Gå til innhold

Juridisk abort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke sikker, vet om ei som har blitt gravid med 2 forskjellige menn, brukt dem som sæddonorer rett og slett. Han ene nekter å ha noe med barnet å gjøre, men må jo betale bidrag, uansett hvor mye hun hevdet hun gikk på p-piller.

Han andre vet jeg ikke hvordan reagerte, men han fikk tvillinger.

Jeg skal ikke hevde at jeg alltid tar veloverveide valg i alle livets situasjoner, og i hvertfall ikke når jeg drikker, men jeg kan ta en angrepille, eller jeg kan ta abort. Tenk om en mann nektet meg det, og tvang meg til å få et barn jeg absolutt ikke ville ha, bare fordi han på død og liv ville?

Jeg vet ikke altså, men noen ganger synes jeg damer er veldig utspekulerte og kyniske når det kommer til dette.

Skrevet

det som også er rart er hvordan vi kvinner og menn også snakker om å bare ta abort.. "kvinnen kan jo bare ta abort". Det er slettes ikke realiteten for alle. Jeg for min del kunne aldri gjort det. Jeg ville følt det som om jeg hadde et liv på samvitiigheten om jeg gjorde det. Så om jeg ble uplanlagt gravid og det absolutt ikke passet så ville jeg ikke bare blitt tvunget til å betale bidrag i atten år, jeg hadde blitt "tvungen" til å være mamma.

Tror mange kvinner er mer "voksne" sånn sett, og det er kanskje fordi det er slik vi er av natur og fordi det har vært slik "alltid".

Så jeg er helt imot juridisk abort. Er det noen du ikke kan stole på burde man avstå fra sex eller i den minste ta på en kondom.

Jeg giftet meg og fikk barn, stolte på mannen min. Men han var utro og ville ikke ha meg lenger, ei heller barna som vi hadde fått. Så i noen år betalte han bare fullt bidrag mens han reiste verden rundt med jobb. Det er urettferdig, men jeg kunne ikke tvinge han til å være pappa..

poenget mitt er at livet er urettferdig i alle bauer og kanter og slik er det bare..

Anonymous poster hash: 4fc42...587
Skrevet

Det hele er veldig enkelt.

Når en mann gir fra seg sæden sin har han mistet all råderett over den. Sæd kan befrukte. Dette er allmenn kunnskap. Ingen prevensjonsmidler gir 100% beskyttelse. Derfor; når en mann gir fra seg sæden sin samtykker han til å ta sjansen på at han kan bli far.

At noen menn er så patetiske at de sutrer om det i etterkant er bare trist og ynkelig.

Anonymous poster hash: 6b5d3...6c2

Skrevet

Når en mann gir fra seg sæden sin har han mistet all råderett over den. Sæd kan befrukte. Dette er allmenn kunnskap. Ingen prevensjonsmidler gir 100% beskyttelse. Derfor; når en mann gir fra seg sæden sin samtykker han til å ta sjansen på at han kan bli far.

At noen menn er så patetiske at de sutrer om det i etterkant er bare trist og ynkelig.

Dette.

At noen kaller kvinner "utspekulerte" fordi de ikke ønsker å ta abort og heller vil oppdra et barn alene i 18 år vitner jo bare om umodenhet.

Anonymous poster hash: f5219...6a9

Skrevet

Den som er med på leken, må også tåle steken.

Skrevet

Leste på bt.no om en dansk fyr som ble far mot sin vilje. Han vil at han skal slippe å stå oppført som far. Slippe å betale bidrag. For man kan ikke tvinge en kvinne til å ta abort.

Men da må kvinnen skjønne at hun må ha barnet alene og ingen bidrag

Hva syntes dere om det?

Anonymous poster hash: ec659...51a

Idiotisk forsøk på å lage et nytt begrep.

En abort avbryter et liv.

Når et barn er født så er det barnet selv som har rettigheter, og barnets rettigheter kan ikke "aborteres".

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Juridisk-abort-er-umulig--Morten-Horn-58924b.html

Skrevet

I alle dager...

For det første så gir da ingen menn "bort" sæden sin, selv om de har sex. Gir du bort egget ditt når du har sex, du da?

Graviditet er en liten risiko ved det å ha et seksualliv, og kun sterilisering som er testet i etterkant eller avholdenhet er 100% sikkert.

PS: Jeg hever forresten et øyenbryn og ler hver gang jeg hører om menn som mener at det ikke kan være slik at prevensjonen ikke fungerte, men at en kvinne må ha blitt gravid med vilje, fordi de er så attraktive og har så fantastiske gener. Lurer på hvordan responsen hadde vært dersom en kvinne hadde hevdet det samme dersom hun ble uønsket gravid?

Skrevet

I alle dager...

For det første så gir da ingen menn "bort" sæden sin, selv om de har sex. Gir du bort egget ditt når du har sex, du da?

Graviditet er en liten risiko ved det å ha et seksualliv, og kun sterilisering som er testet i etterkant eller avholdenhet er 100% sikkert.

PS: Jeg hever forresten et øyenbryn og ler hver gang jeg hører om menn som mener at det ikke kan være slik at prevensjonen ikke fungerte, men at en kvinne må ha blitt gravid med vilje, fordi de er så attraktive og har så fantastiske gener. Lurer på hvordan responsen hadde vært dersom en kvinne hadde hevdet det samme dersom hun ble uønsket gravid?

Hvis han etterlater sæden inni kroppen til en annen har han jo gitt den fra seg. Den kan ikke samles opp og tas med hjem etterpå. Egget er ikke sammenlignbart, det forlater jo ikke kvinnens livmor under samleiet!

Anonymous poster hash: f5219...6a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...