Gå til innhold

Datter til venninne som er overvektig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, du tar feil. Og det styrker ikke poengene dine at du hisser deg opp ved første svar, og går i strupen på meg. Og du bør ikke finne på å fremstille egne erfaringer som rene fakta. Ser du ikke at det fremstår enkelt og tåpelig?

At du drar inn overgrep sånn helt uten videre er jo merkelig. Hvor kommer dette fra? Har trådstarter nevnt noe som helst som kan peke i retning av dette? Nei. Tråden dreier seg om mat og kosthold. Det er her det svikter.

HI har fått råd om å prate med denne kvinnen om problemet og det er faktisk her det må starte. Nok avsporing.

Anonymous poster hash: 11ae0...bee

Jeg har jo for det første ikke gått i strupen på deg i første svar og har heller ikke fremstilt min historie som noe annet en EN historie for å nyansere fordommene dine. At du velger å lese det slik får du ta på din kappe, jeg har i alle fall to ganger skrevet med rene ord at jeg ikke mener at det trenger å være det samme for henne. 

Overgrep er også en årsak til noen menneskers overvekt. Jeg brukte det som ett av flere eksempel på ting du ikke har forutsetning for å vite noe om når du kommer med dine kunnskapsløse tanker om at det bare er for barnet å spise færre pølser og skrape av majones. 

Tråden handler om overvekt hos barn og unge og om HI sitt handlingsrom som venninne av mor. Det er ikke en avsporing å forsøke å dementere dårlige råd. 

Anonymous poster hash: 9ec7f...e1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har jo for det første ikke gått i strupen på deg i første svar og har heller ikke fremstilt min historie som noe annet en EN historie for å nyansere fordommene dine. At du velger å lese det slik får du ta på din kappe, jeg har i alle fall to ganger skrevet med rene ord at jeg ikke mener at det trenger å være det samme for henne. 

Overgrep er også en årsak til noen menneskers overvekt. Jeg brukte det som ett av flere eksempel på ting du ikke har forutsetning for å vite noe om når du kommer med dine kunnskapsløse tanker om at det bare er for barnet å spise færre pølser og skrape av majones. 

Tråden handler om overvekt hos barn og unge og om HI sitt handlingsrom som venninne av mor. Det er ikke en avsporing å forsøke å dementere dårlige råd. 

Herregud, nå må dere skjerpe dere begge to. Hva er vitsen på å sabotere hi sin tråd bare for å krangle frem egen mening?

Anonymous poster hash: d2837...91a

Skrevet

Herregud, nå må dere skjerpe dere begge to. Hva er vitsen på å sabotere hi sin tråd bare for å krangle frem egen mening?

Anonymous poster hash: d2837...91a

Det handler da virkelig ikke om å krangle frem egen mening. Det handler om at det er veldig negativt for unge overvektige om de blir møtt med holdninger om at de ikke hadde vært tykke om de ikke ønsket det selv. Siden det aldri vil stemme med det de føler, så vil det gjøre det vanskeligere å ta tak. HI´s venninnes datter trenger hjelp, ikke formaninger om å skrape av majones og klare seg på minimale mengder mat så moren kan fortsette å servere usunn mat. Moren trenger veiledning til å forstå at selv om det funker med pølser og trening for henne, så må noe annet til for datteren. Fordommer påfører bare skam og skam har sjelden hjulpet noen ut av et overvektsproblem. 

Når det er sagt er det greit å snakke om overvekt om det er fordi en sammen skal ta et tak. Det er ikke greit om budskapet er "du må skjerpe deg" og "om du ikke vil være tykk må du skrape bort majonesen", sistnevnte er paradoksalt nok det sunt når det kommer som en del av et variert kosthold med fornuftig næringstetthet. 

Skrevet

dette skal ikke du blande deg i

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...