Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #1 Skrevet 12. juni 2016 For at jeg ikke klarer tanken på å ikke se min datter hver dag. Hun er veldig avhengig av meg. Det er jeg som har gjort alt med henne fra hun ble født. Faren har aldri gjort noe med henne. Aldri pusset, dusjet henne, gredd håret, kledd på. Han tegner litt med henne på morgenen i helgene. Hun er snart 5 år. Anonymous poster hash: caa09...86c
Mamma_til_2 Skrevet 12. juni 2016 #2 Skrevet 12. juni 2016 Liker du den livsstilen eller vill du bryte ut? Det er ikke alltid det er bra for barna at mamma og pappa kun er sammen pga av de.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #3 Skrevet 12. juni 2016 Liker du den livsstilen eller vill du bryte ut? Det er ikke alltid det er bra for barna at mamma og pappa kun er sammen pga av de. Jeg vil bryte ut. Men, pga barnet kan jeg ikke. Føler han ikke hadde klart å ta seg av henne. Anonymous poster hash: caa09...86c
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #4 Skrevet 12. juni 2016 Jeg vil bryte ut. Men, pga barnet kan jeg ikke. Føler han ikke hadde klart å ta seg av henne. Anonymous poster hash: caa09...86c Hun er såpass stor nå, at hun fint klarer det meste selv. Anonymous poster hash: b5b24...408
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #5 Skrevet 12. juni 2016 Hun er såpass stor nå, at hun fint klarer det meste selv. Anonymous poster hash: b5b24...408 En 5 åring klarer ikke det meste selv. Et barn på 5 år kan ikke oppdra og hjelpe seg selv. Det er derfor barn på 5 år har foreldre som skal hjelpe, støtte og bidra til god aldersadekvat utvikling. Anonymous poster hash: e862c...4c5
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #6 Skrevet 12. juni 2016 For meg er det en fortvilet situasjon. Sånn som nå så virker han ikke til å bry seg noe særlig om henne. Som jeg skrev kan han tegne litt med henne på morgenen i helgene. Resten av tiden vi er inne sammen sitter han med dataen ellet sitter på toalettet og er dårlig i magen, eller sitter inne på toalettet og løfter vekter (!). Men, jeg er sikker på at ved et brudd hadde han krevd full omsorg. For å være vanskelig. Hi Anonymous poster hash: caa09...86c
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #7 Skrevet 12. juni 2016 For meg er det en fortvilet situasjon. Sånn som nå så virker han ikke til å bry seg noe særlig om henne. Som jeg skrev kan han tegne litt med henne på morgenen i helgene. Resten av tiden vi er inne sammen sitter han med dataen ellet sitter på toalettet og er dårlig i magen, eller sitter inne på toalettet og løfter vekter (!). Men, jeg er sikker på at ved et brudd hadde han krevd full omsorg. For å være vanskelig. Hi Anonymous poster hash: caa09...86c Har han en tarmsykdom? Anonymous poster hash: dcb67...2c3
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #8 Skrevet 12. juni 2016 Har han en tarmsykdom? Anonymous poster hash: dcb67...2c3 Skulle nesten trodd det. Dårlig i magen er liksom hans "unnskyldning" for å slippe å delta med noe. Når han sitter med dataen er det jo litt lyder rundt han. Hi Anonymous poster hash: caa09...86c
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #9 Skrevet 12. juni 2016 For meg er det en fortvilet situasjon. Sånn som nå så virker han ikke til å bry seg noe særlig om henne. Som jeg skrev kan han tegne litt med henne på morgenen i helgene. Resten av tiden vi er inne sammen sitter han med dataen ellet sitter på toalettet og er dårlig i magen, eller sitter inne på toalettet og løfter vekter (!). Men, jeg er sikker på at ved et brudd hadde han krevd full omsorg. For å være vanskelig. Hi Anonymous poster hash: caa09...86c En 5 åring klarer ikke det meste selv. Et barn på 5 år kan ikke oppdra og hjelpe seg selv. Det er derfor barn på 5 år har foreldre som skal hjelpe, støtte og bidra til god aldersadekvat utvikling. Anonymous poster hash: e862c...4c5 Ganske stor forskjell på en hjelpeløs baby og en 5 åring da. Mine femåringer klarer å lage mat selv, gå på do selv, dusje og ordne seg selv, pusser tenner ganske bra osv. Er ikke akkurat som om de ikke kan fortelle moren ting når de kommer hjem fra samvær. Det var det jeg mente , at ungen er ganske stor og kan fint være på samvær med en udygelig far noen dager. Så lenge han ikke mishandler dere da. Er du redd for at han skal få hovedomsorg, så skaff deg en advokat og kjemp da. Du lever jo bare engang, så det er ditt valg. men å skylde på en femåring er for lett altså Anonymous poster hash: b5b24...408
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #10 Skrevet 12. juni 2016 Anonymous poster hash: b5b24...408 Dersom en 5åring skal ta vare på seg selv, med både mat, hygiene, tilsyn etc., får 5åringen ikke god nok omsorg. Det stilles, også i loven, krav til hva som er godt samvær og god omsorg på samvær. En far er voksen. Han kan stilles krav til og han burde klare dette. Ikke 5åringen. Far. Anonymous poster hash: e862c...4c5
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #11 Skrevet 12. juni 2016 "Ganske stor forskjell på en hjelpeløs baby og en 5 åring da. Mine femåringer klarer å lage mat selv, gå på do selv, dusje og ordne seg selv, pusser tenner ganske bra osv. Er ikke akkurat som om de ikke kan fortelle moren ting når de kommer hjem fra samvær. Det var det jeg mente , at ungen er ganske stor og kan fint være på samvær med en udygelig far noen dager. Så lenge han ikke mishandler dere da. Er du redd for at han skal få hovedomsorg, så skaff deg en advokat og kjemp da. Du lever jo bare engang, så det er ditt valg. men å skylde på en femåring er for lett altså :)" Unnskyld meg ...408, men er du blåst? Om ungen må stå for egen hygiene, mat, drikke, tilsyn osv, så har ikke 5 åringen et godt sted å være, mange som ender opp innen barnevernet for slikt, for det kalles da omsorgssvikt, å la så små barn forsørge seg selv på denne måten. Klart ungen KAN gjøre det, men det skal ikke være slik at barnet på 5 år, hver eneste dag hun er hos far, fordi far ikke evner å gjøre noe av dette. Anonymous poster hash: 8ab30...733
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #12 Skrevet 12. juni 2016 "Ganske stor forskjell på en hjelpeløs baby og en 5 åring da. Mine femåringer klarer å lage mat selv, gå på do selv, dusje og ordne seg selv, pusser tenner ganske bra osv. Er ikke akkurat som om de ikke kan fortelle moren ting når de kommer hjem fra samvær. Det var det jeg mente , at ungen er ganske stor og kan fint være på samvær med en udygelig far noen dager. Så lenge han ikke mishandler dere da. Er du redd for at han skal få hovedomsorg, så skaff deg en advokat og kjemp da. Du lever jo bare engang, så det er ditt valg. men å skylde på en femåring er for lett altså :)" Unnskyld meg ...408, men er du blåst? Om ungen må stå for egen hygiene, mat, drikke, tilsyn osv, så har ikke 5 åringen et godt sted å være, mange som ender opp innen barnevernet for slikt, for det kalles da omsorgssvikt, å la så små barn forsørge seg selv på denne måten. Klart ungen KAN gjøre det, men det skal ikke være slik at barnet på 5 år, hver eneste dag hun er hos far, fordi far ikke evner å gjøre noe av dette. Anonymous poster hash: 8ab30...733 Jeg tenker dette er mors antagelser i første omgang. og at om det blir slik kan barnet fortelle mor hva som foregår! Egentlig er det mange slike menn som kommer seg når mor er ute av bildet og de klarer fint å ta vare på barnet når de "må". Rett og slett for de har blitt "bortskjemt" og slipper unna for lett når moren gjør alt. Med at barnet er så stort , mener jeg at mor lettere kan få ett bilde over fars omsorgsevne om hun går enn med en liten baby. Altså at hun finner ut at omsorgen er for dårlig kan hun gå videre med det. og om hun skaffer en god advokat med engang, så er hun bedre rustet. Anonymous poster hash: b5b24...408
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #13 Skrevet 12. juni 2016 Husk at du også nå lærer henne hvordan et forhold fungerer. Vil du hun skal få det samme forholdet senere? Anonymous poster hash: 368d0...49b
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #14 Skrevet 12. juni 2016 Jeg har også vært iro med mannen på samme grunnlag som du HI. Min mann er snill, men helt udugelig og passiv og litt som at ungen bare er i veien. Men nå er min blitt ni år og kan fortelle meg skikkelig hvordan han har det, og jeg er nå på vei ut av forholdet. Flytter om et par uker. Vi har ikke diskutert samværet ennå, men det blir garantert en forsiktig start. Kun en natt i gangen til jeg vet at det går bra. Hvis forholdet ditt er helt bak mål så ville jeg tatt steget og flytte. Men er det litt greit å bli så ville jeg uansett satt ned foten og lært ham opp i stell. Og så ville jeg kjøpt billetter til diverse arrangementnog sendt dem avgårde. Når han er ferdig utlært så kan du flytte 😒 Anonymous poster hash: c521a...40c
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #15 Skrevet 12. juni 2016 Husk at du også nå lærer henne hvordan et forhold fungerer. Vil du hun skal få det samme forholdet senere?Anonymous poster hash: 368d0...49b er så enig i dette!!!! Anonymous poster hash: 0aa09...c7d
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #16 Skrevet 12. juni 2016 Hun er såpass stor nå, at hun fint klarer det meste selv. Anonymous poster hash: b5b24...408 Er du helt virkelighetsfjern? Anonymous poster hash: f6b5f...b0b
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #17 Skrevet 12. juni 2016 Er du helt virkelighetsfjern? Anonymous poster hash: f6b5f...b0b Nei, men en 5 åring klarer vell seg såpass at hun ikke dør av å ha samvær med faren Hun kan kommunisere og si fra til mor om noe skjer...... Mente at hun er stor nok til at moren kan dra fra denne udugelige mannen. Hadde vært værre med en baby.... Anonymous poster hash: b5b24...408
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #18 Skrevet 12. juni 2016 Nei, men en 5 åring klarer vell seg såpass at hun ikke dør av å ha samvær med faren Hun kan kommunisere og si fra til mor om noe skjer...... Mente at hun er stor nok til at moren kan dra fra denne udugelige mannen. Hadde vært værre med en baby.... Anonymous poster hash: b5b24...408 Det beste er at far fritas fra alt ansvar. Ansvaret kan vi legge på 5 åringen. Hurra! Anonymous poster hash: e862c...4c5
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #19 Skrevet 12. juni 2016 En dag så klarer jeg ikke mer. Vet ikke om det tar 1 mnd, 1 år eller 10 år. Men, for alltid går dette ikke. Hi Anonymous poster hash: caa09...86c
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #20 Skrevet 12. juni 2016 Jeg er i samme situasjon. Håper jeg snart blir modig nok til å gå. Anonymous poster hash: bf031...b86
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #21 Skrevet 12. juni 2016 Jeg er i samme situasjon. Håper jeg snart blir modig nok til å gå. Anonymous poster hash: bf031...b86 Tenker du og på det å ikke se barnet hver dag, jul osv.? Hi Anonymous poster hash: caa09...86c
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #22 Skrevet 12. juni 2016 Om mannen er så lite interessert i barnet sitt så er det skadelig for barnet å vokse opp slik. Det er også helt utenkelig at mannen skal ha 50% samvær når han ikke gidder å gjøre noe med barnet. Jada, det kan hende han truer med det, men gi det en måned eller to, så gir han opp. Aldri om han gidder å plutselig ta seg av alt som har med barnet å gjøre, en hel uke i gangen. Gjør barnet ditt en tjeneste HI, og dra. Anonymous poster hash: 7649c...8b6
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #23 Skrevet 12. juni 2016 For meg er det en fortvilet situasjon. Sånn som nå så virker han ikke til å bry seg noe særlig om henne. Som jeg skrev kan han tegne litt med henne på morgenen i helgene. Resten av tiden vi er inne sammen sitter han med dataen ellet sitter på toalettet og er dårlig i magen, eller sitter inne på toalettet og løfter vekter (!). Men, jeg er sikker på at ved et brudd hadde han krevd full omsorg. For å være vanskelig. Hi Anonymous poster hash: caa09...86c Du har skrevet om dette ca 40 ganger siden barnet var ca 3 år. Kjenner igjen måten du skriver på og hva du forteller om fjolset du er samboer med. Du har tatt et informert valg om å la en egoistisk mann styre livet ditt, og ditt barns liv. Grunnene du oppgir er helt verdensfjerne (han vil aldri få full omsorg, og aldri klare det i så mye som 14 dager hvis du skulle komme til å gi ham det), men grunnene er uviktige her. Det viktige er at du skjønner én eneste ting: DU ER DIN EGEN FANGEVOKTER - DET ER DU SELV SOM HAR LÅST DØRA OG KASTA NØKKELEN PÅ HAVET!!!!!!!! Anonymous poster hash: 66731...ffa
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #24 Skrevet 12. juni 2016 Mmmh.. drit i fornærmelsene og skap en endring! Anonymous poster hash: 8845a...d92
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #25 Skrevet 12. juni 2016 Du er kun sammen med han du er gift med fordi du ikke orker å ikke se datteren din daglig. Men er ikke det egentlig en ganske egoistisk grunn når du vet at det å vokse opp i en så dysfunksjonell familie er skadelig for datteren din, HI? Er det ikke egoistisk å bli når du vet at datteren din lærer av deg at kvinner skal være tjenere i et hjem, at menn kan melde seg helt ut av fellesskapet, at det er riktig at fedre ikke vil gjøre noe med barna? Har du tenkt over hvor enorm avvisning din datter må leve med daglig siden faren tydeligvis ikke bryr seg? Jeg tror ikke det - for du er egoistisk og tenker først og fremst på hva som er riktig for deg. I tillegg kommer du med masse dårlige unnskyldninger for å ikke gå - som f.eks. at han skal få hovedomsorgen. En mann som aldri har gjort noe som helst av barnets hygiene, som ikke vet hvordan vaske og kle og stelle datteren og sørge for hennes mest grunnleggende behov vil ikke få hovedomsorg. Tviler på at en slik latsabb plutselig begynner å bry seg om datteren bare fordi dere flytter fra hverandre. Men om han skulle våkne og skjerpe seg og faktisk begynne å bry seg - ville ikke det være mange ganger bedre for datteren din enn det du tvinger henne å leve med nå? I så fall vil hun ha deg i deres hjem og hun vil ha en pappa som bryr seg når han har omsorg. Om han ikke er i stand til å ha omsorg så vil det vise seg raskt, du kan koble inn barnevernet fra begynnelsen av fordi han trenger foreldreveiledning. Så hvis du bryr deg så mye om din datter som du prøver å fortelle oss, da gir du slipp på din egen egoisme og skaper et hjem for deg og henne som er sunt istedenfor at hun skal skades slik du velger å bo nå - fordi du ikke greier å ikke se henne hver dag... Anonymous poster hash: 599cc...d6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå