Gå til innhold

Sommerpenger til tenåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får deres tenåring sommeepenger? Dvs penger de har til div i sommer, ferie og kos.

Anonymous poster hash: 184a6...46d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Har sommerjobb.

Anonymous poster hash: f24ef...89e

Skrevet

Nei. Har sommerjobb.

Anonymous poster hash: f24ef...89e

Hvor gammel er han/hun? Og hvor jobber?

Skrevet

Nei. Når han ikke bidrar i heimen, får han heller ikke penger til ekstra kos. Lillesøsken har derimot spart opp en fin liten pott lommepenger til ferien. Det kommer nok til å dryppe en del på han likevel, da besteforeldrene hans på farsiden synes jeg er for streng.

Må bare legge til at han selvsagt får oppleve masse kjekt i sommer, men han får ikke egne penger til å kjøpe ting og tang når vi er på ferie.

Anonymous poster hash: 8341c...c8e

Skrevet

Ungene har alltid fått feriepenger, uavhengig av det de får gjennom året ellers på å jobbe enten i huset, hos familie eller på en sommerjobb. De får også feriepenger til andre ferier. Det er hyggelig å ha ekstra egendisponerte penger når man har fri. De får imidlertid ikke lommepenger resten av året uten å jobbe for dem.

Skrevet

Nei.

Latsabben som aldri gidder løfte en finger, som driver hele huset til vanvidd, får ikke fem øre ekstra herfra. Han får få seg en jobb.

Anonymous poster hash: b75a3...a33

Skrevet

Nei.

Latsabben som aldri gidder løfte en finger, som driver hele huset til vanvidd, får ikke fem øre ekstra herfra. Han får få seg en jobb.

Det kan jeg skjønne, dersom han torpederer hele fellesprosjektet det tross alt er å leve sammen i en husholdning.

Skrevet

Det kan jeg skjønne, dersom han torpederer hele fellesprosjektet det tross alt er å leve sammen i en husholdning.

Han er et sjarmtroll om dagen. Vi har bedt om ekstern hjelp, det er en så nedadgående spiral med han og vi makter ikke å nå inn til han.

Han har forøvrig muligheten til å gjøre oppgaver for en fastsatt sum. For en ukes tid siden skulle han vaske og rydde badet, da kastet han alt som var der. Håndklær, toalettsaker, medisiner.. Alt.

Han er ikke utviklingshemmet, han visste utmerket godt hvahan gjorde. Det er et sånt sinne i han som jeg ikke forstår hverken opp eller ned på. Vi trenger hjelp.

Skrevet

Ungene har alltid fått feriepenger, uavhengig av det de får gjennom året ellers på å jobbe enten i huset, hos familie eller på en sommerjobb. De får også feriepenger til andre ferier. Det er hyggelig å ha ekstra egendisponerte penger når man har fri. De får imidlertid ikke lommepenger resten av året uten å jobbe for dem.

Kan jeg spørre hvor mye dere gir?

Skrevet

De er 12 og 15 år og får en tusenlapp hver av bestemor.

Av oss får de de vanlige lommepengene pluss at vi er litt rausere enn ellers med å stikke til de litt ekstra om de skal noe.

Anonymous poster hash: 5318e...58e

Skrevet

Kan jeg spørre hvor mye dere gir?

Det avhenger helt av alder og økonomi. De har fått siden de var ganske små, i starten var det jo snakk om penger til å kunne velge å kjøpe seg en liten lekedings eller to ekstra is. Det er en måte å lære å håndtere penger på - bruker du dem på dings A kan du ikke få dings B. I år får de en tusenlapp hver, fordi de er store og jeg vet at vi er på steder i ferien der de har ting de ønsker å gjøre - aktiviteter som koster noen hundrelapper - eller handle seg noe.

Skrevet

Her pleier de å få litt feriepenger av besteforeldre. i år har morfar vært veldig raus synes jeg - 1000 kr til hvert barnebarn. Det er dobbelt av hva de fikk i fjor!

Fra oss får de ikke noe med mindre de jobber for pengene. De får en fast sum i ukelønn dersom de gjør sine faste plikter (rydde rommet, ta ut av oppvaskmaskina, brette tøy fra tørketrommelsen, støvsuge kjøkken osv). I tillegg kan de velge å gjøre ekstraoppgaver for å tjene ekstra penger (klippe gresset, vaske badet, måke snø, lage middag, passe småsøsken osv)

Anonymous poster hash: b7c6d...5a5
Skrevet

Alle 4 får 700 av oss, 500 av oldefar, 500 av bestemor ,250 av farmor og 400 av bestefar .

Oldemor stikker til de noe penger når vi kommer dit.

Dette brukes til å bare kose seg.

Eldste skal til Bulgaria med kjærestens sin familie ( har spart og betalt turen selv)

Vi amdre skal til kongeparken,Bø ,hytta ,stranda, byturer , osv

Eldste skal også være med på noe av dette.

Skrevet

15000.

Anonymous poster hash: 3612d...69c

Skrevet

Eldste som er 9 år får 4000 kr . 3000 av de har han spart opp selv og de skal han ha med seg når han skal til tanta si i usa.

Skrevet

gutten min på 13 skal være med besteforeldrene sine og besøke familien  i usa i 4 uker ,drar imorgen :) så han fikk med seg 20.000 men de styrer besteforeldrene slik at han har hele ferien, blir vel ca 5000 kr i uka, og når han kommer hjem igjen går jeg i ferie så da skal han og jeg 3 uker til syden, da får han 10.000 han skal styre selv, og når vi kommer hjem skal han 3 uker til faren,og da skal de til portogal i 2,5 uke sammens med kona og halvsøskene til min gutt. så da får han penger hos far

Anonymous poster hash: 7ea72...065
Skrevet

beklager mente 2 uker til faren og og 1 og halv uke i portogal.  han er jo i usa frem til 16 juli, så drar vi den 17 og kommer hjem den 6 august,så er det til faren i 2 uker før skolen begynner

Skrevet

Ikke av meg i alle fall! Hun er 16 og kan skaffe seg jobb, men er for lat til det. Greit nok, en fattig sommer i år igjen

Anonymous poster hash: b3163...a29

Skrevet

Har ikke tenåring selv, men har en venninne som lar 16-åringen gå for lut og kaldt vann og mener hun må skaffe seg en jobb. Har derfor valgt å overføre 7500 til jenta, så hun i det minste får tatt seg en tur til tusenfryd og kongeparken

Anonymous poster hash: 9a609...36c

Skrevet

Har ikke tenåring selv, men har en venninne som lar 16-åringen gå for lut og kaldt vann og mener hun må skaffe seg en jobb. Har derfor valgt å overføre 7500 til jenta, så hun i det minste får tatt seg en tur til tusenfryd og kongeparken

Var snillt å gi henne 7500kr da. Kommer jo langt med dem. ☺

Anonymous poster hash: d02d4...053

Skrevet

gutten min på 13 skal være med besteforeldrene sine og besøke familien i usa i 4 uker ,drar imorgen :) så han fikk med seg 20.000 men de styrer besteforeldrene slik at han har hele ferien, blir vel ca 5000 kr i uka, og når han kommer hjem igjen går jeg i ferie så da skal han og jeg 3 uker til syden, da får han 10.000 han skal styre selv, og når vi kommer hjem skal han 3 uker til faren,og da skal de til portogal i 2,5 uke sammens med kona og halvsøskene til min gutt. så da får han penger hos far

Oh, stakkars din sønn om han drømmer om å bli lærer eller et annet lavtlønnsyrke, må jo bli tidenes nedtur å få dårligere råd som voksen enn han hadde som tenåring...

Anonymous poster hash: 5318e...58e

Skrevet

Sitter og vurderer hvor mye jeg skal sende med de. De skal på ferie med farmor og farfar så litt usikker. De har spart opp litt lommepenger, de har fått med seg alle euro vi har funnet som ble litt, faren var innom med noen euro og fant noen andre småpenger i land de skal innom. Så vurderer 500kr hver. Skulle det være noe veldig spessielt de vil kjøpe så kan jeg bare overføre til farmor.

De er 11 og 13år gamle.

Men de får aldri sommerpenger, bare for å få penger. Her må de jobbe for pengene de får, og når vi gjør ting så kan jeg godt kjøpe ulike ting osv, men de må hjelpe til hjemme for å fylle opp lommeboka. De har jobbet for besteforeldre når det er noe de vil kjøpe seg.

Anonymous poster hash: 20496...a55

Skrevet

gutten min på 13 skal være med besteforeldrene sine og besøke familien  i usa i 4 uker ,drar imorgen :) så han fikk med seg 20.000 men de styrer besteforeldrene slik at han har hele ferien, blir vel ca 5000 kr i uka, og når han kommer hjem igjen går jeg i ferie så da skal han og jeg 3 uker til syden, da får han 10.000 han skal styre selv, og når vi kommer hjem skal han 3 uker til faren,og da skal de til portogal i 2,5 uke sammens med kona og halvsøskene til min gutt. så da får han penger hos far

Det er jo helt vilt, 30 000 i lommepenger i løpet av 7 uker for en 13 åring :sjokkert: Det er ganske mye mer enn  jeg har utbetalt å måneden det

Anonymous poster hash: 1a9cf...746

Skrevet

Regner med hun må reise en god vei for å komme til et av disse stedene? 7500 er feriebudsjettet for hele familien vår i år, og vi har god råd 😳

Anonymous poster hash: a3435...84a

Skrevet

Det er jo helt vilt, 30 000 i lommepenger i løpet av 7 uker for en 13 åring :sjokkert: Det er ganske mye mer enn jeg har utbetalt å måneden det

Anonymous poster hash: 1a9cf...746

Det er jo alltid noen som må skryte på seg mer enn de har bare for å virke bedre enn alle andre.

Anonymous poster hash: 913d1...5de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...