Gå til innhold

Flere lærere som må jobbe neste uke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg rakk ikke få unna alt papirarbeid og alle møter. Har ikke tømt klasserommet helt heller.

Har 2 møter på mandag og regner med jeg er i mål til onsdag-torsdag.

Flere som må på jobb?

Anonymous poster hash: a99bf...03a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja,men her er siste skoledag på Tirsdag.

Anonymous poster hash: f3324...81d

Skrevet

Må ikke alle lærere jobbe neste uke? Her er siste skoledag neste torsdag..

Anonymous poster hash: da839...fb4

Skrevet

Vi er ferdig med alle skoledagene i dag i vår kommune.

Skrevet

Kjenner mange lærere som jobber etter siste skoledag med nettopp de tingene du nevner. Men møter i avspaseringstida er vel ikke vanlig? Aldri hørt om faktisk...

Anonymous poster hash: 902d1...839

Skrevet

En skoleuke igjen i Oslo. Skolen slutter ikke før torsdag 23. juni.

Anonymous poster hash: 3ebba...b15
Skrevet

Lærere har jo stor fleksibilitet i når de jobber. Når de avspaserer er jo delvis opp til dem selv. Hvis de ikke er ferdige med arbeidsoppgavene sine ved skoleslutt har de sikkert avspasere litt mer tidligere og da er det naturlig å jobbe litt lenger. Lærerene ferie begynner ikke før ca 27 juni.

Anonymous poster hash: c3192...3e8

Skrevet

Her er siste skoledag torsdag 23.juni, så alle lærerne jobber en uke til.

Anonymous poster hash: 53aa0...8ad

Skrevet

Ja, dere har det fælt....😜

Skrevet

Nei, jeg har det ikke fælt. Avspasering og ferie i ett er helt greit.

I år må jeg jobbe når ferien har startet.

Jobber dere i ferien deres? Gratis?

Skrevet

Jeg er LIS-lege på medisinsk avdeling på et stort sykehus. Jeg jobber i snitt rundt 10 timer overtid i uken. Ledelsen godtar ikke at overtiden registreres. Så jeg får ikke betalt og ikke får jeg avspasere. Hvis jeg ikke sitter overtid,vil papirarbeidet vokse til enorme dimensjoner og jeg risikerer å ikke få fulgt opp pasienter med alt det nødvendige. Jeg går i vikariat etter vikariat og det samme gjør mine kolleger, så ingen tør si i fra i frykt for å ikke få forlenget vikariatet. Jeg får ikke ferie samtidig med min mann i år da det var umulig å få til. Litt jobb i en ferieuke høres ut som ren luksus med tanke på at du faktisk har fri resten av sommeren.

Anonymous poster hash: e84d1...e54

Skrevet

Ungene har skole til torsdag, så håper lærerne er på jobb ja 😊

Anonymous poster hash: b4845...722

Skrevet

Jobber dere i ferien deres? Gratis?

Ja, det gjør jeg

Jeg er butikksjef og jobber både kvelder, helger og i ferier, gratis.

Har sjelden eller aldri mulighet til avspasering, og ingen overtidslønn. Så når jeg er i butikken og rigger en kampanje en søndag, sitter og jobber med vaktlister en sen kveld eller er på jobb for å kjøre lønningene en dag midt i ferien jobber jeg gratis.

Det er ikke bare lærere som sitter hjemme og jobber uten å skrive timer altså, det er det mange (og da særlig folk i lederstillinger) som gjør

Og før du kommer med lavtlønnskortet, jeg leder en liten butikk så i fjor hadde jeg 380.000 i grunnlønn og fikk 15.000 i bonus. Så alle mine timer med gratis jobb blir ikke kompansert så godt i lønnen heller.

Men jeg er veldig glad i jobben min da, og det regner jeg med du er også

Anonymous poster hash: 53aa0...8ad

Skrevet

Jeg er LIS-lege på medisinsk avdeling på et stort sykehus. Jeg jobber i snitt rundt 10 timer overtid i uken. Ledelsen godtar ikke at overtiden registreres. Så jeg får ikke betalt og ikke får jeg avspasere. Hvis jeg ikke sitter overtid,vil papirarbeidet vokse til enorme dimensjoner og jeg risikerer å ikke få fulgt opp pasienter med alt det nødvendige. Jeg går i vikariat etter vikariat og det samme gjør mine kolleger, så ingen tør si i fra i frykt for å ikke få forlenget vikariatet. Jeg får ikke ferie samtidig med min mann i år da det var umulig å få til. Litt jobb i en ferieuke høres ut som ren luksus med tanke på at du faktisk har fri resten av sommeren.

Dette velger du faktisk helt selv. Dette hadde jeg aldri funnet meg i da hadde jeg funnet meg en annen jobb.

Lærerne har en ordning som gjør at de avspaserer på faste tidspunkt i året. De jobber mer hver uke i skoleåret, som er en del av avtalen.

Din jobb har tydeligvis en dårlig avtale. En ting er at du ikke får ferie sammen med mannen din, slik er det mange som har det for å få skoleferie til å gå opp. Men resten av forholdene i din jobb er ikke greit.

Anonymous poster hash: 6660a...502

Skrevet

Håper virkelig lærerene jobber neste uke. Siden siste skoledag er på tirsdag. 😏

Anonymous poster hash: 4e717...c71

Skrevet

Jeg skal ha 42, 5 timers arbeidsuke. Da tjener jeg inn avspaseringen i løpet av året. Jobber 8-15 timer overtid hver uke utover dette.

Jeg får heller ikke avspasering eller overtid for den tiden. Og det er meg det går ut over hvis jeg ikke gjør jobben.

Jeg har jobb, så får holde munn. Har mat på bordet og tak over hodet.

Dette var ikke for å dra i gang enda en diskusjon om lærere VS andre yrker.

Jeg lurte bare på om andre lærere jobber i friukene på sommeren.

Skrevet

LIS på sykehus blir generelt utnyttet i dag, helt horribelt hvor mye som jobbes uten lønn. Stadig mer byråkrati og papirarbeid, som det ikke er satt av tid til. Fryktkultur på flere avdelinger.

Anonymous poster hash: b0074...8ab

Skrevet

Jobber dere i ferien deres? Gratis?Anonymous poster hash: a99bf...03a

Men ferien din starter ikke på mandag. Den starter ca 27. Juni og varer ut juli. Alt før og etter er avspaseringstid du skal ha jobbet inn tidligere.

Anonymous poster hash: c3192...3e8

Skrevet

Jeg jobber i staten og leser og svarer på Mail i ferien, det gjør jeg helt gratis.

Anonymous poster hash: 34698...c88

Skrevet

Her er skoleåret fortsatt i gang fram til torsdag, så jeg håper inderlig det er lærere der, ja.

Selv underviser jeg i universitets- og høyskolesektoren og vi har normalt ferieår, så jeg skal jobbe lenge ennå før mine knappe tre ukers ferie...

Anonymous poster hash: a4dd2...1aa
Skrevet

Tar det i dag, så slipper jeg til uka. Og her har ferien startet.

Mail leser jeg hele sommeren, det skulle bare mangle.

Skrevet

Siste skoledag er jo på onsdag.

Håper virkelig ikke skolen har tenkt å la alle ungene være alene disse tre dagene.....

Anonymous poster hash: 79c12...b1a

Skrevet

Men empati har du tydeligvis ikke fått deg?

Jeg har aldri skjønt det der med å dra "hjelpe meg som du sutrer, jeg har nemlig mye verre enn deg"-kortet.

Hva har din jobb med HIs spørsmål å gjøre? Blir litt som om folk her inne skulle fortalt om abort, og du hadde skrevet at du hadde mistet 12 barn i brann, og hatt 14 aborter, og så lagt til at du skulle ønske at du kun hadde hatt én abort..

Bruker du det argumentet påjobb også? "Har du mistet ei tå? Vel, slutt å sutre, min far mistet begge beina"

Håper jeg ikke møter deg noen gang. En lege som blander inn ting som er totalt urelevantet, og ikke ser at andre kan være irritert over sin situasjon, selv om det unektelig finnes noen som har det verre (når gjør det ikke det???), er en lege som kanskje bør minimere sin kontakt med medmennesker.

Anonymous poster hash: b1488...e91

Skrevet

Siste skoledag er jo på onsdag.

Håper virkelig ikke skolen har tenkt å la alle ungene være alene disse tre dagene.....

Anonymous poster hash: 79c12...b1a

Et skoleår er 190 dager. Hvordan disse dagene legges er opp til kommunen. Når vi er ferdige tre dager før dere, skyldes det at vi startet tre dager før sist høst. OK?

Skrevet

Da kan du bli lærer? Ta ppu og undervis på Helse og Oppvekstfag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...