Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #1 Skrevet 9. juni 2016 All min tid går med på å være med dem og stelle for dem, jeg henger etter på absolutt alle andre områder. Når de legger seg så klarer jeg ikke mer. Jeg er heldig hvis jeg klarer å gjøre mer enn å sette på 1 oppvask og 1 klesvask i løpet av dagen. Seriøst, er jeg unormal? Kleshaugene hoper seg opp og oppvasken hoper seg opp. Klarer bare ikke, holder på å svime av og ser stjerner. Sover dårlig om natta pga baby (7 mnd). Har kort lunte og er kronisk sliten. Anonymous poster hash: 27d18...bbb
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #2 Skrevet 9. juni 2016 Nei, du er nok ganske normal. Dessverre, vil jeg nesten si. Å ha barn er til tider knalltøft. Kan bare trøste deg med at det kommer til å bli lettere en dag. Lykke til! Anonymous poster hash: 68a36...946
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #4 Skrevet 9. juni 2016 Nei, du er nok ganske normal. Dessverre, vil jeg nesten si. Å ha barn er til tider knalltøft. Kan bare trøste deg med at det kommer til å bli lettere en dag. Lykke til! Anonymous poster hash: 68a36...946 Godt å høre egentlig... Men har hele tiden dårlig samvittighet for at jeg ikke har plettfritt hjem Anonymous poster hash: 27d18...bbb
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #5 Skrevet 9. juni 2016 Samme her! 2 her også, og selv om minste ikke er baby er det fremdeles beinhardt Anonymous poster hash: 48dc8...20c
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #6 Skrevet 9. juni 2016 Er du alene om ansvaret? Nei Anonymous poster hash: 27d18...bbb
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #7 Skrevet 9. juni 2016 Samme her! 2 her også, og selv om minste ikke er baby er det fremdeles beinhardt Anonymous poster hash: 48dc8...20c Si ifra hvis det blir lettere da Godt at jeg ikke er alene, virker som de fleste andre klarer det med glans og at de ikke har et støvkorn i hele huset. Anonymous poster hash: 27d18...bbb
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #8 Skrevet 9. juni 2016 Godt å høre egentlig... Men har hele tiden dårlig samvittighet for at jeg ikke har plettfritt hjem Anonymous poster hash: 27d18...bbb Det må du faktisk bare legge av deg. Barna dine trenger ikke et plettfritt hjem. De trenger normalt god hygiene og renslighet. Om det er fingermerker på vinduet eller et par støvdotter under sofaen er uviktig. Husk, du har selv et ansvar for ikke å slite deg ut unødvendig. Prioriter det som er viktig, la det andre være. De færreste av oss har hus som kunne sklidd inn i interiørkatalogene mens vi har små barn. Anonymous poster hash: 68a36...946
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #9 Skrevet 9. juni 2016 Det må du faktisk bare legge av deg. Barna dine trenger ikke et plettfritt hjem. De trenger normalt god hygiene og renslighet. Om det er fingermerker på vinduet eller et par støvdotter under sofaen er uviktig. Husk, du har selv et ansvar for ikke å slite deg ut unødvendig. Prioriter det som er viktig, la det andre være. De færreste av oss har hus som kunne sklidd inn i interiørkatalogene mens vi har små barn. Anonymous poster hash: 68a36...946 Takk!!! Hjelper å lese det Anonymous poster hash: 27d18...bbb
uhhuhher Skrevet 9. juni 2016 #10 Skrevet 9. juni 2016 Si ifra hvis det blir lettere da Godt at jeg ikke er alene, virker som de fleste andre klarer det med glans og at de ikke har et støvkorn i hele huset. Anonymous poster hash: 27d18...bbb Det er fordi de har vaskehjelp. ;-)
Tired mama Skrevet 9. juni 2016 #11 Skrevet 9. juni 2016 Slapp heeeeelt av! Det er helt normalt! 😊 Stress helt ned når det gjelder å holde huset plettfritt. Rotet går ikke sin vei. Ta det når du har overskudd. Ja, det er slitsomt med små barn. Men de blir større, og jeg LOVER deg at det blir bedre! 😘
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #12 Skrevet 9. juni 2016 slenger meg på denne og syns det er deilig å høre vi er flere some r helt skutt når kvelden kommer. men etter noen år har jeg laget meg noen rutiner, og det ene er å kaste alt en ikke bruker, jo mer en kaster jo mindre er det å rydde, til helvete med affeksjonsverdier klær vasker jeg 1-2 ganger i uka, og da setter jeg på tre fire vasker av gangen, slenger i tørketrommelen og legger rett i skap. oppvask og søppel tas hver dag, av erfaring blir man klok, di banan fluene er værre enn selve oppvasken hehe. også er det deligeringen, den er jeg blitt en racer på, ungene må ta unna litt. og rommene dems må være ryddig når dem legger seg, eldste må rydde inn og ut av oppvaskmaskin, og yngste må sørge for at oppvask som står rundt i huset kommer seg til kjøkkenet. også må man bare lære seg å slappe av, og ikke tenke at alt skal være perfekt hele tiden, for er ingen som har det perfekt hele tiden. og det er ikke noe mål i seg selv. Anonymous poster hash: e6a43...225
Violeta Skrevet 9. juni 2016 #13 Skrevet 9. juni 2016 Helt normalt! Jeg er alene med fire barn (0-12 år), og jeg har bare måtte senke kravene til meg selv og huset. Her får det være litt rot og støv, enkle middager og litt kaos. Viktigste er å ta seg av barna framover, og ikke minst ta seg litt igjen når en kan:)
LillePunk Skrevet 9. juni 2016 #14 Skrevet 9. juni 2016 Her står det forresten på hue mesteparten av tiden, og jeg har bare et barn 😜
Guttaboys Skrevet 9. juni 2016 #15 Skrevet 9. juni 2016 Tja..det er konstant noe å gjøre, men ikke alltid jeg gidder. Litt rot og klær her og der. Litt støvete og uvasket spisebord er ikke uvanlig. Klesvask og oppvask er det alltid nok av. Men jeg vasker klær bare 2 dager i uka. I helgen vasker jeg gjerne 4 maskiner. Og kanskje 1 eller 2 maskiner i hverdagen. Jeg kaster ikke alt til vask, som jeg vet flere gjør. Jeg går gjennom alle klærne, og legger det som ikke er skittent tilbake i skapet til barna eller de bruker det dagen etter. Man trenger virkelig ikke vaske alt etter én gangs bruk! Det sparer meg for mye arbeid. Nå er minste snart 5 år, så jeg har mer tid til husarbeid. Men jeg gjør det nødvendigvis ikke😁
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #16 Skrevet 9. juni 2016 Takk for at du skrev denne tråden! Jeg har også to barn, minste på 7mnd som deg. Det er stadig kaos her i heimen. Og jeg har begynt å bli deprimert over hvor elendig jeg er. Godt å lese at det er flere der ute! Skulle ønske mannen min kunne lese dette. "jeg er jo bare hjemme og koser meg med barna, han må jobbe og slite" Nå skal det sies at mannen min er veldig flink til å hjelpe til når han kommer hjem. Men syns det er så ubehagelig å bli sett på som lat av mannen. Jeg tør nesten ikke sette meg ned å slappe av på kvelden heller. "Må jo i det minste gjøre noe på kvelden når jeg ikke gjør noe på dagen.. "😢 Anonymous poster hash: aa8d0...d50
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #17 Skrevet 9. juni 2016 Takk for alle fine svar. Føler meg bedre nå. Godt at det er normalt.. vi får bare stå i det, jenter Anonymous poster hash: 27d18...bbb
❤lille stjerne❤ Skrevet 9. juni 2016 #18 Skrevet 9. juni 2016 I perioder skal man være fornøyd med at man har holdt barna i live gjennom hele dagen og alt annet er uvesentlig. Det er sånn i perioder, andre perioder går letter.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #19 Skrevet 9. juni 2016 Det blir bedre:) Og når man har to eller flere barn kan de ofte leke/være mye sammen når de er litt eldre, så blir det faktisk litt avlastning for foreldrene, også Hold ut:) Anonymous poster hash: df104...ad8
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #20 Skrevet 9. juni 2016 I dag spurte 6-åringen om det var fordi det nærmet seg sommerferie, at jeg vasket huset... Så det er ikke bare deg, nei😬 Anonymous poster hash: e7641...ae5
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #21 Skrevet 9. juni 2016 I dag spurte 6-åringen om det var fordi det nærmet seg sommerferie, at jeg vasket huset... Så det er ikke bare deg, nei Anonymous poster hash: e7641...ae5 hahah, måtte le av den Anonymous poster hash: 27d18...bbb
anonomous Skrevet 9. juni 2016 #22 Skrevet 9. juni 2016 Du er ikke alene!! Gruer meg til permisjonen er over og det er enda mindre tid til husarbeid! Fatter ikke hvilke rotekopper jeg bor sammen med 😂😂
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #23 Skrevet 9. juni 2016 Jeg har 3 barn, to litt store og en liten. Etter lillemann kom er huset et evig kaos.Men vi overlever. Når jeg bare hadde de to store så var det mye mindre rot og mye mer alenetid og fred og ro:) Småbarn er slitsomt, men om et par år så vil det lette. Her tar jeg litt i helgene, det værste overfladiske rotet i uka, og vasker når vi får besøk:) ellers er det ganske bomba:) Anonymous poster hash: c385c...164
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #24 Skrevet 9. juni 2016 All min tid går med på å være med dem og stelle for dem, jeg henger etter på absolutt alle andre områder. Når de legger seg så klarer jeg ikke mer. Jeg er heldig hvis jeg klarer å gjøre mer enn å sette på 1 oppvask og 1 klesvask i løpet av dagen. Seriøst, er jeg unormal? Kleshaugene hoper seg opp og oppvasken hoper seg opp. Klarer bare ikke, holder på å svime av og ser stjerner. Sover dårlig om natta pga baby (7 mnd). Har kort lunte og er kronisk sliten. Anonymous poster hash: 27d18...bbb Høres ut som meg. Ble bedre da yngste ble 3. Anonymous poster hash: f69e6...9f4
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #25 Skrevet 9. juni 2016 Å, det er så deilig å se at det er flere som ikke har glansbildehjem... ;-) Vi har tre barn og er begge i full jobb - og jeg vrir meg i fortvilelse over et hjem som føles som det forfaller både innvendig og utvendig, uten at vi har tid, overskudd eller økonomi til å gjøre noe med det. Jeg rydder og vasker i omtrent hvert eneste ledige øyeblikk, men klarer knapt å holde tritt med rotet, hybelkaninene og klesvasken. Jeg fatter virkelig ikke hvordan "alle andre"klarer å ha så pene designerhjem... Sukk, kanskje om en 10 års tid... Anonymous poster hash: 0649d...95a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå