Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #1 Skrevet 23. juni 2016 Kristen.. Sitte her alene og "se" på livet til de andre.. jeg er ikke blind, jeg ser hva mine "venner" driver med på høytider og alt mulig.. Skjønner nå at min barndom var ganske trist for ikke å snakke om ungdomstiden. Måtte bare få det ut.. Anonymous poster hash: 18863...6fa
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #2 Skrevet 23. juni 2016 Livet er hva du gjør det til. Jeg er kristen men har ikke et ensomt liv. Kan feste som de andre. Jesus gjorde vann om til vin, så hvorfor skal man ikke kunne drikke alkohol? Eller hva mente du at du ikke kan som de andre kan? Anonymous poster hash: 9a3b5...d55
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #3 Skrevet 23. juni 2016 Hva du mener med "venner"? Og hva er det som gjorde barndommen din trist og hva mener du at du ikke kan gjøre nå? Anonymous poster hash: ec0e5...d72
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #5 Skrevet 23. juni 2016 Jeg har ikke lov å feire noe som helst. Og ser hva alle andre driver med i dag. De ser på bål og er sosial. Det kan ikke jeg. Måtte sitte alene på 17. Mai og. Det er så ensomt... sånn var det i barndommen og. Fikk ALDRI være med noen i klassen. ALDRI klassefest eller bursdag...osv.. Satt bakerst i gymsalen alene og såg på at alle de andre øvde på juleforestilling.. Fikk ikke være med på julekalender. Var så vondt å føle seg som en KOMPLETT IDIOT. Nå er jeg igjen alene og ensom.. vondt ja.. Hi - måtte bare få det ut 😢 Anonymous poster hash: 18863...6fa
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #6 Skrevet 23. juni 2016 Jeg har ikke lov å feire noe som helst. Og ser hva alle andre driver med i dag. De ser på bål og er sosial. Det kan ikke jeg. Måtte sitte alene på 17. Mai og. Det er så ensomt... sånn var det i barndommen og. Fikk ALDRI være med noen i klassen. ALDRI klassefest eller bursdag...osv.. Satt bakerst i gymsalen alene og såg på at alle de andre øvde på juleforestilling.. Fikk ikke være med på julekalender. Var så vondt å føle seg som en KOMPLETT IDIOT. Nå er jeg igjen alene og ensom.. vondt ja.. Hi - måtte bare få det ut Anonymous poster hash: 18863...6fa Du er vel ikke vanlig kristen, men Jehovas vitne eller noe i den duren? Og du er voksen og kan bestemme over deg selv, stikk ut og dans rundt st. Hans bålet og bli med venner på 17 mai Anonymous poster hash: ec0e5...d72
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #7 Skrevet 23. juni 2016 Hva slags type kristne er det som er så restriktive? Anonymous poster hash: 6cd05...056
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #8 Skrevet 23. juni 2016 Du er vel ikke vanlig kristen, men Jehovas vitne eller noe i den duren? Og du er voksen og kan bestemme over deg selv, stikk ut og dans rundt st. Hans bålet og bli med venner på 17 mai Anonymous poster hash: ec0e5...d72 Jehovas vitne ja Jeg vil ikke miste familien min. Så da blir det sånn ...vondt... Anonymous poster hash: 18863...6fa
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #9 Skrevet 23. juni 2016 Jeg har ikke lov å feire noe som helst. Og ser hva alle andre driver med i dag. De ser på bål og er sosial. Det kan ikke jeg. Måtte sitte alene på 17. Mai og. Det er så ensomt... sånn var det i barndommen og. Fikk ALDRI være med noen i klassen. ALDRI klassefest eller bursdag...osv.. Satt bakerst i gymsalen alene og såg på at alle de andre øvde på juleforestilling.. Fikk ikke være med på julekalender. Var så vondt å føle seg som en KOMPLETT IDIOT. Nå er jeg igjen alene og ensom.. vondt ja.. Hi - måtte bare få det ut 😢 Anonymous poster hash: 18863...6fa Dette er første gang jeg hører at en kristen ikke har fått delta på juleforestilling, 17. mai og andre feiringer. Men, nå er du voksen. Hvorfor gjør ikke du det nå hvis du selv ønsker...? Anonymous poster hash: cafe5...a7d
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #10 Skrevet 23. juni 2016 Uff.. kjenner flere som deg. Råder deg til å gjøre det som gjør DEG lykkelig! Anonymous poster hash: 16f2c...a52
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #11 Skrevet 23. juni 2016 Jehovas vitne ja Jeg vil ikke miste familien min. Så da blir det sånn ...vondt... Anonymous poster hash: 18863...6fa Har du barn? Skal de få samme oppveksten som deg? Vi hadde Jehovas vitner på skolen. Og de var litt utenfor ja..pga strenge foreldre. De som klarte seg bra har enten blitt forkynnende vitner selv eller tatt avstand. Tror ikke midt i mellom er noe god løsning for noen der... Anonymous poster hash: 6cd05...056
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #12 Skrevet 23. juni 2016 Sorry å si det, men om familien din kutter deg ut fordi du stikker ut og ser på st.hans bålet så elsker de deg ikke. Det skal svært mye til for at jeg skal kutte ut mine barn, det må være voldtekt av barn eller noe slikt, ikke bare fordi de blir med på julespillet i 3 klasse. Jeg er kristen og skjønner ikke jehovas vitne sin tankegang. Hvorfor skal dere kutte ut all glede fra livet? Livet er en gave fra Gud, dere åpner ikke presangen men hiver den bort. Hva er vitsen? Du har ETT liv, hi, og det er DITT. Det virker ikke som jehovas vitne er det rette for deg, hvorfor være ulykkelig? Og btw, så lenge familien din ikke har spioner vet vel ikke de hva du gjør på til en hver tid? Stikk ut og grill en pølse Anonymous poster hash: ec0e5...d72
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #13 Skrevet 23. juni 2016 Sorry å si det, men om familien din kutter deg ut fordi du stikker ut og ser på st.hans bålet så elsker de deg ikke. Det skal svært mye til for at jeg skal kutte ut mine barn, det må være voldtekt av barn eller noe slikt, ikke bare fordi de blir med på julespillet i 3 klasse. Jeg er kristen og skjønner ikke jehovas vitne sin tankegang. Hvorfor skal dere kutte ut all glede fra livet? Livet er en gave fra Gud, dere åpner ikke presangen men hiver den bort. Hva er vitsen? Du har ETT liv, hi, og det er DITT. Det virker ikke som jehovas vitne er det rette for deg, hvorfor være ulykkelig? Og btw, så lenge familien din ikke har spioner vet vel ikke de hva du gjør på til en hver tid? Stikk ut og grill en pølse Anonymous poster hash: ec0e5...d72 Jo,Jehovas vitner kutter sin familie når de ikke oppfører seg. Tenker mye på barna mine ja Orker ikke å la de få samme oppvekst som meg 😣😣 Anonymous poster hash: 18863...6fa
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #14 Skrevet 23. juni 2016 Jo,Jehovas vitner kutter sin familie når de ikke oppfører seg. Tenker mye på barna mine ja Orker ikke å la de få samme oppvekst som meg 😣😣 Anonymous poster hash: 18863...6fa Men da høres det ut som om det er verdt å bli utstøtt. Man må av og til ofre sin egen lykke for at barna får det bedre. Det finnes støttegrupper for folk som forlater..Beklager, sekter. Anonymous poster hash: 6cd05...056
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #15 Skrevet 23. juni 2016 Jo,Jehovas vitner kutter sin familie når de ikke oppfører seg. Tenker mye på barna mine ja Orker ikke å la de få samme oppvekst som meg Anonymous poster hash: 18863...6fa Jeg vet de kutter en ut, men da kan de ikke elske deg så mye i utgangspunktet. Hvis du ikke vil barna skal ha samme oppveksten som deg så må du gro noen baller og unngå det. Eller oppdrar jehovas vitne deg til å være et svakt kvinnfolk og? Anonymous poster hash: ec0e5...d72
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #16 Skrevet 23. juni 2016 Men har du ikke venner i menigheten da? Trodde vennskapet og samholdet innad i "sekten" var det som gjorde det vanskelig å bryte ut jeg? Om du ikke har venner å være sammen med i jehova-miljøet så gå ut og finn noen utenfor miljøet. Vi lever bare en gang og det er ditt eget ansvar å gjøre det beste ut av det. Er dette virkelig sånn du vil leve? Anonymous poster hash: 1af90...c77
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #17 Skrevet 23. juni 2016 http://www.hjelpekilden.no/hjelpetilbud.html Anonymous poster hash: 6cd05...056
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #18 Skrevet 23. juni 2016 Ønsker du dette livet for barna dine da? Er ikke valget ganske enkelt hvis ikke? Man velger vel alltid det som gjør ungene lykkelig?! Anbefaler deg å lese boka Da gråter englene. Anonymous poster hash: 25d93...e34
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #19 Skrevet 23. juni 2016 Kristen.. Sitte her alene og "se" på livet til de andre.. jeg er ikke blind, jeg ser hva mine "venner" driver med på høytider og alt mulig.. Skjønner nå at min barndom var ganske trist for ikke å snakke om ungdomstiden. Måtte bare få det ut.. Anonymous poster hash: 18863...6fa Gjør noe med det! Ta deg en flaske vin, kom deg ut med venninnene dine og ha vill og hemningsløs sex- og slutt å tro på eventyr-livet er ekte-her og nå! Anonymous poster hash: 3f422...dea
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #20 Skrevet 23. juni 2016 Men har du ikke venner i menigheten da? Trodde vennskapet og samholdet innad i "sekten" var det som gjorde det vanskelig å bryte ut jeg? Om du ikke har venner å være sammen med i jehova-miljøet så gå ut og finn noen utenfor miljøet. Vi lever bare en gang og det er ditt eget ansvar å gjøre det beste ut av det. Er dette virkelig sånn du vil leve? Anonymous poster hash: 1af90...c77 Har ingen nei 😢 Vil ikke leve sånn nei Anonymous poster hash: 18863...6fa
tante grusom master of law Skrevet 23. juni 2016 #21 Skrevet 23. juni 2016 Jeg vil påstå at det er barnemishandling å la barna vokse opp som jv.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #22 Skrevet 23. juni 2016 Jeg vil påstå at det er barnemishandling å la barna vokse opp som jv. Jeg har ihvertfall veldig masse senskader Trist 🤐 Anonymous poster hash: 18863...6fa
tante grusom master of law Skrevet 23. juni 2016 #23 Skrevet 23. juni 2016 Jeg har ihvertfall veldig masse senskader Trist 🤐 Anonymous poster hash: 18863...6fa Så ikke utsett barna dine for dette!! Kom deg vekk fra familien din. La barna få vokse opp som normale lykkelige mennesker. Sett barna foran din frykt for å forlate familien din.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #24 Skrevet 23. juni 2016 Skjønner veldig godt det er tungt, vondt og vanskelig å skulle forlate familien sin. Bryter man ut, mister man familien sin for alltid, ikke bare en liten stund. Det handler heller ikke om at familien din ikke elsker deg, de er vokst opp i samme miljø, de er indoktrinert. For dem så er det som å holde hånda til djevelen, om de fortsetter å ha kontakt med deg om du bryter ut. Dette vet du selvfølgelig, og det må være kjempe vondt!! Jeg gikk i klasse med en eks-jehova i mange år. Moren hadde brutt ut og blitt utstøtt. Fantastiske mennesker og de fikk et enormt nettverk og stor familie (uten blodsbånd).Du skal vite det at det er mange som kommer til å ta deg og dine i mot med åpne armer om du er ærlig om utbrytelsen. De aller fleste vet hvor vanskelig det er og hvilke kår dere kommer fra. Det er ingen som kommer til å dømme dere fordi dere har vært jehovas vitner. Og du kan fortsatt beholde din kristne tro! Den trenger du ikke bryte ut fra. Troen på en skaper og på Herren kan ingen ta fra deg, kun deg selv. Er ikke kristen selv, men kjenner mange som er det og du skal vite det at Gud er glad i deg uansett. Det er ikke synd å gjøre seg selv og sine barn lykkelige, det er ikke synd å ta vare på seg selv, det er ikke synd å bryte med noe som trykker deg ned! Tro skal bygge opp og være til glede. Anonymous poster hash: 1cade...d5f
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #25 Skrevet 23. juni 2016 Syntes synd på deg i starten, men nå er jeg bare småirritert. Du hatet barndommen din som jehovas vitne, du har ingen venner i menigheten,du er ensom og savner å gjøre normale ting, du vil ikke barna dine skal vokse opp slik, du er ulykkelig i livet ditt. Men å bryte ut, neida, det er for stress. Anonymous poster hash: ec0e5...d72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå