Gå til innhold

Kan feite folk, gå i bikini??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for svar , og tips -

Det skal jeg huske på .. Jeg blir så revet med , har så mye jeg skulle sagt ;)

Ønsker deg en fortsatt fin dag ;)

Det skal heller ikke være mellomrom før tegnsetting.

Anonymous poster hash: 764b3...3c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tør å gå i bikini, jeg kan gå i bikini og jeg er i min fulle rett til å gå i bikini.  Det samme gjelder alle andre mennesker, uansett vekt i forhold til høyde.  Men jeg bruker ikke bikini likevel, og det er fordi jeg ikke føler meg vel i det.  Det er mer behagelig å gå i en badedrakt, enn med en mage som disser utenfor bikinibuksa.  Andre får gjøre som de vil.

Skrevet

Jeg er størrelse 48 og går med bikini.  Jeg nekter å skamme meg over kroppen min.  Jeg veier for mye og er klar over at jeg burde gå ned i vekt pga helsen.  Men jeg ser jo tross alt ikke slank ut med klær heller...  Jeg sørger for å ha bikinier som sitter pent og vil anbefale alle å investere i godt badetøy.  Ellers begrenser jeg bikini-bruk til strand, basseng, hage og altan.  

Jeg synes forresten der som åpenbart ikke er overvektige burde slutte å mase om at dere er tykke.  Hvordan tror dere noen som har 10 eller 30 kilo for mye oppfatter kommentarene deres?  Si gjerne at dere ønsker flatere mage, strammere lå, bedre helse, sunnere kosthold eller lignende, men jeg synes det er frekt når tynne/normale mennesker maser om "overvekten" sin.  Hvis jeg snakker med ufrivillige barnløse så klager ikke jeg over at det tok et år å bli gravid.  Hvis jeg snakker med noen med lav/manglende utdannelse så sutrer jeg ikke over doktorgraden jeg aldri fikk gjennomført.  Osv.  

Anonymous poster hash: 29157...b24
Skrevet

De fleste av oss er vel så egosentrert at vi ikke legger merke til andre mennesker rundt oss på stranda,- tenker jeg. Mulig en superBRA kropp,- en kropp jeg kan være misunnelig på er noe jeg husker,- men til og med da,- kroppen husker man,- men om jeg ser den personen i klær annen dag,- så husker jeg heller ikke dette!

Om vi tenker oss om,- når vi er på strande,- hva oppfatter vi da? Jeg er hovedsakelig opptatt med å passe barna,  nå er de litt større og jeg kan nyte og slappe av,- og da gjør jeg det. Kan jo faktisk sole  meg (!!!!),- eller bare lese ei bok, bade når det passer og kose meg.... Sammen med barna,- ikke som "påpasser" for de....

Og vil tro dette gjelder dere andre også? Eller? Det er ikke for å se og bli sett på man drar på stranda,- tenker jeg,- jeg drar ikke til slike steder om jeg føler de finnes... Der er det vel meste single evt barnløse som holder til,- og igjen, til og med der er vel EGEN fremtoning viktigere enn alle andre...En fin kropp er fin, en stygg kropp kan heve selvtilliten, men når man kommer hjem fra stranda er vel både de lekre, de rare og de stygge kroppene man så glemt, og man har mer enn nok med sin igjen :)

Igjen, vi kan ha våre komplekser,- ALLE har vel det,- og det er som andre sier,- ingen andre enn oss selv som tenker på hvordan vi tar oss ut i bikini, for alle andre har nok med seg selv og SINE kompleks, vi tar ikke på oss dine

Anonymous poster hash: 35339...42d
Skrevet

De kan jo det, men jeg personlig syns ikke det ser fint ut.

Anonymous poster hash: 0503d...edb

Skrevet

hvis de synes det er behaglig og komfentabelt kan de det :) jeg selv kunne aldri gjort det, hadde ikke føltes bra

Skrevet

Jeg hater å gå i bikini . Pga jeg er tykk. 162 og 62 kg. Satser på å komme i form og få strammet opp når yngste starter i bhg.

Anonymous poster hash: 3630d...bf2

Tykk ??  62 kg er ikke tykk, ....Kos deg på stranda , og nyt sommeren ..Klem

Skrevet

Er det sommer, sol, varme, strand, basseng, hage etc så er bikinien på i en fei! Gir beng i hva andre måtte mene om hengemagen, hengepuppene og strekkmerkene! Ser mye bedre ut etter å ha fått litt farge. (jeg er ikke lekker med skummetmelkfarget hud)

Er normavektig nå, men veide ca20kg mer for 3år siden. Ga like mye faen i hva andre måtte mene eller tenke om mitt valg av tøy på stranden. 

Er mye mer morsomt å leke og svømme med ungene i vannet enn å sitte å gjemme meg i skyggen (med klær)

Vær fornøyd med den du er, ikke tenk på hva andre måtte tenke!

Skrevet

Veier 100 kilo men elsker å gå i bikini på stranda. Bryr meg VIRKELIG ikke hva andre mener om det :-)

Anonymous poster hash: 1afcc...ca6

Skrevet

Dytter denne opp

Anonymous poster hash: 1f40d...1ef
Skrevet

Jeg er størrelse 48 og går med bikini. Jeg nekter å skamme meg over kroppen min. Jeg veier for mye og er klar over at jeg burde gå ned i vekt pga helsen. Men jeg ser jo tross alt ikke slank ut med klær heller... Jeg sørger for å ha bikinier som sitter pent og vil anbefale alle å investere i godt badetøy. Ellers begrenser jeg bikini-bruk til strand, basseng, hage og altan.

Jeg synes forresten der som åpenbart ikke er overvektige burde slutte å mase om at dere er tykke. Hvordan tror dere noen som har 10 eller 30 kilo for mye oppfatter kommentarene deres? Si gjerne at dere ønsker flatere mage, strammere lå, bedre helse, sunnere kosthold eller lignende, men jeg synes det er frekt når tynne/normale mennesker maser om "overvekten" sin. Hvis jeg snakker med ufrivillige barnløse så klager ikke jeg over at det tok et år å bli gravid. Hvis jeg snakker med noen med lav/manglende utdannelse så sutrer jeg ikke over doktorgraden jeg aldri fikk gjennomført. Osv.

Anonymous poster hash: 29157...b24

Enig!

Jeg er også 25 kg for tung, og ler bare av dem som sier de er tykke på 62 kg. Ærlig talt, hvis du skal være "tykk" med 62 kg på kroppen må du være fjerdeklassing og 140 høy...

Anonymous poster hash: fbc2f...07e

Skrevet

Bra tema, men det holder med et punktum :-)

Anonymous poster hash: 358f0...d8f

Ett punktum. Du bør lære deg rettskrivingsregler selv før du kritiserer andre.

Anonymous poster hash: 6ee6f...00f

• 1 måned senere...
Skrevet

Dytter litt på denne ...

Anonymous poster hash: 1f40d...1ef

Skrevet

Har ikke lest bloggen din men de som vil gå i bikini kan gjøre det. Jeg skal innrømme at jeg nok smugtitter litt ekstra på tykke mennesker som våger vise seg slik de er, ingen negative stygge tanker om de, jeg må likevel studere de litt.

Nå er det forskjell på overvekt da. Noen er tykke men likevel velproporsjonert mens andre har feks gigantiske rumper og lår, er muligens sistnevnte jeg blir fasinert av.

Jeg ser også på ekstremt veltrente folk, ikke fordi det er det fineste jeg ser, jeg må bare glo litt. Kanskje fordi både overvektig og veltrent er så ulikt meg.

Kropp kommer i alle former og fasonger.

Det viktigste for meg er selvtillit. Jeg ELSKER frodige kvinner som er stolt av kroppen sin.

Anonymous poster hash: b248c...fe4

Skrevet

Var en uke i Kroatia i sommer og det var så herlig å se alle slags kropper og fasonger sprade rundt i bikini på stranden. Så det gjorde at jeg og turde det, selv med min lille mage og cellulitter på baken/ lårene. Det jeg vil si er at ingen andre enn deg selv bryr seg om hvordan du ser ut i bikini! Så her må du jobbe med deg selv og la de positive tankene vinne over de negative!

Skrevet

Har ikke lest bloggen din men de som vil gå i bikini kan gjøre det. Jeg skal innrømme at jeg nok smugtitter litt ekstra på tykke mennesker som våger vise seg slik de er, ingen negative stygge tanker om de, jeg må likevel studere de litt.

Nå er det forskjell på overvekt da. Noen er tykke men likevel velproporsjonert mens andre har feks gigantiske rumper og lår, er muligens sistnevnte jeg blir fasinert av.

Jeg ser også på ekstremt veltrente folk, ikke fordi det er det fineste jeg ser, jeg må bare glo litt. Kanskje fordi både overvektig og veltrent er så ulikt meg.

Kropp kommer i alle former og fasonger.

Det viktigste for meg er selvtillit. Jeg ELSKER frodige kvinner som er stolt av kroppen sin.

Anonymous poster hash: b248c...fe4

Og akkurat disse damene med digre lår og rumpe har Lipødem, og det er en sykdom. Fettet kan ikke slankes vekk. For å få en normal utseende kropp må man fettsuge. Smerter i fettet er vanlig. Føles som et blåmerke når man tar borti, men det er inget blåmerke å se..

Lipødemoperasjoner er normalt i USA og Tyskland. 3 operasjoner(arm, lår/rumpe, legg) som koster ca 60 000 pr stk. 5 liter fett blir som regel fettsugd pr gang.

Så gjerne bli fasinert over noe damene ikke kan noe for, men ikke døm ;) Man spiser ikke på seg Lipødem, det er hormoner.

Ikke kan det trenes bort heller, fettet ligger utpå eventuelle muskler, så da blir man bare seende fetere ut.

Det verste oppi det hele: hard trening kan lage mer lymfevæske som så kan omgjøres til fett..det fettet som ikke kan slankes vekk..!

Jeg fikk Lipødem som 13 åring, men mildt angrepet. Aktiv og godt trent, spiste mindre enn normalen. Likevel este jeg ut og måtte slutte å trene da det gjorde vondt i fettet.

Verden er ikke alltid rettferdig nei ;)

Anonymous poster hash: be090...e01

Skrevet

Alle kan gå i bikini, og eg er såååå lei dette kroppspresset no. Det er like før eg stemmer for burka til alle, det må no vere meir frigjerande enn å føle at kvar ein kvadratcentimeter av kroppen skal vere perfekt til ei kvar tid! Tenk kor mykje menneskelege ressursar vi hadde frigjort om damer slutta å bekymre seg for den eine valken på magen (eller dei 4 for den slags skuld), slutta å bruke tid på å tenke på om dei er for gamle til langt hår når dei er 40 osb i det uendelege!!! (Burkaen var selvfølgelig sett på spissen, det er sikkert litt tungvint å sykle eller gjere fjøs feks med burka..)

Skrevet

Og akkurat disse damene med digre lår og rumpe har Lipødem, og det er en sykdom. Fettet kan ikke slankes vekk. For å få en normal utseende kropp må man fettsuge. Smerter i fettet er vanlig. Føles som et blåmerke når man tar borti, men det er inget blåmerke å se..

Lipødemoperasjoner er normalt i USA og Tyskland. 3 operasjoner(arm, lår/rumpe, legg) som koster ca 60 000 pr stk. 5 liter fett blir som regel fettsugd pr gang.

Så gjerne bli fasinert over noe damene ikke kan noe for, men ikke døm ;) Man spiser ikke på seg Lipødem, det er hormoner.

Ikke kan det trenes bort heller, fettet ligger utpå eventuelle muskler, så da blir man bare seende fetere ut.

Det verste oppi det hele: hard trening kan lage mer lymfevæske som så kan omgjøres til fett..det fettet som ikke kan slankes vekk..!

Jeg fikk Lipødem som 13 åring, men mildt angrepet. Aktiv og godt trent, spiste mindre enn normalen. Likevel este jeg ut og måtte slutte å trene da det gjorde vondt i fettet.

Verden er ikke alltid rettferdig nei ;)

Anonym du refererer til skriver gansks tydelig at hun ikke dømmer, men at hun kikker fordi det er annerledes enn hun selv. Jeg føler med deg i sykdommen din, men offerhatten burde du lagt igjen, det er lite sjarmerende at mennesker føler for å forsvare seg og utseende sitt helt uten grunn.

Anonymous poster hash: 7a1ce...06c

Skrevet

Anonym du refererer til skriver gansks tydelig at hun ikke dømmer, men at hun kikker fordi det er annerledes enn hun selv. Jeg føler med deg i sykdommen din, men offerhatten burde du lagt igjen, det er lite sjarmerende at mennesker føler for å forsvare seg og utseende sitt helt uten grunn.

Anonymous poster hash: 7a1ce...06c

Ja helt enig i at hun nevnte hun ikke dømte. Og jeg poengterte ikke at hun dømte vel? Isåfall beklager jeg!

Jeg derimot forklarte hvorfor noen, kanskje mange er slik de er. For det er få som vet om dette.

Så kan alle de som leser her lære noe nytt? For andre dømmer selv om ikke denne damen gjør.

At verden aldri er så svart/hvit som man kanskje tror ifølge media om tykke mennesker. Det er faktisk ikke sånn at alle kan slanke seg tynn.

Bare en sykdom mer å legge på lista mot det dette ;)

Skrevet

Ja helt enig i at hun nevnte hun ikke dømte. Og jeg poengterte ikke at hun dømte vel? Isåfall beklager jeg!

Jeg derimot forklarte hvorfor noen, kanskje mange er slik de er. For det er få som vet om dette.

Så kan alle de som leser her lære noe nytt? For andre dømmer selv om ikke denne damen gjør.

At verden aldri er så svart/hvit som man kanskje tror ifølge media om tykke mennesker. Det er faktisk ikke sånn at alle kan slanke seg tynn.

Bare en sykdom mer å legge på lista mot det dette ;)

Jeg syns langt i fra siste anonyme her har tatt på seg noen offerrolle! Saklig og informativ beskrivelse av en sykdom som for meg var helt ukjent, men som jeg kan kjenne igjen beskrivelsen av!

Jeg sier heller takk for et konstruktiv bidrag!

Anonymous poster hash: f3083...585

Skrevet

Har du en kropp og har du en bikini, ja da har du en bikinikropp! 👍🏻

Skrevet

Nei, når feite folk går i bikini vil de etter fire minutter eksplodere, gravitasjonskreftene vil opphøre og jorden vil gå under slik vi kjenner den.

Hvem som helst kan gå i bikini! Det er jo opp til hver enkelt hva man er komfortabel med. Jeg håper overvektige bruker akkurat det badetøyet de vil!

Anonymous poster hash: 41f26...6ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...