Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #1 Skrevet 18. juni 2016 Min jente har begynt å sitte og da havner all bæsj opp foran. Hele sprekken er pakket med bæsj så da må jeg jo vaske inni der. Bruker mesoft med vann og prøver å tørke forsiktig mellom leppene foranfra og bakover. Men må liksom spre ut leppene for å komme til. Og ser jo da at bæsjen er klemt oppover i åpningen hennes liksom. Men der skal man vel ikke rote rundt å vaske? Får med det meste tror jeg. Men synes hun er så veldig rød inne i åpningen. Er det normalt? Det er jo slimhinner der. Og skal det være så åpent inn liksom? Har aldri sett en babyjente nedentil før. Og kan liksom ikke Google bilder av dette heller... Liker ikke å måtte styre så mye innimellom der... Anonymous poster hash: 13e02...f73
Mamma_til_2 Skrevet 18. juni 2016 #2 Skrevet 18. juni 2016 Kan du klare og holde henne over vasken mens di skyller bort bæsjen med rennende vann eller i dusjen? Man skal ikke drive og rote men jeg vasket mine forsiktig mellom med myk klut u såpe for og få bort alt, bedre det enn at det blir sårt. Er det veldig rødt så smør henne med betabhen salve eller den andre kommer ikke på navnet ( ikke sink)
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #3 Skrevet 18. juni 2016 Jeg vasket min sår i starten. 😏 Nå tørker jeg forsiktig to ganger uten å spre leppene. Ser jo på kluten om det er mye bæsj som kommer. Hun har ikke blitt sår nå og er heller ikke rød selvom jeg kanskje ikke får med all bæsj. Min bader hver dag så på kvelden blir hun gullende ren der nede. Anonymous poster hash: a63a5...e92
❤lille stjerne❤ Skrevet 18. juni 2016 #4 Skrevet 18. juni 2016 Jeg gjør som deg, vasker med mesoft og vann mellom kjønnsleppene, kan jo ikke la det bli liggende bæsj der. Om det trengs så skyller jeg av i vasken, da er det lettere å få vekk alt.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #5 Skrevet 18. juni 2016 Bruk klut med masse vann, spre det litt og tørk forfra til baken. Er det fortsatt en del bæsj, så tar du noen runder med en dryppende våt klut og klemmer vannet så det sildrer innimellom(spre gjerne litt) , det har jeg gjort med begge mine og går fint Anonymous poster hash: 4a7de...040
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #6 Skrevet 18. juni 2016 Kan du klare og holde henne over vasken mens di skyller bort bæsjen med rennende vann eller i dusjen? Man skal ikke drive og rote men jeg vasket mine forsiktig mellom med myk klut u såpe for og få bort alt, bedre det enn at det blir sårt. Er det veldig rødt så smør henne med betabhen salve eller den andre kommer ikke på navnet ( ikke sink) Nei, hun er for tung og aktiv til at det fungerer med skylling i dusjen ved hvert bleieskift (4 ganger per dag). Det er ikke veldig rødt, men er jo rødt helt innerst om du skjønner inn mot skjeden. Men det skal vel gjerne være rødt "der inne"? Kan vel uansett ikke ha på salve "så langt inn"? Uff, mye enklere med gutt;) Anonymous poster hash: 13e02...f73
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #7 Skrevet 18. juni 2016 Inotyol. Men den skal ikke i nærheten av slimhinnene. Skjeden er selvrensende, så ikke begynn å rote oppi der. Vask rundt, gjerne i rennende vann som nevnt, smør rumpe og ytre kjønnslepper om de er røde. Ikke noe problem vi styrer med det samme her. Anonymous poster hash: f979a...71a
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #8 Skrevet 18. juni 2016 Jeg vasket min sår i starten. Nå tørker jeg forsiktig to ganger uten å spre leppene. Ser jo på kluten om det er mye bæsj som kommer. Hun har ikke blitt sår nå og er heller ikke rød selvom jeg kanskje ikke får med all bæsj. Min bader hver dag så på kvelden blir hun gullende ren der nede. Anonymous poster hash: a63a5...e92 Gjorde sånn først, men når jeg så skulle sjekke så lå det igjen bæsj innimellom og "innover" opp mot skjeden. Er liksom så åpent inn.. Trodde ikke det skulle være så åpent? Ingen har jo sjekket at hun ser normal ut der. Anonymous poster hash: 13e02...f73
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #9 Skrevet 18. juni 2016 Inotyol. Men den skal ikke i nærheten av slimhinnene. Skjeden er selvrensende, så ikke begynn å rote oppi der. Vask rundt, gjerne i rennende vann som nevnt, smør rumpe og ytre kjønnslepper om de er røde. Ikke noe problem vi styrer med det samme her. Anonymous poster hash: f979a...71a Burde jeg da svinge rundt når jeg sveiper ned mellom leppene? Eller er det OK å sveipe over skjedeinngangen på veien ned? Herregud, føler meg jo helt grønn på dette. Anonymous poster hash: 13e02...f73
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #10 Skrevet 18. juni 2016 Burde jeg da svinge rundt når jeg sveiper ned mellom leppene? Eller er det OK å sveipe over skjedeinngangen på veien ned? Herregud, føler meg jo helt grønn på dette. Anonymous poster hash: 13e02...f73 Om det er din første jente så er jo ikke det noe rart bare ikke vask inni, så går det bra mellom lepper og sånt må du bare vaske, ja. viktig at det blir rent, men også at det ikke blir sårt. Vask med mye vann og bad hver kveld. Lykke til Anonymous poster hash: f979a...71a
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #11 Skrevet 18. juni 2016 Om det er din første jente så er jo ikke det noe rart bare ikke vask inni, så går det bra mellom lepper og sånt må du bare vaske, ja. viktig at det blir rent, men også at det ikke blir sårt. Vask med mye vann og bad hver kveld. Lykke tilAnonymous poster hash: f979a...71a Kan ikke bade for ofte for huden hennes tåler det ikke. Men er det altså greit at det ser rødt ut inn mot åpningen? Eller i åpningen? Eller har jeg evt vasket for mye/lite der så det har blitt sårt? Anonymous poster hash: 13e02...f73
Mamma_til_2 Skrevet 18. juni 2016 #12 Skrevet 18. juni 2016 Nei, hun er for tung og aktiv til at det fungerer med skylling i dusjen ved hvert bleieskift (4 ganger per dag). Det er ikke veldig rødt, men er jo rødt helt innerst om du skjønner inn mot skjeden. Men det skal vel gjerne være rødt "der inne"? Kan vel uansett ikke ha på salve "så langt inn"? Uff, mye enklere med gutt;) Anonymous poster hash: 13e02...f73 Du skal ikke vaske inni skjeden med mellom leppene er det helt ok, smør rundt ikke inni. Bade fort på kvelden☺
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #13 Skrevet 18. juni 2016 Du skal ikke vaske inni skjeden med mellom leppene er det helt ok, smør rundt ikke inni. Bade fort på kvelden☺ Enig i dette! Og de fleste er litt røde inn mot skjeden. Virker det som hun har vondt når du vasker? I så fall ville jeg tatt en prat med hs, h*n har ofte noen lure triks Anonymous poster hash: f979a...71a
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #14 Skrevet 18. juni 2016 Enig i dette! Og de fleste er litt røde inn mot skjeden. Virker det som hun har vondt når du vasker? I så fall ville jeg tatt en prat med hs, h*n har ofte noen lure triks Anonymous poster hash: f979a...71a Det virker ikke som hun er sår nei. Tør liksom ikke ta opp dette med Hs når hun er så gammel, burde jo kunne dette nå. Men er jo nå bæsjen har begynt å tyte sånn forover. Anonymous poster hash: 13e02...f73
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #15 Skrevet 18. juni 2016 Gjorde sånn først, men når jeg så skulle sjekke så lå det igjen bæsj innimellom og "innover" opp mot skjeden. Er liksom så åpent inn.. Trodde ikke det skulle være så åpent? Ingen har jo sjekket at hun ser normal ut der. Anonymous poster hash: 13e02...f73 Samme her. Trykk en våt klut lett mot skjeden. Men ikke dra leppene veldig fra hverandre da trykker du avføring inn i skjeden. Anonymous poster hash: a63a5...e92
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #16 Skrevet 18. juni 2016 Du må få vekk all avføring. Ellers kan hun få uvi. Spyl forsiktig i dusjen og tørk vekk med mesoft eller våtservietter etterpå. Anonymous poster hash: e1281...0c4
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #17 Skrevet 18. juni 2016 Du må få vekk all avføring. Ellers kan hun få uvi. Spyl forsiktig i dusjen og tørk vekk med mesoft eller våtservietter etterpå.Anonymous poster hash: e1281...0c4 Hvordan merker man en evt uvi på en baby da? Anonymous poster hash: 13e02...f73
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #18 Skrevet 18. juni 2016 Hvordan merker man en evt uvi på en baby da? Anonymous poster hash: 13e02...f73 Hun blir syk. Anonymous poster hash: f979a...71a
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #19 Skrevet 18. juni 2016 Hvis det er bæsj nesten inne i skjeden, så går det fint å bruke en fuktet qtips for å fjerne bæsjen😊 Anonymous poster hash: 869a8...286
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #20 Skrevet 18. juni 2016 Det enkleste er vel gjerne å bli kjent med ungens signaler for når hun må bæsje og unngå at hun sitter akkurat da? Anonymous poster hash: 2a00e...98e
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #21 Skrevet 18. juni 2016 Gjorde sånn først, men når jeg så skulle sjekke så lå det igjen bæsj innimellom og "innover" opp mot skjeden. Er liksom så åpent inn.. Trodde ikke det skulle være så åpent? Ingen har jo sjekket at hun ser normal ut der. Anonymous poster hash: 13e02...f73 Det er vel vanlig at barna sjekkes fra topp til tå når de er nyfødte. Nå har jeg ikk født eller jobbet i Norge, men er hvert fall vanlig i Tyskland. Anonymous poster hash: 0bc0a...215
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #22 Skrevet 18. juni 2016 Det er vel vanlig at barna sjekkes fra topp til tå når de er nyfødte. Nå har jeg ikk født eller jobbet i Norge, men er hvert fall vanlig i Tyskland.Anonymous poster hash: 0bc0a...215 Gutta ble sjekka i underlivet, om testiklene var der. Men ingen så på underlivet hennes nei, ikke innafor kjønnsleppene. Anonymous poster hash: 13e02...f73
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #23 Skrevet 18. juni 2016 Hei. Mine to jenter er lette å vaske nedentil da det er helt lukket der nede selv om de spriker med bena. Kan ikke skimte noe indre kjønnslepper eller åpning. Har aldri Men i bhg der jeg jobber er et par av jentene "umulig" å vaske helt ren ved bæsj da de er så "åpen" der nede, slik at man ser kjedeåpningen, klitoris osv. Jeg prøver så godt jeg kan å spyle de helt ren, men kan ikke pirke for mye bort i andres barn føler jeg. Mor til den ene forteller at de bader ved hver bæsjebleie for de klarer ikke å få henne helt ren på annen måte. Poenget er at din datter ikke ser uvanlig ut der nede, så ikke bekymre deg for det Anonymous poster hash: ccf8d...99e
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #24 Skrevet 18. juni 2016 Det enkleste er vel gjerne å bli kjent med ungens signaler for når hun må bæsje og unngå at hun sitter akkurat da?Anonymous poster hash: 2a00e...98e Haha! Dagens;) Du er førstegangsmamma eller gravid eller ikke mamma? Ja, for vi som har barn, og særlig vi som har flere, har ikke annet å gjøre enn å stirre på ungen i tilfelle den må bæsje og så sørge for rett bæsjestilling... Hehe... Anonymous poster hash: 13e02...f73
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #25 Skrevet 18. juni 2016 Hvis det er masse bæsj i skjedeåpningen som du beskriver det.. MÅ du spyle det bort. Nytter ikke med mesoft og litt vann da. Anonymous poster hash: e0609...c17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå