Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #1 Skrevet 16. juni 2016 Her ser de ikke barnebarna sine hele sommeren, nesten. Gjerne en og annen dag om vi tar turen på besøk. Men de er ikkje særlig interessert i å prøve å hjelpe til (barna går på skolen og har da 8 uker ferie, noe vi foreldre ikke har, og hadde hatt trengt for litt barnepass...), dette synest jeg er så rart... Alle andre jeg kjenner har besteforeldre som villig stiller opp for barnebarna sine, og tar de gjerne med på hytta o.l om sommeren også. Synest dette er veldig dumt... Er jeg kravstor, eller er dette rart? Anonymous poster hash: c1fec...90e
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #2 Skrevet 16. juni 2016 De to ukene bhg er stengt mens vi er på jobb skal barna være hos foreldrene mine. Har ikke fast avtale med svigers, men vi ses ca 2 ganger i uka året rundt. Anonymous poster hash: 2e566...9e1
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #3 Skrevet 16. juni 2016 Har aldri hatt den type hjelp fra besteforeldre vi heller. Anonymous poster hash: d0380...b43
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #4 Skrevet 16. juni 2016 En dag her eller der tar de men ikke lang tid. Anonymous poster hash: 36bc3...5a4
Ylva og Mathilde Skrevet 16. juni 2016 #5 Skrevet 16. juni 2016 Nei, mine oppsøker heller ikke barnebarna, og faren har ikke kontakt med sine foreldre. Hender mamma ringer og spør hvordan det går med meg, men spør sjelden etter barna. Kjærestens foreldre, derimot, virker mye mer engasjert (møtte barna for første gang på 17. mai), så vi skal besøke dem i sommer og bli med på hytta. De har snakket mer med meg om ungene mine enn moren og faren min noen gang har gjort.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #6 Skrevet 16. juni 2016 Nei, har heller aldri vært noe behov for det. Her tar vi like lenge fri som ungene har fri ☺️ Anonymous poster hash: f7408...4c9
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #7 Skrevet 16. juni 2016 Her er det ikke noe mer enn en natt i ny og ne i løpet av sommeren. Har ikke skolebarn da, men er noen uker bhgfri. Men jeg forventer det heller ikke. Mulig det endrer seg når ungen blir større, men vil tro voksenturer er vel så viktig da som nå.Min far er pensjonist og jobber litt som vikar innimellom og ellers er han mye ute og reiser.Min mor er i full jobb i bhg og bruker ferien sin til å reise på voksentur med venninner. Syns det er helt greit! Jeg forventer aldri avlastning fra andre (besteforeldre), men setter utrolig stor pris på det når de har lyst å passe ungen litt. De stiller opp som barnevakt hvis jeg trenger ut og storhandle eller andre ting det er kjipt å ha med småbarn på. Da gjerne på kveldstid, så de er hos oss mens ungen sover. Anonymous poster hash: 1bc50...4b3
Twintipp og himmelblå Skrevet 16. juni 2016 #8 Skrevet 16. juni 2016 Ja, det vil de. Gjennom hele året forøvrig. De har kjøpt egen båt til de på hytta, lar de ha med venner av seg på overnatting hos seg også.. Ja, jeg synes det er spesielt at ikke besteforeldre vil tilbringe tid med barnebarna, eller i det minste trå til å hjelpe til. Da jeg fikk barn slutter ikke min vilje og ansvar da de er passert 18! Vi er en familie, og vi skal hjelpe hverandre og ønske å tilbringe tid med hverandre.
LivetErEnLek Skrevet 16. juni 2016 #9 Skrevet 16. juni 2016 Vi trenger ikke hjelp til å få ferien til å gå opp. Men de skal likevel være sammen med ungene en del. Mine foreldre har blant annet tilbudt seg å ta dem med på camping så vi kan ta oss en tur på festival. Vi pleier å ha med ungene med på dette, men i år skal vi ha barnefri, drikke øl og kline i gresset 💑. Hurra for besteforeldre 🎉🎉🎉
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #10 Skrevet 16. juni 2016 Nei, de legger ikke ferien rundt barnebarna. De liker å reise og har sine egne hobbyer. Jobber fulltid og mer enn det begge to, så jeg forventer aldeles ikke at de skal bruke sin ferie på barnepass. Anonymous poster hash: bc937...fbc
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. juni 2016 #11 Skrevet 16. juni 2016 Svigers pleier å ha de en uke på sommeren så vi får kabalen til å gå opp pluss at vi tar en tur på festival den uka. Mamma hadde aldri tilbudt seg med mindre det sto om liv
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #12 Skrevet 16. juni 2016 Besteforeldre på ene siden er 80 +/- og på den andre siden er de ute i jobb begge to, så nei. Ikke mer hjelp enn at vi må spørre og da bare for en natt nå og da, evt en dag mens vi er på jobb. Skjønner de begge. De som er i jobb er jo såpass gamle at jobben krever mye slik at barnepass nok ikke er det de har mest lyst til når de har ferie... Ei heller vil de planlegge sin ferie ut fra når vi må ha hjelp evt..... Og de eldste sier jo seg selv. De er spreke og friske, men når man bli 80 (og over) så skjer det ting med syn, hørsel, husk og fysikk som gjør at å passe barn ikke er like greit over lengre perioder eller ofte.... Vi bruker venner, familie og bytter barn.... Og på inneklemtdager i skoleåret og de fridagene vi ikke har ferie igjen på, så må vi ty til fri uten lønn. Evt ta ut overtid i avspasering for min del Men det går! Anonymous poster hash: 171fa...415
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #13 Skrevet 16. juni 2016 Hvis de bor nærme er det litt rart ja... Kanskje de ikke vil trenge seg på? Har du spurt rett ut? Anonymous poster hash: d3925...b03
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #14 Skrevet 16. juni 2016 Her er svigers kjempeivrig. De bor langt unna og ser ikke ungene i hverdagen, så når ferien kommer er de skikkelig "barnebarn-syke" Nå har gutta blitt så store at de kan fly alene. Så høst/vinter/sommer er de alene hos svigers i en uke. Svigermor hadde nok gjerne hatt dem mye lengre. Mine svigerforeldre er helt fantastiske og de har et eget grep på mine barns hjerter. Nå teller de ned til de skal dra. Mine foreldre bor nærme og hjelper mye i hverdagen, men synes det er mer slitsomt å ha dem over lengre tid. Vi er ekstremt priviligerte som har supre besteforeldre på begge sider. Anonymous poster hash: 5e12d...c58
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #15 Skrevet 16. juni 2016 Vi har heller ingen form for pass eller hjelp fra dem. Vi ser de ca en dag pr uke men da kommer de på middag/ kaffe er aldri tilbud om hjelp/overnatting ol. Ikke engang nå når jeg er høygravid med to små. Svigermor bor lengre unna men bidrar heller ikke når hun er på besøk. Jeg tror det er pga interesse, de er svært int i oss voksne men får ikke til små barn, synes de bråker mye ol. De gjør til tider det siden de velger å komme kl 19 på barnehage dager når spes eldste er utslitt. Svigermor er mer med venninner når hun er på besøk hun er sammen med barna ca 30-60 min pr dag når hun bor hos oss. Hjelper ikke til med barna, så hun får liten kontakt med de. Heller ikke være ute alene med de da hun ikke kjenner de. Jeg synes familie historien vår var svært vanskelig før jeg kom inn hit og leste at kanskje svært mange har det slik som vi. Det hjalp oss i hverdagen Anonymous poster hash: a56ee...195
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #16 Skrevet 16. juni 2016 Syns det er sjelden jeg hører om besteforeldre som stiller opp på sommeren og tar barnebarn over en lengre periode jeg. Mine foreldre jobber så for oss er det uaktuelt å spørre eller for de å tilby seg. Svigerfar er død og svigermor er gammel. Men vi forsøker å besøke de i alle fall en uke til sammen. Anonymous poster hash: 05745...5e0
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #17 Skrevet 16. juni 2016 Nå er ikke barna så gamle ennå at vi tenker flere dager i strekk er naturlig, men svigers "holder døren åpen" og tar imot alle med åpne armer. Nå er begge pensjonert og vil gjerne ha de små med seg på hytta. Har hatt dem alene en helg og det har gått veldig fint så blir nok til at det blir noe slikt i sommer også (barna er 3 og 6). Utgangspunktet vårt som foreldre er vel at vi ikke ønsker å "sende barna bort" i tide og utide, at vi heller finner tid til å være sammen. I hverdagen er de jevnlig borte på passing dersom det er fridager i BHG og slikt, og en dag med overnatting i helg noen ganger i året dersom vi voksne skal ut en tur/i bryllup eller liknende. Min mor passer dem også på fridager i BHG og noen få overnattinger, men hun begynner å bli gammel nå så vi begrenser det litt. Svigerforeldrene er jo to og er dessuten yngre/sprekere. Anonymous poster hash: 4bca9...05a
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #18 Skrevet 16. juni 2016 Min mor er død og min far er svært lite interessert i barnebarna. Han gjør ingenting galt, men jeg tror f.eks. ikke vi har vært invitert på besøk i år. Han har vært i bursdagsbesøk til barnebarna, og jeg tror det er eneste gangen han har sett dem i år. Jeg har sluttet å ta noe særlig initiativ til å treffes fordi det aldri passet... Min eks-mann har ingen kontakt med foreldre sine, så der er heller ingen kontakt. Jeg synes situasjonen er trist, spesielt fordi jeg husker så godt hvordan spesielt mormor forgudet meg da jeg var barn og jeg skulle ønske mine barn fikk oppleve det samme. Men som en skriver lenger oppe er det trøst i at heller ikke alle andre har fantastiske besteforeldre som organiserer livene sine rundt barnebarna. Og vi klarer oss helt fint, barna har tett og nær kontakt med mine venner, så jeg får hjelp og barna opplever å ha trygge, kjente voksne i livene sine. Anonymous poster hash: a60dd...5b0
Gjest Stjerneklart Skrevet 16. juni 2016 #19 Skrevet 16. juni 2016 I tidligere tråder her inne virker det dessverre som at det har blitt ganske vanlig at det er sånn. Mitt barns besteforeldre viser ikke veldig mye interesse i henne. Men mine besteforeldre derimot er supre og ringer stadig for å høre hvordan det går med oldebarnet sitt. De nærmer seg 80 år og bor langt unna, og kan dermed ikke passe henne så lenge uten meg, men vi pleier å ta turen på besøk en helg nå og da og kommer nok til å gjøre det i sommerferiene også. De er helt fantastiske med henne, leker, koser og triller turer med henne. Jeg kunne trengt litt avlastning i blant, men det får bli når hun blir litt større slik at jeg kan betale en barnevakt for å passe litt nå og da. Noe hjelp fra besteforeldrene kan jeg ikke belage meg på. Ellers har hun et godt forhold til mine to nærmeste venninner, og de fungerer som tanter for henne, og de kan fint komme på besøk kun i det ærend at de "gjerne vil se barnet fordi det er så lenge siden de har sett henne". Jeg tenker at det er bedre med et godt og nært forhold til de få vi har nærmest oss, enn å tvinge oss på noen som ikke viser interesse.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #20 Skrevet 16. juni 2016 Mine foreldre bor fem min unna, og tar gjerne med de to eldste en tur på stranda eller noe. Men jeg skulle så innmari ønske de kunne ha dem litt på overnatting, ha dem litt lenger av gangen jeg blir alltid sittende igjen med minstemnn. Kan ikke forvente at de tar ungene mine. Men litt skuffet allikevel? Ja jeg er helt utslitt. Anonymous poster hash: cfe8f...ede
skinnfilla Skrevet 16. juni 2016 #21 Skrevet 16. juni 2016 Ja det gjør de😊 Farmor og farfar har de med i campingvogna 3 dager Mamma og stefar ville gjerne ha de med til Sverige en helg Pappa og stemor har alle barnebarna på 2 dagers overnatting . Sover alle 8 i stua, strand og skogstur med fisking,grilling og kos. Babyen blir her hos oss da😉 Gode ferieminner for store og små🤗
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #22 Skrevet 16. juni 2016 Her er mormor litt lei seg fordi vi ikke trenger noe særlig hjelp i sommer. Totalt får hun ha barna (alene) fire dager i løpet av sommeren, men vi kommer til å sees mer enn det. Hun er i full jobb, men vil gjerne bruke ferien på å være sammen med barnebarn. Anonymous poster hash: 7cddb...544
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #23 Skrevet 16. juni 2016 Foreldrene mine har mange planer i sommer, men vi skal i alle fall på hytta sammen alle sammen en ukes tid. Ellers er spesielt moren min veldig flink til å stille opp for oss. De vil gjerne sitte barnevakt, men det passer ikke alltid når vi spør, så de har bare sittet barnevakt to ganger så langt (hun er 7,5 mnd.). Jeg håper de ønsker å fortsette å være involvert, for jeg vil gjerne at barnet vårt skal få et trygt og nært forhold til besteforeldrene sine, og det er viktig med avlastning for oss foreldre, også. Anonymous poster hash: ab153...70a
SmellyCat Skrevet 16. juni 2016 #24 Skrevet 16. juni 2016 De vil gjerne delta i barnas liv, men bor desverre på en annen kant av landet. Vi reiser dit 14 dager i sommer. Regner med ungene kommer til å være der litt hver sommer, med oss, og uten når de blir eldre.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #25 Skrevet 16. juni 2016 Svigermor har 13 uker ferie, men orker bare å tilbringe 5 dager med ungene. Min mor skal ha de på dagtid i 1 uke, mens vi jobber. Anonymous poster hash: c557c...9c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå