Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #26 Skrevet 9. juni 2016 Men er det viktig for dere å ha "perfekte" hjem, eller er dette bare et påtatt ideal for dere som egentlig ikke er reelt? Følte mer på det før at det er rotete og støvete, men jeg har innsett at jeg verken kan eller vil ha et "perfekt" hjem. Flere av vennene i klassen til barna har hus der det er normalt rotete, og foreldrene har uttrykt at de ikke ønsker seg plettfrie hjem, men kunne noen ganger ønske at hybelkaninene ikke fløy til alle kanter bare man løfter et plagg fra gulvet og inn i skapet. Jeg tror det gjelder å legge seg på et nivå som er godt nok for deg, og så må du slutte å sammenligne deg med andre. Mener selvfølgelig ikke at man bør ha et uhygienisk hjem, men det skjønner dere vel.. Jeg kjenner faktisk et par stykker som har veldig ryddige hjem, men der har både mor og far ryddedilla og har veldig god ordenssans, samt at de prioriterer rydding og vasking høyt. Hver sin lyst sier jeg.. Anonymous poster hash: ba563...b43
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #27 Skrevet 9. juni 2016 Hallo, slenger meg på her.. Har to jenter på 2 og 7 år. Idag har jeg vasket HELE huset i flere timer, hentet ungene hjem fra barnehage og skole og nå er det smuler i sofaen, flekker i vinduene (som jeg vasket idag), syvåringen har også rotet ut legoen sin på rommet igjen. Ser fortsatt støv her og der. Driiiit lang marsj i om det er litt rot da! Legg deg samtidig som dem, omså det er kl 20-21, pleier hjelpe på... Anonymous poster hash: 3cc02...3e7
Syngensang Skrevet 9. juni 2016 #28 Skrevet 9. juni 2016 Ta deg ein tur rundt i nabolaget på overraskelsesbesøk, tippar du vil sjå at nokon har det prikkfritt (fordi dei tilfeldigvis nettopp har vaska) andre har det omtrent som deg, og nokre har det meir rotete og skite enn du;-) og så lenge det er husarbeidet som blir for mykje, og ikkje borna i seg sjølv går det nok heilt strålande og det tyder på at du prioriterer borna framfor å opprettholde ein fin fasade. Bra!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #29 Skrevet 9. juni 2016 Jeg har to tette og hatt altfor mye med jobb og studier i mange år. Hold ut, det blir bedre når de blir eldre og mer selvstendige. Det kommer så klart andre ting som skal følges opp som lekser og fritidsaktiviteter, men jeg syns det er bedre. Yngste barnet mitt har sluttet med smokk for endring siden, nylig bleie og fått ny bilstol som gir bedre plass i bilen. De tre tingene gjorde at jeg ikke følte meg som en småbarnsmor mer. Personlig syns jeg det bare blir bedre og bedre. Anonymous poster hash: 19c01...bbd
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #30 Skrevet 9. juni 2016 Huff, føler med deg. Jeg har en gutt nå, venter ei jente. Gleder meg til å møte henne men gruer meg også, babytiden er utrolig slitsom og den varer lenge. Håper det snart blir bedre for deg Anonymous poster hash: b6c0b...97e
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #31 Skrevet 9. juni 2016 Det blir lettere Også må du lære deg å drite i at du måååå være ajour hele tiden på husoppgaver... Har dere noen rene klær? Fint. Støvsuge oftere enn du vasker... Viktigste er badet Har to barn på 2 og 5... Ja det er slitsomt når den ene er baby og krever + lite søvn. Går seg til Anonymous poster hash: 523bf...32f
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #32 Skrevet 9. juni 2016 3 tette her. Prøvde i to år, men nå gir jeg faen. Nå skal vi pusse opp en hel etg. Her har vi stue, kjøkken, bad og gang. Alt står på hodet. Blir bedre etterhvert (håper jeg). Anonymous poster hash: 82dcf...046
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #33 Skrevet 9. juni 2016 Er det meg du snakker om? Høres ganske normalt ut ja. På det verste når ungene var små var jeg til tider så sliten at jeg ikke en gang hadde krefter til å le!! Anonymous poster hash: 686fd...056
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå