Gå til innhold

Ikke svar på bursdagsinvitasjon = kommer ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hr bruker det enten å stå: "gi beskjed hvis du ikke kommer" eller "gi beskjed om du kommer eller ikke". Jeg liker best den siste varianten. Da fanger man bedre opp misforståelser (feks en gang hadde en mamma problemer med Tlf og hadde ikke fått mld, ble oppklart da jeg purret på svar heldigvis).

Anonymous poster hash: 768df...499

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det handler også noen ganger om hvordan invitasjonen har blitt delt ut. Her om dagen fant jeg invitasjon som min 10 åring hadde fått på skolen, men pga mye ting i forbindelse med skoleslutt hadde han glemt den bort.

Mitt poeng er at om barnet har delt ut i klassen kan det være noen som ikke har fått det med seg.

Er kanskje også noen som allerede har dratt på ferie

Anonymous poster hash: 926a4...c64
Skrevet

Men hvorfor er det normalen å ikke gi beskjed?! Er jo umulig å beregne mat/ drikke osv. Jeg liker å organisere og planlegge, pynte, dekke på osv på forhånd. Er jo så vanskelig når du ikke vet hvem som kommer! Hi

Anonymous poster hash: 2589c...f2c

Den som tier samtykker. Da vet du hvor mange som kommer. Helt uproblematisk det.

Lærdom til neste bursdag. Bare be om svar fra dem som ikke kommer. Funker over hele landet.

Anonymous poster hash: 4e066...b06

Skrevet

Den som tier samtykker. Da vet du hvor mange som kommer. Helt uproblematisk det.

Lærdom til neste bursdag. Bare be om svar fra dem som ikke kommer. Funker over hele landet.

Anonymous poster hash: 4e066...b06

Vet ikke om du har lest hele tråden, men jeg personlig tar ikke med meg barn fra barnehagen hjem uten å ha fått en melding om at det er greit fra foreldrene først.. Ville heller aldri forventet at andre foreldre bare skulle skjønne at mitt barn ble med uten å gitt lyd fra meg!

Skrevet

Tolker dere det sånn? Hadde frist igår og 4/10 har ikke svart. Regner jeg med at de ikke kommer da eller?

Spørs jo hva det står i invitasjonen. jeg skriver alltid at jeg ønsker beskjed om de ikke kommer.

Anonymous poster hash: 302bf...7bc

Skrevet

Det hender at det kommer noen som ikke har meldt i fra at de kommer.

Skrevet

Her melder man kun avbud. De som ikke svarer, kommer.

Det gjelder i alle tre årskull hvor jeg har barn, både i barnehage og på skole, og er helt innarbeidet.

Så hvis jeg var deg ville jeg beregnet mat og dekt på til alle, om ingen har meldt avbud!

Anonymous poster hash: 2bb84...60c

Skrevet

Synes det er uhøflig å ikke svare.

Jeg tolker det slik at de som ikke svarer, de kommer ikke.

Mens svigerfamilien min er sånne som sier i fra om de ikke kommer.

Ville sendt sms og purret på svar til foreldrene..

Skrevet

Ja, jeg får nesten bare gjøre det sånn. Også får jeg spørre de ansatte i barnehagen om de vet om de andre barna skulle bli med i bursdag eller ikke.

Gjør det, de ansatte er jo nødt til å vite hvem som skal bli med deg, for de har jo ikke lov til å sende de med deg uten beskjed fra foreldrene.

Anonymous poster hash: 484c6...963

Skrevet

Jeg har forsøkt med både tilbakemelding om du ikke kommer og tilbakemelding uansett om du kommer eller ikke. Uansett får man ikke helt oversikt. Jeg har løst det med å beregne rikelig med mat, det er ikke vanskelig, det meste kan fryses/spises senere. Når jeg har hatt bursdag på f.eks lekeland har jeg oppgitt ca antall, og alltid fått for mye mat, men heller det enn for lite. Noen lekeland synes det er greit at man betaler for nøyaktig antall, selv om det ikke er avklart.

Selv svarer jeg så godt jeg kan, men bursdag lørdags formiddag synes jeg f.eks det er vanskelig å takke ja til på en tirsdag, ofte har vi planer for helga som er vage (vær, formen, jobb osv avgjør om vi drar på tur f.eks)

Anonymous poster hash: 3563d...8ae

Skrevet

her er det vanlig og ikke svare hvis dem kommer,men sier fra hvis de ikke kommer

Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Men hva med de barna som av en eller annen grunn har invitasjonen nederst i sekken, glemt den i hylla på skolen, invitasjonen har falt fra hylla i bhg eller på et vis har kommet bort? Eller de som bevisst ikke vil komme, ikke sier noe om invitasjonen. Hvis mange nok gjør det, har man ikke sjans til å rette det opp før det er for sent, hvis man kun skal gi beskjed hvis man ikke kommer.

Jeg har alltid bedt om svar uansett. Og så purrer jeg på de som ikke har svart. Veldig greit :)

Skrevet

Send sms til dem som ikke har svart. Ring hvis de ikke svarer på sms-en. For meg ville det vært uaktuelt at noen dukket opp uten å svare ja på invitasjonen! Har jeg fått ja fra 9 barn er det dekket på til 9 barn. Man kan ikke møte opp i bursdag uten å svare på invitasjonen!

Anonymous poster hash: 73239...781
Skrevet

Her er det en veldig innarbeidet "tradisjon" at de som ikke svarer, kommer. SU hvis du IKKE kan komme er liksom gjengangern, så det har hendt seg at jeg nesten har brent meg en gang eller to, når invitasjonen var snudd til gi beskjed dersom du kommer :P

Anonymous poster hash: 45be9...92e

Skrevet

Svarer alltid på en innbydelse.

Takker først for innbydelsen, også svarer jeg at x veldig gjerne vil komme.😊

Inviterte 16 5 åringer (alle førskolebarna) . Skrev jeg ville ha svar på om de kom eller ikke. Kun 4 svarte, og bare 2 møtte opp. Hadde jeg vist bare 2 kom.. Hadde jeg endret bursdagsplanen og tatt de med på kino. Ganske stusselig bursdag, jeg så gutten min ble helt knust inni seg.

SÅ SVAR. Det er barna det går utover, når dere ikke gidder å svare på en innbydelse.

Anonymous poster hash: 8bf25...ac5

Skrevet

Svarer alltid på en innbydelse.

Takker først for innbydelsen, også svarer jeg at x veldig gjerne vil komme.😊

Inviterte 16 5 åringer (alle førskolebarna) . Skrev jeg ville ha svar på om de kom eller ikke. Kun 4 svarte, og bare 2 møtte opp. Hadde jeg vist bare 2 kom.. Hadde jeg endret bursdagsplanen og tatt de med på kino. Ganske stusselig bursdag, jeg så gutten min ble helt knust inni seg.

SÅ SVAR. Det er barna det går utover, når dere ikke gidder å svare på en innbydelse.

Anonymous poster hash: 8bf25...ac5

Men...12 stykk ga ikke lyd fra seg? I en barnebursdag? Da må det vel ha skjedd en feil?!

Skjønner godt at det var veldig leit for gutten din! Håper du tok opp dette på et eller annet vis? Huff...fikk helt vondt inni meg!

Anonymous poster hash: cb59b...d0e

Skrevet

Tror nok det er noen DIB-foreldre i barnehagen som har lest denne tråden, for ikveld rant det inn sms-er fra flere av de som ikke har svart! ;) så nå kommer 9/10 :) hi

Skrevet

Her vi bor er det kun vanlig å gi besked derom barnet IKKE kommer. Dvs at dersom jeg ikke hører noe, så antar jeg at de kommer. Med et lite unntak av enkelte innvandrere som jeg efaringsbasert vet at ikke alltid kommer selv om de ikke gir beskjed. Det er bare to uker siden jeg sendte ut 13 invitasjoner i klassen til ene sønnen min, ingen svarte og alle 13 kom :)

Anonymous poster hash: a6056...999

Sånn er det her også. Det er nok forskjellig rundt om i landet.

Jeg bor i Bergen.

Anonymous poster hash: 590aa...d17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...