Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #1 Skrevet 20. juni 2016 Tolker dere det sånn? Hadde frist igår og 4/10 har ikke svart. Regner jeg med at de ikke kommer da eller? Anonymous poster hash: 2589c...f2c
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #2 Skrevet 20. juni 2016 Det vanlige er å gi beskjed om man IKKE kommer. Anonymous poster hash: 3f104...c2c
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #3 Skrevet 20. juni 2016 Forventer også svar hvis de ikke kommer. Er også det jeg skriver på invitasjonen(og jeg ser andre skriver) Anonymous poster hash: c91c6...921
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #4 Skrevet 20. juni 2016 Det vanlige er å gi beskjed om man IKKE kommer. Anonymous poster hash: 3f104...c2c Hm.. Jeg skrev i invitasjonen: svar innen 19/6 til nr.. Så da regner jeg med at de ikke kommer jeg da. De andre har jo svart at de kommer. Anonymous poster hash: 2589c...f2c
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #5 Skrevet 20. juni 2016 Tror jeg ville tolka det som at de ikke kom... Men noen mennesker har jo ikke respekt for de som sitter på andre enden og skal beregne mat og drikke. Jeg gir beskjed enten eller. Anonymous poster hash: dfa64...209
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #6 Skrevet 20. juni 2016 Hm.. Jeg skrev i invitasjonen: svar innen 19/6 til nr.. Så da regner jeg med at de ikke kommer jeg da. De andre har jo svart at de kommer. Anonymous poster hash: 2589c...f2c Kan være en forglemmelse.... Her forleden fikk vi en der de ville ha svar uansett, noe jeg hadde oversett. Men da sendte moren melding og spurte om han kom eller ikke. Anonymous poster hash: c91c6...921
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #7 Skrevet 20. juni 2016 Tror jeg ville tolka det som at de ikke kom... Men noen mennesker har jo ikke respekt for de som sitter på andre enden og skal beregne mat og drikke. Jeg gir beskjed enten eller. Anonymous poster hash: dfa64...209 Samme her. Vanskelig å forholde seg til de som ikke svarer. Tar jo bare to sek å skrive om barnet kommer eller ikke! Hi Anonymous poster hash: 2589c...f2c
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #8 Skrevet 20. juni 2016 Her vi bor er det kun vanlig å gi besked derom barnet IKKE kommer. Dvs at dersom jeg ikke hører noe, så antar jeg at de kommer. Med et lite unntak av enkelte innvandrere som jeg efaringsbasert vet at ikke alltid kommer selv om de ikke gir beskjed. Det er bare to uker siden jeg sendte ut 13 invitasjoner i klassen til ene sønnen min, ingen svarte og alle 13 kom Anonymous poster hash: a6056...999
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #9 Skrevet 20. juni 2016 Kan være en forglemmelse.... Her forleden fikk vi en der de ville ha svar uansett, noe jeg hadde oversett. Men da sendte moren melding og spurte om han kom eller ikke. Anonymous poster hash: c91c6...921 Kan være. Men jeg har ikke nummeret til de som ikke har svart og orker heller ikke å finne de/purre på. Anonymous poster hash: 2589c...f2c
It's all about me Skrevet 20. juni 2016 #10 Skrevet 20. juni 2016 Min erfaring etter en del bursdager er at blant de som ikke svarer er det 50/50 kommer og ikke kommer. Samme hva en skriver er det enkelte som nekter å svare.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #11 Skrevet 20. juni 2016 Hm.. Jeg skrev i invitasjonen: svar innen 19/6 til nr.. Så da regner jeg med at de ikke kommer jeg da. De andre har jo svart at de kommer. Anonymous poster hash: 2589c...f2c Tenker du vil få de på døra siden de ikke har meldt avbud. Du har ikke spesifikt bedt de om å gi beskjed hvis de kommer, så de regner vel med at det er de normale "reglene" som gjelder. Var forresten ute for dette forrige helg. Stor ikke noe om påmelding på invitasjonen, så jeg (og resten) regnet med det var de vanlige svarreglene. Mammaen arrangerte bursdag for første gang, og var ikke inne i dette. Heldigvis hadde hun nevnt for en venninne at bare to kom, venninnen hadde gitt henne beskjed om å vente de 10 som ikke hadde svart også. Og ganske riktig, alle 12 dukka opp i bursdagen. Anonymous poster hash: 3f104...c2c
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #12 Skrevet 20. juni 2016 Men hvorfor er det normalen å ikke gi beskjed?! Er jo umulig å beregne mat/ drikke osv. Jeg liker å organisere og planlegge, pynte, dekke på osv på forhånd. Er jo så vanskelig når du ikke vet hvem som kommer! Hi Anonymous poster hash: 2589c...f2c
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #13 Skrevet 20. juni 2016 Men hvorfor er det normalen å ikke gi beskjed?! Er jo umulig å beregne mat/ drikke osv. Jeg liker å organisere og planlegge, pynte, dekke på osv på forhånd. Er jo så vanskelig når du ikke vet hvem som kommer! Hi Anonymous poster hash: 2589c...f2c Normalen er å gi beskjed om man ikke kommer, har man ikke gitt beskjed kommer man mao. Er nok slik fordi ordlyden på mange av de ferdigtrykte invitasjonene er "gi beskjed på tf xxxxxxxx om du ikke kommer." Og da blir den måten å gjøre det på innarbeidet. Anonymous poster hash: 3f104...c2c
It's all about me Skrevet 20. juni 2016 #14 Skrevet 20. juni 2016 Men hvorfor er det normalen å ikke gi beskjed?! Er jo umulig å beregne mat/ drikke osv. Jeg liker å organisere og planlegge, pynte, dekke på osv på forhånd. Er jo så vanskelig når du ikke vet hvem som kommer! HiAnonymous poster hash: 2589c...f2c Samme her. Så jeg skriver alltid; gi beskjed om du kommer eller ikke innen XXX. Skriver også; har du noen allergier eller annet vi kan ta hensyn til. Alltid noen som ikke svarer. Av disse er det 50/50 oppmøte, og av alle oppmøtte er det også en og annen overraskende allergi eller null svinekjøtt. Det er en jævlig føles og ikke ha noe til disse barna, så får håpe de sier klart ifra til sine foreldre i ettertid så de lærer.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #15 Skrevet 20. juni 2016 Hm.. Jeg skrev i invitasjonen: svar innen 19/6 til nr.. Så da regner jeg med at de ikke kommer jeg da. De andre har jo svart at de kommer. Anonymous poster hash: 2589c...f2c Hos oss betyr intet svar= man kommer. Hvis man svarer er det for å melde avbud. Anonymous poster hash: ef34e...bac
It's all about me Skrevet 20. juni 2016 #16 Skrevet 20. juni 2016 Normalen er å gi beskjed om man ikke kommer, har man ikke gitt beskjed kommer man mao. Er nok slik fordi ordlyden på mange av de ferdigtrykte invitasjonene er "gi beskjed på tf xxxxxxxx om du ikke kommer." Og da blir den måten å gjøre det på innarbeidet.Anonymous poster hash: 3f104...c2c Har arrangert mange bursdager nå og har aldri opplevd at alle de som ikke svarer kommer. Hvorfor kan man ikke vare bruke dette til å samtidig lære barna at spør noen om deg noe så svarer du!
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #17 Skrevet 20. juni 2016 Vi skal hente disse barna i barnehagen, dumt hvis noen barn blir igjen fordi vi ikke har fått tilbakemelding. Jeg skrev ikke: gi beskjed hvis du ikke kommer i invitasjonen. Jeg skrev svar innen 19/6. Ser jo at den var litt åpen, men jeg hadde svart kan/kan ikke hvis vi fikk den invitasjonen. Jeg kan jo ikke ta med de barna som ikke har gitt beskjed! Anonymous poster hash: 2589c...f2c
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #18 Skrevet 20. juni 2016 Har arrangert mange bursdager nå og har aldri opplevd at alle de som ikke svarer kommer. Hvorfor kan man ikke vare bruke dette til å samtidig lære barna at spør noen om deg noe så svarer du! When in Rome, do as the Romans do. Nytter ikke å skulle endre noe så innarbeidet, spes siden det funker. Husker det var sånn da jeg var liten også, minimalt med krøll. De uteblivende uten svar hadde vel vært utblivende uten svare uansett rutine. En uteble fra min datters bursdag uten beskjed en gang, møtte moren i bhg og det første hun sa nr hun så meg var "du fikk vel meldingen?" Nei, for du sendte den ikke, hadde jeg lyst å si. Men endte opp med "nei, desverre, kanskje du sendte til feil nr?". Ellers har alle møtt når ikke annet er meddelt. Anonymous poster hash: 3f104...c2c
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #19 Skrevet 20. juni 2016 Vi skal hente disse barna i barnehagen, dumt hvis noen barn blir igjen fordi vi ikke har fått tilbakemelding. Jeg skrev ikke: gi beskjed hvis du ikke kommer i invitasjonen. Jeg skrev svar innen 19/6. Ser jo at den var litt åpen, men jeg hadde svart kan/kan ikke hvis vi fikk den invitasjonen. Jeg kan jo ikke ta med de barna som ikke har gitt beskjed! Anonymous poster hash: 2589c...f2c Den er åpen, ja. Derfor vil nok mange gå ut fra den vanlige greia, melde avbud men ikke melde på. Anonymous poster hash: 3f104...c2c
It's all about me Skrevet 20. juni 2016 #20 Skrevet 20. juni 2016 (endret) Vi skal hente disse barna i barnehagen, dumt hvis noen barn blir igjen fordi vi ikke har fått tilbakemelding. Jeg skrev ikke: gi beskjed hvis du ikke kommer i invitasjonen. Jeg skrev svar innen 19/6. Ser jo at den var litt åpen, men jeg hadde svart kan/kan ikke hvis vi fikk den invitasjonen. Jeg kan jo ikke ta med de barna som ikke har gitt beskjed!Anonymous poster hash: 2589c...f2c Da kan du rett og slett ikke gjøre annet enn å bare ta med de barna du har fått Ja fra.Er det en som slår seg vrang og sier at h*n også skal være med får du spørre barnehagen om telefonnummer der og da. Si som det er når du ringer at du er i barnehagen for og hente barna til bursdagsfeiring, at XXX sier h*n skal være med men at du ikke har fått tilbakemelding om at det er greit eller ikke. Det ble det veldig vanskelig situasjon for deg osv.. Du kan iallfall ikke ta med noen hjem uten godkjennelse. Tipper de svarer neste gang. Endret 20. juni 2016 av It's all about me!
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #21 Skrevet 20. juni 2016 Da kan du rett og slett ikke gjøre annet enn å bare ta med de barna du har fått Ja fra. Er det en som slår seg vrang og sier at h*n også skal være med får du spørre barnehagen om telefonnummer der og da. Si som det er når du ringer at du er i barnehagen for og hente barna til bursdagsfeiring, at XXX sier h*n skal være med men at du ikke har fått tilbakemelding om at det er greit eller ikke. Det ble det veldig vanskelig situasjon for deg osv.. Du kan iallfall ikke ta med noen hjem uten godkjennelse. Tipper de svarer neste gang. Ja, jeg får nesten bare gjøre det sånn. Også får jeg spørre de ansatte i barnehagen om de vet om de andre barna skulle bli med i bursdag eller ikke. Anonymous poster hash: 2589c...f2c
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #22 Skrevet 20. juni 2016 Har arrangert mange bursdager nå og har aldri opplevd at alle de som ikke svarer kommer. Hvorfor kan man ikke vare bruke dette til å samtidig lære barna at spør noen om deg noe så svarer du! Men det er jo ofte ikke noe spørsmål en gang, det er en invitasjon med beskjed om å gi en lyd dersom barnet ikke kan komme (her vi bor er dette helt innarbeidet). Som en over skriver, der dette er helt gjennominnarbeidet, vil det være umulig å snu det uansett. Nå er jeg så vant til at vi aldri svarer så sant barna kan, at jeg ikke er sikker på om jeg ville registrert det en gang dersom det stod noe om at de ønsket svar uansett. Dette er ikke for å være vrang eller at jeg er sløv, jeg bare er så vant til måten det foregår på at jeg ikke tenker over det en gang. Anonymous poster hash: a6056...999
It's all about me Skrevet 20. juni 2016 #23 Skrevet 20. juni 2016 Men det er jo ofte ikke noe spørsmål en gang, det er en invitasjon med beskjed om å gi en lyd dersom barnet ikke kan komme (her vi bor er dette helt innarbeidet). Som en over skriver, der dette er helt gjennominnarbeidet, vil det være umulig å snu det uansett. Nå er jeg så vant til at vi aldri svarer så sant barna kan, at jeg ikke er sikker på om jeg ville registrert det en gang dersom det stod noe om at de ønsket svar uansett. Dette er ikke for å være vrang eller at jeg er sløv, jeg bare er så vant til måten det foregår på at jeg ikke tenker over det en gang. Anonymous poster hash: a6056...999 Å lese en hel invitasjon tar ikke mange sekunder, det kan ofte være annen informasjon der. Vi skriver alltid: Gi beskjed om du kommer eller ikke innen XXX. Alikevel er det som jeg sier 50/50 oppmøte blant de som ikke svarer. Så helt innarbeidet at man kommer når man ikke svarer kan det ikke være. Å ikke lese invitasjonen, å bare ta det som en selvfølge at det står det en tror er ikke noe annet enn sløvt. Å nekte å lese invitasjonen er vrangt.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #24 Skrevet 20. juni 2016 Ikke svar= veldig uhøflig! OG når det er slik du beskriver at du skal hente i bhg, så er det jo helt håpløst! Pleier de selv å lage til mat til alle som er invitert uavhengig av hvor mange som kommer når de skal ha gjester? Anonymous poster hash: 8886f...b82
Mor di! Skrevet 20. juni 2016 #25 Skrevet 20. juni 2016 Send en melding til de som ikke har svart! Vi var så vant med å svare om bi ikke kunne komme at vi overså en invitasjon der det sto at vi skulle svare innen en viss dato. Heldigvis skrev de og spurte om x skulle komme, og det skulle han! Så ble det oppklart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå