Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #26 Skrevet 18. juni 2016 Et skoleår er 190 dager. Hvordan disse dagene legges er opp til kommunen. Når vi er ferdige tre dager før dere, skyldes det at vi startet tre dager før sist høst. OK? Jøss... Hva er greia med å være så aggressiv? Anonymous poster hash: 2557e...cd3
sug lut Skrevet 18. juni 2016 #27 Skrevet 18. juni 2016 Tar det i dag, så slipper jeg til uka. Og her har ferien startet. Mail leser jeg hele sommeren, det skulle bare mangle. Jeg synes å lese jobbmailer på sommeren er komplett unødvendig, også om du er lærer. Fri er fri, jobb er jobb og den kan virkelig med fordel seile i sin egen sjø noen uker.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. juni 2016 #28 Skrevet 18. juni 2016 Jøss... Hva er greia med å være så aggressiv? Anonymous poster hash: 2557e...cd3 Svaret var ikke til deg, men til dumme-anonym som jo i sitt sinn så for seg en skole med bare elever og ingen lærere. For det er jo stort sett den erfaringen man har med skolen, at lærerne blir borte og elevene seiler sin egen sjø. Og det er opp til flere i denne tråden som har ytret det samme, så jeg følte det var på sin plass med en forklaring av saken. OK?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. juni 2016 #29 Skrevet 18. juni 2016 Jeg synes å lese jobbmailer på sommeren er komplett unødvendig, også om du er lærer. Fri er fri, jobb er jobb og den kan virkelig med fordel seile i sin egen sjø noen uker. Jeg leser ikke jobbmail når jeg er bortreist i sommerferien, men når jeg er hjemme og likevel surfer nettet kikker jeg innom. Det er sjelden noe så det er ikke noe problem.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #30 Skrevet 18. juni 2016 Svaret var ikke til deg, men til dumme-anonym som jo i sitt sinn så for seg en skole med bare elever og ingen lærere. For det er jo stort sett den erfaringen man har med skolen, at lærerne blir borte og elevene seiler sin egen sjø. Og det er opp til flere i denne tråden som har ytret det samme, så jeg følte det var på sin plass med en forklaring av saken. OK? Nei. Det er ikke ok å svare folk på denne måten. Det er ikke greit å kalle folk dum heller. Og jeg er klar over at svaret ikke var til meg. Det er lov å svare på ting som ikke nødvendigvis er retter direkte til en selv også. Anonymous poster hash: 2557e...cd3
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #31 Skrevet 18. juni 2016 De aller fleste jobber en del ut over vanlig arbeidstid selv om vi ikke får betalt for det. Har du jobbet effektivt nok i den tiden du skulle jobbet? Veldig forskjellig hvor effektive mennesker er. Blir helt matt av hvor treige enkelte er. Anonymous poster hash: 58598...5d0
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #32 Skrevet 18. juni 2016 Jeg synes å lese jobbmailer på sommeren er komplett unødvendig, også om du er lærer. Fri er fri, jobb er jobb og den kan virkelig med fordel seile i sin egen sjø noen uker. Jeg tenker det kommer veldig an på hvilken jobb man har og hvor mye mail man får i løpet av en treukersperiode (som jo er en normal ferieperiode). Noen foretrekker å lese noen mail innimellom i ferien sin fremfor å ha flere hundre Mail å måtte hå gjennom når man kommer tilbake på jobb. Anonymous poster hash: 2557e...cd3
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #33 Skrevet 18. juni 2016 Ja, dere har det fælt....😜Hvorfor klikker du inn på denne tråden om du ikke er lærer? Er du missunelig på ferien så for Guds skyld: BLI LÆRER!det trengs flere lærere.... Anonymous poster hash: 6b450...949
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #34 Skrevet 18. juni 2016 Men empati har du tydeligvis ikke fått deg? Jeg har aldri skjønt det der med å dra "hjelpe meg som du sutrer, jeg har nemlig mye verre enn deg"-kortet. Hva har din jobb med HIs spørsmål å gjøre? Blir litt som om folk her inne skulle fortalt om abort, og du hadde skrevet at du hadde mistet 12 barn i brann, og hatt 14 aborter, og så lagt til at du skulle ønske at du kun hadde hatt én abort.. Bruker du det argumentet påjobb også? "Har du mistet ei tå? Vel, slutt å sutre, min far mistet begge beina" Håper jeg ikke møter deg noen gang. En lege som blander inn ting som er totalt urelevantet, og ikke ser at andre kan være irritert over sin situasjon, selv om det unektelig finnes noen som har det verre (når gjør det ikke det???), er en lege som kanskje bør minimere sin kontakt med medmennesker. Anonymous poster hash: b1488...e91 Jøss, du vet mye om meg bassert på 15 linjer på DIB. Jeg har en ganske så travel hverdag med mange tunge problemstillinger og et stort ansvar for både pasienter og pårørende. Om jeg totalt manglet empati hadde jeg vel gitt blaffen i pasientene og droppet de 10 timene med overtid. Jeg er en god lege med ansvarsfølelse og empati og er dessverre for meg alt for pliktoppfyllende. Jeg vet at lærere jobber mye, men vi er mange som jobber like mye/mer enn lærere. Og vi får ikke mange uker i sommerferien til å hente oss inn + juleferie + påskeferie + høstferie + vinterferie. Fagforeningen til lærere har jo vært flink til å skaffe rettigheter til sine medlemmer. Jeg kunne ønske min fagforening var like flink. Å jobbe noen få dager i en ferie/avspaseringsperiode på opp mot 8 uker ser jeg på som uproblematisk. Den meningen er ikke avgjørende for mine ferdigheter og egnethet som lege. Jeg synes faget mitt er spennende og jeg liker pasientene mine, men belastningen er så stor at jeg mange ganger har angret på mitt yrkesvalg. Anonymous poster hash: e84d1...e54
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #35 Skrevet 18. juni 2016 Jøss, du vet mye om meg bassert på 15 linjer på DIB. Jeg har en ganske så travel hverdag med mange tunge problemstillinger og et stort ansvar for både pasienter og pårørende. Om jeg totalt manglet empati hadde jeg vel gitt blaffen i pasientene og droppet de 10 timene med overtid. Jeg er en god lege med ansvarsfølelse og empati og er dessverre for meg alt for pliktoppfyllende. Jeg vet at lærere jobber mye, men vi er mange som jobber like mye/mer enn lærere. Og vi får ikke mange uker i sommerferien til å hente oss inn + juleferie + påskeferie + høstferie + vinterferie. Fagforeningen til lærere har jo vært flink til å skaffe rettigheter til sine medlemmer. Jeg kunne ønske min fagforening var like flink. Å jobbe noen få dager i en ferie/avspaseringsperiode på opp mot 8 uker ser jeg på som uproblematisk. Den meningen er ikke avgjørende for mine ferdigheter og egnethet som lege. Jeg synes faget mitt er spennende og jeg liker pasientene mine, men belastningen er så stor at jeg mange ganger har angret på mitt yrkesvalg. Anonymous poster hash: e84d1...e54 [/ Enig i dette. Bortsett fra at jeg synes legeforeningen er flinke til å forhandle frem rettigheter for legene, jeg. Men arbeidsforholdene til LIS-leger er vel ikke det beste eksemplet på det, skal innrømmes... 😳 Hilsen helsesekretær med ELENDIG fagforening. Anonymous poster hash: 2557e...cd3
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #36 Skrevet 18. juni 2016 Svaret var ikke til deg, men til dumme-anonym som jo i sitt sinn så for seg en skole med bare elever og ingen lærere. For det er jo stort sett den erfaringen man har med skolen, at lærerne blir borte og elevene seiler sin egen sjø. Og det er opp til flere i denne tråden som har ytret det samme, så jeg følte det var på sin plass med en forklaring av saken. OK?Ironi er ikke for deg? Jeg har også svart det, at jeg håper lærerne er der for ungene har fortsatt skole. Selvfølgelig vet vi jo at lærerne er der til skolen slutter, tror du trenger ferie, for nå er du veldig hårsår. Noen her har prøvd seg med et morsomt svar, i motsetning til all eder og galle som spys ut her inne... Anonymous poster hash: b4845...722
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #37 Skrevet 18. juni 2016 Jeg tenker det kommer veldig an på hvilken jobb man har og hvor mye mail man får i løpet av en treukersperiode (som jo er en normal ferieperiode). Noen foretrekker å lese noen mail innimellom i ferien sin fremfor å ha flere hundre Mail å måtte hå gjennom når man kommer tilbake på jobb. Anonymous poster hash: 2557e...cd3 Men det er vel faktisk slik at da kommer man ikke tilbake på jobb uthvilt. Mener jeg har lest forskning på akkurat det. Anonymous poster hash: a4dd2...1aa
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #38 Skrevet 18. juni 2016 Men det er vel faktisk slik at da kommer man ikke tilbake på jobb uthvilt. Mener jeg har lest forskning på akkurat det. Anonymous poster hash: a4dd2...1aa Det er jo også en individuell sak. Jeg kjenner folk som synes det er kjempestressende å sjekke mailen en gang i uka på ferie, mens andre blir mer stresset av å IKKE kunne gjøre det (fordi tanken på å måtte gå gjennom 500+ mail når man kommer tilbake på jobb ikke akkurat er forlystende)... Anonymous poster hash: 2557e...cd3
Optatium Skrevet 18. juni 2016 #39 Skrevet 18. juni 2016 Jeg har jobbet mye ekstra i helger og kvelder den siste måneden, nettopp fordi at når skolen er slutt på onsdag, da vil jeg ha fri. Da har jeg rettet 144 tentamener siden 28.5, ført 275 karakterer og skrevet fem individuelle rapporter. For ikke å glemme 48 fremlegg, pluss en vippeprøve for 24 stk. Mener ikke at jeg har det verre enn andre, men mer at jeg har fortjent ferien min ☺️
Gjest Pusikatt Skrevet 18. juni 2016 #40 Skrevet 18. juni 2016 Jeg er allergisk mot ferie. Så jeg har skaffet meg sommerjobb de tre ukene jeg har ferie fra min vanlige jobb. Folk er forskjellige.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #41 Skrevet 18. juni 2016 Svaret var ikke til deg, men til dumme-anonym som jo i sitt sinn så for seg en skole med bare elever og ingen lærere. For det er jo stort sett den erfaringen man har med skolen, at lærerne blir borte og elevene seiler sin egen sjø. Og det er opp til flere i denne tråden som har ytret det samme, så jeg følte det var på sin plass med en forklaring av saken. OK? Ironi er en fin ting, du burde kanskje Google hva det er.....og Google sinnemestringskurs i samme slengen. Klem fra dumme-anonym litt over her. Anonymous poster hash: 79c12...b1a
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. juni 2016 #42 Skrevet 18. juni 2016 Ironi er en fin ting, du burde kanskje Google hva det er.....og Google sinnemestringskurs i samme slengen. Klem fra dumme-anonym litt over her. Anonymous poster hash: 79c12...b1a Hvor er dette google alle snakker om egentlig?
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #43 Skrevet 18. juni 2016 Her i Oslo har elevene siste skoledag neste torsdag, så er mange lærere som jobber neste uke ja Anonymous poster hash: a85bf...454
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #44 Skrevet 18. juni 2016 Ja, det gjør jeg Jeg er butikksjef og jobber både kvelder, helger og i ferier, gratis. Har sjelden eller aldri mulighet til avspasering, og ingen overtidslønn. Så når jeg er i butikken og rigger en kampanje en søndag, sitter og jobber med vaktlister en sen kveld eller er på jobb for å kjøre lønningene en dag midt i ferien jobber jeg gratis. Det er ikke bare lærere som sitter hjemme og jobber uten å skrive timer altså, det er det mange (og da særlig folk i lederstillinger) som gjør Og før du kommer med lavtlønnskortet, jeg leder en liten butikk så i fjor hadde jeg 380.000 i grunnlønn og fikk 15.000 i bonus. Så alle mine timer med gratis jobb blir ikke kompansert så godt i lønnen heller. Men jeg er veldig glad i jobben min da, og det regner jeg med du er også Anonymous poster hash: 53aa0...8ad Har du 4 års høyskoleutdanning da? Nei vel. Shut up! Anonymous poster hash: d578d...209
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #45 Skrevet 18. juni 2016 Har du 4 års høyskoleutdanning da? Nei vel. Shut up! Anonymous poster hash: d578d...209 Hvis du har valgt 4 års høyskoleutdannelse i et yrke du vet er dårlig lønnet har du deg selv å takke. Så shut up selv. Anonymous poster hash: b4845...722
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #46 Skrevet 18. juni 2016 Har du 4 års høyskoleutdanning da? Nei vel. Shut up! Anonymous poster hash: d578d...209 Hva har det å si?????? Er det mer verdt? Anonymous poster hash: 0bb7a...3c6
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #47 Skrevet 18. juni 2016 Lærere sutrer og sutrer... Anonymous poster hash: 2620b...d1c
Mrs. Kaizer Skrevet 18. juni 2016 #48 Skrevet 18. juni 2016 Hvorfor klikker du inn på denne tråden om du ikke er lærer? Er du missunelig på ferien så for Guds skyld: BLI LÆRER! det trengs flere lærere.... Anonymous poster hash: 6b450...949 Er overhodet ikke misunnelig og kunne aldri i livet tenkt meg å være lærer..
Optatium Skrevet 18. juni 2016 #49 Skrevet 18. juni 2016 Lærere sutrer og sutrer... Anonymous poster hash: 2620b...d1c Hvis du leser tråden så ser du at det er ingen som surver.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #50 Skrevet 18. juni 2016 Hvis du leser tråden så ser du at det er ingen som surver.Joda, er flere som sutrer i tråden, men ingen av dem er lærere. Anonymous poster hash: 5708a...eea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå