Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #1 Skrevet 18. juni 2016 Far til yngstebarnet mitt har vært i bildet siden eldstebarnet var 1 år, nå 4 år. Vi har aldri bodd i lag av forskjellige grunner. Mitt eldste barn kan være litt av en utfordring. Kanskje adhd. Jeg har en forklarende oppdragerstil. Yngstes far synes jeg er for veik og mild og har den seneste tiden begynt å ta over oppdragerrollen når vi er sammen... Kjeftbruk, og han nevnte også at knipsing på handa er effektivt middel. Vel, i går hørte jeg et klask fra et annet rom, jeg løper inn og tar over barnet og går inn på soverommet. Barnet holder seg til kinnet og forteller at han slo. Far forteller at barnet slo eller sparka brillene av nesa hans. Jeg antar at far har gått opp i fjeset på barbet for å få respekt. Jeg synes far er så på jordet ang. barneoppdragelse at jeg kan knapt tro det. Hvordan forholde seg til slike? Jeg har foreløpig ikke funnet ut hvordan jeg skal forklare til han at det er forbudt å bruke vold. For han burde jo skjønne dette fra før, og har han ikke skjønt det til nå, kommer han ikke til å endre seg heller. Samtidig harvi barn sammen, og hvordan løse dette med samvær etterhvert? Foreløpig uaktuelt siden fellesbarnet er baby. Men jeg ønsker ikke å la han være alene med barnet vårt når han er truende til å slå... Vi skal også på fjelltur/hyttetur til helga. Virkelig ikke fristende. Føles somet svik mot eldstebarnet å gjennomføre planene. Noen råd? Anonymous poster hash: 70937...0ef
ulenissen Skrevet 18. juni 2016 #2 Skrevet 18. juni 2016 Seriøst?!!! Denne mannen går du fra! Ellers håper jeg faktisk at noen melder dere til barnevernet! Og du er i mine øyner like skyldig som kjæresten din når du ikke stopper han og forlater han! Det er faktisk forbudt ned fysisk avstraffelse i dette landet!!!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #3 Skrevet 18. juni 2016 Å slå barnet eller på noen som hest måte straffe barnet fysisk (som knipsing) er forbudt ved lov. Så her har du både samvittighet og lovverk på din side. Jeg kunne ALDRI hatt barn med en som har et slikt syn på oppdragelsen, og dersom det først kom til syne etter barnet ble født (hos oss snakket vi om slike ting ved ulike anledninger før vi fikk barn) ville jeg ikke kunnet leve med dette mennesket, og jeg ville gjort alt for å ha full omsorg for barnet. Med mindre han på en eller annen måte får det inn i hodet at det er galt, grusomt og ulovlig! Kanskje familievernkontoret kan hjelpe? Dette er ikke akseptabelt. Kjefting i veldig stor og høylytt grad kan også skade barnet, selv om det kanskje ikke er forbudt ved lov. Barnet går bare rundt og er redd for kjeft -hva slags barndom er det? Håper du finner ut av dette! Anonymous poster hash: 1c38f...6cd
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #4 Skrevet 18. juni 2016 Å slå barnet eller på noen som hest måte straffe barnet fysisk (som knipsing) er forbudt ved lov. Så her har du både samvittighet og lovverk på din side. Jeg kunne ALDRI hatt barn med en som har et slikt syn på oppdragelsen, og dersom det først kom til syne etter barnet ble født (hos oss snakket vi om slike ting ved ulike anledninger før vi fikk barn) ville jeg ikke kunnet leve med dette mennesket, og jeg ville gjort alt for å ha full omsorg for barnet. Med mindre han på en eller annen måte får det inn i hodet at det er galt, grusomt og ulovlig! Kanskje familievernkontoret kan hjelpe? Dette er ikke akseptabelt. Kjefting i veldig stor og høylytt grad kan også skade barnet, selv om det kanskje ikke er forbudt ved lov. Barnet går bare rundt og er redd for kjeft -hva slags barndom er det? Håper du finner ut av dette! Anonymous poster hash: 1c38f...6cd Og ja, husk at du er medskyldig dersom du lar dette skje. Anonymous poster hash: 1c38f...6cd
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #5 Skrevet 18. juni 2016 Altså, hvordan kunne jeg forutse at han skulle være fysisk mot barnet mitt? Vi bor ikke sammen, men har treftes nå og da, pga yngstebarnet som vi har sammen. Så det er ikke noe å gå fra. Utenom å avlyse fjellturen... Vil f.eks FVK akseptere at jeg nekter samvær for yngstebrnet når den tid kommer? Anonymous poster hash: 70937...0ef
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #6 Skrevet 18. juni 2016 Har forresten aldri opplevd han som voldelig før. Han ar vært den rake motsetning til nå nylig. Anonymous poster hash: 70937...0ef
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #7 Skrevet 18. juni 2016 Altså, hvordan kunne jeg forutse at han skulle være fysisk mot barnet mitt? Vi bor ikke sammen, men har treftes nå og da, pga yngstebarnet som vi har sammen. Så det er ikke noe å gå fra. Utenom å avlyse fjellturen... Vil f.eks FVK akseptere at jeg nekter samvær for yngstebrnet når den tid kommer? Anonymous poster hash: 70937...0ef Det kunne jo hende du kjente han litt og hadde vært inne på slike samtaler siden dere har fått barn sammen.. Men klart man ikke nødvendigvis vet det. Jeg ville kontaktet de og fått råd om hva du skal gjøre. Har ingen kjennskap til slikt selv. Lykke til<3 Anonymous poster hash: 1c38f...6cd
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #8 Skrevet 18. juni 2016 Jeg blir så kvalm og forbanna at jeg ikke klarer å svare deg engang. Pell deg vekk! Nå Anonymous poster hash: 525fe...5c5
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #9 Skrevet 18. juni 2016 Han var trebarnsfar allerede, med godt forhold til ungene.. Jeg ble gravid veldig fort. Anonymous poster hash: 70937...0ef
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #10 Skrevet 18. juni 2016 Jeg blir så kvalm og forbanna at jeg ikke klarer å svare deg engang. Pell deg vekk! NåAnonymous poster hash: 525fe...5c5 Det er ikke noe å pelle meg vekk fra. Vi er ikke sammen. Hvor mye kan jeg lovlig hindre etablering av et godt forhold mellm far og vårt fellesbarn som foreløpig IKKE e slått...? Anonymous poster hash: 70937...0ef
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #11 Skrevet 18. juni 2016 Ta kontakt med fvk på mandag, og få hastetime der. Så forteller de deg hvordan du kan gå frem videre. Om det er med bv eller anmeldelse osv. Anonymous poster hash: 5a212...b2a
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #12 Skrevet 18. juni 2016 Ville tatt kontakt med FVK og fått råd fra dem. Ift samvær og minste barnet. Om du er redd for at far kan utøve vold mot barnet, kan du på barnets vegne søke om besøksforbud bla. Eller du kan be fvk hjelpe deg ift å få til samvær under tilsyn. Anonymous poster hash: 8693e...52b
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #13 Skrevet 18. juni 2016 Her har jeg hevet ut den voksne stesønnen min for bl.a. å ha slått lillebror, og full nekt for at han for se broren sin igjen selv med følge så den dritten som er far til barnet ditt burde ikke være et stort problem om du anmelder han og bruker de instansene som er tilgjengelig. Hvis han kan legge hånd på andres barn så er det større sjans for at han kan legge hånd på sine egne slik jeg ser det. Anonymous poster hash: 95d3b...9ce
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2016 #14 Skrevet 19. juni 2016 Jeg ville politianmeldt ham. Da har du det også svart på hvitt ved fremtidige uenigheter om samvær. Anonymous poster hash: f3658...7de
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2016 #15 Skrevet 19. juni 2016 Hytteturen avlyser du selvsagt! Mandag kontakter du fvk og ber om hastetime, og du kontakter bv og søker om samvær med tilsyn + at far for foreldreveiledning, ev. sinnemestringskurs. Om han ikke vil ta foreldreveiledning og sinnemestringskurs ville jeg ha anmeldt ham. Du slipper ham ikke innenfor dørene hos deg igjen. Du sier han har et godt forhold til sine tre andre barn.... vel, det kan være det han og barna viser utad. Om han slår ditt barn, da slår han trolig også sine andre barn når han har samvær med dem. Ikke glem at barn er glad i sine foreldre, selv når foreldrene slår... Anonymous poster hash: 6b598...9af
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2016 #16 Skrevet 19. juni 2016 Far til yngstebarnet mitt har vært i bildet siden eldstebarnet var 1 år, nå 4 år. Vi har aldri bodd i lag av forskjellige grunner. Mitt eldste barn kan være litt av en utfordring. Kanskje adhd. Jeg har en forklarende oppdragerstil. Yngstes far synes jeg er for veik og mild og har den seneste tiden begynt å ta over oppdragerrollen når vi er sammen... Kjeftbruk, og han nevnte også at knipsing på handa er effektivt middel. Vel, i går hørte jeg et klask fra et annet rom, jeg løper inn og tar over barnet og går inn på soverommet. Barnet holder seg til kinnet og forteller at han slo. Far forteller at barnet slo eller sparka brillene av nesa hans. Jeg antar at far har gått opp i fjeset på barbet for å få respekt. Jeg synes far er så på jordet ang. barneoppdragelse at jeg kan knapt tro det. Hvordan forholde seg til slike? Jeg har foreløpig ikke funnet ut hvordan jeg skal forklare til han at det er forbudt å bruke vold. For han burde jo skjønne dette fra før, og har han ikke skjønt det til nå, kommer han ikke til å endre seg heller. Samtidig harvi barn sammen, og hvordan løse dette med samvær etterhvert? Foreløpig uaktuelt siden fellesbarnet er baby. Men jeg ønsker ikke å la han være alene med barnet vårt når han er truende til å slå... Vi skal også på fjelltur/hyttetur til helga. Virkelig ikke fristende. Føles somet svik mot eldstebarnet å gjennomføre planene. Noen råd? Anonymous poster hash: 70937...0ef Her inne kan du GLØMME RÅD. Her inne er det om og være best på alt og kan alt. Nesten alle her inne tror dei er PØRFEKT Anonymous poster hash: 750b0...519
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2016 #17 Skrevet 19. juni 2016 Kanskje du burde få hjelp med eldste barnet. Anonymous poster hash: f0b10...981
Minimei00 Skrevet 19. juni 2016 #18 Skrevet 19. juni 2016 (endret) Du kødder nå sant? Du kutter all kontakt med han, anmelder han, tar eldste på legevakt/politistasjon for å sikre bevis og lar retten dømme samvær MED tilsyn til yngste. Hadde også kontaktet barnevernet da han ikke er egnet til å være rundt barn. Edit: skrivefeil Endret 19. juni 2016 av Minimei00
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2016 #19 Skrevet 19. juni 2016 Far til yngstebarnet mitt har vært i bildet siden eldstebarnet var 1 år, nå 4 år. Vi har aldri bodd i lag av forskjellige grunner. Mitt eldste barn kan være litt av en utfordring. Kanskje adhd. Jeg har en forklarende oppdragerstil. Yngstes far synes jeg er for veik og mild og har den seneste tiden begynt å ta over oppdragerrollen når vi er sammen... Kjeftbruk, og han nevnte også at knipsing på handa er effektivt middel. Vel, i går hørte jeg et klask fra et annet rom, jeg løper inn og tar over barnet og går inn på soverommet. Barnet holder seg til kinnet og forteller at han slo. Far forteller at barnet slo eller sparka brillene av nesa hans. Jeg antar at far har gått opp i fjeset på barbet for å få respekt. Jeg synes far er så på jordet ang. barneoppdragelse at jeg kan knapt tro det. Hvordan forholde seg til slike? Jeg har foreløpig ikke funnet ut hvordan jeg skal forklare til han at det er forbudt å bruke vold. For han burde jo skjønne dette fra før, og har han ikke skjønt det til nå, kommer han ikke til å endre seg heller. Samtidig harvi barn sammen, og hvordan løse dette med samvær etterhvert? Foreløpig uaktuelt siden fellesbarnet er baby. Men jeg ønsker ikke å la han være alene med barnet vårt når han er truende til å slå... Vi skal også på fjelltur/hyttetur til helga. Virkelig ikke fristende. Føles somet svik mot eldstebarnet å gjennomføre planene. Noen råd? Anonymous poster hash: 70937...0ef Les boka om Christoffer du, for her var det for mange likhetstrekk. Anonymous poster hash: 8f5d3...fb6
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2016 #20 Skrevet 19. juni 2016 Les boka om Christoffer du, for her var det for mange likhetstrekk. Anonymous poster hash: 8f5d3...fb6 Mange likhetstrekk?? Virkelig? HI, selvsagt er det ikke greit å slå, men kanskje du skal se litt på helheten? Er han voldelig? Har han slått før? Eller var det denne ene gangen hvor det rant over for han? Igjen, det er IKKE greit/lov å slå, men å skulle nekte samvær med sitt barn er kanskje litt i overkant? Hva med å si at siden dere ikke er sammen så trenger han ikke bekymre seg for oppdragelsen av eldste, som han ikke er far til...? Anonymous poster hash: 90b54...310
amandine Skrevet 19. juni 2016 #21 Skrevet 19. juni 2016 Du sier han mener du er veik, men hvis dere ikke er sammen og du likevel lar ham ta over oppdragelsen av et barn som ikke er hans? Og på en sånn måte? Ja da har han kanskje rett i at du har vært for veik. Men det kan du gjøre noe med, heldigvis! Så nå får du sette ned foten og plassere skapet så han forstår det. Og vis ungen din at du beskytter ham. Sikkert lurt med en time eller to på familievernkontoret, for dette må dere stoppe. Det er ikke ditt ansvar å måtte forklare en voksen mann at han ikke skal slå barn, men det er ditt ansvar å beskytte barnet ditt.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2016 #22 Skrevet 19. juni 2016 Hvis en person hadde slått mitt barn, så hadde jeg revet personen i to, og aldri hatt det mennesket i nærheten av mitt barn igjen. Men det er meg. Du vil sikkert ikke tørre å stå opp for barnet ditt. Synd... Anonymous poster hash: 82f32...29a
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2016 #23 Skrevet 19. juni 2016 Her inne kan du GLØMME RÅD. Her inne er det om og være best på alt og kan alt. Nesten alle her inne tror dei er PØRFEKT Anonymous poster hash: 750b0...519 Hva i all verden? Er du ikke helt riktig skrudd sammen? Anonymous poster hash: 5a212...b2a
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2016 #24 Skrevet 19. juni 2016 Her inne kan du GLØMME RÅD. Her inne er det om og være best på alt og kan alt. Nesten alle her inne tror dei er PØRFEKT Anonymous poster hash: 750b0...519 Nei, vi er ikke perfekte, men i motsetning til deg tar vi avstand fra menn som slår barn. Anonymous poster hash: 986da...e88
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2016 #25 Skrevet 19. juni 2016 Nei, vi er ikke perfekte, men i motsetning til deg tar vi avstand fra menn som slår barn. Anonymous poster hash: 986da...e88 Og da er vi PØRFEKT, vøtt 😂😂 Anonymous poster hash: 275a0...0f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå