Gå til innhold

En jeg kjenner røyker jevnlig hasj

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og har søkt på sykepleien. Gir jeg beskjed til skolen eller lar jeg være?

Anonymous poster hash: 7d5c3...226

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er jevnlig hasj? ;) 

Det er ikke din sak..

Anonymous poster hash: 5465d...b0c
Skrevet

La være.

Anonymous poster hash: 1218b...b78

Skrevet

Gi beskjed til politiet, du, de er rette instans for kriminelle handlinger.

Anonymous poster hash: 71f70...949

Skrevet

Gi beskjed til politiet, du, de er rette instans for kriminelle handlinger.

Anonymous poster hash: 71f70...949

Hvor moralistisk er det mulig å være. Ringer du politiet om noen du kjenner sier at de har kjørt 10 km over fartsgrensa også? Hasj en gang i mellom er en bagatell.

Anonymous poster hash: 02a82...3f1

Skrevet

Statistikken tilsier at du kjenner en god del folk som røyker hasj jevnlig.

Jeg gjør også det, deriblant flere sykepleiere. Så lenge de ikke stiller ruset på jobb er det veldig få som interresserer seg for det. Om de så blir fersket av politiet medfører det kun et forenklet forelegg og ingen rapporteringsplikt til arbeidsgiver.

Anonymous poster hash: 5f475...19d

Skrevet

Men jeg synes du skal gi beskjed til skolen jeg. Så kan de få seg en god latter.

Skrevet

Så lenge hun ikke røyker på jobb så ser jeg virkelig ikke problemet. Pass dine egne saker!

Skrevet

Er ikke for hasjrøyking. Men absolutt ikke noe jeg hadde blandet meg oppi.

Anonymous poster hash: 68948...469

Skrevet

Jeg går ikke sykepleien men lærer. Der har vi plikt til å gi beskjed til studieveileder om vi vet at noen bruker narkotika (som hasj klassifiseres som). Jeg hadde gitt beskjed til studiested om jeg var deg. Det er snakk om å røyke jevnlig, da er det ikke noe som skjer bare av og til.

Anonymous poster hash: 7b509...691

Skrevet

Det hadde jeg ikke gjort. Hun er vel ganske ung? De fleste slutter tidsnok.

Jeg har ikke prøvd selv, men flere legekolleger prøvde det i sin ungdom. Vet ikke om noen som gjør det nå

Anonymous poster hash: b229b...2a8

Skrevet

Jeg går ikke sykepleien men lærer. Der har vi plikt til å gi beskjed til studieveileder om vi vet at noen bruker narkotika (som hasj klassifiseres som). Jeg hadde gitt beskjed til studiested om jeg var deg. Det er snakk om å røyke jevnlig, da er det ikke noe som skjer bare av og til.

Anonymous poster hash: 7b509...691

Er ganske fersk lærer og har aldri blitt informert om en så spesifikk plikt. Vi skulle melde fra om vi mente noen var uegnet. En joint på fest gjør ingen uegnet. 

Anonymous poster hash: 02a82...3f1

Skrevet

Kjenner flere sykepleiere, leger, farmasøyter osv som bruker marihuana rekreasjonelt. La nå folk leve livet sitt på fritiden, så lenge de ikke lar det gå utover jobb.

Skrevet

Kjenner flere sykepleiere, leger, farmasøyter osv som bruker marihuana rekreasjonelt. La nå folk leve livet sitt på fritiden, så lenge de ikke lar det gå utover jobb.

Problemet med disse yrkesgruppene og en hel rekke andre yrker er at når det går utover jobben de gjør så kan de skade andres helse og kanskje til og med koste dem livet.

Er du villig til å stille deg i kø og ta sjansen på å være den første som blir skadet av f.eks. en kirurg som er ruset eller har dagen derpå eller abstinenser...? Eller yrkessjåføren som sluttet ferien i går med en ordentlig fest og ble litt for trøtt og kom over i feil kjørebane mot deg?

Hi - jeg ville tatt en telefon til politiet og spurt hva de mener er riktig, om skolen bør varsles. Siden du vet personen bruker hasj jevnlig så er det viktig å luke henne ut fra et slikt yrke om hun ikke er villig til å slutte.

Anonymous poster hash: 1596d...b0f

Skrevet

Hvorfor i alle dager er det noe å melde til skolen? Røyker "jevnlig" selv, er sykepleier og har barn. Verken jobb eller barn tar skade av at jeg røyker en rev når jeg har fri og barnevakt. Man får verken dagen derpå eller abstinenser av hasj.

Anonymous poster hash: 83322...1e2

Skrevet

Problemet med disse yrkesgruppene og en hel rekke andre yrker er at når det går utover jobben de gjør så kan de skade andres helse og kanskje til og med koste dem livet.

Er du villig til å stille deg i kø og ta sjansen på å være den første som blir skadet av f.eks. en kirurg som er ruset eller har dagen derpå eller abstinenser...? Eller yrkessjåføren som sluttet ferien i går med en ordentlig fest og ble litt for trøtt og kom over i feil kjørebane mot deg?

Hi - jeg ville tatt en telefon til politiet og spurt hva de mener er riktig, om skolen bør varsles. Siden du vet personen bruker hasj jevnlig så er det viktig å luke henne ut fra et slikt yrke om hun ikke er villig til å slutte.

Er pasientskader grunnet sykepleiere i marihuana-bakrus et stort og omfattende samfunnsproblem her i landet?

Skrevet

Regelmessig bruk av hasj kan føre til bl.a. økt fare for trafikkulykker, hjerte-karsykdommer, nedsatt lungefunksjon, det har negativ effekt av psykososial utvikling og mental helse. Ved regelmessig bruk så risikerer man å få dårligere hukommelse - noe som for leger, sykepleiere og andre kan få fatale følger for tredjeperson.

Å være helsepersonell og bagatellisere regelmessig bruk av narkotiske stoffer er uansvarlig!

De som får dårligere hukommelse legger sjelden merke til det først selv....

Skrevet

Er pasientskader grunnet sykepleiere i marihuana-bakrus et stort og omfattende samfunnsproblem her i landet?

Spiller ingen rolle om det ikke er et stort problem. Det er nok at én person blir skadet pga. følgene av helsepersonellets rusbruk - det er én skade for mye. Det kan være snakk om liv, det kan være snakk om å ødelegge helsen til pasienten for alltid.

Skrevet

Hvorfor i alle dager er det noe å melde til skolen? Røyker "jevnlig" selv, er sykepleier og har barn. Verken jobb eller barn tar skade av at jeg røyker en rev når jeg har fri og barnevakt. Man får verken dagen derpå eller abstinenser av hasj.

Jeg vil ikke at en sykepleier som røyker jevnlig skal ha ansvar for medisinene mine om jeg er alvorlig syk. 

Skrevet

En narkoman har ingenting i helseyrket å gjøre. Basta bom. Hvis dama røyker jevnlig ville jeg sagt fra til studieansvarlig Samme om det var en alkoholliker som man vet drikker. Skikkelse og dannelse er det noe som heter, ihvertfall innenfor vernepleie som jeg går. Dersom man ser noen med holdninger eller handlinger som ikke er forenlig med yrket vi skal inn i kan vi melde fra til kullkordinator slik at de kan vurdere om vedkommende er skikket til en slik jobb eller ikke. 

De som forsvarer hasj er de som røyker ut hjernecellene selv. 

Anonymous poster hash: 5cd8a...291
Skrevet

Folk som bruker narkotiske stoffer bør ikke ha tilgang på medisiner eller være ansvarlige for andres pleie og medisiner.

Når det er sagt: hvis HI ikke selv jobber ved studiestedet, er det helt absurd å "ta en telefon dit og si det". Hva skal studiestedet si om en slik påstand? Det er i verste fall bare løgn og ondsinnet ryktespredning. Hvis de tror på det, og de vil hasjbruken til livs, må de avkreve alle studenter urinprøver. Ikke bare de studentene som har en sladrete venninne...

Eksakt samme som i tråden om de røykende foreldrene med baby: det er dårlig å gjøre det - men likevel ikke noe en tilfeldig kjenning kan ringe rundt og påtale i øst og vest.

Anonymous poster hash: 89bc1...3e7

Skrevet

Jeg vil ikke at en sykepleier som røyker jevnlig skal ha ansvar for medisinene mine om jeg er alvorlig syk.

Det er legen som er ansvarlig for de medisinene du evt blir satt på, sykepleierens jobb er å gi deg informasjon og veiledning om bruk.

Det er uansett ingen her som forsvarer å møte ruset på jobb, det er en selvfølgelighet på lik linje med alkohol. Kjenner ingen som røyker hasj som er ruset på jobb og de jeg kjenner jobber både som barnehageassistenter, advokat, lege, ingeniør osv.. Helt vanlige mennesker med jobb, familie og samfunnsengasjement altså!

Og så er det faktisk forskjell på en narkoman (jeg ville sagt rusavhengig) og en som drikker alkohol og/eller røyker hasj på fest.

Så lenge ikke personen i HI røyker hver dag er det ikke mye skolen kan gjøre. Da får de starte med tisseprøve av alle studenter da, og blåsekontroll hver mandagsmorgen, haha

Skrevet

Det er legen som er ansvarlig for de medisinene du evt blir satt på, sykepleierens jobb er å gi deg informasjon og veiledning om bruk.

Det er uansett ingen her som forsvarer å møte ruset på jobb, det er en selvfølgelighet på lik linje med alkohol. Kjenner ingen som røyker hasj som er ruset på jobb og de jeg kjenner jobber både som barnehageassistenter, advokat, lege, ingeniør osv.. Helt vanlige mennesker med jobb, familie og samfunnsengasjement altså!

Og så er det faktisk forskjell på en narkoman (jeg ville sagt rusavhengig) og en som drikker alkohol og/eller røyker hasj på fest.

Så lenge ikke personen i HI røyker hver dag er det ikke mye skolen kan gjøre. Da får de starte med tisseprøve av alle studenter da, og blåsekontroll hver mandagsmorgen, haha

Legen ordinerer medisinene, sykepleiere doserer og deler ut i følge ordinasjonen. Hvis hun/han er sløvet, kan det doseres feil. Potensielt farlig...

Anonymous poster hash: 89bc1...3e7

Skrevet

Legen ordinerer medisinene, sykepleiere doserer og deler ut i følge ordinasjonen. Hvis hun/han er sløvet, kan det doseres feil. Potensielt farlig...Anonymous poster hash: 89bc1...3e7

Ja, hvis man er ruset på jobb er det en potensiell fare, og ingen forsvarer bruk på jobb. Man blir ikke sløvet dagen derpå av hasj. Hvis dere absolutt skal være redde for sykepleiere som ruser seg hadde jeg vært mye mer engstelig for den høye bruken av beroligende, den er faktisk bevist og reel.

Skrevet

Du må virkelig ha en skrue (eller ti!) løs. Og så er du sykepleier?! Og mor?! Fytti katta så skremmende..

Anonymous poster hash: 61de0...6b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...