MammantilNurket Skrevet 16. juni 2016 #1 Skrevet 16. juni 2016 Jeg har spottet i et par dager og fikk henvisning til gynekolog. Innvendig UL viste at fosteret sluttet å vokse for en drøy uke siden. Fikk stikkpiller og resept på smertestillende (Paralgin forte). Er selvsagt helt knust, men hva gjør vi nå? Prøve igjen? Sette inn spiral og glemme det hele? Er bare nummen, gråter, klarer ikke å gjøre noe, klarer ikke å tenke ... Dette er bare så vondt. Tenker samtidig på at jeg slipper å ta et vanskelig og vondt valg om et par uker. Tenker på mammaklærne jeg har bestilt, familien vår som ble så glade da de fikk vite st vi ventet nr.2 .... Er helt rådvill 😢
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 16. juni 2016 #3 Skrevet 16. juni 2016 Jeg ble gravid 14 dager etter jeg mistet for 6 gang og har i dag en nydelig 5 åring 😀 Ikke mist håpet, prøv igjen.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #4 Skrevet 16. juni 2016 Stor klem til deg. Jeg mistet selv i uke 10. Så forferdelig vondt💔 Jeg ville bare prøve igjen, for meg betydde da plutselig alt å bli gravid igjen. Noen velger å vente. Stor medfølende klem til deg💕 Anonymous poster hash: 511ad...e40
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #6 Skrevet 16. juni 2016 Huff så utrolig trist å høre😢 Hvor langt var du på vei? Hva du gjør videre må du bestemme. Noen velger å prøve igjen med engang, mens andre trenger tid til å bearbeide det hele og å sørge ferdig. Klem til deg ❤️ Anonymous poster hash: bcf85...6b2
Mambaa Skrevet 16. juni 2016 #7 Skrevet 16. juni 2016 Jeg har spottet i et par dager og fikk henvisning til gynekolog. Innvendig UL viste at fosteret sluttet å vokse for en drøy uke siden. Fikk stikkpiller og resept på smertestillende (Paralgin forte). Er selvsagt helt knust, men hva gjør vi nå? Prøve igjen? Sette inn spiral og glemme det hele? Er bare nummen, gråter, klarer ikke å gjøre noe, klarer ikke å tenke ... Dette er bare så vondt. Tenker samtidig på at jeg slipper å ta et vanskelig og vondt valg om et par uker. Tenker på mammaklærne jeg har bestilt, familien vår som ble så glade da de fikk vite st vi ventet nr.2 .... Er helt rådvill 😢 💜💜💜 Det er så forferdelig vondt. Det er en sorg, dessverre en ensom sorg, og du vil kanskje oppleve at folk rundt deg ikke anerkjenner sorgen din. Men det er fryktelig, selv om det er tidlig, det vet alle som har vært gjennom det. Min ma skulle blitt mitt første barn. Det var etterlengtet, og jeg var knust. Vi prøvde raskt igjen,jeg ble gravid og fikk en nydelig sønn. Aborten er ikke lenger en sorg,men jeg tenker likevel på det innimellom. Kondolerer.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #8 Skrevet 16. juni 2016 Stor klem! Hadde en ma selv. Sørg for å få etterkontroll etter de tablettene, jeg måtte ta de en gang til... Anonymous poster hash: 54470...db6
MammantilNurket Skrevet 16. juni 2016 Forfatter #9 Skrevet 16. juni 2016 Uke ni. Jeg ser gravid ut og føler meg gravid, men er ikke gravid lenger. Dette er det verste jeg har opplevd, tror jeg ... Har egentlig aldri opplevd noe vondt ...
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #10 Skrevet 16. juni 2016 Mistet i uke 13. Grusomt. Fosteret levde men kroppen støtet det ut 😭😭😭 Ingen rundt meg har egentlig brydd seg. Ikke blitt gravid igjen, 7 mnd siden sa Grusomt er det. Ta tiden til hjelp. Gjør noe godt for deg selv Klemmer 😘😘 Anonymous poster hash: 2d774...10e
MammantilNurket Skrevet 16. juni 2016 Forfatter #11 Skrevet 16. juni 2016 Tusen takk for svar, og for at dere deler. Jeg føler med dere 💔
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #12 Skrevet 16. juni 2016 Jeg føler med deg. Klem og styrke sendes deg. Du kan prøve igjen når du har sluttet å blø. Husk å søke trøst hos dine nære. Mange mange svangerskap ender slik. Man må bare prøve å forberede seg på det. Før uke 12 er man ikke trygg. Ikke etter heller, forsåvidt. Jeg mistet min nydelige jente i uke 38. Men det er sjeldent og ikke noe man skal bekymre seg for. Etter henne har jeg fått to nye herlige jenter ❤️ Anonymous poster hash: c912e...126
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #13 Skrevet 16. juni 2016 For meg gikk det fint psykisk. Men det var enorm fysisk belastning, jeg var utslitt i ei uke pga hormoner og blødning. Måtte være hjemme en dag fra jobb pga heftig blødning. Jeg mistet i uke 9, men fosteret hadde vært død i flere uker. Og jeg hadde følt meg gravid, med mye oppkast og bekkenløsning helt til jeg fikk rier og det kom ut klumper. Som sagt gikk det helt fint psykisk, men jeg var hormonelt litt utenfor i ei uke. Jeg ville definitivt ikke satt inn spiral i din situasjon. Vent noen uker til hormonene er normale før du tar noen beslutning. Jeg mistet i mars, og har rukket å miste to ganger til allerede, men da mye tidligere, så det har tydeligvis ikke vært noe problem å bli gravid igjen raskt. Hos oss tok forresten mannen det veldig tungt. Mye tyngre enn meg. Og mye tyngre enn jeg trodde. Så ikke glem ut at mannen din kanskje også får en sorgfølelse. Anonymous poster hash: 68ad4...0cf
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #16 Skrevet 16. juni 2016 Brukte 7 måneder på å bli gravid. Endte med MA og utskrapning i uke 9. Ventet en mens (etter anbefaling fra gynekolog) og ble gravid på første forsøk etterpå (uten at vi egentlig prøvde). Dette er i dag verdens deiligste barn som jeg ikke hadde hatt hvis ikke det var for at graviditeten rett før ikke ble noe. Spontanaborter og missed abortions er dessverre en del av "gravid-gamet". Det er lov å være trist og synes at dette er fælt for det er det. Gi deg selv tid til å være lei og sint. Så tørker du tårene og prøver igjen. God klem til deg! Anonymous poster hash: ad022...eb6
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #17 Skrevet 16. juni 2016 Jeg har mistet to ganger i uke sju, en gang før hvert av barna mine. Siste svangerskapet mistet jeg også en tvilling, men da var jeg så glad for at jeg faktisk hadde en igjen at jeg (nesten) ikke hat tenkt over hva jeg mangler. Det er trist, men sannsynligvis går det greit neste gang Anonymous poster hash: 25c41...275
Mamma_til_2 Skrevet 16. juni 2016 #18 Skrevet 16. juni 2016 Har mistet i uke 6 og uke 15, det er tøft men jeg ble gravid 2 mnd etterpå igjen alt gikk da bra. Ikke gi opp! En venninne ne av meg mistet og hun ble uventet gravid 2 mnd etterpå hun og. Ta litt tid og tenk på det som skjer, så se fremover etterpå. Klem!
skinnfilla Skrevet 16. juni 2016 #19 Skrevet 16. juni 2016 Å,nei så trist! Det er en forferdelig ting å gå gjennom . Jeg mistet to ganger i uke 9 før første kom. Mistet 1 gang før nr 2 kom ,men da ble jeg gravid 2 uker etter sa. Nr 3 satt heldigvis,vet ikke om jeg hadde taklet å miste flere ganger. Det er tungt og vondt og så inderlig urettferdig ! Det eneste man tenker på fra morgen til kveld og så er det plutselig over! Håper det lykkes for deg å bli gravid igjen, vet du ønsker det sterkt . Stor klem 💞
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #20 Skrevet 16. juni 2016 Jeg hadde 6 SA, og vi ga opp da, det ble alt for vondt å miste så mange ganger. Så vi bestemte oss for å adoptere. Men da ble jeg gravid på prevensjon, og har en 6 år gammel jente nå. Anonymous poster hash: 17c56...f2f
MammantilNurket Skrevet 16. juni 2016 Forfatter #21 Skrevet 16. juni 2016 Nok en gang: Tusen takk for at dere deler ❤️
*Miss Marple* Skrevet 16. juni 2016 #22 Skrevet 16. juni 2016 Klem til deg 💕 Det blir bedre. Det lover jeg. Men til det må du gi deg lov og rom til å sørge. Jeg ble gravid tre mnd etter ma, og det nydelige resultatet ligger i naborommet og sover. De beste ønsker.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #23 Skrevet 16. juni 2016 Så trist! Hvilket valg var det du mente? Hvis dere vil ha et barn til så ikke la dette stoppe dere, tror sorgen blir mer kortvarig også om dere kjører på igjen og prøver med en gang. Anonymous poster hash: 2dfe0...bda
Gjest Stjerneklart Skrevet 16. juni 2016 #24 Skrevet 16. juni 2016 Sender en uendelig god klem til deg
<3Barn&Engler<3 Skrevet 16. juni 2016 #25 Skrevet 16. juni 2016 For det første: En enorm klem til deg Har selv mistet i uke 20, uke 21 og i uke 7.. Mistet tvillingene sent i svangerskapet (for tidlig fødsel), mistet i uke 7 i mars mnd, da var det nesten 3 mnd siden vi mistet tvillingene, ble gravid igjen i April, og fikk en frisk gutt Tenker det blir helt opp til hva dere selv ønsker, om dere prøver på ny eller ikke, gi dere selv tid til å sørge over tapet nå, ta dere tid til å føle på hva dere vil, vanskelig for oss å si hva dere bør gjøre, eneste man vet sikkert er: Gjør det som føles rett for dere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå