og han sto jo opp, men han valgte en halvtime i dusjen fremfor å følge i bhg... Hi Anonymous poster hash: 8a79c...04e
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #18 Skrevet 24. juni 2016 Poenget er jo at han skulle stå opp uansett, det var snakk om å sove en halv time mer eller ikke. For meg var det snakk om flere timer, jeg hadde vært våken siden 6(jeg vekker han aldri før 7, som oftest 7.30 uansett hvor tidlig barna våkner) og nå er jeg hjemme igjen etter å ha levert i bhg. Kunne sovet til nå og startet dagen frisk og opplagt(sover som sagt dårlog for tiden) istedenfor å være dautrøtt, evt sove nå og få en enda senere start på det jeg har å gjøre. Og han sto jo opp, men han valgte en halvtime i dusjen fremfor å følge i bhg... Hi Anonymous poster hash: 8a79c...04e Men hvorfor levere supertidlig i bhg? Vi kler på oss og går snart.. Anonymous poster hash: f8c12...0c3
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #19 Skrevet 24. juni 2016 Poenget er jo at han skulle stå opp uansett, det var snakk om å sove en halv time mer eller ikke. For meg var det snakk om flere timer, jeg hadde vært våken siden 6(jeg vekker han aldri før 7, som oftest 7.30 uansett hvor tidlig barna våkner) og nå er jeg hjemme igjen etter å ha levert i bhg. Kunne sovet til nå og startet dagen frisk og opplagt(sover som sagt dårlog for tiden) istedenfor å være dautrøtt, evt sove nå og få en enda senere start på det jeg har å gjøre. Og han sto jo opp, men han valgte en halvtime i dusjen fremfor å følge i bhg... Hi Anonymous poster hash: 8a79c...04e Skjønner ikke problemet ? Du hadde jo vært oppe i flere timer allerede . Må nok være enig med mannen jeg men , har du ferie har du god tid på Morran og kan følge senere i barnehagen . Barnet trenger ikke være der før 08.00 når mor har ferie . Forstår ikke ? Du ville vite om kunne sove videre eller hva , men du skrev jo du kunne ta morgen stell Anonymous poster hash: 64c11...8ec
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #20 Skrevet 24. juni 2016 Nei, det er det ikke. I vårt hus hadde dette blitt avtalt på forhånd da min manns rutiner egentlig ikke har plass til noe annet men om han vet om det, går det fint. Imidlertid hadde kanskje barnet vårt nektet på at det var han som skulle vekke og følge til barnehage og masse styr som følge Av det, så jeg hadde sikkert droppet å spørre.. Anonymous poster hash: 9e233...5ba
Mandala Skrevet 24. juni 2016 #21 Skrevet 24. juni 2016 Det bør avtales kvelden før. Jeg syns det er utrolig kjedelig å få mindre tid til meg selv på morgenen så uforberedt.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #22 Skrevet 24. juni 2016 Det bør avtales kvelden før. Jeg syns det er utrolig kjedelig å få mindre tid til meg selv på morgenen så uforberedt. Hi skriver at det IKKE HJELPER å avtale det kvelden før. Hun skriver og AT HAN IKKE VIL avtale kvelden før. Anonymous poster hash: fefa8...a8f
Hjertefru Skrevet 24. juni 2016 #23 Skrevet 24. juni 2016 Enig med alle som sier at dette må dere avtale kvelden før. Er selv trøtt og forvirret om morran og trenger å vite hva jeg skal på forhånd...
Mandala Skrevet 24. juni 2016 #24 Skrevet 24. juni 2016 Hi skriver at det IKKE HJELPER å avtale det kvelden før. Hun skriver og AT HAN IKKE VIL avtale kvelden før. Anonymous poster hash: fefa8...a8f Ja, jeg så i og for seg det. Men da er jo problemet noe helt annet enn om det er irriterende at hun vekker han med et sånt spm. Da er problemet ganske enkelt "hvordan få mannen til å bidra?" og det aner ikke jeg, for jeg har aldri hatt slike menn. Så jeg svarer kun utfra hi sin problemstilling i første innlegg, og ja, det er irriterende.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #25 Skrevet 24. juni 2016 Mannen din får begynne å legge seg tidligere. Han er jo en j@*%#la diva! Anonymous poster hash: 4432d...78c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå