Gå til innhold

Vil besteforeldrene tilbringe litt av sommeren med barnebarna sine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor har 13 uker ferie, men orker bare å tilbringe 5 dager med ungene.

Min mor skal ha de på dagtid i 1 uke, mens vi jobber.

Anonymous poster hash: c557c...9c9

Bare i 5 dager? Du virker snurt, og det har du absolutt ingen grunn til å være. De har ikke ansvar for dine barn. Vær heller takknemlig for at de har de i 5 dager.

Anonymous poster hash: f7408...4c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, min pappa og hans kone vil gjerne ha barna noen dager på hytta. Eldste har dog litt problemer med å være borte fra mamma, så denne gangen blir jeg med de. Jeg skal jobbe mens de er sammen med besteforeldre på dagtid.

Skrevet

Mine foreldre skal være litt med mine barn, vi skal på en felles ferie i sommer. Men ellers så har jeg ikke hørt noen ønsker om det, nei.

Svigerforeldrene mine skal ikke tilbringe tid med oss i sommer, de er ikke interesserte og tar ALDRI initiativ til noe slikt, noen gang. Inviterte dem med på en fornøyelsespark en helg, men neida. Det gidder de ikke. 

Anonymous poster hash: a902a...6e4
Skrevet

Mine foreldre stiller mye opp gjennom hele året, jeg har studert og jeg jobber turnus, så de har datteren min fast når jeg jobber helg eller kveld. Om sommeren har de henne med på hytten noen dager, og det har hendt at de har tatt henne med til familie på andre siden av landet :) Denne sommeren kan de ikke det da min lillesøster skal flytte til en annen by for å studere og de skal bruke ferien på å få henne på plass. Det et helt greit for meg, men de kjenner faktisk litt på at de ikke har særlig mulighet til å feriere med datteren min denne sommeren. Jeg og datteren er veldig heldig som har dem, de stiller opp 100%! Farens familie har ikke hatt henne en eneste natt på overnatting på 10 år..Far syns det er litt sårt, men han er også glad for at besteforeldrene stiller opp på min side :)

Skrevet

Besteforeldre sett nr 1: aldri ønsket å være med barna. Etterhvert de ønsket men ikke alene,altså vi skal komme på besøk,mannen og jeg skal passe på barna,mate dem osv,besteforeldre leker med barna. Thats it. Jeg prøvde flere ganger men ga opp altså. Barna er 5 og 6 år.

Besteforeldre nr 2: nå har storebroren vært hos dem søn-ons,jeg måtte krangle meg til å få ham på ons siden vi skulle på basseng,han var hjemme ons,i dag har han ring bestefaren for at han skal komme og hente ham. Han kan nummeret utenat. De ønsker egentlig å passe på lillebroren også men han er i bhg og jeg ønsker ikke at besteforeldre blir helt utslitt. Storebroren er fri,han skal starte på skolen.

Det første settet ab besteforeldre kan jeg ikke gjøre noe med,jeg har innsett at de har valgt det selv. Jeg har prøvd å balansere tiden med begge sett,lære barna å elske begge sett men de er blitt større nå og forstår at de har det bedre med det ene settet.

Anonymous poster hash: 22ca1...ddf

Skrevet

Det vil de sikkert, men mine barn og min ferie, så det blir ikke til det i år.. Eller andre år. Her ses de ikke før etter de 8 ukene er gått og det er tilbake til hverdagen igjen

Anonymous poster hash: b079b...97e

Skrevet

Bare i 5 dager? Du virker snurt, og det har du absolutt ingen grunn til å være. De har ikke ansvar for dine barn. Vær heller takknemlig for at de har de i 5 dager.

Anonymous poster hash: f7408...4c9

Det handler ikke om hvem som har ansvar for hvem, det handler om prioriteringer. Når besteforeldrene prioriterer barnebarn langt ned på lista, så er det sårt for foreldrene (og barna), forstår du virkelig ikke det? 

Anonymous poster hash: a902a...6e4

Skrevet

Sendte de på ferie til besteforeldrene idag. De skal være der i 14 dager. Besteforeldrene bor på den andre sida av landet så dem ser de ikke så mye resten av året. Dette er første gang jeg gjør det, men satser på at det blir en tradisjon :)

Skrevet

Våre foreldre bor i kort avstand fra oss. Mine foreldre skal ha barnet ei helg i sommer sammen med søskenbarna hans. Men de passer / treffer han 1-2 ganger i uka ellers.

Hans foreldre er litt eldre og passer barnet en dag her og der. Stiller opp når vi spør.

Anonymous poster hash: 91921...d72

Skrevet

Besteforeldre på fars side: Er barnevakt 2x i uka mens jeg jobber aftenvakt og far er på trening. Stort sett hver uke faktisk. Vil se barnebarn hver helg, innimellom med overnatting. Minsta er 2 år og har sovet der 6-7 ganger :) stiller opp i bursdager, juleavslutning, sommerfest etc

Mine foreldre bor 5 timer unna og vil de barna feks en-to uke i påsken (største på 7 år sover der så lenge) og i sommerferien gjerne to uker. Reiser dit i neste uke og da blir eldste der alene i ca ti dager.

Anonymous poster hash: bc478...223

Skrevet

Vi skal på ferie i 2 uker med mine foreldre, så da er vi jo sammen alle sammen. :) Barna mine skal ikke på noen ferie alene med besteforeldrene, men de pleier å overnatte 2-3 netter i mnd hos foreldrene mine. Regner med det blir litt mer i ferien. :)

Svigers bor lenger unna og kommer på besøk her en uke, men de pleier å være mer opptatt av TV'n enn barna. Forventer ikke barnevakt, men det hadde vært stas for barna om de tok seg tid til å leke litt med dem, gå en tur el.l når de først er her.

Anonymous poster hash: 6c570...e52
Skrevet

Det vil de. I år skal barna reise med besteforeldrene til syden i en uke😊 Begge foreldrene mine er i full jobb, men de har allikevel massevis av tid til barnebarna sine 😍

Anonymous poster hash: cf750...924

Skrevet

Njaaa.. Mamma skal passe min sønn for første gang en ettermiddag og kveld denne helgen, men hun gruer seg fordi det tar lang tid å legge ham, og hun ser ikke frem til å måtte bruke et par timer på legging, for det er tross alt ganske kjedelig. Jeg tror ikke det blir mye barnevakt på sikt.

Skrevet

Her er det motsatt. Besteforeldrene vil være lamme barnebarna hele tiden. Med på hytta, overnatting å aktiviteter. Har vært sånn siden de var små. (Av å til litt slitsomt viss vi vill finne på noe med barna.. Da vil de som oftest henge seg på. Men jeg skal ikke klage)

Anonymous poster hash: 91ca0...619

Skrevet

Hvorfor er det forventet at besteforeldrene skal stille opp som barnevakt og ha ungene flere dager i strekk??? Å være besteforeldrene innebærer absolutt ikke noen forpliktelser. Det skal være lystbetont å være sammen med barnebarna, er ikke en fordømt plikt å passe sine barns barn. Vet om flere som blir skikkelig fornærma når besteforeldrene ikke kan eller ønsker å være barnevakt når det måtte passe foreldrene. Virker nesten som om folk forventer at besteforeldre skal slippe alt de har i hendene for å hjelpe sine voksne barn med ungene deres. Slik fungerer det bare ikke.

Anonymous poster hash: 07821...1de

Skrevet

Har aldri opplevd at besteforeldrene (på begge sider) tar barna mer enn noen timer av og til (mest hvis vi spør om barnevakt). Har vel hendt en gang at poden har overnattet en natt.

Skrevet

Her har besteforeldrene barnet 5 uker hver sommer. Det har de hatt hvert år siden hun var liten. Nå er hun 11 år. De bor 2 timer unna så de er ikke tilgjengelig i hverdagen.

Anonymous poster hash: d117e...b41

Skrevet

Her ville nok besteforeldrene hatt barnebarna hele sommeren... De nærmeste bor 3 timer unna. De har hatt 2,5-åringen alene både på helgebesøk og over flere dager.

Anonymous poster hash: 1c702...65b

Skrevet

Hvorfor er det forventet at besteforeldrene skal stille opp som barnevakt og ha ungene flere dager i strekk??? Å være besteforeldrene innebærer absolutt ikke noen forpliktelser. Det skal være lystbetont å være sammen med barnebarna, er ikke en fordømt plikt å passe sine barns barn. Vet om flere som blir skikkelig fornærma når besteforeldrene ikke kan eller ønsker å være barnevakt når det måtte passe foreldrene. Virker nesten som om folk forventer at besteforeldre skal slippe alt de har i hendene for å hjelpe sine voksne barn med ungene deres. Slik fungerer det bare ikke.

Ja,du ser på barnebarna som mine svigerforeldre,altså som en slags kamp,forpliktelse,hbor de må overtales og noe de må tenke seg om først. Flaks mine foreldre har ikke en slik barriere i hodet. De tenker ikke på barnebarna sine som barnepass. Da jeg fortqlte om graviditet nr 3, sa min far yess,da er det håp om at dere gir oss et barn. Hahaha. Han elsker å være med barnebarna,mine foreldre ønsker at de skal flytte inn hos dem. Sønnen min kom igår og var drittsur for han ønsket å være hos bestefaren helst,ikke gå på basseng. I dag tok han telefonen,ringte bestefaren for å komme å hente ham. Bestefare kom så fort han bare kunne. De elsker å tilbringe tid sammen,bestemora også. Så nei,ingen forpliktelse,ikke ork heller.

Siden svigerforeldre er slik innstilt som du er,har jeg sluttet å spørre om de skal tilbringe tid sammen. De er fornøyd men det kommer med en pris: mine barn snakker om hvor godt de har det med de andre besteforeldre,at de sover over,går i shopping osv. Og da er de første besteforeldre SJALU. De ønsker ikke "forpliktelser" men ungene skal visst ikke ha moro med andre heller!

Pass på hva du ønsker deg!

Anonymous poster hash: 22ca1...ddf

Skrevet

Jeg har hatt min småbarnstid og ungene er snart store. Kunne ikke falt meg inn å bruke min fritid på å passe barnebarn nei! De kan sikkert komme på besøk osv, men da med foreldrene. Jeg skal reise, dyrke meg selv og leve det jeg gikk glipp av mens jeg hadde ungene små. Hver tid har sin sjarm. Blir det livskrise så stiller saken seg annerledes, da slipper jeg alt jeg har i hendene om det skulle være behov for det. Ellers ikke. Jeg håper eventuelle barnebarn lar vente lenge på seg, og at når de eventuelt kommer så får det andre besteforeldreparet( om de finns) stille opp slik de ønsker eller ikke ønsker.

Skrevet

Jeg har hatt min småbarnstid og ungene er snart store. Kunne ikke falt meg inn å bruke min fritid på å passe barnebarn nei! De kan sikkert komme på besøk osv, men da med foreldrene. Jeg skal reise, dyrke meg selv og leve det jeg gikk glipp av mens jeg hadde ungene små. Hver tid har sin sjarm. Blir det livskrise så stiller saken seg annerledes, da slipper jeg alt jeg har i hendene om det skulle være behov for det. Ellers ikke. Jeg håper eventuelle barnebarn lar vente lenge på seg, og at når de eventuelt kommer så får det andre besteforeldreparet( om de finns) stille opp slik de ønsker eller ikke ønsker.

Tenk å ikke glede seg til å bli bestemor. Du kommer til å gå glipp av mye mens du dyrker deg selv. Trist.

Anonymous poster hash: d117e...b41

Skrevet

Haha, nei jeg tror ikke jeg går glipp av så mye jeg vil savner nei. Jeg har hatt min tid med unger og det var nok. Koselig for de som liker det, og hver sine gleder. Folk er forskjellige, glem ikke det. Mulig jeg endrer mening når det eventuelt blir barnebarn, men jeg tror ikke det.

Skrevet

Jeg har to bestemødre. En som alltid var tilstede, og ei som selvrealiserte seg.

Du kan jo gjette hvem som sitter alene på gamlehjemmet nå, med unntak av pliktbesøk..

Anonymous poster hash: e2fac...873

Skrevet

Ja mulig det, men akkurat dét bekymrer meg svært lite. Tror ikke jeg hadde orket å blitt rent ned av besøk på gamlehjem da. Vi vurderer å kjøpe eldreplass i utlandet. Faren til ei venninne har gjort det og det er særdeles bra. Som sagt, mennesker er forskjellige, og for noen er ikke barnebarn lykken og løsningen på alt.

Skrevet

Vi unngår å bruke besteforeldre hvis det ikke er nødvendig. Har selvsagt ikke noen fast avtale. MEN de passer barnebarn gjerne alle sammen.

De kan godt passe en uke eller to om det er nødvendig.

SFO er bare stengt i 4 uker, så det er ikke noe problem.

Anonymous poster hash: a6374...ed4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...