Gå til innhold

Urettferdige bidrags regler


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hærlighet, en far som tjener så lite som 7000kr i måneden ? Betaler 2000kr i bidrag, da kan han umulig ha noe særlig samvær med barnet ? Prøvd lenge å få en jobb som betaler mer en 7000kr i måneden uten å lykkes ?

 

Høres som som ustabil tilværelse for dette barnet, mye flytting og konflikter.

 

 

 

Anonymous poster hash: 72c53...a72

Ja, på dårlige måneder, på gode kan han tjene opp mot 15 000. Han har barnet 40%. Nav tar ikke hensyn til at han sliter med å få jobb, så lenge han er frisk kan han teoretisk jobbe 100%. Han har søkt over 200 jobber, men har ikke relevant utdannelse (utdannet i ett annet land). Jobben han har nå er veldig bra betalt, men kun en ekstrahjelp-stilling. Det er veldig ustabilt for barnet og slettes ikke bra. Mor har roet ned flyttingen nå det siste året så håper det fortsetter slik. Vi har også flyttet etter for noen mnd siden for å skape mer stabilitet for barnet. Hun har det fint her, jeg betaler selvsagt for det hun trenger i den grad jeg har råd siden jeg også må betale en del for min samboer. Men det er helt klart ett voldsomt forbedringspotensiale. 

 

Anonymous poster hash: fb072...421

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får selv 718 kr i bidrag i mnd. Han har barnet 10 netter og jeg har 20. Sånn ca ihvertfall. Synes det er greit jeg. Jeg får jo bidraget.

 

Har da totalt i underkant av 1700 i mnd i økonomisk støtte til barnet. Det dekker da plenty. Det er ikke mange kronene ekstra det koster å lage mat til et ekstra barn. Han har 2 fritidsaktiviteter som koster hhv 700 og 1800 i året, som blir i overkant av 200 kr i mnd. Ellers går det gjennomsnittlig med 600 kr i mnd på klær og utstyr.

 

Sånn jeg ser det så kommer jeg ut i pluss.

 

Anonymous poster hash: c8625...f29

Skrevet

Bidraget skal dekke mye mer en bare mat og klær. Les om SIFO satsene så ser du at du egentlig dekker mye mer en faren

 

Anonymous poster hash: 72c53...a72

Skrevet

Dersom du skriver til meg så kan jeg informere om at jeg har høy utdannelse, god jobb, grei inntekt, er med andre ord ikke naver. Du sier ingenting om fars inntekt eller din. Du virker veldig bitter. Jeg har aldri sagt at du er en dårlig mor, det Jar jeg ikke grunnlag for. Jeg sier bare at dersom du synes dette er så urettferdig, så er alternativet å bli bidragsyter istedet. Kan også tilføye at far her er i bildet en helg i mnd og er ikke med på noe av det hverdagslige. Han valgte å flytte et stykke unna da barnet var 2 år ( er nå 9). Du må gjerne si jeg ikke har empati, jeg sier du nå endre fokuset ditt og gjøre fet beste ut av situasjonen, eventuelt klage til Nav.

 

 

Anonymous poster hash: d492c...9cc

Virket som du antok at jeg er nav'er. Derfor svarte jeg på denne måten, for å opplyse at for ganske mange så er bidrag og barnetrygd det eneste mange får. Virker som mange tror at overgangsstønad får alle alenemødre.

 

Nei jeg er ikke bitter, jeg er irritert over urettferdigheten. Og oppgitt over far som er totalt uinterresert i sitt eget barn.

 

Hva skal jeg være bitter for ? Jeg tjener godt og vi klarer oss utmerket. Men det er super irriterende at det er en selvfølge at vi mødre som er i lignende situasjon skal ta mest av ansvaret for alt.

 

Men far ja han slipper lett unna. Det hadde vært mer rettferdig at når far sier ifra seg muligheten å ha barna mer så ville bidraget blitt regnet ut ifra reelle samværsdøgn.

 

Anonymous poster hash: 72c53...a72

Skrevet

Får selv 718 kr i bidrag i mnd. Han har barnet 10 netter og jeg har 20. Sånn ca ihvertfall. Synes det er greit jeg. Jeg får jo bidraget.

 

Har da totalt i underkant av 1700 i mnd i økonomisk støtte til barnet. Det dekker da plenty. Det er ikke mange kronene ekstra det koster å lage mat til et ekstra barn. Han har 2 fritidsaktiviteter som koster hhv 700 og 1800 i året, som blir i overkant av 200 kr i mnd. Ellers går det gjennomsnittlig med 600 kr i mnd på klær og utstyr.

 

Sånn jeg ser det så kommer jeg ut i pluss.

 

Anonymous poster hash: c8625...f29

Du vet at alle kostnader det er å ha barn skal bli dekket? Ikke kun klær,mat og fritidsaktiviteter

 

 

Anonymous poster hash: a5a90...b78

Skrevet

Du vet at alle kostnader det er å ha barn skal bli dekket? Ikke kun klær,mat og fritidsaktiviteter

 

 

Anonymous poster hash: a5a90...b78

For å presisere bidragspliktige skal ikke dekke alt men prosentvis av hva man tjener.

 

 

 

Anonymous poster hash: a5a90...b78

Skrevet

Bidraget skal dekke mye mer en bare mat og klær. Les om SIFO satsene så ser du at du egentlig dekker mye mer en faren

 

Anonymous poster hash: 72c53...a72

Han dekker nå sine 33% der, og jeg dekker mine % hos meg, bidraget og barnetrygd er vel mer enn nok til å dekke de resterende 33 % han er hos meg.

 

Si han koster 6000 i mnd i utgifter. Far dekker 2000 når han er der, jeg dekker like mye når han er her. Da er vi oppe i 4000 de resterende 2000 kr dekkes nesten inn av bidrag og barnetrygd, men jeg dekker kanskje noen 100 lapper ekstra, som er rettferdig da jeg tjener omtrent 150000 kr mer enn ham årlig.

 

 

 

Anonymous poster hash: c8625...f29

Skrevet

Irriterende at samværsklasse 9-14,99 netter gjør at far kun betaler 600kr i måneden i bidrag. Hvorfor skal fedre som ALDRI tar initiativ til å ha barnet mer en 8 netter i måneden (sommerferie gjør at det blir 9-14,99 klassen) få samværsfradrag for så mange netter i løpet av 1 år så bidrar jeg med mye mer en han for utgifter pga barnet.

 

Mestparten av oppdragelsen skal jeg ta meg av, min karriere begrenses da jeg ikke kan ta hvilken som helst jobb og så skal jeg faen meg betale mer en den "flinke engasjerte faren" les ironisk !!!

 

 

 

Anonymous poster hash: 72c53...a72

Du kan jo velge at faren tar hovedansvaret. Er sååå lei av mødre som klager på dette. Det er jo eget valg!

 

Anonymous poster hash: a4e22...cea

Skrevet

Et barn har TO foreldre, er ikke så mye å forvente at en DELER rettferdig på alt ansvar da.

 

Mest mulig i bidrag, 600kr i måneden. Dekker da ikke hans del av kostnaden.

Helt ok at dumpe meste av ansvaret på moren, i følge deg. Får håpe du ikke havner i en slik situasjon selv engang, du klarer ihvertfall ikke å skjønne noe nå.

 

Anonymous poster hash: 72c53...a72

Hehehehe...nå snakker vi.Du som er "offeret" her, og deg det er så synst på hør her:

jeg har mine barn 100% alene jeg, faren deres har flyttet til en annen del av verden og har flere hundre tusen i bidrahsgjeld. Vet du hvor mye jeg får i måneden? Null. Vet du hvor mye jeg skulle hatt i måneden? 5200.

 

Er ikke sur eller bitter for det, jeg har kommet meg over deg. Jeg klarer meg økonomisk og har fokuset på at jeg har friske, flotte, fantastiske barn jeg er mye sammen med.

Du burde klare å komme deg videre du også! 😊

 

Anonymous poster hash: 2ae35...517

Skrevet

Kommet meg over det....(skriver fra mobil)

Tenk at du mener jeg ikke skjønner noe av dette....hrhehe....dagens. I det minste slipper du å trøste små barn som lurer på hvorfor faren deres reiste...nei du teller penger, faktisk ned på hundrelappnivå...😱

 

Anonymous poster hash: 2ae35...517

Skrevet

Kommet meg over det....(skriver fra mobil)

Tenk at du mener jeg ikke skjønner noe av dette....hrhehe....dagens. I det minste slipper du å trøste små barn som lurer på hvorfor faren deres reiste...nei du teller penger, faktisk ned på hundrelappnivå...😱

 

Anonymous poster hash: 2ae35...517

Så dere føler det er rettferdig at den ene foreldren betaler mer en den andre ? Virker slik av alle de negative svarene her. Er bare å akseptere at slik er det, sier noen.

 

Om alle aksepterer urettferdighet da blir det ingen endringer på disse reglene.

 

Er vel like urettferdig når en far må ut med mye mer en mor i noen tilfeller.

 

Å ikke har far tilstede overhodet er trist, all ære til deg som fyller nå begge rollene.

 

 

 

Anonymous poster hash: 72c53...a72

Skrevet

Hehehehe...nå snakker vi.Du som er "offeret" her, og deg det er så synst på hør her:

jeg har mine barn 100% alene jeg, faren deres har flyttet til en annen del av verden og har flere hundre tusen i bidrahsgjeld. Vet du hvor mye jeg får i måneden? Null. Vet du hvor mye jeg skulle hatt i måneden? 5200.

 

Er ikke sur eller bitter for det, jeg har kommet meg over deg. Jeg klarer meg økonomisk og har fokuset på at jeg har friske, flotte, fantastiske barn jeg er mye sammen med.

Du burde klare å komme deg videre du også! 😊

 

Anonymous poster hash: 2ae35...517

Er ikke noe offer, jeg avsluttet forholdet og har det helt fint med den avgjørelsen. Jeg trenger ikke disse kronene, tjener godt. Men ja det er urettferdige bidragsregler. Syns at den andre skal dele på dette på en rettferdig måte.

 

Kommet deg over det, men det at du er en sterk kvinne som tar ansvar når far rømmer fra forpliktelser betyr ikke at det er OK det han gjør.

 

Anonymous poster hash: 72c53...a72

Skrevet

Kommet meg over det....(skriver fra mobil)

Tenk at du mener jeg ikke skjønner noe av dette....hrhehe....dagens. I det minste slipper du å trøste små barn som lurer på hvorfor faren deres reiste...nei du teller penger, faktisk ned på hundrelappnivå...😱

 

Anonymous poster hash: 2ae35...517

Du blander, ikke jeg (HI) som skrev det der

 

Anonymous poster hash: 72c53...a72

Skrevet

Ta deg sammen og gjør det beste ut av det. Jeg har fått 410-520 kr i barnebidrag gjennom i mange år nå. 0 samværsdøgn, 0 overnattinger etc. Du har i det minste 600+ at han har barnet. Skjerp deg først som sist du....

 

Anonymous poster hash: 5c39a...c54

så pga du får så og si ingenting og far har barnet ingenting, så er det helt ok at det er slik for andre??

Ta dere sammen jenter, hvis ikke vi kan stille spm-tegn over hva disse fedrene kan komme unna med er jammen ikke mange andre som gjør det.

Det at en dame har fått barn med en mann betyr ikke at hun ikke er en god mamma eller ønsker barnet sitt om hun f.eks klager på at far ikke stiller opp. Man lager da ikke dette barnet alene? Herrejemini asså!

Skjerp dere damer før dere svarer idiotisk på en slik tråd.

 

Anonymous poster hash: 16375...92e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...